Modelism - RHC Forum: Finetrimm, Reglajul aeromodelelor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Finetrimm, Reglajul aeromodelelor Static si dinamic

#1 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 February 2003 - 01:09 PM

Domnilor,


Primävara se apropie. Presupun ca majoritatea modelistilor si a aeromodelistilor au construit toatä iarna si asteaptä cu neräbdare vremea frumoasä pentru primul zbor.

La acest prim zbor avtionul / planorul ( elicopterul ) trebuiesc reglate in aer ( Finetrim ).

1. Un rol important il are pozitia motorului. Fatä de axa longitudinalä a modelului si planul ampenajului orizontal, axa motorului trebuie sä fie orintatä spre dreapta si in jos in directia de zbor.

Cite grade la dreapta si cite grade in jos ?

Dupä observatiile mele, un motor montat gresit, nu permite reglajul fin al avionului in aer.
De ex.: correctura permanentä a eleroanelor in functie de pozitia mansei de gaz.
La cresterea turatiei motorului avionul gireazä la stinga ! Ce inseamnä asta ? Unghiul spre dreapta prea mare sau prea mic ? Unghiul in jos incorect ?

Ce pärere au mesterii ? Ce solutii propun mesterii ?

CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#2 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 28 February 2003 - 11:27 PM

Coane Corsare mare mester mare,
Problema ce o ridici tu la fileu este destul de complexa. Nu intotdeauna poti sa scoti complet momentele negative ale motorului. Mai ales in cazul unor aeromodele cu bot lung, sau suprafata mica a ampenajului vertical.
Mie imi place sa pun motorul pe zero grade , adica sa nu traga in jos, sau daca e musai, cat mai putin cu putinta. Cat despre reglajul spre dreapta al axei de tractiune, imi place sa fac compromisul optim, sa scot tot ce se poate. Rezultate? uneori da, alteori ba. Dar eu nu sunt expert la motoare, imi plac planoarele, iar acolo trebuie sa ma concentrez la alte chestii: polara, finisaje, termica, lest, etc.

Mi-am dat si eu cu parerea...
Big Nose
FROGS CAN FLY!
0

#3 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 March 2003 - 02:42 PM

Dragii mei!
Privitor la reglarea aeromodelului in aer trbuie sa va spun ca acest lucru depinde foarte mult de urmatoare;
- In primul rind sa se faca reglare statica dupa ce s-a terminat constructia modelului,,,...adica in functie de tipul modelului(daca este planor cu profilul aripii concav convex,plan convex sau biconvex sau daca este acrobat cu profil simetric) se stabileste centrul de greutate ,unghiul de incidenta, unghiul de atac(nu-i totuna) si apoi se foloseste din constructie unghi de calaj al motorului fata de axa longitudinala a fuselajului,in drepta si in jos(acesta este obligatorie pentru a anihila cuplul motorului si vectorul de tractiune).Apoi se trece la reglare in zbor dupa comportamentul modelului in aer in pozitia "zbor normal si zbor pe spate, cu toate comenzile reglate la 0grade
Dupa comportamentul modelului in ambele pozitii trebuie umblat la unghiul motor sau daca este posibil la unghiul aripii sau al ampenajului orizontal,centrul de greutate,si niciodata la unghiul suprafetelor de comanda.Am scris doar generalitati,pentru-ca amanuntele ar ocupa citeva pagini,si internetul este scump mai ales ziua.
Va doresc zile senine(cu sau fara termica)
0

#4 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 March 2003 - 02:47 PM

Dragii mei!
Privitor la reglarea aeromodelului in aer trbuie sa va spun ca acest lucru depinde foarte mult de urmatoare;
- In primul rind sa se faca reglare statica dupa ce s-a terminat constructia modelului,,,...adica in functie de tipul modelului(daca este planor cu profilul aripii concav convex,plan convex sau biconvex sau daca este acrobat cu profil simetric) se stabileste centrul de greutate ,unghiul de incidenta, unghiul de atac(nu-i totuna) si apoi se foloseste din constructie unghi de calaj al motorului fata de axa longitudinala a fuselajului,in drepta si in jos(acesta este obligatorie pentru a anihila cuplul motorului si vectorul de tractiune).Apoi se trece la reglare in zbor dupa comportamentul modelului in aer in pozitia "zbor normal si zbor pe spate, cu toate comenzile reglate la 0grade
Dupa comportamentul modelului in ambele pozitii trebuie umblat la unghiul motor sau daca este posibil la unghiul aripii sau al ampenajului orizontal,centrul de greutate,si niciodata la unghiul suprafetelor de comanda.Am scris doar generalitati,pentru-ca amanuntele ar ocupa citeva pagini,si internetul este scump mai ales ziua.
Va doresc zile senine(cu sau fara termica)
0

#5 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 05 March 2003 - 02:58 PM

Bre ma enervati iar! Pai nu mai urati unui planorist zile senine! ca senin inseamna fara termica sau cu termica albastra, pe sec!

Big Cumulus mediocris
FROGS CAN FLY!
0

#6 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 March 2003 - 02:59 PM

Da?!...atunci sa-ti de-a Domnu' Charlie Bubu...(CumuloNimbus!!!)
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#7 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 March 2003 - 03:09 PM

Hai bre!Ziua senina nu inseamna"fara termica"iar un planorist bun prinde termica si cind nu vede nori cu atit mai mult ca norii nu posteaza la 50-100 m ci putin mai sus ,si vai ce termici bune se prind dupa lansare din mina a modelului cu motor electric in urcarare bucurindu-te de economie de energie(electrica) oprind motorul.
Incearca sa vezi placerea.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro