Modelism - RHC Forum: Echivalent motor benzina vs metanol - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Echivalent motor benzina vs metanol

#1 Useril este offline   tropheus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 07-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2012 - 08:01 AM

Va salut,
As fi interesat daca ma puteti ajuta cu echivalentul motoarelor pe benzina versus metanol 2T si 4T, respectiv 26cc, 30cc, 55cc.
Inteleg ca nu poti compara mere cu pere, 2T si 4T dar o asimilare se poate face.
Din ce am mai citit pe net am observat ca puterea motoarelor 4T ar fi mai mare cu 20% fata de un motor cu aceeasi capacitate dar pe benzina.
Echivalent 26 cc 4T aprox. 32 cc benzina ?
Multumesc
0

#2 Useril este offline   Porumbeu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 824
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aero, Auto

Postat 20 February 2012 - 09:52 PM

Din ce am inteles eu 4T e mai slab ca 2T iar spre exemplu un benzinar de 15cc este echivalent cu un 10cc 2T metanol.
0

#3 Useril este offline   tropheus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 07-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2012 - 10:22 PM

Vezi postareaPorumbeu, la 20 February 2012 - 09:52 PM, a spus:

Din ce am inteles eu 4T e mai slab ca 2T iar spre exemplu un benzinar de 15cc este echivalent cu un 10cc 2T metanol.

Iti multumesc pentru raspuns.
4T cred ca este mai slab fata de 2T daca il compari la aceeasi capacitate cilindrica, dar pe mine m-ar interesa echivalentul intre 4T si benzina.
15cc benzina fata de 10 cc 2T metanol spui ca ar fi echivalente din ce punct de vedere pentru ca as vrea sa fac calculele pentru modelele de motoare mai mari.
Caii putere la 15cc am vazut ca ar fi in jur de 2 iar la 10cc metanol 2T 1.8 deci asocierea ar fi asemanatoare pana la un punct dar dupa ce capacitatea cilindrica se apropie de 26-30 cc la 4T sunt in jur de 2 cai, iar la benzina aproape se dubleaza, ajungand la 3.8 (DLE 30).
0

#4 Useril este offline   tropheus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 07-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2012 - 10:12 AM

Am mai gasit ceva interesant:
motor metanol 4T 1.20-1.60 echivalent cu benzina 2T 1.5-2.1 (25cc-35cc)
De aici trag concluzia ca un motor 1.60 4T de 26 cc ar fi echivalent cu 35cc benzina.
Multumesc
0

#5 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 22 February 2012 - 12:53 PM

Nu stiu pentru ce iti trebuie echivalenta dar ... mai simplu in alegerea unui motor pentru un model zic eu ca ar fi astfel :

1 - vad ce greutate are modelul meu si pentru ce fel de zbor il pregatesc - scale, patern, 3D ...
2 - daca modelul este produs de un brand ar trebui sa aiba si recomandare de motorizare ( de obicei dau o plaja atat pentru 2T cat si pentru 4T ) si o aleg
dupa preferinta si buget.
3 - daca are doar recomandare de metanol probabil ca nu rezista la vibratiile unui benzinar
4 - daca totusi consider ca este O.K. si pentru un benzinar fie caut in specificatiile motorului cate kg poate trage, ce elice poate invartii si la ce turatii sau
caut pe net un model similar ca greutate si stil de zbor si vad ce benzinar au pus altii.

Ca sa faci un tabel cu echivalente este mai greu putin pentru ca la anumite capacitati fie nu se fac benzinare fie nu se fac metanoale sau ajungi la metanoale in stea
cu 5 cilindrii si desi suna superb la ureche, suna la fel de " neplacut " la buzunar.

P.S.

Uite ce recomanda Hangar 9 :

pentru un Mustang 150 size :

Engine Size:
1.20–2.10 2-stroke;
1.20–2.20 4-stroke;
23–26cc gas

sau pentru P 47

Engine Size:
1.60-2.10 2-stroke;
1.80-2.20 4-stroke;
26-40cc gas

La Mustang pare aiurea .. ce da la 2T e cam ce da si la 4T ...... asa ca tot experienta si testarile altora sunt mai bune.



P.S. la P.S.

Din experienta proprie :

Eu am o Katana 120 Sebart pe care o zbor cu un 4T Saito 150
iar un coleg o zboara cu un benzinar 3W 28 ( parca ) .

A lui este mult mai rapida desi nu trebuie - risti sa se dezmembeze la viteza.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 22 February 2012 - 12:55 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#6 Useril este offline   tropheus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 07-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2012 - 01:30 PM

Multumesc pentru raspuns.
0

#7 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 06 March 2012 - 12:38 PM

Se poate folosi o formula empirica valabila in oarece procent(eu o folosesc la gama de motoare ieftine uzuale la multi aeromodelisti din tara: DLE,CRRC,Magnum/ASP2T,Magnum/ASP4T si PH4T.

1 x M2T = 0,71 x M4T = 0,82 x B2T = 0,72 B4T
REAL DESIGN are mare dreptate cand sfatuieste alegerea motorului.E foarte posibil ca un motor pe benzina sa dea rezultate mai bune pe un anumit tip de model in comparatie cu M2T(metanol 2 timpi).Ierarhia e clara: metanol2T,benzina 2T,metanol 4T si aproape benzina 2T.
Atentie la : - turatia la care se obtine puterea de catalog
- masa motorului in comparatie cu puterea furnizata
- tipul de elice ,legata de cuplul necesar
O observatie: cu cat capacitatea cilindrica creste,puterea intre M2T si B2T tinde sa se egalizeze la diferente tot mai mari de cost exploatare(consum combustibil/pret) in favoarea B2T.
cu cat capacitatea cilindrica creste,puterea intre M4T si B4T se uniformizeaza la diferente de cost exploatare
in favoarea M4T ( benzina 4T =motoare sofisticate mult mai scumpe decatM4T).
Ca regula generala motoarele cu mai multi cilindri au randament mai bun ,cifrele din formula marindu-se cu 0,07-0,08.
"Scumpaciunile "pe benzina 2T ,si stiti care sunt ele,nu intra in aceste socoteli,puterea lor fiind aproape de 2T metanol.
Problema nu e trecerea obligatorie pe benzina,ci costul exagerat de mare al combustibililor pe metanol .
Bine ca zboara si....insectele !
0

#8 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 March 2012 - 02:06 PM

Ar mai fi un factor, zic eu, de luat in consideratie: de cate ori putem ajunge pe terenul de zbor. Daca ajungem rar, sunt preferabile, as zice, motoarele pe metanol, costul combustibilului nemaifiind factorul determinant.
Multa, multa bafta.
0

#9 Useril este offline   tropheus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 07-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2012 - 02:48 PM

Va multumesc pentru raspuns.
Nu prea imi place formula :) 0,71 x M4T = 0,82 x B2T deoarece la un motor de 26 cc metanol (2 cilindri) 4T ar iesi echivalent benzina sub capacitatea celui pe metanol, resprectiv 22,5 cc benzina si ma asteptam sa fie un pic peste cel initial ca si cc.
:) Multumesc si voi mai studia si celelatle aspecte dar la o prima vedere un motor pe benzina are mai multi cp ca unul pe metanol 4T cam la aceeasi capacitate cilindrica.

PS: Nu imi place formula pentru ca nu prea ma avantajeaza, nu ca ar fi incorecta.
0

#10 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 March 2012 - 07:50 PM

Ia in calcul si sensibilitatea reglajelor si greutatea. Zic si eu.
0

#11 Useril este offline   tropheus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 07-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2012 - 09:08 PM

Vezi postareadan_mitea, la 06 March 2012 - 07:50 PM, a spus:

Ia in calcul si sensibilitatea reglajelor si greutatea. Zic si eu.


Va multumesc pentru raspuns, dar ajutati-ma sa inteleg ce vreti sa spuneti. Mai detaliat va rog.
As intelege ca un motor termic in 4 timpi e un pic mai greu de reglat fata de unul pe benzina si implicit mai usor la greutate ?
Multumesc
0

#12 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 March 2012 - 05:56 AM

Pai ma uit in jur. In timp ce eu ajung la camp si zbor, colegii cu DLEXX tot surubaresc la motoare. Daca hobby-ul tau este acesta, este perfect. Daca nu, as zice ca tot un metanol este solutia. Bineinteles daca nu zbori zilnic. In acest caz pretul combustibilului este primordial.
Priveste un carburator de benzinar si unul de la un motor cu metanol. Cat de complicat este primul fata de al doilea. Asta spune cat de sensibil este un benzinar la procentul de benzina si aer.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 March 2012 - 05:59 AM

0

#13 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 07 March 2012 - 07:16 AM

Vezi postareadan_mitea, la 07 March 2012 - 05:56 AM, a spus:

Pai ma uit in jur. In timp ce eu ajung la camp si zbor, colegii cu DLEXX tot surubaresc la motoare.


Salutare,

baietii aia nu le au cu motoarele pe benzina reglajul zilnic nu e hobby. Pe toti cei care ii cunosc si au motoare pe benzina dupa ce le-au reglat nu au mai umblat le ele mult timp ,luni de zile. Eu personal am avut un motor facut din drujba chinezeasca de 45cc si l-am zburat 3 ani pe un Cap232 fara sa il reglez mai mult de o data pe an. De MVVS nu amintesc nimic.

Mugurel

Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 07 March 2012 - 07:17 AM

0

#14 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 07 March 2012 - 07:33 AM

Vezi postareaMUGUREL., la 07 March 2012 - 07:16 AM, a spus:

De MVVS nu amintesc nimic.



Confirm, ultima data l-am reglat in 2008. Am facut si un filmulet atunci ca sa se inteleaga cum trebuie sa porneasca un motor bine reglat intrucat unii care le-au reglat aiurea, faceau biceps pe camp dand la pala.


0

#15 Useril este offline   tropheus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 07-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2012 - 08:05 AM

Bun, am inteles, eu va multumesc pentru raspuns, dar in privinta alegerii aceasta a fost facuta de ceva vreme si am luat un metanol 2 cilindri 4T 26cc. Pe mine ma framanta curiozitatea spre echivalente la benzinare in cazul in care un producator are un avion cu detalii specificate numai pentru 2T si 4T.
Ce am mai gasit:
Hangar9 - 1.00–1.60 2-stroke, 1.20–1.80 4-stroke, 20–26cc gas (avion scale 6.4–7.1 kg)
Dupa ale cautari formula domnului Flypol e buna.
M-am lamurit,
Va multumesc mult pentru ajutor.
0

#16 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 07 March 2012 - 10:11 AM

Daca ai luat PH FT160 4T 26cmc., ai facut o alegere buna care,asa cum mai spuneam,are randament foarte bun.Am unul si sunt extrem de multumit-trage o extra 330 de 1,8m anvergura la o masa totala de 6,8kg. elice Sonic 16x8.
Daca ai OS......sa fi iubit vesnic!In liste scrie o putere mai mica insa in realitate......leopardul!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#17 Useril este offline   tropheus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 07-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2012 - 11:03 AM

Da, ASP FT160AR, egal FT. Diferenta de pret pana la OS a fost semnificativa. Mi-as dori o elice 18x6, 18x8 (nu APC sport)sa traga 6.5 kg.
Multumesc pentru raspuns.

Aceasta postare a fost editata de tropheus: 07 March 2012 - 11:04 AM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro