Modelism - RHC Forum: Constructie planor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Constructie planor

#1 Useril este offline   dan231 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 11-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:aeromodelism

Postat 07 November 2011 - 11:51 AM

Vezi postareaLajos, la 04 November 2011 - 10:06 PM, a spus:

Am uitat sa dau citeva data tehnice;
Anvergura: 3595 mm
Lungimea totala: 1540 mm
Profunzimea aripii: 220+190+105 mm
Greutate gol: 2260 gr
Greutate totala: 3188 gr
Supraf.aripii: 63,90 dm2
Supraf.amp.oriz. 6,77 dm2
Supraf.totala: 70,67 dm2
Inc.pe supraf.totala: 45,11 gr/dm2
Inc.pe supraf.aripii: 49,89 gr/dm2
Diferenta de incidenta aripa/ampenaj orizontal 2 grade
Centrul de greutate la 35% de la bordul de atac la baza aripii.
Profilul aripii HQ/3,5/12
Profilul ampenajului orizontal 8% simetric



un aeromodel realizat foarte frumos. Va rog sa ma ajutati cu cateva detalii si recomandari astfel incat sa pot construi si eu unul asemanator.
Pentru a scurta durata de realizare a modelului, asi dori sa realizez aripa din polistiren extudat (35gr/dmc; taiata cu fir cald) si armata cu 2 tevi de carbon si acoperita cu folie autoadeziva, ampenajul orizontal si stabilizatorul vertical din policarbonat de 4-6 mm armat cu teava de carbon (6 mm), fuselajul din teava de carbon (20 mm- de la undita) completat cu polistiren sau policarbonat.
- Cea mai mare temere este legata de rezistenta aripi; Din experienta dvs credeti ca este suficient de rezistenta o aripa din polistiren extudat armata cu tevi de carbon si acoperita cu folie autoadeziva (estimez o greutate de 800-900g)?
- Confirmati va rog ca profilul de aripa este cel de la http://www.ae.illino...lots/hq3512.gif
- Am inteles cum se realizeaza diedru de 2grade, insa nu stiu daca aripa principala este detasabila si care este solutia de montare si prindere. Va rog detaliati modul de prindere si asigurare a aripii in diedru/ fuselaj
- Am observat ca aeromodelul a 'luat' in greutate cca 900 g ca urmare a adaugarii electronicii. Va rog sa imi comunicati ce motor ati folosit, ce elice si ce acumulator.

Multumesc anticipat,
Daniel
0

#2 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 07 November 2011 - 05:32 PM

Salut Daniel,
Fuselajul cum te-ai gandit sal faci?
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 November 2011 - 05:52 PM

Nu stiu cum s-a gandit dumnealui, dar ebay-ul german e plin de fuselaje de fibra de tot felul de scale ASW* si DG* la preturi modice.
Aproape ca mai mult costa transportul decat obiectul in sine.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 November 2011 - 07:29 PM

Vezi postareadan231, la 07 November 2011 - 11:51 AM, a spus:

un aeromodel realizat foarte frumos. Va rog sa ma ajutati cu cateva detalii si recomandari astfel incat sa pot construi si eu unul asemanator.
Pentru a scurta durata de realizare a modelului, asi dori sa realizez aripa din polistiren extudat (35gr/dmc; taiata cu fir cald) si armata cu 2 tevi de carbon si acoperita cu folie autoadeziva, ampenajul orizontal si stabilizatorul vertical din policarbonat de 4-6 mm armat cu teava de carbon (6 mm), fuselajul din teava de carbon (20 mm- de la undita) completat cu polistiren sau policarbonat.
- Cea mai mare temere este legata de rezistenta aripi; Din experienta dvs credeti ca este suficient de rezistenta o aripa din polistiren extudat armata cu tevi de carbon si acoperita cu folie autoadeziva (estimez o greutate de 800-900g)?
- Confirmati va rog ca profilul de aripa este cel de la http://www.ae.illino...lots/hq3512.gif
- Am inteles cum se realizeaza diedru de 2grade, insa nu stiu daca aripa principala este detasabila si care este solutia de montare si prindere. Va rog detaliati modul de prindere si asigurare a aripii in diedru/ fuselaj
- Am observat ca aeromodelul a 'luat' in greutate cca 900 g ca urmare a adaugarii electronicii. Va rog sa imi comunicati ce motor ati folosit, ce elice si ce acumulator.

Multumesc anticipat,
Daniel

-Aripa va fi atit de rezistenta cit de rezistenta este teava de carbon.Polistirenul va da doar forma profilului aripii
-Da profilul este acelasi !
-Diedrul este dat de piesa de duraluminiu care este dintr-o bucata si intra culisant printr-o caseta in fuselaj.Aripile bineinteles sunt detasabile si se unesc atit de strins ca aproape nu este nevoie de nici o alta asigurare.Eu totusi folosesc banda adeziva lipita jumatate pe fuselaj si jumatate pe aripa acoperind astfel bresa subtire la unire.
Deci la greutatea de ~3200~grame folosesc:
-Motor Axi-2826/10 KV 920/v
-Elice 12/6,5 +con
-Acumulator LiPo 30 C 4S/3200 ptr. motor
-Regulator Jeti Spin 75-Opto
-Putere furnizata cu acest echipament ~650 W
-Acumulator NiMh de bord 4 celule de 2000mAh plus servouri etc.
Da pe E-bay se gasesc fuselaje asemanatoare,eu am si patit,am dat banii la cineva care cica le-a expediat apoi nici bani nici fuselaj n-am mai vazut in veci!!!
De altfel pretul acestui fuselaj m-a costat in jur de 160 Euro cu transport.
Pentru mine nu facutul fuselajului era problema ci cabina transparenta pe care nu pot face.
Un mic amanunt:
Cele descrise de mine si imagini postate reprezinta doar aprox.20% din munca depusa!
0

#5 Useril este offline   dan231 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 11-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:aeromodelism

Postat 08 November 2011 - 12:04 PM

@Lajos
Multumesc frumos pentru informatii.
Perfect, am tot ce imi trebuie, cu exceptia elicei si conului. Am o motorizare putin inferioara celei utilizata de dvs. - motor chinezesc BC 3542-6, 1000Kv, 550 w, ESC 70 A cu Bec de 5A, accumulator 3s 5000 mAh, accumulatori NiMh 2200 mAh – cam la limita pentru 3,2 Kg.
Aeromodelul dvs, cu motor Axi, are rezerva de putere? (din film nu imi dau seama cat de tare este fortat)

Cel mai probabil voi fi obligat sa usurez aeromodelul, asa ca poate renunt la alimentarea separata pt servo, poate voi lua un acumulator mai usor- un 3-4s la 3000 mAh dar cu 40-50C, si inca ma gandesc daca reduc si anvergura aripi (sa spunem la 3 m) si voi avea mare grija la greutate pentru restul elementelor.
Daca imi permiteti mai am cateva intrebari:
- Cat de importanta este alimentarea separata?
- Am observat ca majoritatea planoarelor de aceste dimensiuni au flapsuri. Cum se leaga in rx , servo-urile de la flapsuri? Pe radiocomanda ce canal se foloseste/ ce mix pentru a comanda flapsurile? Unde pot sa citesc ceva in acesta problema?
- De unde pot sa descarc planuri mai detaliate pentru acest aeromodel?


Acel mic amanunt - timpul disponibil pentru munca la aeromodel – este pentru mine o mare problema. Voi incerca totusi sa realizez modelul pana la .. primavara. Sper sa scurtez timpul de productie daca ma documentez mai bine si imi fac un plan clar de lucru.
0

#6 Useril este offline   dan231 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 11-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:aeromodelism

Postat 08 November 2011 - 12:39 PM

@Tetea
Fuselajul il fac in felul urmator: Iau o teava de la o undita pentru peste (diametru este de cca 22 mm, lungime 1080mm, greutate cca 55 g, pe mine ma costat 10 RON- sau mai exact 60 RON o undita de 6 m cu 6 fibre, fiecare cu o lungime in jur de 1m , conice, diametru reducandu-se cu cca 3mm/m) la capete le lipesc (cu epoxi, poliuretan lichid, plastic cald; atentie epoxi merge utilizat doar la un capat si dupa ce se usuca bine se lipeste si cel de-al doilea capat cu altceva – epoxi nu are aer sa se usuce) un lemn rotund de fag (20mm diametru, 9 RON) pe care il introduc cca 50 mm in cabon. Suplimentar pe exteriorul carbonului, la capete, pot face o intaritura.

In fata , tai lemnul la fata carbonului si lipesc (pe lemn si carbon; lipesc cu epoxi) un disc de lemn (parchet de 8mm) ca suport pentru motor. In spate las lemnul mai lung si in el dau gaurile pentru fibrele necesare la stabilizatoarele orizontale, vertical, eventual tren de aterizare, etc. Teoretic se poate face gauri si in carbon, dar ii slabeste rezistenta si poate crapa. Daca iti trebuie un fuselaj mai lung poti adauga la ceea ce ai si urmatorul segment (al doilea segment trebuie introdus inainte a face lipiturile) si astfel obtii un fuselaj pliabil (dupa zbor poti sa strangi “undita”). Asta ar fi structura de rezistenta.

De aceasta structura atasez ‘nacela’ care tine electronica si aripa. “Nacela” a fac din policarbonat de 4mm, dar merge si din alte materiale polistiren extudat de 20 mm, placaj, etc- cred ca te pricepi mai bie. Eu o fac din policarbonat pentru ca merge mai repede si ma ajuta si la realizarea trapelor de acces.
Cel mai simplu tai o fisie de policarbonat de 40 cm, o indoi la 90 de grade la cate 10 cm, in lungul ‘fibrelor”, si capetele le lipesc cu ce am la indemna(de obicei plastic cald). Astfel obtin o teava de policarbonat, cu sectiunea patrata si latura de 10 cm. In aceasta “teava’, lipesc in interior pe latura de sus , teava de carbon 22mm de carbon mai sus mentionat, dupa care inchid capetele tevii patrate (de obicei sub fuselajul ia forma carenei unui vapor).

In acest fuselaj, decupez trapele de acces si am grija sa iasa si balamale si incuietoare (sunt cateva sarme pe care le introduc in canalele policarbonatului astfel incat sa le folosesc pe post de balama sau zavor.

Se pot face o mie de scenarii de fuselaj si materiale utilizate. Astept si parerile celorlalti membri ai forumului.

De retinut este ca policarbonatul desi este rezistent si usor de utilizat este relativ GREU, adica are o densitate de 150-160 kg/mc, similara cu cel al balsei dar de 4-5 ori mai mare decat polistirenul extudat (placa de policarbonat de 4 mm are o greutate similara cu balsa de 4 mm si cu extudatul de 18 mm). De folosit cu masura !
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 November 2011 - 01:12 PM

Domnul Dan, din cele ce ati scris mai sus eu deduc ca nu sunteti asa interesat sa iasa asa de scale ca cel prezentat in asa topic. Sau asa imi imaginez eu din descrierea tehnologiei cu bat de undita si policarbonat.
Daca aceast ipoteza se confirma, si dumneavoastra doriti de fapt un planor mare care sa zboare bine, si nu unul scale ca acest ASW, atunci as zice sa va ganditi la alta abordare ceva mai radicala, al carui unic scop ar fi ajungeti la o greutatea mai redusa a intregii platforme, si in consecinta la care sa se preteze motorul dv.
Asa ceva este posibil, deoarece in cadrul ASW-ului, dorinta de a il face scale a impus tehnologii care au dus la greutatea finala, care mie insa mi se pare nejustificata, avand experienta unui planor de 300cm in greutate de 1700 grame, nici o teorie nu mi-ar putea explica de ce unul de 360cm ar trebui sa ajunga peste 3kg... Daca l-as scala pe al meu la 360cm as ajunge pe la 2800-2900 grame.
Continuam daca am presupus bine...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 November 2011 - 01:14 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 November 2011 - 01:58 PM

Vezi postareadan231, la 08 November 2011 - 12:39 PM, a spus:

...atentie epoxi merge utilizat doar la un capat si dupa ce se usuca bine se lipeste si cel de-al doilea capat cu altceva – epoxi nu are aer sa se ...


O mica precizare, daca nu-i cu banat si daca nu se supara autorul acestei bijuterii. Epoxi nu are nevoie de aer pentru a se intari. Reactia incepe in momentul in care amestecam cele doua componente.
Propun sa continuam discutiile intr-un topic nou si sa nu poluam aceasta realizare de exceptie.
Multa, multa bafta.
0

#9 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 November 2011 - 11:45 PM

Vezi postareadan231, la 08 November 2011 - 12:04 PM, a spus:

@Lajos
Multumesc frumos pentru informatii.
Perfect, am tot ce imi trebuie, cu exceptia elicei si conului. Am o motorizare putin inferioara celei utilizata de dvs. - motor chinezesc BC 3542-6, 1000Kv, 550 w, ESC 70 A cu Bec de 5A, accumulator 3s 5000 mAh, accumulatori NiMh 2200 mAh – cam la limita pentru 3,2 Kg.
Aeromodelul dvs, cu motor Axi, are rezerva de putere? (din film nu imi dau seama cat de tare este fortat)

Cel mai probabil voi fi obligat sa usurez aeromodelul, asa ca poate renunt la alimentarea separata pt servo, poate voi lua un acumulator mai usor- un 3-4s la 3000 mAh dar cu 40-50C, si inca ma gandesc daca reduc si anvergura aripi (sa spunem la 3 m) si voi avea mare grija la greutate pentru restul elementelor.
Daca imi permiteti mai am cateva intrebari:
- Cat de importanta este alimentarea separata?
- Am observat ca majoritatea planoarelor de aceste dimensiuni au flapsuri. Cum se leaga in rx , servo-urile de la flapsuri? Pe radiocomanda ce canal se foloseste/ ce mix pentru a comanda flapsurile? Unde pot sa citesc ceva in acesta problema?
- De unde pot sa descarc planuri mai detaliate pentru acest aeromodel?


Acel mic amanunt - timpul disponibil pentru munca la aeromodel – este pentru mine o mare problema. Voi incerca totusi sa realizez modelul pana la .. primavara. Sper sa scurtez timpul de productie daca ma documentez mai bine si imi fac un plan clar de lucru.

-Importanta alimentarii separate provine din capacitatea unor ESC care suporta numai anumit nr.de servouri(eu am 7).Mai este un avantaj la alim.separata:nu-i nevoie sa cuplez si sursa ptr.motor cind lucrez la diferite setari astfel pot lucra linistit fara sa-mi porneasca din greseala motorul.
-Nu pot sa-ti spun cum se fac dif.mixari intre; eleroane,flapsuri,profundor,directie,motor etc.Fiecare tip de statie are programul lui prin care poti face aceste setari.Un lucru este cert;la asemenea inzestrare ai nevoie de 7 canale minim,deoarece fiecare suprafata de comanda are nevoie de canal separat,si program incorporat in statie ptr.planoare.
-Dupa cum ai vazut eu am lucrat din planuri desenate de mine dupa planuri in trei vederi,din reviste si internet.
Spor la treaba!
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 November 2011 - 10:39 AM

Hitec Optic 6 (nu Sport) a reusit performanta de a implementa programarea unui planor full house si in 6 canale, cu flapsurile pe canalul 6, controlate simultan proportional din slider lateral. Eleroanele sunt conectate pe canalul 1 si 5, fapt care duce insa la pierderea functiei de retragere a trenului de aterizare, care se concteaza de obicei pe canalul 5.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   dan231 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 11-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:aeromodelism

Postat 09 November 2011 - 11:47 AM

@ Renato
Daca nu va deranjeaza si daca nu incalcam reglementarile din forum eu asi recomanda sa ne exprimam la persona a 2 –a. Astept raspunsul dvs.

Da, ati intuit bine, doresc un planor mare si nu tin neaparat sa fie la scala. Vreau sa aiba in jur de 3 m anvergura, sa poata fi echipat electric (de preferat in configuratia anuntata) sa aiba maxim 3kg (deoarece motorul actual trage numai 2kg). Nu ma intereseaza daca are schema de culori, daca este realizat din policarbonat, carbon sau lemn balsa.

Ca sa va “ghidez” putin in recomandarile pe care sper ca le voi primi de la dvs am va spun cam la ce m-am gandit. Doresc sa ajung sa construiesc un planor de 4 m, precum Graupner Tangent Alpina 4001 elektro, cu aripi detasabile (profil Naca 0009, 5,6Kg; bineinteles cu motorizare adecvata). Ca sa ajung la “tehnologia” necesara acestui “monstru” am decis ca intai sa castig experienta pe modele mai mici: un Piper de 2,4m (sper sa in finalizez in 1-2 saptamani), apoi un planor de 3-3,5 m precum ASW-ul domnului Lajos.
0

#12 Useril este offline   dan231 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 11-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:aeromodelism

Postat 09 November 2011 - 11:56 AM

@ Dan_Mitea


Eu am folosit epoxi de la HK pe un lemn rotund de fag pe care l-am introdus fest in capatul unei tevi de carbon (teava avea astupat si cel de-al doilea capat) si dupa o saptamana am constatat ca nu s-a intarit.
Mentionez ca anterior intamplarii de mai sus, la capatul opus al aceleasi tevi de carbon am utilizat pentru astupare aceleasi materiale (fag si Epoxi) si s-a intarit fara probleme in 48h (poate s-a intarit mai devreme, dar eu l-am verificat dupa 2 zile). Apoi mi-am amintit ca cineva de pe un forum de aeromodele mentiona ca epoxi nu se intareste in lipsa aerului si am preluat si eu aceasta idee fara a o verifica.

Imi cer scuze fata de dl Tetea si ceilalti membrii ai forumului daca am gresit cand am spus ca epoxi nu se intareste in lipsa aerului.

Referitor la mutarea in alt topic, il rog pe dl Lajos ca initiator al topicului sa spuna daca este cazul sa scriu in alt topic.
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 November 2011 - 11:57 AM

Cred ca nu va pot da recomandare mai buna decat sa luati Bird of Time, 3m si 1700 grame, kitul este pe la 90 lire in Anglia si transportul cam la 40 lire. Primiti o cutie plina cu "lemne" si instructiuni. Pofta de lucru sa aveti, ce iese este superb.
Aveti si loc de personalizat din plin, pentru ca modelul original este fara eleroane ! Sunt diverse variante pe net ale celor care l-au modificat pentru eleroane si flapsuri.
Daca doriti apoi sa il modernizati, exista si fuselaj de fibra de sticla (ca piesa de schimb a versiunii ARF) sa il inlocuiti pe cel din lemn.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   dan231 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 11-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:aeromodelism

Postat 09 November 2011 - 12:20 PM

@Lajos

Referitor la ESC va rog sa imi spuneti cum aflati nr de servo-uri pe care le permite? Este vorba de cat de puternic este UBEC-ul (cati amperi permite)?
Daca da, va rog sa imi confirmati/infirmati urmatorul calcul: am UBEC de 5A, care repartizat la 7 servouri-uri vine cca 700 mA/servo daca lucreaza toate in acelasi timp, adica 3,5W- suficient pt un servo de 20-30g, de 4-5kg forta necesar pt ASW.

Referitor la statie eu detin un Turnigy 9X, 2,4 ghz, care teoretic permite orice fel de mixaj si cred ca poate fi utilizata la ASW. Insa trebuie sa ma documentez in ceea ce priveste utilizarea flapsurilor si franelor aerodimanice si cum se transpun ele pe statii.

De asemenea ma voi documenta referitor la planuri si in fuctie de informatiile obtinute am sa decid daca si cum construiesc ASW-ul. Deocamdata informatiile postate de dvs sunt suficiente si va multumesc inca o data.
0

#15 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 November 2011 - 09:23 PM

Vezi postareadan231, la 09 November 2011 - 12:20 PM, a spus:

@Lajos

Referitor la ESC va rog sa imi spuneti cum aflati nr de servo-uri pe care le permite? Este vorba de cat de puternic este UBEC-ul (cati amperi permite)?
Daca da, va rog sa imi confirmati/infirmati urmatorul calcul: am UBEC de 5A, care repartizat la 7 servouri-uri vine cca 700 mA/servo daca lucreaza toate in acelasi timp, adica 3,5W- suficient pt un servo de 20-30g, de 4-5kg forta necesar pt ASW.

Referitor la statie eu detin un Turnigy 9X, 2,4 ghz, care teoretic permite orice fel de mixaj si cred ca poate fi utilizata la ASW. Insa trebuie sa ma documentez in ceea ce priveste utilizarea flapsurilor si franelor aerodimanice si cum se transpun ele pe statii.

De asemenea ma voi documenta referitor la planuri si in fuctie de informatiile obtinute am sa decid daca si cum construiesc ASW-ul. Deocamdata informatiile postate de dvs sunt suficiente si va multumesc inca o data.

Este vorba de ESC-uri numai cu BEC,la care in catalog se specifica nr.de servouri permise.Natural ESC-uri fara BEC ca si al meu(Opto)nu se pune asemenea problema.
0

#16 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2011 - 09:40 PM

Inca o data sunt impresionat. Se tot spune ca sunt unii care fac si dreg in RO dar nu au aparut prea multi pe forum (toata admiratia si pentru ceilalti, toate lumea ii stie).

Daca ne spui cat mai multe detalii legate de constructie vom fi cu totii castigati (partea electronica e interesanta dar mai putin importanta pentru acest topic)

Nu exista prea multe poze sau prea multe filme. Cam cate planoare/kituri ai facut pana acum ? Daca pui poze si cu altele nu se supara nimeni.

Sigur eu nu o sa fac asa ceva in urmatorii 20 de ani. Daca ai de cand sa vinzi vreun model poti sa ma treci pe lista de asteptare.

Cele bune, Stefan
0

#17 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 09 November 2011 - 10:15 PM

Vezi postareadan231, la 09 November 2011 - 11:56 AM, a spus:

Eu am folosit epoxi de la HK pe un lemn rotund de fag pe care l-am introdus fest in capatul unei tevi de carbon (teava avea astupat si cel de-al doilea capat) si dupa o saptamana am constatat ca nu s-a intarit.
Mentionez ca anterior intamplarii de mai sus, la capatul opus al aceleasi tevi de carbon am utilizat pentru astupare aceleasi materiale (fag si Epoxi) si s-a intarit fara probleme in 48h (poate s-a intarit mai devreme, dar eu l-am verificat dupa 2 zile). Apoi mi-am amintit ca cineva de pe un forum de aeromodele mentiona ca epoxi nu se intareste in lipsa aerului si am preluat si eu aceasta idee fara a o verifica.

Inseamna ca nu ai amestecat bine cele doua componente, sau nu le-ai amestecat in proportia necesara. Epoxi este foarte pretentios la proportii. Nu poti pune mai mult sau mai putin intaritor, in speranta ca se va intari mai repede sau mai incet. Pur si simplu n-o sa se mai intareasca deloc, sau materialul rezultat va fi foarte fragil.
Epoxi se intareste in lipsa aerului. Multe piese cu epoxi se realizeaza in vid.
0

#18 Useril este offline   dan231 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 11-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:aeromodelism

Postat 10 November 2011 - 10:43 AM

@ stiganas/ Stefan
Asi dori ca mai intai sa finalizez aeromodelul, sa-l testez si daca zboara ok voi veni cu detalii legate de constructie, filme, poze. Imi place abordarea dl Lajos care a realizat modelul si apoi a venit cu detalii complete- scurt si la obiect.

Ok. Am inteles - o scurta prezentare. Am o clona EasyStar (1,2m, cumparat in iunie 2011; cu el am invatat sa zbor), am realizat o aripa zburatoare (1,2 m, construit in septembrie din depron striat, fara nici o intaritura de fibra; a fost un test de constructie pana mi-am cumparat un polistiren corespunzator) si un Piper Cub (2,4m, greutate estimata 2,5kg, in lucru din octombrie).

Personal cred ca poti construi aeromodele daca doresti cu adevarat, intr-un timp mult mai mic de 20 de ani. Trebuie doar sa o iei treptat si sa citesti mult.



@Dragos Avramescu
Multumesc. Cantitatile au fost egale (am folosit doua seringi lipite una de alta) asa ca nu mai ramane decat faptul ca nu am amestecat bine cele doua componente.
0

#19 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 10 November 2011 - 10:51 AM

Piper-ul ala de 2.4 m e tot din depron? Pentru ca mi-e foarte greu sa cred ca poate avea 2.5 kg RTF.
0

#20 Useril este offline   dan231 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 11-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:aeromodelism

Postat 10 November 2011 - 10:59 AM

polistiren extudat.
va rog sa asteptati sa termin si apoi il cantaresc, pozez si discutam.
0

#21 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 10 November 2011 - 11:58 AM

Ok. Am crezut ca este constructie clasica (placaj si balsa) caz in care era exclus sa aiba doar 2.5 kg.
0

#22 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 01 December 2011 - 06:39 AM

Vezi postarearenatoa, la 09 November 2011 - 10:39 AM, a spus:

Hitec Optic 6 (nu Sport) a reusit performanta de a implementa programarea unui planor full house si in 6 canale, cu flapsurile pe canalul 6, controlate simultan proportional din slider lateral. Eleroanele sunt conectate pe canalul 1 si 5, fapt care duce insa la pierderea functiei de retragere a trenului de aterizare, care se concteaza de obicei pe canalul 5.


Airtronics face cele mai bune radiouri pentru planoare. Airtronics SD-10G este mai ieftina si face detoate exceptind micul dejun. 10 canale si o sa le folosesti pe toate. Poti sa o zbori pe orice elicoptere avioane planoare programabila si o gasesti pe la 375 doalri.

Aceasta postare a fost editata de F2B: 01 December 2011 - 06:42 AM

0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 December 2011 - 10:07 AM

... parerea mea ...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1242
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 01 December 2011 - 07:04 PM

Domnule,Lajos sau Dan,ce cota are coarda nervuri de la aripa?din desen,reiese cam 160mm.Se pare totusi din fotografi, ca la baza[la unirea celor doua aripi] cota este mai mare.Daca vreti sa precizati toate cotele aripei si ampenajului orizontal.Multumesc.
0

#25 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1242
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 02 December 2011 - 09:11 PM

Din cauza mutarii topicului,nu am vazut ca era dat deja raspunsul,noroc cu Oachidori.
0

#26 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 02 December 2011 - 10:27 PM

Vezi postareaF2B, la 01 December 2011 - 06:39 AM, a spus:

Airtronics face cele mai bune radiouri pentru planoare.


Serios? Cine a tras concluzia asta?
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro