Modelism - RHC Forum: IAR 95 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 95 Supersonicul fara motor

#31 Useril este offline   mig 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 04-March 03

Postat 07 March 2003 - 11:33 PM

observ ca pe lista sit si dintre cei ce au participat la programele 99 poate si 93. eu nu am avut ocazia sa luvrez in aeronautica desi as fi vrut. in schimb sint "chibit" inrait. cautand pe net fel de fel de info, stand pe diverse forumuri observ ca din pacate in domeniul aviatiei situatia e "albastra" tare si nu de cand cu 11 sept. ca in ro lucrurile merg prost nu ar fi asa grav dar am stat pe forumuri gen airliners.net si altele si efectiv ti se zburleste parul in cap cand citesti ce se intampla cu firme ca BAe, Boeing, fosta McDonnellDouglas, Dornier, etc. sint tipi din State care povestesc ca de 10 ani se tot muta din stat in stat odata cu firmele care se inchid, peste tot se renunta la programe, se investeste eventual doar in modernizari, etc. Poate cineva mai in domeniu sa ne explice care sint cauzele acestei crize? Eu personal am o parere(nu ca as fi specialist in aviatie dar sint tot proiectant): in domeniul asta s-au scapat cam demult fraiele la costuri. Total. Nu stiu cum reusesc baietii sa faca un avion sa coste cat greutatea lui in aur dar cu siguranta asta nu ajuta la iesirea din recesiune. eu am facut niste calcule. in anii 40 o masina de mare lux era 3000$, un vanator (mustang) era 60.000 deci cat 20 de masini iar un bombardier(B29) 500.000(cam 170 de masini), un Dakota era vreo 200.000$ deci cat vreo 60-70 de masini. mai tarziu un b707 costa in jur de 8 mil de $(in anii 60) (o masina lux era deja cam 4-6000) deci avionul era cat vreo suta si ceva de masini (raportul avion/masina chiar scazuse avand in vedere ca 707 era mult mai mare ca dc3). in anii 70 b747 costa in jur de 25 mil $. totul e normal pt ca in a doua jum a anilor 80 si mai incoace sa aiba loc explozia: b767 primele serii 60-70 mil $, iar acum un lung curier costa peste 200.000.000 in timp ce o masina de lux e cam 100.000 de $. (deci cat 2000 de masini , comparati cu 20 de masini dakota(chiar daca tinem cont ca lung curierul are de 15 ori mai multe locuri ca dakota tot e de vreo 5 ori mai scump!!!!)). am facut calculele si la aparate militare, am calculat si fct de pretul petrolului si al constructiilor(o sa spuneti ca sint maniac, dar am facut-o din curiozitate). cum naiba reusesc oamenii aia sa ajunga la asa niste preturi? in loc sa existe la ora actuala aparate noi , in loc sa lucreze la capacitate firmele de profil piata e suprasaturata de aparatele din anii 70 si 80 daca nu si mai de mult, supuse la fel de fel de programe de modernizare si reabilitare. (btw observati ca mai mult alea se prabusesc). si inca o chestie : poate ati observat ca in istoria relativ recenta sau chiar mai veche succes au avut nu aparatele super-complicate si scumpe (F111, B58, etc) si unele ieftine destinate uneori chiar utilizarii temporare (exemple: Mustang proiectat in 36 de zile, Hercules proiectat pt 5-6 ani , B52 la fel (ridicol!! a inlocuit avionul care ar fi trebuit sa il inlocuiasca-B58), F16 proiectat ca initiativa particulara la inceput, B747 derivat din proiectul unui transportor militar, Airbus facut ca sa aiba si europa avion, ariane la fel facuta sa aiba si europa racheta, grippen un avion mic si ieftin dar cu o tema de proiectare clara; programe in care nu s-au investit bani cu lopata de la inceput). comparati-le cu eurofighter, cu rafale, A400M, statia spatiala internationala si alti "muribunzi"... in final scuze pt lungimea mesajului
0

#32 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 09 March 2003 - 08:31 PM

Nu cred ca trebuie scuze, ci aplauze pentru efortul depus.
Nu pot sa zic decat ca cei ce se ocupa de sistemele din interiorul aparatelor le fac din cee in ce mai costisitoare, vrand sa se imbogateasca cat mai rapede.
De ce o operatie cu laser pe ochi costa intre 500 si 1000 dee dolari? cand de fapt ar trebui sa coste cam de cinci ori mai putin.
De ce statia orbitala internationala costa milioane ded dolari? caci fiecare firma selectionata trage cat mai mult la pret.
Toate aceste probleme sunt creeate de economia de piata.
Pe vremea lui Ceauseccu cand economia era tinuta in fru de conducere s-au putut construi multe lucruri, pentru ca costau foarte putin. daca am construi acum o rafinarie, un metrou si altele ar trebui sa ne imprumutam la straini sau sa chemam investitori.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#33 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 10 March 2003 - 01:54 AM

si io care aveam probleme cu constiinta cum ca scriu mesaje pe 2-3 dispaliuri... Uite ca nu sunt singurul!

Migule nu te lasa!

big, noooooo!
mini message!
FROGS CAN FLY!
0

#34 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 10 March 2003 - 08:29 AM

Mig (are rezonante de Big :D )...eu vad problema asa: monopolul firmei Boeing pe piata: firma artificiala Airbus, gaselnita europenilor (un fel de Euro aviatic) este o intentie palida de contra-ofensiva si care oricum nu este deajuns...mai ales de cand productia sovietica a fost boicotata, avioanele acestora fiind o alternativa prea ieftina si atragatoare pe piata...
A doua la mana: politica. Pot sa-ti spun ca avioanele din dotarea Tarom au o configuratie cel putin ciudata: avioanele americane Boeing au motoare franceze CFM; avioanele frantuzesti ATR si A310 au motoare Pratt&Witney americane...ca sa nu deranjam nici pe unii nici pe ceilalti cand cumparam ceva!!! "uitati, nu ne bateti, am luat totusi si de la voi..."
Risc cumva sa par paranoic daca spun ca e o francmasonerie sau alta organizatie mondiala?!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 10 March 2003 - 08:31 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#35 Useril este offline   chiftirica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 22-April 02

Postat 10 March 2003 - 10:32 AM

Eu cred ca totul este doar o problema economica....cei din vest munceasc mai putin si vor castiguri f. mari...mai nou li se pare denigrant sa faca anumite munci (vezi culegatorii de capsuni din Spania :-) ); intrebati-va cunostintele din afara... in general la toate firmele doar managerii sunt localnici, restul sunt indieni, polonezi, romani, etc - din tarile sarace. Nu vi se pare ciudat ca mai toata productia mondiala s-a mutat in Asia unde e mana de lucru ieftina? E un fel de exploatare economica.
"Reversul medaliei" este dusmanul meu
0

#36 Useril este offline   mig 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 04-March 03

Postat 10 March 2003 - 10:48 PM

da... problema e ca incet incet chestia asta cu preturile ii trage tot pe ei la fund. btw. statia spaiala internationala costa nu milioane ci 140 miliarde de dolari, ca exemplu buda de pe statie costa 14 mil, o bohrmasina costa 2 mil (da, stiu e adevarat in vid si imponderabilitate sint alte conditii, dar 2 mil pt o bormasina? ) de ce trebuie sa coste instalarea unei usi blindate, intr-un avion de pasageri 3 mil de $? (b747 ale virgin airways), de ce trebuie sa coste un aeromodel cu aparatura video (shadow) 1.4 mil? etc, etc, daca e cineva inginer de aviatie poate sa ne explice? nu sint aceste preturi un fel de acoperire a somajului mascat din firmele de proil (nici nu facem avioane ca razboiul rece s-a terminat, nici nu dam oamenii afara ca lucreaza pe urma pt cine stie ce descreierat, decizie politica nu prea exista, apare un cerc vicios). Si ca sa nu credeti ca am vreo manie... intrebarea de fapt era: chiar nu credeti ca in zilele noastre nu s-ar putea face un avion bun dar ieftin? un dakota, un hercules, un 737, un cessna 172? ce s-a intampla cu industria aceasta care acum 30 de ani trimitea oameni pe Luna? mie mi se pare de nerecunoscut... (fapt real: acum vreo 2-3 luni boeing se lauda ca dupa nu stiu ce indelungi studii au decis sa scoata de pe Boeing 717 (apropos , baietii is nebuni, au acelasi nume pt 2 avioane diferite din productie proprie) gemuletele "sprinceana" de la carlinga, fapt care va duce la economii, blah, blah, acum 20 de ani chestia asta nu ar fi fost incredintata chiar unor stagiari dar oricum nu se laudau 2 saptamani cu ea: sa scoti 2 geamuri cat palma despre care iti dai seama ca is inutile dupa zeci de ani de serviciu ). cred ca aveti dreptate , anumite avioane excelente sint defavorizate voit in avantajul celor scumpe (caz clasic A10 vs F16 in rol de close air support). deci concluzia mea , pt care am inceput tot topicul asta ar fi ca bietele IAR-uri nu ar avea nici o sansa in groapa asta cu lei turbati care e grupul firmelor gigant, indiferent ce calitati ar fi avut sau nu. Si apropos de estetica avioanelor de antrenament, cel mai frumos (cu toata parerea de rau ca nu e romanesc) mi se pare L39 Albatros, mi separe cel mai fotogenic, are putin alura de vinator.
0

#37 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 11 March 2003 - 08:24 AM

Iar ma bag shi eu ca musca-n lapte. Agarici, eshti pe lungime de unda cu mine. Keep in touch! Marinare mi-ai placut, ai pus punctul pe I cu o chestie sensibila. Vezi sa nu te faca disparut baietii cu shortzuletz. Uite asha te iubesc eu shi mai tare. Ti-am povestit ca am o dambla cu chestiile astea vechi. Pentru amatorii de romanisme shi de bube in cap, www.dacia.org shi www.dacii.ro, o sa va puna pe ganduri, mie cel putzin mi-a crescut inima (la figurat, fireste). Dar sa revenim la oile noastre. Prima miscare, baietii scot pe tusa MiG-29 (adica alea care nu prea cad). Secondo anunta ca achizitioneaza F-16, d-alea reconditionate biensur. Nu puteau sa zica shi ei Grippen? Noi. Dar de ce ne vaitam noi, romanashii? Au patzit-o shi mai rau englezii de la Saunders Roe in anii `40 cu proiectul lor de avion care trebuia sa treaca bariera sunetului shi in anii `50 cu SR 53 shi SR177 (interceptoare), avioane in care se bagasera bani seriosi, s-au construit mai multe prototipuri, au pierdut partida in favoarea "sicriului zburator" F-104 G Starfighter. Tot ei mai construisera un avion revolutionar JRS parca (BAe) care a pierdut competitia la General Dynamics F-111, mai periculos shi mai scump. Astuia i s-au retras fondurile la schimbarea guvernului (venisera laburishtii). Aceeashi poveste shi in favoarea aceleiashi rable (F-104) canadienii de la Avro cu superbul Arrow (a fost shi film cu Dan Akroyd in rolul principal). Asha ca nimic nou sub soare. Apropo de faptul ca nu prea mai scot nimic nou ci modernizeaza avioane vechi, poate au in maneca vreun as (tehnologia de constructie a OZN-urilor) shi ashteapta momentul prielnic ptr. lansarea pe piatza? Mai shtii?
Marius-Dan Morcov
0

#38 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 12 March 2003 - 02:56 AM

Dar problema comisioanelor in aviatia romaneasca nu a inceput de la asha zisa revolutie din `89. Aurel Vlaicu a fost puternic sabotat de G. V. Bibescu (viitorul presedinte al F.A.I. shi sotul Magdei Bibescu) care, fiind prieten cu Louis Bleriot shi probabil amator de ceva banutzi, a facut un puternic lobby pe langa Min. de Rasboiu ptr. achizitionarea de catre armata a avioanelor frantzuzeshti in defavoarea celor pe care le-ar fi construit "maistorashul Aurel". Am fi avut industrie aviatica inca de la inceputuri. Coanda shi Vuia shi-au construit aparatele in Franta pt. ca guvernantii nostrii le-ar fi ras in nas. Guvernul ii va da totusi bani lui Rodrig Goliescu ptr. ca sa-si faca rasnita numita "Avioplan", dar acesta va pierde o mare parte din suma la jocul de carti. Ulterior va fi condamnat pt. o afacere de spionaj. Dupa 1918 afacerea SPAD (rable mortale), + vechituri din timpul razboiului, in timpul asta St. Protopopescu construia la Arad ASTRA-PROTO, afacerea Fokker (neperformante), uzatele Severski (la receptia lor moare in urma ruperii avionului in aer cpt. Sanatescu-fratele viitorului premier gen. C-tin Sanatescu) desi firma Bristol oferise un contract mult mai avantajos partii romane inclusiv ptr. participarea cu actiuni la viitoarele uzine I.A.R., totusi sunt cumparate la pretz de noi avioane cu placajul shi panza putrezite. "Multzumim" ptr. asta lt.-col. Beroniade aflat in contact permanent cu printzul Carol Caraiman (viitor Carol II) care era in refugiu sentimental la Nisa. Tot acest Beroniade este responsabil de refuzarea construirii in serie a hidroavionului R.A.S.-Getta al lui Radu Stoika ptr. a se cumpara produsele casei de Savoia din Italia. Drept rasplata Carol II il va face general. Dupa revenirea in tara a acestuia, in iunie 1930, incepe alt sir de afaceri oneroase: subtilizarea fondurilor stranse din subscriptia "timbrul aviatiei", marginalizarea lui Elie Carafoli cu ale sale minunate IAR-11CV, 12, 13, 14, 15, 16 in favoarea polonezilor de la PEZETEL (acesti vanatori erau porecliti avioanele oarbe)-la receptia lor moare celebrul Mihail Pantazi, conducatorul formatiei de acrobatie "Dracii Rosii". Celebra de asemenea achizitionarea motoarelor Gnome-Rhone 7K, 9K, 14K in vederea asimilarii, lipsite de puterea indicata shi mari consumatoare de ulei, gresite inca din proiectare. Cu greu ing. Carp de la IAR-Brasov va scoate ceva din ele shi ca drept rasplata cei responsabili de incheierea contractului il vor da in judecata. In final ing. Carp va pleca in Franta, unde va fi imediat angajat ptr. "incompetenta" lui chiar de uzinele Gnome-Rhone. Ashadar, fratilor, boala veche "comisionita" asta care e sora buna cu atentatul la sigurantza natzionala shi tradarea de patrie.
Marius-Dan Morcov
0

#39 Useril este offline   bilutza 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 29-January 03

Postat 13 March 2003 - 01:04 PM

Credeti ca Romania ar fi cumparat motor pentru IAR95? Scaunul Martin Baker a fost cumparat? Sunt rau nu?
Nici macar in secret (am fi aflat pana azi) nu aveam un aparat de masura peste 1GHz. EMBARGOU! A uitat cineva? Nu din vest, de la rusi.
Avem avioane bune si ieftine? Oare? Chiar mai crede cineva ca o tara mai poate construi singura un avion?
Nici nu cred ca mai detinem controlul total asupra celor in uz (in caz de conflict). Dupa toate modernizarile cu microprcesoare, nu am auzit pe nimeni, nici macar, sa incerce sa inteleaga softul de acolo. Montam cutii ca maimutele, nu putem garanta ca fac ce scrie pe ele (unde scrie!). Poate ca aceste preocupari sunt secrete, dar eu cred ca secrete sunt numai comisioanele.
Pot sa va intristez si cu proiectarea? Am vazut "metoda" de proiectare, la case mari, care consta in copierea cotelor dupa o poza, in care "cercetatorul" se fotografia cu rigla in mana langa aparat la expozitie. Urmeaza: probe, ajustari, alte probe. Comentarii?
Romanii aia buni, cu care toti ne laudam, viseaza cu burta goala? Nu. Deja fac ce stiu in alta parte. Asta nu intristeza pe nimeni? Si eu, si din pacate si altii comentam si atat.
Stiti ceva? Gata cu visele pe aceasta tema! Inapoi la somn!
Demontez orice!
0

#40 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 13 March 2003 - 11:53 PM

In caz de conflict cu Rusia, America sau EU, Romania nu ar rezista mai mult de 48 de ore.
Asa ca ce sa mai vorbim despre a construi sau nu un avin in tara.
Momentan mai zboara doar miguri nemodernizate si pume.
Aerian suntem muci. (scuzazti-ma de expresie).
Pe sol o sa-i intampinam cu cateva trupe de infanterie si doua trei tancuri.
Oare 48 de ore sunt multe?
Cred ca in 24 de ore de la declansarea conflictului Bucurestiul ar fi capturat si implicit comanda ar fi luata.
Daca ne gandim la americani ei doar cu doua divizii de parasutisti si cateva avioane ded distrugere a antiaerianelor ne-ar termina.
Ce sa mai zicem de rusi care ar fi in stare sa trimita un val de avioane naucitor de distrugator, si apoi o intrare in pas de defilare ca la parada de la Moscova.
Tare mi-e teama ca defapt guvernanti au acceptat venirea americanilor in Romania sub anumite presiuni.
Chestia ca intram in NOTO este ceva de ochii lumii.
Cred ca peste cativa ani vom pati exact ce au patit iugaslavii. Ar fi bine sa gresesc. Dar acum ca ne-am aliniat la euro suntem priviti ca facand parte din axa raului.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#41 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 13 March 2003 - 11:55 PM

Am sa va arat ce spune o romanca din America, care arata exact ceea ce se intampla acolo, ceea ce nu este vazut de majritatea celor de aici si din alte tari:
De 50 de ani incoace valuta de referinta pe piata mondiala e dolarul
american. Dolarul american se tipareste intr-un singur loc: Federal
Reserve, USA (reprezentata de un consortiu de banci PARTICULARE
evreiesti !!!! n.n.).


Deci daca Franta sau orice alta tara vor sa cumpere ceva de $50
milioane, ei trebuie sa "munceasca" si sa faca rost de $50 milioane de.
In schimb daca USA vrea acelasi lucru, trebuie doar sa tipareasca banii si gata.
Ceea ce de altfel USA a facut din plin in ultimii 50 de ani: a inundat lumea
cu dolari pe care i-a tiparit FARA A AVEA ACOPERIRE IN AUR, orideciteori
aveau nevoie de ceva.

Din cauza asta balanta comerciala americana are in prezent un deficit
formidabil, estimat la vreo $2.5 mii de miliarde si se anticipeaza
cresteri monstruoase in urmatorii ani (in ritmul prevazut de bugetul lui
Bush ajunge la $3.5 mii de miliarde in urmatorii 3 ani, adica 50% din GDP).
Atit timp cit dolarul ramine valuta lumii, americanii sunt OK: ei pot tipari
intr-una dolari si pot plati datoriile. America traieste pe datorie fata
de restul lumii.

Problema abia acuma incepe: IRAK ESTE PRIMA TARA DIN OPEC CARE A
RENUNTAT LA $$ SI A INCEPUT SA VINDA PETROL PE EURO. (pe 6 noiembrie
2000, cind un EURO era $0.8, deci Irak a pierdut o gramada de bani atunci, a fost o
investitie foarte curajoasa. Intre timp EURO a depasit dolarul, deci Irak
a cistigat imens). Asta a fost defapt greseala lui Saddam pe care America
n-o va putea ierta niciodata.

Cel putin alte doua tari din OPEC (Iran si Siria) vor deasemenea sa
treaca la EURO, iar in ultima instanta asta e intentia intregului OPEC.
Inclusiv Venezuela, care are 7% din petrolul lumii a trecut la o
combinatie EURO-Dollar, adica si-a schimbat o jumate din rezervele valutare in EURO.
Banca Centrala a Rusiei si cea a Chinei au facut exact acelasi lucru,
si asa se explica de ce e un mare surplus de dolari pe piata lumii si o mare
cerere de EURO, de aia dolarul scade puternic in raport cu EURO.

Asta e lovitura decisiva pentru economia americana, pentru care Alan
Greenspan (seful Federal Reserve) a pronosticat o pierdere de $13
trilioane (adica mii de miliarde) doar in prima faza: daca EURO va deveni
valuta lumii in locul dolarului, pe linga faptul ca valoarea dolarului va scadea
foarte tare, americanii nu vor mai putea sa arunce pe piata dolari pe
care ii tiparesc cum ii taie capul (fara acoperire in aur), toate tarile lumii
vor scapa de dolari ca sa faca rost de EURO sa cumpere petrol de la OPEC,
toti investitorii mari se vor retrage de pe piata americana si vor merge
in cea Europeana, si in general tehnica traitului pe datorie cade.


Deja dolarul este mentinut artificial ridicat prin aranjamente politice
ale USA cu China, Coreea de Sud, Taiwan si Japonia. Aceste tari produc
aproape tot ce consuma USA. America le imprumuta dolari ca sa produca,
apoi ele isi vind marfa pe piata Americana si din cistiguri isi platesc datoriile
la USA, deci dolarii se intorc de unde au plecat.



Economistii si bancherii au atras demult atentia ca daca Asia nu mai
sustine dolarul prin astfel de aranjamente politice nefundamentate
economic, acesta se va prabusi foarte tare. Iar Asia a inceput sa treaca pe EURO,
pentru ca are si ea nevoie de petrol, iar OPEC va vinde in curind pe EURO.


Asa ca Bush a facut o "Axis of Evil" in care au bagat toate tarile care
au trecut la vinzarea petrolului pe EURO sau isi trec rezervele
nationale in EURO. Ei vor ataca toate aceste tari (Irak, Iran, Siria, Venezuela,
etc) si vor pune acolo guverne marioneta care vor face schimbarea inversa, de
la EURO la dolar.

Asta e si motivul pentru care Marea Britanie inca n-a trecut le EURO,
pentru ca daca o facea trebuia sa fie de partea opusa americanilor.
Britanicii
vor fi vicleni ca de obicei: daca USA isi face treaba, ei ramin la lira,
daca EU opreste razboiul vor trece imediat la EURO (ceea ce au tot aminat
ca sa vada cum iese, in ciuda riscurilor si pierderilor de moment
(www.nytimes.com/financialtimes/international/FT1045510816173.html).

Miza acestui razboi e imensa: daca USA nu il face, rolul de superputere
mondiala va trece la UE. De aceea Franta si Germania TREBUIE SA LUPTE
PINA LA CAPAT. Irak e doar inceputul, e doar prima batalie. Indiferent
cine o cistiga, razboiul va fi mult mai lung.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#42 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 13 March 2003 - 11:56 PM

Si niste citate in original:
"As Henry Liu has written vividly in the online Asian Times (4/11/02),
"World trade is now a game in which the US produces dollars and the rest
of the world produces things that dollars can buy. The world's
interlinked economies no longer trade to capture a comparative advantage; they
compete in exports to capture needed dollars to service
dollar-denominated foreign debts and to accumulate dollar reserves to sustain the exchange
value of their domestic currencies. To prevent speculative and manipulative
attacks on their currencies, the world's central banks must acquire and
hold dollar reserves in corresponding amounts to their currencies in
circulation.
The higher the market pressure to devalue a particular currency, the more
dollar reserves its central bank must hold. This creates a built-in
support for a strong dollar that in turn forces the world's central banks to acquire
and hold more dollar reserves, making it stronger. This phenomenon is
known as dollar hegemony, which is created by the geopolitically constructed
peculiarity that critical commodities, most notably oil, are denominated
in dollars. Everyone accepts dollars because dollars can buy oil. The
recycling of petro-dollars is the price the US has extracted from
oil-producing countries for US tolerance of the oil-exporting cartel since 1973."

"By definition, dollar reserves must be invested in US assets, creating a
capital-accounts surplus for the US economy. Even after a year of sharp
correction, US stock valuation is still at a 25-year high and trading at
a 56 percent premium compared with emerging markets."


But central bankers around the world do not expect either the US dollar
or the US stock markets to sustain their current levels. As William
Greider in The Nation (9/23/02) has pointed out:


"US economy's net foreign indebtedness--the accumulation of two decades
of running larger and larger trade deficits--will reach nearly 25
percent
of US GDP this year, or roughly $2.5 trillion. Fifteen years ago, it was
zero.
Before America's net balance of foreign assets turned negative, in 1988,
the United States was a creditor nation itself, investing and lending
vast capital to others, always more than it borrowed. Now the trend line looks
most alarming. If the deficits persist around the current level of $400
billion a year or grow larger, the total US indebtedness should reach
$3.5 trillion in three years or so. Within a decade, it would total 50
percent of GDP."


There is also a major potential threat to the overpriced dollar in
Japan's unresolved deflationary crisis. As observers like Lawrence A.
Joyce
have
commented, the dollar would take a major pummeling if the Japanese
government (as seems quite possible) were suddenly required to fulfil its
legal obligations to bail out failed Japanese banks (which could easily
happen if a sustained scarcity of oil were to keep oil prices at $40 abarrel or higher):



"There is only one place where the Japanese government can get enough
money to bail out its banking system: The Japanese government owns about
15%
of our U.S. Treasury securities. And it would have to start selling them
if it found itself facing a major banking crisis."


"That would send the already ailing dollar down even further. And the
initiation of a sale of our Treasury securities by Japan, of course,
would immediately trigger a worldwide stampede to do the same before the
securities become worth only a fraction of what they were purchased for.
At the same time, interest rates in the U.S. would immediately go
through
the roof."


"Washington is of course aware of these problems, and believes that
overwhelming military strength and the will to use it supply the answer,
persuading or forcing other countries to support the dollar at its
artificial level as the key to their own security. In an article
entitled "Asia: the Military-Market Link," and published by the U.S.
Naval
Institute in January 2002, Professor Thomas Barnett of the US Naval War
College,
wrote: "We trade little pieces of paper (our currency, in the form of a
trade deficit) for Asia's amazing array of products and services. We are
smart enough to know this is a patently unfair deal unless we offer
something of great value along with those little pieces of paper. That
product is a strong US Pacific Fleet, which squares the transaction
nicely."


....


As noted in a recent article by W. Clark, "The Real But Unspoken Reasons
for the Iraq War", the OPEC underpinning for the US dollar has shown
signs of erosion in recent years. Iraq was one of the first OPEC countries, in
2000, to convert its reserves from dollars to euros. At the time a
commentator for Radio Free Europe/Radio Liberty predicted that Saddam's political act
"will cost Iraq millions in lost revenue." In fact Iraq has profited
handsomely from the 17 percent gain in the value of the euro against the
dollar in that time.


"Other countries have gradually been climbing on to the euro bandwagon.
An article in the Iran Financial News, 8/25/02, revealed that more than
half of Iran's Forex Reserve Fund assets had been converted from dollars
to euros. In 2002 China began diversifying its currency reserves away from
dollars into euros. According to Business Week (2/17/03) Russia's Central Bank in
the past year has doubled its euro holdings to 20 percent of its $48
billion foreign exchange reserves. And for a very good reason, according
to its First Deputy Chairman Oleg Vyugin: "Returns on dollar instruments are
very low now. Other currency instruments pay more."


"The story is the same across the globe. Money traders say that
institutions as diverse as Bank of Canada, People's Bank of China, and
Central Bank
of Taiwan are giving more weight to the European currency. By the end of
this year, they predict, the euro could account for 20% of global
foreign
currency reserves, which today amount to a cool $2.4 trillion. Little
more than a year ago, the euro made up just 10%. "No one is saying that
the euro's going to replace the dollar as the premier reserve currency," says
Michael Klawitter, a currency strategist at WestLB Research in London.

"But it will increase in importance for many central banks."


...


To conclude, the Bush administration is not threatening Iraq out of pique
or whim. The recent policies of both parties have indeed made the US
vulnerable to foreign oil and petrodollar pressures. But hopefully decent
Americans
will protest the notion that it is appropriate to rain missiles and bombs
upon civilians of another country, who have had little or nothing to
do with this crisis of America's own making.

Some in addition will continue to explore avenues whereby America's oil
and financial vulnerabilities can be diminished without continuing down
the road to Armageddon. These problems are serious, but economists have put
forward proposals for diminishing them peacefully and multilaterally.
With
respect to oil, Ralph Nader has just written, "The demand is simple: Stop
this
war before it starts and immediately establish a sane national energy
security strategy." In fact one key ingredient of such a strategy,
restriction of
demand, can be found in saner parts of the Baker Institute reports that
the Bush administration has so far chosen to ignore.
...


1) The problems of global financial instability must be addressed. As G
eorge Soros, famed as the man who broke the British pound in 1992
(sbl.ns.), wrote later in the Financial Times," "To argue that financial
markets in
general, and international lending in particular, need to be regulated is
likely to outrage the financial community. Yet the evidence for just that
is overwhelming."


2) A multilateral approach to these core problems is the only way to
proceed. The US is strong enough to dominate the world militarily.
Economically it is in decline, less and less competitive, and
increasingly in debt. The Bush peoples' intention appears to be to
override economic realities with military ones, as if there were no risk of economic
retribution. They should be mindful of Britain's humiliating retreat from
Suez in 1956, a retreat forced on it by the United States as a condition
for propping up the failing British pound.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#43 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 13 March 2003 - 11:59 PM

Asa ca chiar daca ne-am permite sa ne construim singuri un avion pentru FAR, nu am fi lasati de fatcorii exerni.
Nu cred vom putea spera la o Romanie libera, <<Spun libera caci nu suntem, cu toate ca in constitutie este scris ca Romania este un stat suveran, indivizibil, bla, bla, bla>>.
Sa speram totusi ca Romania va fi libera macar peste cativa ani.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#44 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 14 March 2003 - 12:04 AM

Totusi crd ca am vorbit cam mult si pe unii poate ca i-am plictisit, dar am vrut sa arat de ce nu putem sa ne facem un supersonic CU MOTOR. Dar ar cam trebui sa ne oprim cu politica caci s-ar putea sa ne trezim ca ne vin pe cap cei ded la SRI, ca am fi pro Saddam.
Ar trebui deschis un alt forum secret pentru asemenea discutii.
MRX, chiar ca suntem pe aceeasi lungime ded unda. Astept comentariile tale la ceea cxe am scris, daca nu vrei sa le vada toti trimite-mi un MI
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#45 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 14 March 2003 - 01:04 AM

Agarici, ti-am trimis un MI.
Bilutza suntem "vecini". Eu sunt 10 iunie 1972.
Marius-Dan Morcov
0

#46 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2003 - 02:59 AM

Ca veni vorba de cercetarea romaneasca de profil, va pun cateva poze...

Uite UAV IAR-T mosita de INCAS (Institutul de cercetari aerospatiale - unde am trudit si eu ceva timp...).

De fo sapte ani o tot termina...

Aeromodel proiectat si construit de neaeromodelisti...

Pana s-a enervat nenea Puiu (aici in poza) si a zis: Futu-i mortzii ma-si de cercetare stiintifica! va arat eu voua cum se face o areonava d-astea!

Si in cel mai bun spirit aeromodelistic, ca si cum ar mai avea numa' o lecutza pana la campionatul national de UAV-uri, in trei weekenduri a pus mana si a facut macheta functionala a lu' super IAR-T, la scara 1;1,5 dupa cum se va vedea in episodul viitor...

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#47 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2003 - 03:07 AM

Si uite asa, in timp ce cercetatorii cercetau (si inca mai cerceteaza...) IAR-T ala micu' a devenit vedeta INCAS. A facut saracu' o gramada de poze aeriene. A facut si filmari aeriene. A zburat in fatza a nu stiu cati generali... A zburat si pe ceata.Totul datorita lu' nenea Puiu si neostoitei sale energii... In timp ce cercetatorii mai cerceteaza...

Acuma, in timp ce ei cerceteaza, ca e de cercetat, nu gluma, noi ne facem damblaua cu ala micu'. Dupa cum se vede si din poza... Aici, nenea Puiu a scris pe el PUCIOASA 2002 (de fapt i-a iesit "Puciosa" - da nu conteaza ca era pe extrados si din zbor nu se vede ca nu sta prea mult pe spate!) si a facut agitatie la Pucioasa la CN de Machete.

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#48 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2003 - 03:09 AM

Si daca vreti sa vedeti si tema de cercetare si macheta temei de cercetare...

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#49 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2003 - 03:12 AM

Pe cand cei de la INAV, baieti destepti, i-au lasat pe hartzogari cu hartzoagele si pana ce se mai cerceteaza aspectele mai importante, pt. prototipul functional (la scara) au facut contract cu meseriasii (Sorin Parloaga, John de la CSTA) si uite ce a iesit:

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#50 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2003 - 03:17 AM

Sa mai ziceti ca nu se face cercetare in Romania!

La Rapa Rosie va mai povestesc si istoria altei tinte, moshita fo patru ani la STRAERO, dupa care colectivul s-a destramat.

Nu ca motorul de drujba nu ar fi facut fata! Sau tabla de conserve in care era facut receptorul se ruginise pe ici pe colo! Sau ca statia de radiocomanda facuta de electronistii institutului nu prea batea prin curte mai mult de 50m!

Pur si simplu se terminasera fazele de cercetare cu Ministerul Cercetarii (cum era pe vremea aia)...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#51 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 14 March 2003 - 03:27 AM

Vali, scuze ptr. intrerupere dar am ramas fara baterie. Oricum scula asta ultima pe care ai postat-o e superba. O da D-zeu sa iasa ceva din munca lor.

Cu respect, Marius MRX
Marius-Dan Morcov
0

#52 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 14 March 2003 - 11:40 PM

Si respectele mele, domnilor, intr-adevar este o bijuterie.
Daca tot veni vorba dee motor de drujba, unde as putea gasi si eu unul si la cee pret?
Caci doresc sa-mi fac un model de acrobatie la Av 2000mm cu motor de 20-40ccm.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#53 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 14 March 2003 - 11:43 PM

MRX, am primit MI-urile, dar sa sti ca nu sunt dedscurajat sa incerc sa schimb ceva, ce s-o putea. Si cum speranta moare ultima, si este inca foarte puternica, ,poate ca voi reusi.
Inca nu stiu ce as putea face, dar poate cand voi fi suficient de copt la minte, voi gasi raspunsul.
Cred intrt-un viitor mai bun al Romaniei.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#54 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2003 - 04:07 AM

MRX-ule, e OK. Mi-am imaginat ca ai ramas fara combustibil, ca am incercat sa te sun inapoi, dar mi-a raspuns gagica ta, cred. Zicea ceva: "Abonatul Connex..."

Agarici, vezi prin targ pe la Obor sau la Vitan. La Obor sigur-sigur sunt o gramada de piese de drujba: cilindri, pistoane, ambielaje, magnetouri, pinioane...

Dar parerea mea e ca nu merita. Oricat ai da jos de pe el ca sa-l usurezi, tot ramai cu ditamai magnetoul, bujioaca aia mare... Si apoi nu stiu cum ar face fata carburatorul la regim acrobatic, mai ales pe spate si in urcare. Tre sa-i faci un sistem cu nurisa sau pompa de benzina electrica sau cu presiune/depresiune de carter.

Mai bine iti faci o barca de 1,5-1,8m...

Florin
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#55 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 March 2003 - 03:29 AM

Vali, ce sa fac? Asta e dotarea. O sa incerc sa-mi cumpar alt acumulator. Cand oi face rost de cascaval.
Agarici, sa-ti ajute D-zeu. Ar fi bine nu numai ptr. tine, ci ptr. marea majoritate a oamenilor. Daca vrei sa mai vorbim ma poti contacta shi la: mariusrex@xnet.ro sau 0722325292.
Marius-Dan Morcov
0

#56 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 17 March 2003 - 09:37 AM

Vali, la 14 Mar 2003, 03:07, a spus:

Aici, nenea Puiu a scris pe el PUCIOASA 2002 (de fapt i-a iesit "Puciosa" - da nu conteaza ca era pe extrados si din zbor nu se vede ca nu sta prea mult pe spate!) si a facut agitatie la Pucioasa la CN de Machete.

..pe dracu bai Vali...eu l-am astepta pe nea Puiu la Pucioasa de am prins radacini: N-A FOST LA NICI UN CAMPIONAT NATIONAL DE MACHETE!!!...din cauza lui, clubul a pierdut in clasament pentru neprezentarea unui concurent...Te-a mintit!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#57 Useril este offline   flying dreams 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 09-September 06

  Postat 09 September 2006 - 02:58 AM

Eram prin 85 sau 86 in Bucuresti laTIB si am vazut celula lui 95 expusa linga un 93.Stie cineva ceva de asta? Nu este o gluma! Era mult mai mare ca 93,iar un domn de linga mine a spus-E frumos dar nu are motor....Avioanele erau expuse pe aleea de pe partea stinga,chiar linga cladirea principala-cea rotunda.

Aceasta postare a fost editata de flying dreams: 09 September 2006 - 03:06 AM

0

#58 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 09 September 2006 - 07:44 AM

...ma indoiesc....dar cine stie??!!???
Pe vremea aia lucram la Romaero si tocmai ne venise ceva documentatie de 95, sa-i facem tehnologia de asamblare......mie imi venise aripa, daca mai tin bine minte.....dar nu cred ca a durat mai mult de o luna si documentatia a fost retrasa....
.....se zvonea ca ar fi vrut sa-l echipeze cu un motor de MiG23.....si se mai zvonea ca SINGURUL motor de 23 pe care-l aveau la dispozitie ar fi cazut din mminimacaraua cu care il .....manipulau!...
Repet: SE ZVONEA!

Apoi IAR 95 era o copie nereusita a lui Northrop F5 Freedom Fighter, DAR LA O SCARA MULT MAI MARE!!!!
Ganditi-va cum ar fi sa faci o masina de formula 1 de1,5 ori mai mare, cu acelasi motor..(bine, F5 avea doua mai mici, dar orishicat)
Bordul: aparate de bord la nivelul anilor '60......

Daca ar fi zburat, tare mi-e frica ca ar fi zburat MAI PROST decat '93-ul.......

Aceasta postare a fost editata de pitts: 09 September 2006 - 07:48 AM

No brain, no headache.....
0

#59 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 September 2006 - 04:17 PM

Valteras, la 15 Mar 2003, 04:07, a spus:

. Si apoi nu stiu cum ar face fata carburatorul la regim acrobatic, mai ales pe spate si in urcare.

Drujbele au carburator cu membrana ca sa poata functiona in toate pozitiile,deci n-ar fi o problema.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#60 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 18 July 2007 - 05:17 PM

pitts, la 9 Sep 2006, 07:44, a spus:

.....se zvonea ca ar fi vrut sa-l echipeze cu un motor de MiG23.....si se mai zvonea ca SINGURUL motor de 23 pe care-l aveau la dispozitie ar fi cazut din mminimacaraua cu care il .....manipulau!...
Repet: SE ZVONEA!


Asa e cu motorul de Mig-23. La Bacau, in sectia de reparat motoare (unde am lucrat aproape doi ani), a fost scapat din macara (mare-pod rulant) pe podea - in compartimentul de montaj general. Noroc ca nu a patit nimeni nimic. Probabil nu aveau jugurile potrivite pentru macara. In unitatile militare nu se punea problema reparatiilor la motor - se repara tot avionul in Ukraina sau Bulgaria si nu aveau de unde sa aiba acele piese. Era sa patim o boacana asemanatoare cu un motor de An-2 - AS-62 IR. Sau cum scria pe o descriere redactata de niste cucoane: Motoras 62 IR :D .

O poza cu o macheta de suflerie subsonica a lui IAR-95 este aici, din intamplare:

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...=post&id=160872

Au fost mai multe versiuni, dar se pare ca asta era cea finala: un fel de F-20 mai mare.

Cu motorul, ca sa fie produs pe la noi, nu ar fi fost nici o sansa. Pompele-regulator si toata automatica pentru motoarele "produse" sub licenta pe la noi, se aduceau de-a gata. Se faceau si se fac in continuare numai reparatii la respectivele agregate.

Automatica motorului de Mig-23, era infernala in comparatie cu cea de pe cel mai avansat motor de Mig-21.
Schema bloc este de vreo 3 ori mai mare.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro