Modelism - RHC Forum: Jurnal de zbor la Colle Di Val d'Elsa - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Jurnal de zbor la Colle Di Val d'Elsa Despre zborul in Italia

#31 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 17 November 2012 - 12:45 AM

Am reusit in ultimele 3 zile sa scot la aer toate cele 4 modele pa care le am aci, in formatie de cate 2/zi
Acum 2 zile am iesti cu Cessna Big si cu Pico Cub. Ca de obicei, a zburat prima data Cessna, care a avut 2 decolari frumoase si 2 aterizari reusite.
A urmat a Pico Cub, care a avut parte de aproape o ora de zbor cu 2 baterii 3S, una de 1250mAh 10C, care e cam la 60-70% din cea fost o data, si alta de 1200mAh 25C, noua.
Motorul scotea un sunet ciudat, ceva metal pe metal, dar fara socuri, doar foarte putin franat invartind elicea la mana. Am zis ca o fi din cauza temperaturii, desi Cessna nu a dat semne de stress.
Vremea a fost superba, cer senin, soare spre apus si ceva adieri sporadice de vant. Pico a facut iar treceri la firul ierbii pana cand s-a inalnit cu o buruiana ceva mai inalta ce l-a facut sa pupe pamantul in mod cam direct. S-a indoit suportul motorului cam tare, dar fiind fcaut din tabla, s-a indreptat la fel de usor si zborul a continuat ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.
Ieri am iesit cu Super Cub si cu Pico pentru ca vantul era cam tare si nu am vrut sa risc cu Cessna stiind ca bateria e cam pe gata.
Pista e orientata est-vest,, iar vantul batea din directie NE cu devieri destul de dese spre N sau E. Viteza aproximativa a vantului 20-30Km/h, in rafale cu intensitati diferite.
Am lansat prima data Super Cub,, care avand incarcarea alara marisoara (42g/dmp) s-a tinut destul de bine in vant. Au fost cateva momente cand cu 50% motor a stat la punct fix de ziceai ca-i elicopter :good:
Pico cub m-a bagat in boale la primul zbor. Echipat cu 3S1Ah, l-a luat o rafala de vant de am zis ca nu-l mai vad de graba....dar pana la urma s-a hotarat ca nu-i frumos sa divortam asa pe sponci si cu greu am reusit sa-l aduc la sol.
Am pus o baterie ceva mai grea, de 1,8Ah si a devenit mai stabil putin. Motorul in schimb incepuse sa faca mai urat ca in ziua precedenta :good:. Cu toate astea daca il invarteam in sens opus, dupa 2 ture se invartea normal, apoi daca il invarteam in sens norma, iar mergea greu :wacko:.
Aterizarile au fost cam dificile pentru ca s-au facut pe latimea pistei, din cauza vantului, dar nu au fost evenimente neplacute.
Ajuns acasa am descoperit problema motorului de la Pico Cub. La ultima incercare de a schimba GWS 9X5 cu APC 8X4, ne fiind multumit de APC, am pus iar GWS 9X5, dar incercand sa apropii cat mai mult elicea de motor, am scos piulita din capatul filetat al axului motor. Astfel, elicea se sprijinea chiar pe clopotul motorului si strangand piulita din fata fortam axul in rulmenti.
Am pus la loc piulita ce lipsea si totul a revenit la normal. :good: Credeam ca dupa esc se duce si motorul, dar am scapat.
Azi am iesit iar cu Cessna si am scos si MX-ul putin la aer.
Ambele modele au evoluat exemplar, fara probleme
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#32 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 21 December 2012 - 11:23 AM

A trecut mai bine de o luna de la ultima postare in jurnal, timp in care s-a zburat destul si au fost si bune si rele.
Pico Cub a avut intr-adevar probleme cu rulmentii la motor si I-am schimbat statorul cu rulmentii, in rest e la fel de ghidus ca pana acum.
Super Cub a "muscat"serios pista la o decolare (avea APC 8X4) si axul motorului s-a indoit, iar la incercarea de al indrepta s-a rupt la 5-6mm de clopotul mototului. Probleme incep sa apara la trenul de aterizare, din cauza vitezei cam mare la aterizare. A intrat in revizie generala si urmeaza inlocuirea axului motorului, modificarea trenului de aterizare si daca reusesc va avea cate 1 servo/eleron cu mix flaperon.
Scout MX2 pana acum a avut 3 momente cand in zbor, pentru o fractiune de secunda motorul scadea brusc din turatii desi nu era spre finalul zborului. Am schimbat ESC-ul de 35A cu unul de 45A si pana acum totul a fost ok din acest punct de vedere.
O problema a aparut la capacul compartimentului bateriei care dupa mai multe desprinderi in zbor ( pe care le-am vazut), s-a decis sa dispare pentru cateva zile...( l-am gasit intamplator).Urmeaza sa fac ceva pentru securizarea lui.....In rest zboara super, am invatat sa fac tonouri cat de cat corect, looping-uri corecte, verticale si fara devieri laterale, ranversari, zbor pe spate.... Nu in ultimul rand am reusit sa pun servo-urile de pa eleroane, fiecare pe canalul lui si le-am mixat in flaperon iar acum aterizarile sunt o joaca....
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#33 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 13 January 2013 - 10:49 PM

Bun gasit in 2013, si LA MULTE ATERIZARI LINE :D
Ceva vreme a trecut de la ultima postare, zboruri au fost mai putine din cauza conditiilor meteo.
In mare parte predomina zborurile reusite, cu decolari si aterizari frumoase, fara evenimente la aterizari.

Super Cub a intrat in revizie, din 3 cauze: Azul motorului de schimbat; intarit trenul de aterizare; montarea unui servo pentru fiecare eleron si mixarea lor pe flaperon.
Modificarile au fost facute si se asteapta vreme cat de cat favorabila pentru teste la aer.

Scout MX2, Am gasit problema capotei,( sper sa fie asta) clema din plastic ce asigura blocarea, era slabita bine. Am lipit-o la loc si sper sa tina. In rest am reusit sa gasesc setarile pentru a cobora flaperoanele cu incetinire, dar fara a influenta functia de eleroane :good:. Trenul de aterizare rezista cu brio, am indoit doar putin spre interior rotile astfel incat in zbor sunt putin in V cu varful in jos, iar pe sol sunt paralele.

Pico-Cub, este acelasi ghidus ca si pana acum, face niste miscari imposibil de descris in cuvinte, zboara super fara vant, dar nici nu se sperie de rafale moderate.
Cessna, dupa toate modificarile, a ajuns in final :yahoo: la varianta cea mai buna. Decoleaza foarte bine fara flaps, dar si mai bine si mai scurt cu flaps. Zboara intr-o maniera hipnotizanta, uneori periculoasa, am inceput sa fac treceri la joasa inaltime cu viteza relativ redusa, iar cu flaps la 60 de grade trece chiar incet la 1-2m distanta de mine. Am testat zborul cu flaps-urile coborate, devine putin instabil, dar nu a mai dat niciodata senzatia de lipsa de raspuns la comenzi,( cu UBEC de 6A, max10A), desi manevrele de mentinere a traiectoriei erau destul de ample. Aterizarile sunt muuulllt mai usor de facut acum, chiar daca stalpul din capatul pistei e cam pe directia aterizarii, mai ales in sezonul rece.( din cauza vantului)
Daca vremea va permite iesiri in zilele urmatoare, poate reusesc sa filmez cateva secvente cu modelele.
Spor tuturor si aterizari line.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#34 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 30 January 2013 - 12:36 AM

Am reusit azi, dupa o pauza destul de lunga, sa ies la dezmortit motoarele. Am scos la aer Cessna si Super Cub
Cessna a devenit o prezenta permanenta pe "pista" la fiecare sedinta de zbor. Dupa ce am vazut ca nu mai face figuri ca inainte, emotiile au trecut si acum e chiar o placere s-a vezi in zbor. In clipul de azi se vede foarte bine cam cat de dificila e pista. La una din aterizari, modelul iar a facut o plecaciune, dar a revenit cu rotile pe pamant. Suspensiile sunt foarte eficiente. Am reusit sa filmez si cum ruleaza Cessna si se vede bine ca modificarile facute la trenul de aterizare au fost necesare.

Super Cub a inceput sesiunea de azi cu teste si reglaje, pentru a gasi valorile optime pentru flaperoane si mixarea lor cu profundorul. Rezultatul este foarte bun, aterizarea cu flapsuri este mult mai lejera si mai usor de facut. De asemenea, intarirea trenului de aterizare pare sa fi fost o alegere buna. Nu modifica aspectul estetic dar impiedica indoirea trenului la aterizare.

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#35 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 04 February 2013 - 11:19 PM

Azi a fost o zi frumoasa, vreo 13 grade, soare, nori pe ici pe colo, si vant care din casa nu parea sa puna probleme.
La zbor s-au prezentat Super Cub si Cessna.
Super Cub a avut azi un contact de gradul 0 cu STALPUL de pe capatul pistei, DAR, spre bucuria mea :yahoo: :good: are doar putina vopsea lipsa de pe varful aripii. S-a intamplat la viteza foarte mica, testam flaperoanele, si n-a vrut sa vireze mai tare :pardon:. L-am ridicat din iarba mare care l-a salvat de la alte pagube, am verificat toate comenzile si l-am lansat iar.
Cand are eleroanele coborate si prinde cate o pala de vant din fata, sare in sus de parca ar avea un arc dedesubt. Am "reusit azi si prima capotare sanatoasa cu Super Cub. Nu am reusit sa-l aliniez pe pista si l-am aterizat chiar langa, si s-a impiedicat in iarba si buff...:wacko:..



Am golit 2 baterii si cu Cessna, care se comporta excelent si pe vant. Decolarile cam la risc, printre palele de vand din spate, dar reusite toate fara probleme. In zbor am facut si ceva tumbe iar aterizarile au fost si foarte bune si mai putin bune. A facut o plecaciune usoara la una din aterizari si a atins cu aripa solul, dar s-a redresat, iar o alta aterizare s-a terminat pe laterala pistei.
Au fost si cateva tentative de aterizare, din cauza problemelor de aliniere cu pista. Una din aceste tentative a fost la limita, am avut noroc de motor, si de vantul usor din fata:


Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#36 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 30 June 2013 - 09:15 AM

Bine v-am regasit.
Am incheiat un alt capitol din viata si dupa 7 ani in Italia am revenit in Campulung. Prin urmare jurnalul de zbor din Colle nu mai are continuare.
Voi continua sa postez in topicul dedicat Campulung-ului Moldovenesc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro