Modelism - RHC Forum: Me109 cu insemne romanesti - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Me109 cu insemne romanesti Hasegawa

#1 Useril este offline   kerosen 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 25-September 03

Postat 04 April 2005 - 10:24 PM

Gata si pozele:

http://home2.scarlet...alin1/me109.htm

K.
"Simplicity is the ultimate sophistication."
0

#2 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2005 - 08:33 AM

Meserie pozele de ansamblu.
Calitate "de studio".
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#3 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 05 April 2005 - 09:36 AM

Arata bine, dar am mari indoieli ca avionul era vopsit cum l-ai vopsit tu.
Studiaza mai in amanunt 13 alb al lui Greceanu.
Chiar daca poza este alb-negru se vede ca shema de vopsire arata altfel.
Bafta!

PS : Poate vine si Z-mare cu o parere.

Aceasta postare a fost editata de Crios: 05 April 2005 - 09:47 AM

0

#4 Useril este offline   Eugen F. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 24-November 04

Postat 05 April 2005 - 10:27 AM

N-arata rau dar pare foarte clar (chiar si pentru profanul de mine) ca schema de vopsire nu-i corecta!

vezi:
http://cartula.net/modules/ipboard/index.p...p?showtopic=202
http://cartula.net/modules/xcgal/thumbnail...s.php?album=161

Aceasta postare a fost editata de Eugen F.: 05 April 2005 - 10:27 AM

Eugen Fomino
0

#5 Useril este offline   kerosen 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 25-September 03

Postat 05 April 2005 - 10:29 AM

L-am vopsit cum era indicat pe documentatia Hasegawa respectind atit codurile vopselelor cit si pattern-ul camuflajului.
Poza reala am gasit-o dupa ce am terminat macheta si am observat si eu diferente.
Am avut ceva probleme cu aerograful care nu permitea un jet foarte fin.

K.

Aceasta postare a fost editata de kerosen: 05 April 2005 - 10:34 AM

"Simplicity is the ultimate sophistication."
0

#6 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 05 April 2005 - 10:44 AM

Ce aerograf ai?
Bafta!
0

#7 Useril este offline   kerosen 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 25-September 03

Postat 05 April 2005 - 10:49 AM

Am un aerograf extrem de simplu, alimentat cu aer sub presiune dintr-un tub. Nu se poate regla dispersia jetului, pot jongla extrem de putin din reglarea presiunii aerului. E util numai pentru vopsirea de ansamblu. Pentru camuflaje foarte fine sau detalii am apelat la pensula.
"Simplicity is the ultimate sophistication."
0

#8 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 05 April 2005 - 11:11 AM

Asa banuiam si eu.
Mai exact ai un suflai mai evoluat, nu au aerograf.:D
Am vazut ca esti din Bucuresti asa ca pot sa-ti spun ca un aerograf bunicel gasesti la Magazinul Modelism de pe strada Baia de Fier (in spatele magazinului fost Cocorul).
Mai gasesti si la parcmodels, sau unul mai sofisticat de la Badger poti comanda la Magazinul Muzica unde este un singur raion cu machete (parter).
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de Crios: 05 April 2005 - 12:34 PM

0

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 05 April 2005 - 04:06 PM

Ce sa spun, una peste alta macheta este totusi frumoasa si destul de ingrijit lucrata. Unele observatii sint totusi de facut:
- desenul camuflajului G-urilor romanesti diferea putin fata de cel clasic, Luftwaffe. In particular la "13 alb" ,petele erau destul de mici si dese, iar in zona numarului, intr-adevar pare a fi o pata mai mare, dar pare mai degraba o revopsire care sa fi acopetit ceva. Camuflajul "in pastrav" se face numai cu un aerograf bun, iar daca nu ai unul, se poate si cu pensula, dar prin tufuire (drybrushing) si nu pere nete de vopsea
- nu am vazut poze cu "13 alb" sa aiba tunuri sub aripa
- decalurile de pe aripa trebuie puse paralel cu axa avionului si nu trec dincolo de eleron
- culoarea baii trenului si jamba nu e corecta. Ea este RLM 02, un gri-verde deschis. Defapt este o greseala frecventa si, cu alta o cazie, am aratat de unde poate proveni
- restul culorilor par bune, cu exceptiua culorii de pe intrados ce trebuie nitel mai verzuie, dar nu-i problema. Esential este sa pastrezi aceste culori daca mai faci Bf- uri!
- atentie la chituirea imbinarilor, se vad urit si e pacat ca un asemenea lucru sa strice bunatate de macheta!
- la scara 1/48 trebuiau mai multe detalii
- apoi un pic de uzura, pare nefiresc de nou! Un pic de fum pe la esapamente, praf pe la imbinarea tablelor, ulei scapat de la motor si angrenajele jambelor, etc
Dar cred ca e destul. Oricum felicitari.
Nu uita, daca vrei sa faci avioane nemtesti trebuie neaparat un aerograf bun.
Alexandru
0

#10 Useril este offline   kerosen 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 25-September 03

Postat 05 April 2005 - 05:49 PM

Don't shoot the piano player !

Multumesc tutror pentru observatii, comentarii, feedback, incurajari etc, pe bune !

Am citeva comentarii. In primul rind e a treia mea macheta statica (a doua o vedeti atasat in mesajul urmator) asa ca prea multa experienta nu am - dar voi capata.
Am lucrat numai si numai dupa planurile Hasegawa si am incercat sa respect cit mai strict specificatiile de acolo. Poza lui 13 alb am vazut-o numai dupa ce am terminat macheta. Sint interesat de alte poze ale lui 13 alb, rog pe cei ce au asa ceva sa-mi trimita un mesaj.
Intr-adevar mi-a lipsit un aerograf ca lumea, cel folosit fiind unul imprumutat de la un prieten. Aerograful era foarte simplu si imprecis.

- intr-adevar camuflajul fuselajului e cam imprecis ( aerograful .....)
- planurile prevad tunuri sub aripa.
- decalurile de pe aripa sint intr-adevar paralele cu axa avionului si nu depasesc eleronul.
- pentru culoarea baii trenului am folosit un gri Humbrol 79 si nu RLM02.
- culoare de intrados este exact cea specificata, RLM 76 light blue.
- n-am kituit imbinarile din lipsa de materiale si scule
- n-am adaugat uzura, la urmatorul model voi incerca

Planurile Hasegawa nu prevad virfurile de aripa galbene pe intrados.

Viitorul proiect este un PZL P.11c cu insemne romanesti.

K.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1112716186.jpg

Aceasta postare a fost editata de kerosen: 05 April 2005 - 05:58 PM

"Simplicity is the ultimate sophistication."
0

#11 Useril este offline   kerosen 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 25-September 03

Postat 05 April 2005 - 05:56 PM

Acesta a fost proiectul precedent, Blohm & Voss 141B.
De aici m-a prins microbul am impresia...
K.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1112716592.jpg

"Simplicity is the ultimate sophistication."
0

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 05 April 2005 - 10:49 PM

Fiind doar a treia macheta, se chiama ca ai oarece inclinatii catre statice!
Pentru RLM 02 foloseste un amestec de 19 parti Revell45 + 10 parti Revell 5 sau Model Master 2071 (RLM 02 corect!). Cum am mai spus, multe firme "incurca" RLM 02 cu RLM 66 (gri inchis) folosit dupa 1940 doar in cocpit.
In timpul campaniei din Basarabia si pina in toamna lui '44 capetele de plan au fost vopsite in galben.
Un chit foarte bun poti face amestecind vopsea cu pudra de talc, lasi la uscat 10-12 ore, apoi slefuiesti cu hirtie abraziva 800-1000, la umed.
Tunuri pe aripa au avut, dupa cite stiu eu, Bf 109- G2/R6.
Cauta sa consulti cit mai multa documentatie, din variate surse, inainte de te a apuca de o macheta. Google e...mare si lat, timp sa ai!
Unele detalii le poti adauga fara sa ai nevoie de nu stiu ce treburi complicate: un fir de sirma de cupru poate deveni teava sistemului de frinare, acele de seringa pot inlocui tevile tunurilor (care cel mai adesea in kit sint ...ovale!)....
Ce firma a produs RLM 76? Din pacate multe nu au nuanta corecta.
Inca o data succes si mai scoate la "puricat " cit mai multe machete.
Succes,
Alexandru

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 April 2005 - 11:20 PM

0

#13 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2005 - 08:31 AM

Scrisesem un mesaj in care intrebam cum se face chituirea si "uzura", dar vad ca nu a aparut.
Acuma cu chituirea am inteles din mesajul anterior. Imi inchipui ca despre "ageing" se poate vorbi o gramada, asa ca o simpla directionare spre un eventual mesaj/subiect/link, ar fi de ajuns.
Si io muncesc la o macheta 1:72 de BV 141B, aceeasi cu cea a lui Kerosen, de la Airfix (el mi-a dat-o). Macheta de BV 141B o fac doar cu scop "didactic", in vederea realizarii unuia la scara 1:10 (1746mm).
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 06 April 2005 - 09:06 AM

Valteras, e intradevar mult de spus pe tema "ing-urilor" sint o multime de tehnici, ceva de genul "bordeelor cu obiceiurile aferente" . Pentru inceput incearca aici http://www.aircraftresourcecenter.com/
0

#15 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2005 - 09:44 AM

Sencs, ma uit a.s.a.p.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#16 Useril este offline   kerosen 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 25-September 03

Postat 06 April 2005 - 09:22 PM

Citeaza

Ce firma a produs RLM 76?


Vopselele pe care le-am folosit sint Model Master.

Sint interesat de alte poze ale lui 13 alb. Multumex.

K.
"Simplicity is the ultimate sophistication."
0

#17 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2005 - 07:36 AM

Am un set de fonturi (True Type, .ttf) cu care se fac inmatricularile si inscrisurile RLM, impreuna cu o scurta descriere (fisier text) si informatii.
Incerc sa pun aici un .zip dar daca nu merge si le vreti, dati-mi un semn.

florin.d@fabrik.ro

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 07 April 2005 - 09:53 AM

Kerosen, banuiam eu, culorile RLM Model Master nu sint tocmai corecte http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif . Ai aici o mica "dizertatie" despre RLM-uri:http://cartula.net/modules/xfsection/article.php?articleid=66
Cit despre "13 alb" am doar pozele aparute in cele trei carti despre aviatia Romana: Aviatia Romana in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, Aeromagazin; Aeronautica Romana in al doilea Razboi Mondial, Modelism si Les Messerschmitt Bf109 roumains, AirMag.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 07 April 2005 - 10:01 AM

0

#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 07 April 2005 - 09:56 AM

Valteras, pare un subiect incitant, din pacate la descarcare, cel putin la mine, apare eroare!(The requested URL could not be retrieved)
Alexandru
0

#20 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2005 - 10:04 AM

Am zis, cui ii trebe, ii trimit pe meilu' personal...
Uite textul, doar:

(installation: Just copy the .ttf file to your Windows/Fonts directory)


This true type font (TTF) is a pretty accurate representation of the codes used on German
aircraft in World War II. It was made according to RLM prescribtions of late 1943.

The code system used on Luftwaffe aircraft was as follows:
Two characters, a Balkenkreuz (Cross) and two letters.
The first two characters indicated the Geschwader (Squadron) and can be two letters or a
letter-number mix. The third character (directly to the right of the cross) indicated the
individual aircraft, while the last character indicated the Staffel/Gruppe (Wing) to
which the aircraft belonged.

For example 9K+EH was aircraft number E of the first Staffel (denoted by "H") of
Kampfgeschwader 51 (denoted by "9K").

Towards the end of World War II the squadron code ("9K" in the example above) was painted
in a smaller size than the last two characters. This is represented in the TTF by using
small characters. The large codes are created by using the Shift or Caps-lock key. Small
numbers are created by using Shift.

NOTE: This TTF was created for US 101 keyboard layout! Shift-# means:

1 2 3 4 5 67 8 9 0
! @ # $ % ^& * ( )

The dash used on civil aircraft (for example D-IBFQ) is included as -, while two types of
crosses are included: + for an early-war Balkenkreuz and = for an late-war Balkenkreuz.

So, to type the code of for example 1H+AN, an early-war Heinkel 111, you must type:

1H+AN

And for 9K+EH, a late-war Messerschmitt 410, use:

(k =EH

As you can see "9K" is in small characters, which means you have to add a "space" to
achieve the right distance between the second characters and the cross!

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 07 April 2005 - 10:05 AM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro