Modelism - RHC Forum: T-33 SkyAngels - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

T-33 SkyAngels Cumparat doar spuma de la HK

#1 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 10 November 2011 - 09:57 PM

Dupa ce am avut o surpeiza placuta cu kitul de Mig-15 cumparat de la HK am decis sa mai fac o achizitie tot de felul asta si singurul kit mai mare de acest fel era T-33 cu 78 cm anvergura e ceva mai mare decat cei 65 cm ai migului si mi-am zis ca voi putea sa-l vad mai de departe. Cu toate ca chinezii sau chinuit sa-l ambaleze in vreo 8 metri de celofan dintrala cu pastile de aer cei de la vreo posta au reusit sa-l strice putin, cam tare. Din acest motiv a trebuit sa lipesc aripa de fuselaj, in mod normal aripa de prinde cu 3 suruburi si e demontabila. Vopseaua este ciudata, parca ar fi un cauciuc, iar daca prinzi de un capat si ai rabdare o jupesti toata, astfel am facut pe locurile ce urmau sa fie lipite. Ca propulsie am folosit un EDF de 50 mm si un motor 2030 de 5200 Kv cumparate de la HK, motoare nu mai au pe stoc si imi pare rau ca am cumparat doar unul ca e foarte bun. Nemontat pe avion EDF ul consuma 20A iar montat 24-25 de A. Pe eleroane am montat doua servouri HXT 500 pentru ca in locase nu incapea HXT900 si nu am vrut sa tai din aripa iar pe profundor am montat un servo de 9g Jamara. Aripa e cam subire si cam flexa asa am intarit-o cu ceva scoch cu fibra. Ca acumulatori folosesc Nanotech de 1000 mAh cu care se echilibreaza perfect. La prima lansare a luat-o in jos si s-a strica un servo, dupa inlocuire si montarea unor aparatori din placaj, a doua zi am mers iar la zbor si ca un idiot ce sunt nu am umblat la expo, eleroanele fiind aproape pe toata lungimea aripii avionul a fost de necontrolat si l-am dus vreo 500 de metri neputand sa-l intorc pana nu il mai vedeam asa ca am oprit motorul si sa prabusit. Am alergat spe locul cu pricina pret de cateva minute apoi am luat-o la pas inca vreo 10 minute pana l-am gasit, rupt in doua :nea: . L-am lipit apoi iar la zbor cu expo 50% si DR 30%, tot mi sa parut cam mult si am dat expo la 40% iar acum zboara foarte bine. Ultima modificare facuta a fost sa-l vopsesc argintiu pe intrados ca nu prea faceam distinctia bine iar acum zboara fantastic si cu viteza destul de maricica, eu zic ca ajunge la 100 Km/h cu putin vant din spate.
Per anamblu o achizitie buna dupa care nu imi pare rau :drinks:
In poze se vad urmele postei si cum arata crasuit si plin de pamant ca a cazut pe aratura.
Fisier atasat  DSC07457.jpg (122.15K)
Number of downloads: 149Fisier atasat  DSC07458.jpg (128.89K)
Number of downloads: 101
Fisier atasat  DSC07462.jpg (197.74K)
Number of downloads: 116

Fisier atasat  DSC07463.jpg (166.85K)
Number of downloads: 110Fisier atasat  DSC07466.jpg (164.92K)
Number of downloads: 93

Fisier atasat  DSC07467.jpg (169.57K)
Number of downloads: 98Fisier atasat  DSC07470.jpg (186.11K)
Number of downloads: 112

Fisier atasat  DSC07471.jpg (201.79K)
Number of downloads: 163Fisier atasat  DSC07472.jpg (134.09K)
Number of downloads: 172
0

#2 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 10 November 2011 - 09:58 PM

Poate un admin sa mute postul in sectiunea ARF Review, nu am fost atent :nea:
0

#3 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 10 November 2011 - 10:46 PM

Mi-a placut enorm de mult cum arata in videoclip si ce frumos a plecat, pentru ca atunci s-a vazut ... cel mai clar.
Niste poze cu el ... in toata speldoarea lui, se poate?!
La ce greutate este, gata de zbor cu nanotech-ul?

Sa nu uit, multumesc de info pentru expo si dr., dar si pentru tipul servo-urilor folosite! :nea:

Sa-l stapanesti sanatos si sa-l zbori cat de mult iti va dori sufletelul!
Aterizari line!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#4 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 11 November 2011 - 08:47 AM

felicitari ptr achizitie si ptr zborurile placute pe care le-ai avut...cat mai multe

e bine postat aici in sectia de EDF & jet
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#5 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 11 November 2011 - 01:45 PM

Servoul Jamara l-am folosit si pentru ca e un pic mai mic pe inaltime, HXT900 e mai inalt si nu permitea cabinei sa se inchida si nu am vrut sa decupez din ea, apropo de cabina nu am mentionat ca e tinuta la loc cu doi magneti foarte puternici. Greutatea totala este de 410 grame (sa vedeti ce fete fac vanzatoarele pe la magazine cand le rog sa-mi cantereasca si mie "ceva" :D ) ceva mai usor decat migul 15 care totalizeaza 460 de grame. In poze se mai vede si servo saverul facut de mine in 30 de secunde, foarte eficient, se mai vede si de unde sa rupt. Rezervoarele nu le-am lipit deoarece stau destul de vine si prin presare si daca vreau sa zbor su o viteza ceva mai marele dau jos. Cat despre thrust e cam 1:1 adica turat la maxim sta in coada, pret de 40-50 secunde pana moare un pic bateria. O sa-l mai cosmetizez un pic cand gasesc o sceme de vopsire sa-mi placa (posibil cea din poza) si evident voselele necesare, schema actuala nu e fictiva cum ar crede unii insa are dezavantajul ca eu unu nu il distin bine iar cea data de robbe ma gandesc ca nu as mai vedea deloc avionul

Fisier atasat  bluanglt33.jpg (62.61K)
Number of downloads: 99Fisier atasat  macheta.jpg (230.65K)
Number of downloads: 90

Fisier atasat  DSC07495.jpg (172.46K)
Number of downloads: 112Fisier atasat  DSC07496.jpg (267.93K)
Number of downloads: 112

Fisier atasat  DSC07497.jpg (306.09K)
Number of downloads: 116Fisier atasat  DSC07501.jpg (311.71K)
Number of downloads: 114

Fisier atasat  DSC07505.jpg (138.28K)
Number of downloads: 120Fisier atasat  DSC07507.jpg (281.21K)
Number of downloads: 111

Aceasta postare a fost editata de DDaniel: 11 November 2011 - 01:49 PM

0

#6 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 November 2011 - 07:43 PM

Frumos mai este! Frumoase sunt amindoua!
Totusi, T33-ul arata ... ciudat fara rezervoare! E ... ciudat, nimic nu-ti spune cum ca ar fi T33.
Din cate am putut sa-mi dau seama din videoclip, se vede totusi destul de bine in culoarea asta albastra. Parerea mea este ca daca-l vopsesti cu alb si cu rosu ... o sa-l vezi tot nu, daca avionul se duce la mai mult de 400m de tine.

Mutlumesc de info si de poze!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#7 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 19 December 2011 - 08:10 PM

Dane, unde zici ca are T33-ul CG-ul??
Mi-am comandat si eu un kit, am deja un EDF de 55mm capabil (zic ei) de 470g tractiune, insa ca acumulatori pentru el am un rhino de 1350 care-s cam ... greuti (cca 125g) fata de nanotecii de 1000.

Daca poti sa-mi pui o poza pe care sa materializezi cumva CG-ul ... ar fi nemaipomenit.

Pe langa T33 mi-am mai comandat un F16, sa-l am ... de "curat", ca pe asta care-l am acum, desi continua sa zboare excelent, i-am cam stricat botu si nu mai are ... look-ul acela "original".
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#8 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 January 2012 - 12:09 AM

A venit si la mine intr-un final mosu' cu T33-ul ieri seara.
Evident ca imediat ce am ajuns acasa m-am apucat de treaba si am montat aveonul. L-am dotat cu 2 servo-uri hxt pe eleroane si cu un corona pe profundor, iar ca motorizare a primit un pack EDF55+motor de 4300kv capabil (zic ei) de 470g tractiune, anume asta: http://hobbyking.com...?idproduct=6566 . Eeee dupa ce l-am bibilit, i-am dat cu scotchi pe aripa si pe fund sa nu se zgarie la aterizare, am taiat o bomba/rezervor din ala si l-am transformat intr-un fel de protectie pentru servo de pe eleroane ... l-am cantarit si RTF (cu un 1350mAh Rhino) cantareste 432g.
Cele 432g n-ar fi o problema la tractiunea declarata de producator, daaaar ... EDF-ul este crunt de gatuit si de abia daca reuseste un 200g tractiune ... Azi l-am luat la munca si desi a batut vantul crunt, m-am incumetat la mai multe incercari de a-l face sa zboare. Tractiunea deficitara insa ... la greu.
Aveonul pur si simplu nu reusea sa se mentina in aer. Il aruncam gospodareste, contra vantului, cat avea inertie mai si urca (cu motorul in blana, bineinteles), insa ... in maxim 50m trebuia sa-l aterizez pentru ca oricum cadea, nereusind sa mentina o viteza suficienta pentru a avea portanta necesara.

Partea tampita este ca ... in afara corpului aveonului, atarnat de fire, motorul ridica aveonul, dar cand il bag inapoi in tub ... chiar si fara sa-i obturez admisia de aer ... moare, abia daca reuseste sa realizeze un flux de aer pentru 200g tractiune.

In seara asta l-am desfacut si l-am mai luat la bibilit in sensul in care, daca ieri am sapat locasul EDF-ului cu ... varful pistolului de lipit electric, in aceasta seara am incalzit pe aragaz o lingurita cu coada lunga si ... i-am mai marit atat admisia cat si evacuarea. Cu toate acestea, tot nu pare suficient ... tot nu reuseste sa realizeze tractiune suficienta. Oricum, situatia pare ca s-a imbunatatit substantial, insa ... nu sunt convins ca si suficient.

Din cate se pare, tubul prin care trebuie sa intre aerul si prin care trebuie sa iasa ... parese ca-i gandit numai si numai pentru EDF de 50, facand astfel EDF-urile de 55 ... inutile. Am citit pe RCH (site-ul international ...) si am vazut si cativa care au pus EDF-uri de 55, insa desi spuneau c-au sapat de ... n-au mai putut in scartaitoare pentru a permite un flux de aer decent ... nu stiu ce rezultate, pe bune, au obtinut.

Inca nu ma dau batut, mai incerc si maine, sa vad rezultatul largirii tubului cu ... lingura incinsa!

Odata cu T33-ul mi-am mai luat un F16 ... si faceam in seara asta comparatie intre ele ... cel vechi e asa de ... murdar, purtand semne clare ale folosirii aproape zilnice!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 11 January 2012 - 12:10 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#9 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 January 2012 - 05:53 PM

Ieri pe un vant crancen am facut cateva incercari de zbor, dupa ce in prealabil lingurisem la el (lingura incinsa pe aragaz apoi ... trasa frumos pe tubul care incastreaza EDF-ul) pentru a-i largi tubul si-i facusem un ajutaj scurt pe admisie, respectand partial sfaturile colegilor de pe topicul "intrebari timpite". Rezultatul a fost oarecum multumitor, insa nu eram sigur daca din cauza curentilor ciudati de aer din zona respectiva sau ... din alte motive aveonul se comporta ciudat.

Acuma, pe seara (cam pe la 16:20) am iesit si am descarcat doi acumulatori cu inculpatul.
Cateva concluzii:
1. e ... racheta, desi am reusit si sa zbor cu el la juma' de throttle, e ... racheta, vitezist rau. In linie dreapta permite zborul cu acceleratia la jumate, dar daca te maninca sa iei viraje ... trebuie sa le iei laaargi, pentru ca altfel imediat angajeaza. Cel mai bine e sa-l accelerezi putin sau mai bine aproape de maxim si ... sa-l inscrii in viraj.
2. e foarte, foarte ... foarte agil atat pe orizontala cat si pe verticala.
3. pe un vant de cca 16kmh e stabil, insa este atat de responsiv incat F16-le raportat la T33, face ca F16-le sa fie ... un banal trainer. Pana si turbaciunea de Epo Park-Jet care parea sa fie cel mai agil model din flota, paleste grav in lui T33 ca agilitate si responsivitate.
4. la aterizare vine ... repejor si nu prea in lung de linie, adica nu prea fileaza asa mult, evident - fara motor.

Imi aduc aminte spusele colegilor mei constanteni de suferinta intr-ale aeromodelismului, care-mi spuneau ca acrobatele au aripa jos (de regula) iar nea T33-ul ... cam asa este. F16-le are aripa la jumate, motorul fiind situat sub ea. La T33 ... toate sunt peste aripa.

Mie mi-a iesit cu acumulatorul Rhino 1350mAh 30C la 438-440g. Fara acumulator are 317g si ma tot intreb ce si de unde sa-i mai fac sa-l mai usurez ...
Am taiat si am lasat liber/la vedere placuta aia de aluminiu a ESC-ului, am "dezbracat" aproape nud acumulatorii ... ma gandesc sa fac cumva sa schimb si mufele ... desi cred ca-i o idee nu tocmai buna ...
Pentru a aranja CG-ul in locul unde-i recomandat de producator, loc unde avionul se simte bine in zbor, i-am prins sub partea de jos a tubului o moneda de 50 de bani. As renunta la ea si as duce acumulatorul mai in fata, da' nu prea mai am unde ... Ma gandesc ca un nanotech de 1000mAh care-i mai usor, imi va permite sa renunt la moneda ...

Zboara frumos, dar ... am de invatat!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#10 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 14 January 2012 - 06:36 PM

Vezi postareaPaunFD, la 14 January 2012 - 05:53 PM, a spus:

am "dezbracat" aproape nud acumulatorii ...


Ma mir ce anume ai dezbracat ca sa-i usurezi, erau hardcase cumva?! Invelisul termocontractil in care se afla celulele reprezinta un minim de protectie, daca ti se pare ca merita 2-3g in schimbul riscului de a lua foc la un crash, n-ai decat ...:rolleyes:
It's difficult to make things simple!
0

#11 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 January 2012 - 08:33 PM

Aveau o chestie de plastic pe ei ... nu stiu ce neam de fel de duda era, da' era dintr-un plastic mai tare si relativ subtire.
Le-a mai ramas o alta duda da' dintr-un plastic mai ... cauciucat, mai moale, p-aia n-am mai dat-o jos ... inca. Duda aia din plastic mai cauciucat/moale pare lipita pe celule de jur imprejurul acestora.

Imi cer scuze da' nu ma cunosc cu termenii de specialitate si ... explic si eu ceva, cum ma pricep, desi cred ca mai bine era o ... poza.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#12 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 15 January 2012 - 09:55 AM

Daca zici ca avea plastic atunci o fi fost hardcase, din ala pentru masini unde e mai riscanta treaba la un crash http://www.hobbyking...dcase_pack.html
It's difficult to make things simple!
0

#13 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 22 January 2012 - 07:26 PM

T33-ul meu este foarte sensibil la CG si la echilibrarea stanga-dreapta. Ieri ... m-am luptat vitejeste cu el si ... am pierdut eroic. Dupa cateva ture, pe un vant criminal (19-24kmh) dar macar constant ca si directie, aveonul tot inclinandu-se spre stanga si javra de radiocomanda avand probleme la rahatul de trimm exact pe ... dreapta - in sensul in care eu tineam apasat disperat pe trimm spre dreapta sa corectez pozitia avionului si punctul acela afurisit nu se misca neam, la un moment dat dupa ce i-am corectat pozitia din stick destul de violent, am avut impresia ca s-a intors aproape 270 de grade ... cand el de fapt se intorsese numai 170 de grade ... si l-am trantit gospodareste.
Probabil ca nu doar T33-ul meu e ... sensibil la CG si stanga-dreapta.

Azi am iesit din nou cu el dupa ce aseara, cu ajutorul consoartei am lipit la el si cu superglue si cu scoci si cu placaj de balsa - fancadu-l la loc si am reusit sa-l echilibrez bine (zic eu) dupa cateva boturi infipte in zapada (noroc c-a nins) si dupa o burta pleasca de zapada.

Cam asa arata dupa noile peripetii pe zapada:
Fisier atasat  Picture 996.jpg (56.13K)
Number of downloads: 82 Fisier atasat  Picture 997.jpg (57.16K)
Number of downloads: 91

O problema mare pare sa fie sistemul ciudat de actionare al profundorului, care n-am reusit sa-i dau de cap si sa-l fac sa miste cele doua aripioare ale profundorului la valori egale. Iar ca sa fie treaba oabla ... m-a si mancat undeva si am dat suburul acela de blocare al tijei de actionare cu superglue ... sa fiu sigur ca nu se mai desface ... :hi:
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#14 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 25 March 2012 - 05:20 PM

In urma numeroaselor zboruri, lansari ratate si aterizari, T33-ul a inceput sa se jupoaie ca pielea bronzata/arsa de soare. Baga pe sesiune de zbor, cca 4 bucati de 3S 1300mAh.
Am reusit ca la aterizare sa-l fac sa planeze mai ... lung, activand din telecomanda functia "aribrake" (care ridica cred ca 8grade profundorul).
Folosind expo mai mare la 70% l-am facut mai stabil pe stanga-dreapta.

Mai am de furca cu el la lansare, pentru ca cu motorul in plin, cuplul mi-l intoarce spre stanga si ... pana sa ajung eu sa pun mana pe radiocomanda, el e deja cu burta-n sus si ... la cei 2-3 metri de sol si in limita de viteza zborul pe spate este exclus. Astfel ... se-nfige cu botu'n pamint! Lemnul de balsa, desi era destul de gros, a cedat nervos dupa cateva astfel de lansari nereusite si s-a cerut inlocuit cu o bagheta de fibra de carbon.
Stiu ca unele pareri sunt cum ca EDF-ul n-are cuplu, insa i-am spus si motorului ca n-ar trebui sa se intoarca spre stanga ... da' el nu-mi raspunde decat un limba lui acolo, limba pe care inca n-am reusit s-o inteleg.
Varianta cea mai buna de lansare de pana acum s-a dovedit a fi lansarea cu vantul in lateral stanga modelului, pentru ca vantul sa-l impiedice sa se roteasca ...

Odata ridicat pe ceriu se comporta excelent si este ... asa frumos, incat te face sa uiti de micile inconveniete de la lansare.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#15 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 July 2012 - 02:36 PM

Gandindu-ma cum sa fac, ce sa fac sa mai reduc din cele aprox 420g ale T33-ului care-mi maninca zilele cu decolarile lui ... si aterizarile in lanurile de ... cereale am dat pe net de nenea asta http://www.youtube.c...h?v=cJQhev36x5Q care zboara T33-ul pe post de ... planor la panta :blink: :blink: :blink: :blink:

Faza asta mi-a scos planorismul din cap :drinks:

Ce zbor la firul ierbii, ce zbor la panta, ce zbor pe vant, ce planorism ... incarcare alara si alte dude?! Ce-s alea?! El e ... tata si mama lor!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 09 July 2012 - 02:38 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#16 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 09 July 2012 - 04:40 PM

..tare as vrea s-o vad si pe asta FLORINEE ..tu la panta cu TT-ul....maa tie i-ti trebe adrenalina ..speed full throttle..bafta :drinks:
0

#17 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 19 July 2012 - 09:08 AM

Pana la zborul la panta, T33-ul are in plan niste acumulatori 4S de 1000 respectiv 1300mAh. Am facut o serie de "investigatii" si am aflat ca ESC-ul cu care zboara acum este capabil de 50A la 4S, motorul fiind putin mai slabut acceptand numai 30A la 4s.

Cum insa motorul se afla in fluxul de aer si deci se raceste ... racindu-se cred ca poate macar pentru lansare sa suporte ce-i 50A. In felul acesta zic eu ca cel putin cu acumulatorul de 1000 voi ajunge la o greutate decenta (400g) care sa-mi permita sa si aterizez modelul pe pamint si nu in ... lucrena sau grau (care l-au si secerat), iar la lansare sa nu mai am chiar nici un fel de emotii. Timpul de zbor insa o sa vad cam cum o sa fie ... pentru ca acum, dintr-un 3S de 1300 la incarcare accucel-ul baga cca 1050 - 1100mAh dupa numai 6min de zbor cu stick-ul la jumate si doua reprize cu stick-ul la maxim sau la 80% pentru o urcare la verticala, un looping - ceva.

Am in plan un Jas 39 Grippen, bineinteles tot cu EDF 50mm (ca daca tot sunt io chior ... ), in ciuda criticilor pe care cei care deja l-au zburat i le aduc - in ceea ce priveste CG-ul si cei 6-8mm up-trimm pe elevator. Studiind informatiile de pe net referitoare la Jas 39 si Mirage 2000 (EDF 50mm) am oobservat ca ... amindoua au cam aceleasi probleme ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#18 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 19 July 2012 - 09:32 AM

despre gripen toate modele care sunt delta au aceasta characteristica si anume nevoie de up trim...


bafta la zbor
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#19 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 19 July 2012 - 09:53 AM

Multumesc mult! Ma gandeam la grippen sa-l ajut din cannard-uri ridicandu-le cca 1-2mm, ca sa reduc uptrimm-ul de la 6-8mm (care mie mi se pare mult - aproape 1cm :pardon: ). Oricum, deocamdata sunt doar ... intentii.

Inca odata multumesc mult!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#20 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 19 July 2012 - 12:19 PM

Vezi postareaPaunFD, la 19 July 2012 - 09:08 AM, a spus:

ESC-ul cu care zboara acum este capabil de 50A la 4S, motorul fiind putin mai slabut acceptand numai 30A la 4s.

Cum insa motorul se afla in fluxul de aer si deci se raceste ... racindu-se cred ca poate macar pentru lansare sa suporte ce-i 50A.


Daca motorul accepta numai 30A atunci atata accepta, indiferent ca ESC poate furniza 50A (poate sa o faca la un motor mai puternic, dar nu inseamna ca si forteaza curentul ala in orice motor, pentru ca legea lui Ohm nu-i permite).

Problema este atunci cand motorul e capabil de 50A de exemplu, si ESC-ul e rated 30A. ESC-ul va da mai mult de 30A daca motorul ii cere, insa se va supraincalzi si in final arde.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 19 July 2012 - 12:21 PM

It's difficult to make things simple!
0

#21 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 19 July 2012 - 01:59 PM

Mai, acuma nu ma cunosc cu Ohm asta (coleg de munca cu mine nu-i, frate, var, cumnat ... nici atat, pe la zbor nu l-am vazut) si ... nu prea as vrea sa-l contrazic cum de asemenea nici pe tine, da' io stiu ca ... de ex. daca ii dai unui motor brushed (daca nu faceam nu ... scriam) rated la 12V cc, 24V ... se invarte mai repede, se incalzeste mai repede si se arde ... mai (ghici) repede. Daca insisti in ridicarea tensiunii si ajungi la ... 48v, rezultatul este de-a dreptul spectaculos, in ceea ce priveste rapiditatea succesiunii evenimentelor.
Ca o accepta sau nu mai multi amperi ... cand s-o arde ... acuma io nu stiu ... si nici nu imi bat capul, da' parca, parca sa zic ca ... pana se arde accepta mai multi amperi ... zic si io ... Daca ar fi sa ma iau dupe ce am auzit io c-a mai zis Ohm asta de zici tu Dorine ca te cunosti cu el ... daca ii dai mai multi volti - mentinand si amperii , cam implicit ii dai si mai multi amperi ... si practic il fortezi sa-i primeasca ... zic si io ... (cand sudezi, fierul pe care-l sudezi accepta un nr de amperi, dupa care ... cedeaza)

In fine ... cum iti povesteam, aspectele teoretice pe mine ma pasioneaza mai putin, finalitatea e cea mai importanta, adicatelea ... daca ii dau motorului 50 de amperi si se incalzeste rau ... atunci (daca nu s-a prajit deja) tura viitoare o sa am grija sa-i dau mai putin.

Stii tu mufa aia jst care ziceai tu ca e rated si ca nu suporta mai mult de 15 Amperi?! Se simte foarte bine si la 40A daca are racirea necesara! De fapt, imi amintesc ca ai vazut ultronul echipat cu ESC de 30A si motor la fel, in zbor urcand in plin ... si practic sugand amperi ... in plin si ... si. :pardon:

Sanatate, aterizari line, si tie si lui Ohm ala!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#22 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 19 July 2012 - 02:22 PM

Adevarat, daca bagi tensiune mai mare in motor, acesta va suge mai mult curent. Dar nu poti forta curentul pur si simplu daca el nu vrea! :blush:
Tensiunea, voltajul, ia-o ca o presiune, si curentul ca debitul de lichid intr-o conducta. Ca sa ai debit mai mare trebuie sa bagi presiune mai mare.

Cat despre mufa JST, nu te gandi ar trebuie sa scoata fum daca depasesti curentul, ca un ESC. E destul de toleranta, insa daca depasesti rating-ul de 10-15A, pierzi o tensiune considerabila pe ea si implicit energie electrica. Bine, daca exagerezi o sa se si topeasca .

Sanatate!
It's difficult to make things simple!
0

#23 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 19 July 2012 - 03:58 PM

Nu inteleg ce are Ohm cu povestea asta?
Curentul din motor este proportional cu lucrul mecanic efectuat de motor plus tensiunea de alimentare. Deci o sa poata consuma cei 50 A dar eficienta motorului va fi extrem de scazuta, drept urmare nu o sa se poata bucura de puterea la iesire. Daca motorul este specificat la 30 A si tu o sa-i dai mai multi amperi poti arde infasurarile/bobinele pentru ca firul din bobina proababil poate sa duca maxim 30 de amperi.
0

#24 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 19 July 2012 - 04:24 PM

Vezi postareamatei_silviu, la 19 July 2012 - 03:58 PM, a spus:

Nu inteleg ce are Ohm cu povestea asta?
Curentul din motor este proportional cu lucrul mecanic efectuat de motor plus tensiunea de alimentare.

Are.
Curentul nu e proportional cu puterea mecanica a motorului, decat daca neglijezi curba de putere, care nu este liniara (si nu e de neglijat).
In full throttle, curentul creste pe masura ce turatia motorului scade din cauza sarcinii, aproximativ proportional cu diferenta pana la turatia maxima in gol (kv * tensiune).
Cand motorul e in stall (blocat, presupunand ca ESC nu ar intrerupe functionarea din motive evidente) curentul este maxim, determinat de rezistenta bobinajului si tensiunea de alimentare ( Imax=U/r ), peste valoarea aceasta neputand sa creasca, chiar daca un ESC de 1000A de exemplu pompeaza cat poate.

Se poate depasi curentul maxim recomandat al motorului (care evident este < curentul maxim de stall) fie prin alimentarea la o tensiune prea mare fie prin cuplarea la o sarcina neadecvata (elice prea mare), dar in niciun caz prin folosirea unui ESC sau altul.
It's difficult to make things simple!
0

#25 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 19 July 2012 - 04:32 PM

OK am inteles acum ce ai vrut sa zici :blush:.
Eu am inteles ca PaunFD vrea sa foloseasca o tensiune mai mare fata de ceea ce a folosit pana acum (4s in loc de 3s) ceea ce va duce la o crestere de curent considerabila.
Imi cer scuze daca am inteles gresit.

Ciao,
Silviu

P.S. Daca s-ar ajunge la limitarea data de rezistenta bobinajului atunci ar fi mari probleme cu motor/esc/baterie ... De obicei aceasta rezistenta este de miliohmi
0

#26 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 19 July 2012 - 04:58 PM

Vezi postareamatei_silviu, la 19 July 2012 - 04:32 PM, a spus:

P.S. Daca s-ar ajunge la limitarea data de rezistenta bobinajului atunci ar fi mari probleme cu motor/esc/baterie ... De obicei aceasta rezistenta este de miliohmi

Cu siguranta, de aceea ESC nu permite full throttle cu motorul in stall (ESC brushless, cele brushed neavand de unde sa stie daca motorul e blocat sau nu), pentru ca "stie" ca in acest caz curentul ar fi mare indiferent de motor, in rest putine ESC-uri au senzor de curent sa-si dea seama cand le sunt depasite limitele ca sa intrerupa.

Gata, sper sa nu se supere dom' Paun ca am deturnat T-33-ul. Topicul :blush:
It's difficult to make things simple!
0

#27 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 19 July 2012 - 05:01 PM

Pai da, de fapt, despre asta era vorba: motorul zic ei ca suporta 30A la 3S. ESC-ul stie 50A la 4S. In mod evident, crescand tensiunea pe care ESC-ul o furnizeaza motorului de la 3S unde motorul suporta maxim 30A, la 4S ... in mod evident - practic ESC-ul va indesa cu forta curent in motor, tinzand sa-l duca spre maximum turatiei de care acesta este capabil.

Corect ce spui tu, in sarcina, amperii folositi cresc pe masura ce turatia motorului ar tinde sa scada datorita ... sarcinii, incercand prin amperii sa se mentina turatia ceruta. In cazul pe care-l am eu in vedere, motorul capabil de 4800kv (cred - nu sunt sigur) va trebui la 14V (de ex.) sa realizeze cca 67200rpm. In mod evident consumul cu aceeasi elice a EDF-ului este mai mare pentru a realiza aceasta turatie, fata de consumul necesar realizarii 57600 rpm la 12V. Daca motorul "sugea" 30A la 57600rpm, cred ca este clar ca va suge mai mult la 67200rpm.
Daca vrei, in ecuatia aia a lu' nenea Ohm asta, am un Imax 30A la 12,6V si ... in mod clar voi avea un Imax mai mare la 14,8V, avand in vedere ca rezistenta ramane constanta :blush:

Acuma, aportul de amperi, clar mai mare la 4s fata de 3s, se ca concretiza si prin caldura ... caldura care daca nu este disipata corespunzator ... arde bobinajul, de fapt ... aia era ingrijorarea mea.
Revenind la exemplul cu ... jst-ul: aplicarea in practica a ecuatiilor ... tolerantelor, etc. nu bate intotdeauna la virgula cu ... ce scrii pe hartie. Ca eficienta jst-ului si ca exista pierderi de energie pe aceasta e una, insa ... din punctul meu de vedere acestea sunt neglijabile, atata vreme cat imi permite sa ma joc (la propriu) cu ultronul care suge cel putin 30A vreme de 15-25min!!! Intr-o lume perfecta, sau poate ca alta mufa mi-ar permite sa ma joc ... 27min!!! poate chiar 35min, adica ar aduce un aport real al randamentului si eficientei astfel incat sa-mi permita sa ma joc ... 35min!!!! Daca castigul cu alta mufa ar fi de ... +10 min timp de joc, atunci poate ca s-ar justifica o alta mufa ... daca insa castigul e de maxim 5min ... atunci nu se justifica nici macar sa scot din dulap pistolul de lipit.

Pe mine, pana la urma, ma intereseaza putere mai mare la lansare, care in mod evident o da un 4s ... si o greutate mai mica, care iarasi o da un 4s de 1000mAh, fata de un 3s de 1300mah

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 19 July 2012 - 05:03 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#28 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 19 July 2012 - 05:26 PM

Imi dau seama ca este doar o forma de exprimare :blush:, de limbaj ... dar, ESC-ul nu va "ESC-ul va indesa cu forta curent in motor". ESC-ul doar va da maximul de curent pe care motorul il va cere daca nu are limitare de curent evident.
Deci atata vreme cat iti asumi cu buna stiinta posibilitatea sa arzi motorul poti sa incerci. Zic asta pentru ca din punctul meu de vedere ceea ce poti pati sau nu este sa se arda motorul. Dar chiar daca nu-ti arzi motorul sa nu-ti imaginezi ca o sa obtii o performanta remarcabila in plus datorita faptului ca motorul va functiona intro regiune de eficienta foarte proasta.
0

#29 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 19 July 2012 - 10:24 PM

Am urmarit mai bine de 400 de posturi pe Rcgroup ( http://www.rcgroups....d.php?t=1158665 ) unde oamenii vorbesc despre ... una, despre alta, printre care si cum unii au folosit 4s pe echipari stock 3S pe EDF-uri de 50mm in 5 pale si ... unii au avut noroc si n-au ars motoare sau ESC-uri altii ... nu, insa in general nu prea s-au ars nici motoarele si nici ESC-urile (sau daca s-au ars fie n-au postat, fie ... moderatorii au sters respectivele posturi).

Am folosit 4S pe echiparea stock a lui F16 (50mm EDF) pana cand ... am umflat si distrus acumulatorul, descarcandu-l prosteste pana la ultima picatura (nici n-a durat mult si asta-i alta poveste). Ideea este ca oricat de proasta a fost respectiva eficienta a intregului ansamblu (ESC + motor), cel putin dpdv al meu ca ... cel care duce "jucaria" a fost si ramane o experienta incredibila. Aermodelul avea in clar tractiune supra-unitara si permitea lansarea ... din coada, la verticala, sau hai ... la 70 de grade fata de orizontala, urca la verticala sigur si suficient de repede cat sa-l pierzi din vedere, trecerile la joasa inaltime erau o ... adevarata incantare, astfel ca zborul lui F16 cu acumulator 3S chiar si daca acesta era capabil sa dea si ... 45C constant, faceau ca modelul sa para o simpla ... barca lenesa.
Poate ca as fi putut obtine performate apropiate daca ... as fi echipat F16-le cu alt ESC mai ... fortos, cu un alt motor mai ... fortos (de asemenea) alimentandu-l cu un lipo 3S, folosind astfel mai eficient energia data de lipo-ul 3s. Da' daca ai de ales intre putini bani pe un lipo 4s si multi bani pe un ansamblu performant ESC + EDF + motor pentru performante asemanatoare sau ... apropiate, cred ca varianta cea mai fezabila este ... lipo 4s.

Acuma, eu deja am T33-ul, echipat cu ... ESC-ul si motorul in cauza, care ... zboara chiar bine cu lipo 3s. Pune insa probleme mari la ... lansare si la aterizare, pentru ca ... mai multe, dar in principal pentru ca in loc de 360g (cat zic unii producatori) si 385g cat zic altii, are cca 420g RTF.
Ca variante as putea sa ... caut o echipare (motor + EDF + ESC) mai ... eficienta la 3s, sau sa-i pun un lipo 4s. O echipare mai "eficienta" s-ar putea sa mai aduca un plus de greutate sau sa nu aduca (insa ... cred ca mai degraba va aduce un plus de greutate) care ... chiar daca va aduce tractiune supraunitara in eficienta ei, aterizarea tot problematica va fi, modelul apropiindu-se tot mai mult de ... ceea ce se numeste "piatra".
Un pack lipo 4s, in mod clar este mai ieftin decat ESC + EDF + motor si culmea este mai usor decat un pack lipo 3S. Aceasta varianta mi se pare mai ... fezabila pe ceea ce vreau eu: o decolare usoara si o aterizare mai ... planata, mai controlabila si ... in principal mai indepartata de ... notiunea de piatra. Ca in acest mod voi duce motorul, asa cum bine spui tu, intr-o zona de eficienta foarte proasta ... nasol, da' prefer sa aterizez si sa decolez modelul fara emotii, chiar daca in zbor, motorul nu va fi capabil sa propulseze modelul dincolo de 160mph ... Oricum, chiar daca motorul va fi in acea zona de eficienta proasta, tot va fi ca si performanta, peste ceea ce da el atunci cand este alimentat cu 3s - cel putin ... teoretic.

Cand spun "performanta", nu ma refer la ... eficienta, ci strict la ... o turatie mai mare si o tractiune statica mai mare, cum nu ma astept nici la o longevitate mai mare a motorului. Adica exact ceea ce am nevoie in acest moment si ... ceea ce imi permit atat dpdv financiar cat si dpdv ... a lenii care trebuie invinsa pentru a demonta ansamblul actual EDF + ESC + motor si inlocuirea celui "nou", dincolo de intrebarea fireasca "ce fac cu cele vechi?!"
Nu mi-am propus sa ... realizez recorduri de viteza cu un EDF de 50mm/55mm ... ci mi-am propus sa ma folosesc si sa ma bucur de ... T33-ul asta gras.

Multa sanatate si aterizari line!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#30 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 31 July 2012 - 10:08 AM

In quest-ul meu disperat de a imbunatati comportamentul T33-ului la viteze mici, dupa experimentul de ieri cu canard-ul care nu pot spune nici c-a esuat dar nici nu m-a multumit, am dotat azi modelul cu ... SFG-uri (side force generators). Am ales aceasta varianta, avand in vedere faptul ca ultronul cu cca 700g dupa ce a beneficiat de acelasi tratament a devenit atat de docil incat il pot zbura la viteza la care eu merg in ... pas alert - spre pas de maraton. Ramane sa vad daca SFG-urile la T33 au acelasi efect, desi, acum eu ma gandesc ca prea mult rau n-au cum sa-i faca.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro