Modelism - RHC Forum: Diferente ale raportului - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Diferente ale raportului motor termic

#1 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

  Postat 03 November 2011 - 09:42 PM

Salut , am o mare nelamurire in legatura cu diferentele de cuplu la un motor termic , sunt doua motoare identice la exterior dar difera la capitolul gear ratio , unul are rapotul 1.19:1 iar altul are raportul 1.04:1 , ce inseamna acest lucru poate ma puteti lamurii si pe mine
Cu stima
0

#2 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2011 - 10:39 PM

Turatie mare -> cuplu mai mic
Turatie mica -> cuplu mai mare

Turatia este invers proportionala cu cuplu la iesirea din recuctor. Prin rapoartele tale tu ai o multiplicare de turatie, practic ansamblul motor cu raportul de multiplicare mai mic are cuplul mai mare decit celalalt.

Aceasta postare a fost editata de Zue: 03 November 2011 - 10:39 PM

tel.0745026562
0

#3 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 04 November 2011 - 06:57 AM

Vezi postareaZue, la 03 November 2011 - 10:39 PM, a spus:

Turatie mare -> cuplu mai mic
Turatie mica -> cuplu mai mare

Turatia este invers proportionala cu cuplu la iesirea din recuctor. Prin rapoartele tale tu ai o multiplicare de turatie, practic ansamblul motor cu raportul de multiplicare mai mic are cuplul mai mare decit celalalt.


Multumesc Zue , dar cum sta treaba cu cele doua , oare cel cu raportul 1.04:1 are cuplu mai mare si turatie mai mica iar cel cu raportul 1.19:1 are cuplul mai mic dar cu turatie mai mare ?
0

#4 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 04 November 2011 - 07:41 AM

Atasez cateva exemple de la mai multe marci de masina cu raportul vitezelor
Number of Gears: 6
Gear Ratio 1st: 3.29 :1
Gear Ratio 2nd: 2.16 :1
Gear Ratio 3rd: 1.61 :1
Gear Ratio 4th: 1.27 :1
Gear Ratio 5th: 1.03 :1
Gear Ratio 6th: 0.85 :1


Gear Ratio 1st: 2.92 :1
Gear Ratio 2nd: 1.88 :1
Gear Ratio 3rd: 1.42 :1
Gear Ratio 4th: 1.09 :1
Gear Ratio 5th: 0.82 :1


Number of Gears: 5
Gear Ratio 1st: 3.59 :1
Gear Ratio 2nd: 2.19 :1
Gear Ratio 3rd: 1.41 :1
Gear Ratio 4th: 1.00 :1
Gear Ratio 5th: 0.83 :1
0

#5 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 November 2011 - 11:12 AM

Vezi postareamarian.dumitru74, la 04 November 2011 - 06:57 AM, a spus:

Multumesc Zue , dar cum sta treaba cu cele doua , oare cel cu raportul 1.04:1 are cuplu mai mare si turatie mai mica iar cel cu raportul 1.19:1 are cuplul mai mic dar cu turatie mai mare ?

Exact
tel.0745026562
0

#6 Useril este offline   CornelP 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 04 November 2011 - 06:57 PM

Nu va suparati ca ma bag.. dar e un pic invers: 1.04:1 este DEmultiplicare: 1.04 rotatii ale intrarii dau o rotatie a iesirii. :good:
Deci, ca si in listele atasate de la auto, 1.04:1 are un cuplu mai mic decat 1.19:1 (dar o turatie mai mare).
0

#7 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 04 November 2011 - 07:05 PM

Pe mine m-ar interesa care dintre cele doua are turatia mai mare ? Sunt complet in ceata , nu mai intelg nimic, sistemele de raport atasate mai sus sunt luate de pe google la o cautare mai atenta deci nu inteleg nimic , care dintre cele doua are turatia mai mare pana la urma ?
0

#8 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 04 November 2011 - 07:21 PM

Vezi postareaCornelP, la 04 November 2011 - 06:57 PM, a spus:

Nu va suparati ca ma bag.. dar e un pic invers: 1.04:1 este DEmultiplicare: 1.04 rotatii ale intrarii dau o rotatie a iesirii. :good:
Deci, ca si in listele atasate de la auto, 1.04:1 are un cuplu mai mic decat 1.19:1 (dar o turatie mai mare).


Salut Cornel , te rog sa ma lamuresti , deci raportul 1.04:1 are turatia mai mare si cuplul mai mic , iar pentru o barca asta inseamna ca turatia elicei este mai mare,
Cu stima
0

#9 Useril este offline   CornelP 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 04 November 2011 - 09:15 PM

Corect. In functie de barca, prin incercari, se poate sa fie buna oricare dintre solutii. Mergi de proba pe 1.04:1, poate mai intai cu o elice mai mica, sa poti ajunge mai usor in turatie. Daca totul e in regula, poti sa urci o marime.

Ca sa iti clarifici ideile, uite un calcul simplu:

turatie motor: 10.000 rpm
raport transmisie: 1.04:1 => turatie iesire=10.000/1.04=9615 rpm
raport transmisie: 1.19:1 => turatie iesire=10.000/1.19=8403 rpm

Daca cunosti turatia motorului, e simplu sa calculezi.

Cornel
0

#10 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 04 November 2011 - 09:55 PM

Vezi postareaCornelP, la 04 November 2011 - 09:15 PM, a spus:

Corect. In functie de barca, prin incercari, se poate sa fie buna oricare dintre solutii. Mergi de proba pe 1.04:1, poate mai intai cu o elice mai mica, sa poti ajunge mai usor in turatie. Daca totul e in regula, poti sa urci o marime.

Ca sa iti clarifici ideile, uite un calcul simplu:

turatie motor: 10.000 rpm
raport transmisie: 1.04:1 => turatie iesire=10.000/1.04=9615 rpm
raport transmisie: 1.19:1 => turatie iesire=10.000/1.19=8403 rpm

Daca cunosti turatia motorului, e simplu sa calculezi.

Cornel


Deci motorul are urmatoarele caracteristici
Displacement: .211 cu in (3.46cc)
Bore: 0.654" (16.6mm)
Stroke: 0.630" (16mm)
Practical RPM: 3,000 - 38,000
Output: 2.10 BHP/30,000 RPM
La raportul 1.04 ar fi cam asa cred dim ce am inteles de la tine 38000/1.04 =36538 rpm
38000/1.19 = 31395 rpm te rog sa imi spui daca socoteala mea este bine ...
Pai este o diferenta enorma de turatie chiar daca scade un pic cuplul motorul este destul de puternic sa invarta elicea
0

#11 Useril este offline   CornelP 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 05 November 2011 - 07:58 AM

Socoteala e corecta, ceea ce nu stiam era ca un termic ajunge la asemenea turatii...
Acum e discutabil pe care sa mergi... la 36.000 elicea trebuie sa fie simtitor mai mica decat la 31.000. Pentru o barca de viteza (pe motor electric), o turatie in jur de 30.000 este ideal. Peste 30 se merge doar la probe de viteza mare, in general in line dreapta. Un motor termic s-ar putea sa nu fie influentat atat de mult de diferenta de turatie.
Sincer, as merge pe 36.000... dar eu incerc sa le fortez la maxim cam pe toate :)
0

#12 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 05 November 2011 - 08:28 AM

Vezi postareaCornelP, la 05 November 2011 - 07:58 AM, a spus:

Socoteala e corecta, ceea ce nu stiam era ca un termic ajunge la asemenea turatii...
Acum e discutabil pe care sa mergi... la 36.000 elicea trebuie sa fie simtitor mai mica decat la 31.000. Pentru o barca de viteza (pe motor electric), o turatie in jur de 30.000 este ideal. Peste 30 se merge doar la probe de viteza mare, in general in line dreapta. Un motor termic s-ar putea sa nu fie influentat atat de mult de diferenta de turatie.
Sincer, as merge pe 36.000... dar eu incerc sa le fortez la maxim cam pe toate :)



Culmea este ca motorul ( thunder tiger outbord ) indiferent de raportul pe care il are ( 1.04 s-au 1.19 ) vine in echiparea stoc cu aceeasi elice Prather s215 , dar existau mai multe modele de barca ; formula , pro , sc , banuiesc ca fiecare model venea cu alt raport al motorului in functie de ce vroiai sa faci cu barca respectiva.
Multumesc pentru lamurire probabil voi merge pe varianta 1.04:1
Cu stima
0

#13 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 November 2011 - 09:04 AM

Vezi postareaCornelP, la 04 November 2011 - 06:57 PM, a spus:

Nu va suparati ca ma bag.. dar e un pic invers: 1.04:1 este DEmultiplicare: 1.04 rotatii ale intrarii dau o rotatie a iesirii. :)
Deci, ca si in listele atasate de la auto, 1.04:1 are un cuplu mai mic decat 1.19:1 (dar o turatie mai mare).

ai dreptate , scuze
tel.0745026562
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro