Modelism - RHC Forum: Cessna 182, 187cm anvergura. - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cessna 182, 187cm anvergura.

#61 Useril este offline   Alex91 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 12-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Montreal

Postat 13 February 2012 - 10:53 PM

Doamne ce misto arata videoul ala. Ma face sa-mi cumpar si eu unul.

@ Dan : Haha inca un roman din Laval :)

Ce rost are sa plaesti taxa aia cand ai atat spatiu aici ?

Aceasta postare a fost editata de Alex91: 13 February 2012 - 10:58 PM

Blade CX3------| 2011 - 2012
Blade 120SR--| 2012 -
Blade ?-------| 2013 -
0

#62 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 14 February 2012 - 01:04 PM

Cam asa a decolat prima data si al meu, cu flapsurile coborate, doar ca am reusit sa-l aterizez intr-o maniera mai putin violenta si am scapat cu avarii minine :clapping:

Al meu nu are nici un fel de giro sau alte dispozitive de stabilizare.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#63 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 February 2012 - 02:02 PM

Dragii mei, nu aveti nevoie de flapsuri. Cel putin in prima faza mai mult strica.
@Alex, ma bucur ca suntem mai multi. Despre spatiu, unde este acel tapsan mare pe care am putea sa-l utilizam?. Ca eu nu l-am gasit. Daca vrei sa citesti cum au decurs lucrurile, arunca un ochi aici:
http://www.rhcforum....or-in-montreal/
Multa, multa bafta.
0

#64 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 14 February 2012 - 02:45 PM

Vezi postareadan_mitea, la 14 February 2012 - 02:02 PM, a spus:

Dragii mei, nu aveti nevoie de flapsuri. Cel putin in prima faza mai mult strica..

Eu am prins ideea, multumesc de sfat. Am sa fac teste la inaltime sa vad cum se comporta si apoi se va vedea daca le voi folosit cu timpul si la decolari-aterizari.
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#65 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 14 February 2012 - 03:36 PM

Are flapsuri?
Da !
E .. atunci trebuiesc folosite - cu putina dibacie si testate undeva mai sus nitel si la aceleasi viteze ca si pentru aterizare - cum sa explicat in topicul de fata !

Ala din film da cu el de pamant si din cauza comenzilor cred eu prea mari si cred ca nici expo nu folosise - s-a speriat, a intrat in panica de unde nu a mai iesit si
a comis nefacuta !

Este adevarat ca foarte putin modelisti zboara cu flaps ( mai putin cei cu machete care au musai nevoie de ele si cei cu planoare ).
Din cauza acestui lucru s-a creat si un reflex conservator .... daca eu nu am zburat insemna ca nu e bine sa zbori - odata si odata tot trebuie sa incepi daca vrei .

Si mie mi se recomanda sa nu folosesc pompa Perry , sa nu folosesc Glow On Board etc etc cu diverse justificari - dar baza pornea din faptul ca foarte putini folosisera asa ceva sau cand au incercat nu au reusit sa le seteze perfect - in final s-a dovedit a fi pe langa foarte simplu si foarte util .......

Daca aplicam principiul " .. mi-e frica sa dorm singurica " ......
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#66 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 14 February 2012 - 07:32 PM

@REAL DESIGN: am observat dupa prima decolare cu flaps ( decolare ce m-a luat prin surprindere....era doar un test de rulare cu viteza ceva mai mare) ca decoleaza foarte rapid si in scurt si fara flaps. Viteza minima este destul de mica in ciuda dimensiunilor si am reusit cateva aterizari fara motor..Planeaza foarte bine, iar cand se apropie de sol ridic incet profundorul si se lasa destul de usor pe sol.
Legat de folosirea flaps-urilor...deocamdata teste cu diferite unghiuri pentru a gasi pozitia optima, apoi teste la viteze tot mai mici pana gasesc combinatia potrivita
Mai este si mixul flaps-profundor care trebuie testat sa vad daca isi are rostul sau nu...aici cred ca depinde si de viteza modelului si s-ar putea ca cel mai bun mix sa-l fac din stick :good:, in functie de viteza.
Va multumesc pentru incurajare.....pana la urma isi vor face treaba.
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#67 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 14 February 2012 - 07:49 PM


Aici se vede cel mai bine cat de usor decoleaza. De la 0:22 pana la 0:27 se aude foarte bine motorul care functioneaza undeva la jumatate. Si flaps-urile sunt coborate putin.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#68 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2854
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 14 February 2012 - 08:22 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 14 February 2012 - 03:36 PM, a spus:

Are flapsuri?
Da !
E .. atunci trebuiesc folosite - cu putina dibacie si testate undeva mai sus nitel si la aceleasi viteze ca si pentru aterizare - cum sa explicat in topicul de fata !

Ala din film da cu el de pamant si din cauza comenzilor cred eu prea mari si cred ca nici expo nu folosise - s-a speriat, a intrat in panica de unde nu a mai iesit si
a comis nefacuta !

Este adevarat ca foarte putin modelisti zboara cu flaps ( mai putin cei cu machete care au musai nevoie de ele si cei cu planoare ).
Din cauza acestui lucru s-a creat si un reflex conservator .... daca eu nu am zburat insemna ca nu e bine sa zbori - odata si odata tot trebuie sa incepi daca vrei .

Si mie mi se recomanda sa nu folosesc pompa Perry , sa nu folosesc Glow On Board etc etc cu diverse justificari - dar baza pornea din faptul ca foarte putini folosisera asa ceva sau cand au incercat nu au reusit sa le seteze perfect - in final s-a dovedit a fi pe langa foarte simplu si foarte util .......

Daca aplicam principiul " .. mi-e frica sa dorm singurica " ......

..ca veni vorba de PERRY ..o mai aveti ? as fi curios pentru un .NEW PROJECT.
0

#69 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 14 February 2012 - 08:27 PM

Vezi postareaincepatoru, la 14 February 2012 - 08:22 PM, a spus:

..ca veni vorba de PERRY ..o mai aveti ? as fi curios pentru un .NEW PROJECT.


Sigur ca da ... am cate o astfel de pompa montata pe trei dintre modelele mele ( atat pe motoare in 2T cat si in 4T )


P.S.

Daca ai un proiect cu asa ceva eu cu pompa nu te pot ajuta ca asta ar insemna sa demontez de pe model si ...... e setata pe motorul
pe care a fost pusa ....
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#70 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 16 February 2012 - 10:42 AM

Bun gasit, am reusit sa fac rost de cateva piese si as avea nevoie de sfaturi pentru a face ceva bine si definitiv
Am gasit elice APC 14X7, cu adaptor pentru ax motor de la 5mm la gaura elice 8mm. Am avut ceva dureri de cap pana am largit gaura de la 6mm la 8, pentru ca cea initiala era putin stramba si dezaxata. Pana la urma a mers mai bine cu un burghiu mai vechi, nu tocmai ascutit, cu care am reusit sa iau cate putin pana a iesit bine. Burghiul ascutit intra prea mult deodata pentru a-l putea controla bine. Cu gaurile date bine sunt echilibrate destul de bine ( 2 elicii )
Adaptorul este diferit fata de cel original tip penseta, asta se fixeaza prin 2 suruburi cu imbus. In acest caz nu ar fi mai bine, daca-l voi pune vreodata sa fac cel putin un canal de fixare pe ax, pentru a nu pierde elicea in zbor?
Fisier atasat  IMG_4291.JPG (302.3K)
Number of downloads: 14
Multumesc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#71 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 16 February 2012 - 10:52 AM

O alta dilema o am la inlocuirea tijelor de comanda a profundorului si a derivei. Am 2 metode de fixare a tijelor pe echii si as vrea sa stiu care ar fi mai fiabila.
Fisier atasat  IMG_4290.JPG (274.73K)
Number of downloads: 25 Acest sistem il am la Pico Cub, stiu cum se monteaza si sunt multumit de el
La celalalt sistem am ceva nelamuriri. Tijele nu sunt filetate pe capat si nu pot monta clemele tip furci cu cuplaj filetat:
Fisier atasat  IMG_4287.JPG (172.66K)
Number of downloads: 25
Va rog sa.mi spuneti cum se prinde acel cuplaj filetat pe tija de comanda?
Care din aceste sisteme ar fi mai bun?
Va multumesc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#72 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 16 February 2012 - 12:08 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 16 January 2012 - 11:17 PM, a spus:

Vezi cum prinzi elicea sa nu sara si sa te loveasca pe tine sau altcineva - deci nu il porni full in casa sau spatiu stramt .
Daca ai adaptor de elice gen penseta conica care se strange pe ax cand pui piulita nu ar strica sa pornesti motorul fara elice la turatie mica si sa
il apuci de ax cu putin smirgel fin ca sa il matuiesti pe zona de prindere a adaptorului ( sa nu ramana lustruit si sa alunece ).

Daca este cu stift filetat trebuie facut un mic canal cu freza , pila, dremel etc ca sa agate varful stiftului + loctite albastru la stift.


Am recitit topicul si am gasit raspunsul la motarea eliciei cu adaptorul cu stifturi filetate :pardon:
:drinks:
Multumesc inca o data.
Acum raman problemele tijelor :blush::blink:
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#73 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 16 February 2012 - 12:29 PM

La al doilea sistem :

1 - trebuie ca tijele tale de comanda de pe model sa aiba filete la capete de aceeasi marime cu cel interior al piesei metalice ce se insurubeaza in furculita de plastic
dar si asa ar trebui sa fie bune ca lungime caci tu vei adauga acea piesa la lungime si cam greu sa se potriveasca sau le scurtezi de la capatul celalalt care se prinde
de echia servoului si refaci ce ai acolo ( "Z" , "L", alta prindere etc )
2 - fie faci rost de o filiera si faci singur filete pe tije dupa ce le ajustezi ca lungime.
3 - fie cositoresti bine tijele tale de comanda in interiorul acelor piese metalice ce vin cu furculitele - atenie sa scoti sama de pe model
caci se va incinge si va topi polistirenul din care e facut avionul plus echia de la servoul pe care este pusa ( se va largii gaura - nu il va topi complet dar ... ).

P.S.

Poti folosii si celelalte sisteme pe care deja le cunosti.

P.S. la P.S.

La ax motor trebuie sa faci o tesitura de preferat frezata cu dremel-ul ca sa aiba margine dreapta si cat mai putin frezat ca adancime ca sa nu se reteze axul .
La stifturile filetate sa pui Locktite albastru si sa le strangi cu simt de raspundere caci se strica foarte repede filetul din adaptorul de aluminiu daca fortezi.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 February 2012 - 12:30 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#74 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 February 2012 - 02:09 PM

Doua mici observatii:
-nu se fileteaza tijele. Diametrul lor este facut mai mic decat al filetului. Filetul se face prin rulare. In urma acestui procedeu ''se umfla'' si se ajunge la diametrul corect. Pentru verificare, masoara, daca vrei, o tija cu filetul facut din fabrica si vei vedea ce diferenta este intre diametrul tijei si cel al filetului.
-pentru a cositori fara probleme este musai sa folosesti pasta decapanta acida si sa strangi tija, inainte de tubul de plastic, cu un cleste. Asa nu se topeste tubul.
Multa, multa bafta.

PS. Primul sistem nu-mi place. Poate glisa pe tija, daca strangi tare se deformeaza tija, o data strans, cand vrei sa reajustezi, revine in vechea pozitie, etc, etc.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 February 2012 - 02:12 PM

0

#75 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 16 February 2012 - 08:37 PM

Am reusit in final sa corectez cat de cat problemele de la profundor si deriva. Am gasit pana la urma tije filetate si le-am inlocuit pe cele indoite, am schimbat pozitiile echiilor astfel incat tijele sa fie cat mai drepte si tensiunile si torsiunile sa fie minime. La profundor treaba e destul de buna, dar la deriva.....apare o torsionare destul de mare la echie.... nu stiu cum sa o mai rezolv,....este vorba despre diferenta MARE intre unghiul balamalelor si cel al tijei. Am ales tot furcile din plastic pentru ca astfel cuplajul este mai elastic.
Profundorul Fisier atasat  IMG_4294.JPG (119.44K)
Number of downloads: 43
Un singur servo-2 tije :wacko: Fisier atasat  IMG_4295.JPG (223.6K)
Number of downloads: 44
Aici se vede modificarea la suportul ce sustine traversa de sub aripa, era de 2cm, acum are destul :D
Fisier atasat  IMG_4293.JPG (74.42K)
Number of downloads: 44
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#76 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 16 February 2012 - 08:41 PM

Fisier atasat  IMG_4296.JPG (92.06K)
Number of downloads: 30 Asa arata acum :wacko: Se vede ce diferenta de unghi este intre linia balamalelor si tija :angry:
Fisier atasat  IMG_4297.JPG (106.67K)
Number of downloads: 30 De sus arata mai bine asa decat indoita :D
Am mai facut cateva imbunatatiri, revin mai tarziu cu explicatii si foto.
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#77 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 16 February 2012 - 09:04 PM

Fisier atasat  IMG_4298.JPG (118.31K)
Number of downloads: 34-Aici este intradosul aripii, partea ce se suprapune pe fuselaj, se vad firele cum stau cam aiurea. Am prins acea bucatica de aluminiu si pentru a tine firele mai bine si pentru a nu permite suruburilor de fixare sa-si faca loc in spuma.
Fisier atasat  IMG_4300.JPG (105.06K)
Number of downloads: 35-Aici este imbinarea aripilor, vazuta de deasupra, am pus si aici 2 intarituri din aluminiu pentru a consolida putin aripa la imbinare.
Am o mare dilema in ceea ce priveste imbinarea semiplanurilor. Au o teava metalica de 50cm ce intra in fiecare semiplan in alta teava ce ajunge pana aproape de varful aripilor. Apoi se aseaza pe fuselaj, in sistemul de ghidaj,( 4 nipluri in 4 gauri), si se infileteaza cele 4 suruburi. In manual nu specifica nicaieri sa se lipeasca cele 2 semiplanuri :wacko:. Am vazut pe net un review, in care respectivul le lipeste :D
Eu ce ar trebui sa fac?
Va multumesc tuturor pentru sfaturi si sprijin.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#78 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 February 2012 - 03:57 AM

Arata mai tehnic, felicitari.
Un servo si doua tije, corect, dar, zic si eu, o alta solutie. Cel mai simplu ar fi sa alaturi tijele pe 10-15mm, sa matisezi cu sarma subtire si sa cositoresti.
As mai face ceva: la rudder sau la elevator as pune tija pe ultima gaura, sa am bratul maxim, deci, efortul minim in tija si servo. La servo as alege gaura care sa-mi asigure, la cursa maxima a servo-ului, cursa maxima a suprafetei de comanda. O data gasita combinatia optima, as regla din filete ''zero''-ul. Daca totul este perfect si nu are de ce sa nu fie, nu ai nevoie sa reglezi nimic din emitator, doar in zbor pentru a compesa , daca este cazul, micile imperfectiuni.
Multa, multa bafta.


PS. Pentru viitor, in lipsa unui alezor special, care nu-i scump, dar mie nu-mi place deoarece face gaura prea mare, dupa gustul meu, poti face o lucrare decenta daca folosesti cat mai multe burghie, din ce in ce mai mari si in pasi cat mai mici. Gaurirea sa o faci pe o masina de banc iar elicea sa o tii ferm, pe masa. Unele elici APC au gaura data special excentric pentru echilibrare. Oricum trebuie tu sa echilibrezi fin.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 February 2012 - 04:01 AM

0

#79 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 17 February 2012 - 02:59 PM

O mica prezentare :pardon::blush:, facuta de mine :wacko::unsure:

http://www.youtube.c...h?v=WVW3i-ZmBV0

Aceasta postare a fost editata de alex g: 17 February 2012 - 03:00 PM

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#80 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 18 February 2012 - 06:01 PM

si eu azi am iesit la un zbor cu al meu..i-am dat trenu jos si l-am aruncat din mana trege destul de tare in partea stinga lam trimat dar se pare ca nu i-a ajuns trimaru a trebuit sa il tin si din stic...in rest totul bine zboara frumos :)
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#81 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 18 February 2012 - 09:06 PM

Vezi postareafantom, la 18 February 2012 - 06:01 PM, a spus:

si eu azi am iesit la un zbor cu al meu..i-am dat trenu jos si l-am aruncat din mana trege destul de tare in partea stinga lam trimat dar se pare ca nu i-a ajuns trimaru a trebuit sa il tin si din stic...in rest totul bine zboara frumos :blush:

Salut, ce model ai, ce dimensiuni? Ai incercat sa reglezi tijele de comanda?
Eu cel mai mare model pe cere l-am lansat la mana a fost Wing Tiger.( 1260mm parca anvergura si 1200g) Au fost cam la limita lansarile dar a fost ok.
Cu celelalte 2 modele mai mici asa procedez si acum in mare parte.
Bafta.

Aceasta postare a fost editata de alex g: 18 February 2012 - 09:11 PM

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#82 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 18 February 2012 - 10:40 PM

pai fratele mai mic la al tau :( Anvergura: aprox. 1300 mm
Lungime: aprox. 993 mm Masa complet echipat: aprox 1350 grame
i-am dat jos elicea aia trei pale.. si i-am pus una in doua pale 11*5,5 si i-am prelungit timpu de zbor cam cu 10 minute cu aia in trei pale timpu de zbor era aproximativ 10min si cu asta in doua pale cam 20 de minute.. acum i-am mai adaugat niste saibe sub prinderea motorului si iam dat putin mai mult motoru inspre dreapta si putin mai mult in jos.. maine sa vad rezultatu...

Aceasta postare a fost editata de fantom: 18 February 2012 - 10:45 PM

Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#83 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 18 February 2012 - 11:18 PM

Bun gasit, revin cu cateva concluzii dupa a doua sedinta de zbor cu acest model.
Am vazut ca vremea e linistita, mi-am luat inima'n dinti si am luat aveonu' si trusa cu maruntisuti si am luat-o incet pe marginea ogoarelor pana la "aerodromul" meu :rolleyes:
Am curatat de uscaturi vreo 10m lungime de teren si vreo 2 latime, am facut apoi vreo 2 probe de rulare sa ma asigur ca nu atinge elicea in pamant ( teren destul de denivelat).
Am dezactivat mix-ul flaps profundor pentru ca se cam ridica de coada cand lua putina viteza.:unsure:
La a treia incercare am lasat flapsurile coborate cam la 30 grade si l-am turat undeva spre 70-80% si in 4-5m s-a ridicat intr-o maniera destul de eleganta avand in vedere terenul si accelerarea asa de brusca. Am redus acceleratia cam la jumate si l-am lasat sa urce destul inainte de a ridica flapsurile, moment in care a inceput sa coboare usor.
Se comporta deosebit in zbor, este foarte stabil si foarte precis in executarea comenzilor. Dupa ce m-am acomodat cu el facand cateva ture in opt, am incercat un looping, fara nici o problema, apoi un roll, aici are nevoie de ceva viteza ca eleroanele sunt cam mici fata de celelalte suprafete de contro. A iesit destul de bine. Am facut si un zbor inversat, e foarte stabil si cu rotile-n sus. Am facut cateva apropieri la aterizare, vine planat, pe o panta destul de lunga, in unghi mic. Cand se apropie de limita de viteza devine instabil, dar intr-un mod progresiv, deci daca stii sa-ti dai seama ca se leagana il accelerezi doar putin si isi revine. Daca scade viteza in continuare.......cade cam mult si imprevizibil, deci nu-i de joaca aproape de sol (8-10m).
A urmat prima aterizare pe acelasi teren denivelat. L-am aliniat cu "pista" am oprit motorul si l-am lasat sa vina ....la cativa cm de sol i-am ridicat usor nasul si a atins cu trenul posterior apoi roata din fata si dupa cativa metri de "offroad" s-a oprit :yahoo:, intreg si nevatamat :(.
In total am avut 3 decolari si 3 aterizari fara probleme. Decolarile toate cu flaps la 30 grade si aterizarile fara, doar planare fara motor.
Am fost incantat de zborurile de azi, nu au mai fost surprize ca la prima sedinta.
Ar fi bine totusi sa pun roti mai mari, cred ca va rula mai bine peste denivelari.

In total am avut cam 30 minute de zbor, destul de linistit in care am consumat 1963mAh, mai mult decat decent zic eu.
Abia astept sa treaca iar ploile sa ies si cu camera video :good:
Numai bine va doresc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#84 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 18 February 2012 - 11:26 PM

Vezi postareafantom, la 18 February 2012 - 10:40 PM, a spus:

pai fratele mai mic la al tau :( Anvergura: aprox. 1300 mm
Lungime: aprox. 993 mm Masa complet echipat: aprox 1350 grame
i-am dat jos elicea aia trei pale.. si i-am pus una in doua pale 11*5,5 si i-am prelungit timpu de zbor cam cu 10 minute cu aia in trei pale timpu de zbor era aproximativ 10min si cu asta in doua pale cam 20 de minute.. acum i-am mai adaugat niste saibe sub prinderea motorului si iam dat putin mai mult motoru inspre dreapta si putin mai mult in jos.. maine sa vad rezultatu...


Nu-i cam marisor sa-l arunci din mana?
Imi aduc aminte ca vara trecuta Wing Tiger dupa aruncare ajungea destul de aproape de pamant.
Cu trimarea ai rezolvat?
Parca si al meu tragea usor de tot spre dreapta dar din cauza emotiilor nu am mai trimit deriva :rolleyes:
Ramane pe data viitoare
Multa bafta si aterizari line.
P.S. Daca poti sa faci si un video, ar fi super.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#85 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 19 February 2012 - 12:48 PM

Vezi postareaalex g, la 16 February 2012 - 10:42 AM, a spus:

Bun gasit, am reusit sa fac rost de cateva piese si as avea nevoie de sfaturi pentru a face ceva bine si definitiv
Am gasit elice APC 14X7, cu adaptor pentru ax motor de la 5mm la gaura elice 8mm.
Adaptorul este diferit fata de cel original tip penseta, asta se fixeaza prin 2 suruburi cu imbus. In acest caz nu ar fi mai bine, daca-l voi pune vreodata sa fac cel putin un canal de fixare pe ax, pentru a nu pierde elicea in zbor?
Atasament IMG_4291.JPG


Este suficient un singur canal pe axul motorului, sau ar fi mai bine sa fac cate unul pentru fiecare stift?
Un canal este deja, dar este foarte aproape de capatul axului si nu ajuta cu nimic la adaptoarele ce le am acum.

Pentru a elimina torsiunea ce apare la furca ce actioneaza deriva, as putea pune un cuplaj sferic?
Multumesc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#86 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 February 2012 - 07:14 PM

Vezi postareaalex g, la 19 February 2012 - 12:48 PM, a spus:

Pentru a elimina torsiunea ce apare la furca ce actioneaza deriva, as putea pune un cuplaj sferic?


Da, este cea mai buna abordare a problemei.
Multa bafta.

PS. Tot adaptoarele ''panseta'' sunt mai bune, parea mea.
0

#87 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 19 February 2012 - 08:48 PM

Bun gasit, as dori sa mai fac o modificare in urma careia rularea pe teren denivelat sa se faca cu mai putine riscuri.
As dori sa schimb jamba anterioara cu alta. Cea pe care o am, atenueaza foarte bine socurile pe verticala, dar cele pe orizontala mai deloc.
Fisier atasat  IMG_4229.JPG (274.04K)
Number of downloads: 30
Ce model de jamba ar fi mai indicat in locul celei din fotografie?
Am vazut ceva
http://www.hobbytoys.it/pages/2611.asp
sau asa ceva:
http://www.hobbytoys.it/pages/3254.asp
Nu pot sa copiez imaginile, motiv pentru care am dat link.
Multumesc mult.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#88 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 February 2012 - 07:19 AM

Sullivan este firma de firma. Nu am testat trenul de aterizare in discutie, dar tot ceea ce am luat de aceasta firma a fost de top.
Cealalta este varianta clasica facuta de Great Planes, Du-Bro, SIG si alti producatori de renume.
Multa, multa bafta.

PS. Pana la urma o sa adori varianta cu bechie...

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 February 2012 - 07:21 AM

0

#89 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 20 February 2012 - 09:52 AM

Vezi postareaalex g, la 18 February 2012 - 11:26 PM, a spus:

Nu-i cam marisor sa-l arunci din mana?
Imi aduc aminte ca vara trecuta Wing Tiger dupa aruncare ajungea destul de aproape de pamant.
Cu trimarea ai rezolvat?
Parca si al meu tragea usor de tot spre dreapta dar din cauza emotiilor nu am mai trimit deriva ;)
Ramane pe data viitoare
Multa bafta si aterizari line.
P.S. Daca poti sa faci si un video, ar fi super.

intradevar e destul de dificil sa-l arunc din mana asta din cauza ca e destul de gros...
deriva am anulato adica i-am scos mufa din receptor ceva nui in regula pe canalu ala unde am si acceleratia..cind turez motoru se misca si deriva...nu am ideie de ce... or o fi din cauza la servo ori nu stiu ce,...acum i-am dat motoru mai mult in dreapta si putin mai mult in jos si merge mult mai drept viraju il iau doar din eleroane si profundor...
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#90 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 20 February 2012 - 02:56 PM

Vezi postareafantom, la 20 February 2012 - 09:52 AM, a spus:

intradevar e destul de dificil sa-l arunc din mana asta din cauza ca e destul de gros...
deriva am anulato adica i-am scos mufa din receptor ceva nui in regula pe canalu ala unde am si acceleratia..cind turez motoru se misca si deriva...nu am ideie de ce... or o fi din cauza la servo ori nu stiu ce,...acum i-am dat motoru mai mult in dreapta si putin mai mult in jos si merge mult mai drept viraju il iau doar din eleroane si profundor...

Am ai auzit pe undeva de problema asta, dar nu mai tin minte exact unde :wacko:
Nu ai vreu mix activat din greseala intre cele 2 canale?
Eu la inceput "mixam" din degete fara sa-mi dau seama :pardon:Trecusem de pe Futaba T2R la statiile cu 4-6-8 ch, si pana mi-am format degetele, mixam stick-urile la greu :D
Acum e mult mai bine :yahoo:
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro