Modelism - RHC Forum: Regulament NAVIGA pentru veliere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Regulament NAVIGA pentru veliere Versiunea 2012 Sectiunea "S"

#1 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 09 February 2012 - 01:32 PM

Pe pagina de Internet a Federatiei Romane de Modelism a fost postat regulamentul Naviga pentru veliere, valabil incepand cu 1 ianuarie 2012.
Pentru cei interesati de participarea la concursuri de veliere RC lectura acestui regulament ar trebui sa intre in lista "de facut". Cum prevederile referitoare la dreptul de drum sunt preluate integral de la ISAF, valabilitatea acestora este asigurata si pentru Micro Magic.
Documentul este in limba romana. Cred ca acest topic poate gazdui discutii pe tema regulamentului, chiar daca acesta este publicat in alta parte.
Sper ca in curand sa devina disponibile si regulamentele de clasa pentru F5-E, F5-M si F5-10.

Adresa unde se gaseste regulamentul este:

http://www.frmd.ro/N...mptitionale.htm

Aceasta postare a fost editata de Dan Stroie: 09 February 2012 - 01:35 PM

0

#2 Useril este offline   rallyman 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 10 February 2012 - 12:28 PM

Felicitari pt traducere si intiativa
L'ennui dans ce monde, c'est que les idiots sont sûrs d'eux et les gens censés pleins de doutes
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
0

#3 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 20 February 2012 - 06:31 PM

Am citit astazi ceva interesant despre originea regulilor navigatiei cu vele. Stim ca idea de baza e ca cel cu capacitate de manevra mai buna trebuie sa-l evite pe cel care manevreaza mai greu. Asta se vede clar la regula 11 in cazul barcilor pe acelasi bord, angajate, cel din vant trebuie sa-l evite pe cel de sub vant, care e in umbra lui, deci primeste mai putin vant sa faca manevre. Si in cazul regulii 12, barca din urma, mai rapida trebuie sa-l evite pe cel din fata, mai lenta.
Dar cum sta treaba cu regula de baza nr 10, cel cu tribordul are prioritate fata de cel care naviga cu vantul din babord?
Mi-am zis, mai in gluma ca e ca la masini, dar poate ca e invers........
Azi am aflat un posibil raspuns. Pat Healy, arbitru international povesteste asa. Navele vikingilor aveau carma in dreapta. De aici denumirea starbord de la steering sau o forma veche strye. Navele acostau cu partea stanga la mal, astefel acesta a devenit port side. Cand nava mergea cu vant din tribord, se inclina spre stanga, si carma, fiind in dreapta, iesea partial din apa. Cand era pe babord, invers, carma era mai adanc in apa, astfel putea sa manevreze mai bine, deci putea sa evite pe cel care avea carma doar pe jumatate in apa. Nu stiu daca e adevarat, dar suna bine si se potriveste :-)))
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#4 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 21 February 2012 - 08:25 PM

Excelent, Gyula!
Daca ar exista cate o asemenea "poveste" pentru fiecare regula de navigatie, citirea regulamentului s-ar transforma dintr-o lectura arida in delectare.
Pacat ca nu exista (dupa cate stiu eu) un manual de tipul "Navigatia pentru to(n)ti" dupa modelul binecunoscut al catorva asemenea publicatii.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro