Modelism - RHC Forum: Motor ASP S46H - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Motor ASP S46H

#31 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 01 November 2011 - 09:15 PM

si un alt filmulet in care zboara:
http://www.youtube.c...u/0/OJ_DkgLyihQ
0

#32 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 01 November 2011 - 09:34 PM

Vezi ca vand eu unul rodat si care merge foarte bine. Ii pui doar chiulasa ta; macar nu te mai chinui. :pardon:

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 01 November 2011 - 09:35 PM

0

#33 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 01 November 2011 - 10:21 PM

Salut,
Primul lucru care ma frapeaza este chiulasa. Zic asta pentru ca acum 2 ani am avut un motor identic ASP dar radiatorul de pe chiulasa era mult mai mic. Acesta pare facut pentru o mai buna racire. Cel pe care l-am avut era un motor aero 100% fara nici un fel de recomandare pentru heli.In concluzie ar fi un plus.
Cat priveste rodajul, cred ca HESS a fost cel mai scrupulos, poate chiar un pic exagerat. Pentru ca aceste ASP-uri nu sunt o minune a tehnicii ti-as recomanda sa-i urmezi schema. Pentru rodaj as folosi combustibil cu 18-20% ricin fara nici un fel de ulei sintetic si fara nitrometan. Pornirea o sa para un pic mai grea dar OK.
Dupa primul rezervor as verifica strangerea chiulasei. Am patit-o! Chiar dupa al doilea rezervor de rodaj m-am trezit cu chiulasa slaba, chiar daca o verificasem si inainte de inceperea rodajului.
Iti recomand, la montarea pe heli, sa-i asiguri racirea suplimentara cu turbina in locul bucsii de antrenare de pe arbore.
Despre vibratii zic sa nu-ti faci probleme.
Fiecare motor la aceeasi capacitate cilindrica are comportament diferit in timpul rodajului. Fiind un ABC, asa cum a zis si DAN nu as face comparatie cu motoarele cu segment. Totul depinde de de cum este realizat cilindrul, pistonul si biela in principiu. Importante sunt conicitatea la rece a cilindrului, materialul si starea suprafetei, pistoanele sunt mai usor de facut dar conteaza si ajustajul dintre piston si cilindru. La piston temperatura critica este cam 180C, prag de la care, in cazul duralului cu Si pistonul se deformeaza plastic foarte usor si "incaseaza" deformatiile pe fusta cu usurinta.Oricum pistonul nu va ajunge la acea temperatura ci undeva pe la 140-160C, deci intr-un regim de tranzitie . Starea pistonului se pastreaza cam 30 de minute. Deci pauzele nu ar trebui sa depaseasca 20 de minute pentru a utiliza acest avantaj.
La aceeasi capacitate dupa rodajul facut corespunzator, comparand un ASP un OS si un PICO viata lor a fost complet diferita.
Din nefericire dupa 10 litri de acrburant cu 7% nitro ASP-ul si-a diminuat sensibil performantele, OS-ul parca manca jar, iar la PICO s-a busit biela.
Succes!
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#34 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 01 November 2011 - 11:01 PM

pentru HESS -daca as fi mai destept cu o secunda as citi dupa care as coananda, il am asa ca tre sa il folosesc. Unde mai gasesc combustibil cu 20 la suta ulei ricin fara nitro?
0

#35 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 22 March 2012 - 03:55 PM

Buna, de azi i-i iau numele de strica tot!!!
ieri m-am apucat de rodat motorul dupa manualul de Magnum asa ca am demontat rotorul de pe heli, a alimentat cu optifuel 5 % nitro , am deschis high speed nidle 2,5 ture, am deschis butoiasul de aer 1/4 din cursa si l-am pornit.
toate bune si frumoase, a pornit din prima dupa care am deschis butoiasul de aer la jumatatea cursei si l-am lasat asa sa mearga cca un minut fara sa iau alimentarea de pe bujie. Dupa un minut am luat alimentarea si am deschis aerul la maxim si s-a inecat. Dupa urmatoarea pornire dupa ce am facut pasii descrisi adineaori am dat iar la maxim si a inceput sa mearga si la turatie maxima, am mai deschis high speed nedlle o tura , motorul si-a redus turatia dar a inceput sa scuipe pe toba foarte mult cobustibil . Dupa 10 minute de mers asa l-am oprit, am facut pauza 10 minute, am mai redus high speed nedle un sfert de tura si l-am pornit dupa care l-am lasat 5 minute. Ultima faza si ce-a mai crunta a fost ca dupa ce am facut iar pauza 10 minute si am redus inca un sfert de tura jigleru motorul a pornit cu o turatie foarte mare dupa acre s-a blocat.
In manual se specifica ca la rodaj se da full trotle si se reduce carburantul treptat pana motorul ajunge sa aiba 30 minute de functionare dar la mine nu a a juns sa functioneze atat.
Mai specific ca motorul a functionat fara nici o sarcina, nici elice, nici rotorul cu pale a elicopterului. Ce am facut gresit?
Mai specific ca pistonul si cilindrul nu am vazut sa aiba de suferit, doar bilela rupta si axul de pe arbore albastrit pe jumatea lui unde vine biela

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1040.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1041.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1042.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1043.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1044.jpg

0

#36 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 22 March 2012 - 04:02 PM

Motorul s-a gripat datorita lipsei totale de racire. In plus turatia acestuia a ajuns la cote ametitoare.
Albastreala este dovada. decat sa incerci reparatii (kitul de echipament mobil este scump) cumpara-ti un altul.......si tot asa.
Imi pare rau.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#37 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 22 March 2012 - 04:05 PM

L-ai mers sec pana cand s-a blocat pistonul in camasa. Ce nu am inteles eu; cum l-ai mers fara elice???!!! Cum l-ai pornit fara elice? Fara elice orice motor se duce-n ture pana-l ia dracu...

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 22 March 2012 - 04:07 PM

0

#38 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 22 March 2012 - 04:13 PM

motorul a fost pus pe heli si l-am pornit cu ajutorul masinii de gaurit. Totusi ventilatorul de pe motor nu trebuia sa asigure racirea lui? Motorul in prima faza scuipa foarte mult combustibil pe esapament. Daca schimb doar biela am o sansa sa mai il pornesc avand in vedere ca s-a cam albastrit axul de pe arbore?
0

#39 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 22 March 2012 - 04:16 PM

exact asa era heli cand am incercat magaria
0

#40 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 22 March 2012 - 04:30 PM

Daca iti aduci aminte, ti-am zis ca ACEL motor sa-l rodezi pe banc chiar daca spune chinezul ca este de heli; eu spun ca este un surogat de marketing. Cei cu heli au spus atunci ca ei rodeaza motoarele pe modele. Au dreptate, doar ca nu si in cazul acestui motor! Daca iti vei lua altul, rodeaza-l pe banc, cu elice. ASP-urile sunt EXAGERAT de stranse, si necesita un rodaj mai indelungat si mai costisitor in nervi decat oricare alt tip. Al meu dupa cca o ora de mers l-am pus pe model si apoi cred ca dupa alte 2 ore s-a lasat cum trebuie. Nu se oprea in aer indiferent ce-i faceam. Ralanty-ul il tineam putintel mai sus, pt siguranta, deoarece motorul era prea degajat (nu avea capota)si uneori se racea mai mult decat trebuia daca-l lasam prea mult sa zboare cu gazul pe zero. Acum este pe aal doilea avion si nu da semne de puturosire.
0

#41 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 22 March 2012 - 04:44 PM

Dupa ce vad in filmul tau, nu pare de loc ca motorul merge in regim de rodaj, ba mai mult, la final se aude clar ca e sec.
Cam asa suna la prima pornire un motor(nitro) Dupa ce se incalzeste ii dai reprize de bogat/normal, chiar daca iti papa putin nervii ca se mai opreste. Acum depinde si de rabdarea fiecaruia...
Linkul meu
Linkul meu

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 22 March 2012 - 04:45 PM

0

#42 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 22 March 2012 - 04:54 PM

In primavara asta o sa rodez acest motor. Desi sunt foarte lenes din fire, sper sa fac si o filmare pas cu pas, de la a-z cu rodajul. Poate ajuta si pe altii sa nu mai friga motoarele.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 22 March 2012 - 04:55 PM

0

#43 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 22 March 2012 - 04:58 PM

ar fi mai mult decat binevenit un astfel de film
0

#44 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 22 March 2012 - 05:09 PM

Tu aveai furtunul de suprapresiune conectat? (cel care vine din toba in rezervor) Intreb pt ca desi, mai era zeama in rezervor, motorul se seaca singur foarte rau. De obicei un motor mai face asta fie cand trage aer pe alimentare (la finalul combustibilului), fie cand nu are suprapresiune in rezervor. Sau cand.... e naspa reglat :D
0

#45 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 March 2012 - 05:15 PM

Motorul se rodeaza pe heli cu pale. Fara pale orice motor termic sau electric se duce naibii. A fost un motor foarte bun, a rezistat eroic, eu nu ii dadeam mai mult de 5 minute.

Culmea e ca daca zburai cu el pur si simplu fara rodaj, fara nimic, era bine.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 22 March 2012 - 05:35 PM

0

#46 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 22 March 2012 - 05:51 PM

furtunul de la toba era conectat, acum o sa caut o biela si eventual un arbore. Dupa cate mi-a zis toata lumea gresala mea a fost rodarea motorului fara sarcina si fara o ventilare
0

#47 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 22 March 2012 - 06:34 PM

Vezi postareaemilemir, la 22 March 2012 - 05:51 PM, a spus:

furtunul de la toba era conectat, acum o sa caut o biela si eventual un arbore. Dupa cate mi-a zis toata lumea gresala mea a fost rodarea motorului fara sarcina si fara o ventilare


Greseala ta a fost ca nu l-ai rodat cu doza de Bergenbier langa model asa cum bine ti-a indicat Hessu'. Desi el a gresit oarecum pentru ca berea era fara alcool, cu vodka mergea mult mai bine!

Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 22 March 2012 - 06:34 PM

0

#48 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 22 March 2012 - 07:30 PM

ai stricat motorul pacat , ca nu ai tinut cont de ce ti-a spus colegul de mai sus AG-74-HESS iar tu te-ai luat dupa filmuletul gasit si pus de tine ... mare pacat ! Un motor se pune pe stand se monteaza o elice de 10-12 , se baga ulei de racin cel putin la rodaj mai mult decat vine cu combustibilul cumparat . Se porneste se tine turat cel putin 5-10 minute pentru inclzire se reduce putin turatia si se incepe prin imbogatire , saracire ... adica mere inecat facand sa-si reduca putin turatia dupa aceea prin saracire creste turatia , e si dai de nidle valve pana cand combustibilul se consuma ... Dupa aceea se repeta la fel la al doilea si al treilea rezervor pana cand vei simti ca turatia a crescut .. .asta te ajuta daca ai si scula cre iti citeste turatia la elice.
Vezi ca aceste motoare fara segment sun diferite fata de cele cu segment si ma refer asa cum au spus si colegi la piston si camase ... de aceea rodajul nu se face la relantii si nici la turatia maxima .
Parerea mea cumpara un motor cu segment .
0

#49 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 22 March 2012 - 07:57 PM

stiu ca e pacat dar il resuscitez, am gasit bilela in uk cu 11 lire. Acum nu stiu daca o sa fie in regula ca s-a albastrit putin axul de la arbore?
0

#50 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 23 March 2012 - 11:00 AM

Pistonul este si el distrus, datorita gripajului s-a deformat iar fusta care este importanta pentru etansare este distrusa si ea..
Cilindrul la ABC este conic, pe masura ce se incalzeste devine cilindric, de fapt asa se realizeaza etansarea. Si pe ala l-ai afectat.
Ce ti-a mai ramas?
Iti spun din experienta, te vei intinde cu reparatiile muuulta vreme si rezultatul va fi 0.
Parerea mea.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#51 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 23 March 2012 - 03:57 PM

Sa iti amintesc ce ne mai scriam unu altuia la inceputul topicului ?

Da .... tot e bine ca ai scapat cu sireturile de la incaltari nedesfacute de la vibratiile motorului.

Se pare insa ca te-ai procopsit cu ceva neferoase ... am vazut pe un carton afisat pe un gard si .... m'da .. se plateste bine acu' la centrele de colectat fier vechi .

Alta data urechile palnie , ochii ca de .. melc si o sa fie bine

Altfel ... Batman, Batman uite ce se intampla !

P.S.

Bine ca nu a fost un motor scump ... da chiar nu mai porneste deloc ??? - sa nu fie de la bujie :good:
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#52 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 24 March 2012 - 09:49 AM

batman batman, uite ca nu o sa ajunga la colectare de neferoase , biela e comandata, cilindrul si pistonul e in regula iar arborele are sanse sa fie adusi in parametrii (noroc cu un combinat metalurgic din zona) , asa ca sanse sa aiba viata sunt destule.
0

#53 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 24 March 2012 - 01:19 PM

Vezi postareaemilemir, la 24 March 2012 - 09:49 AM, a spus:

batman batman, uite ca nu o sa ajunga la colectare de neferoase , biela e comandata, cilindrul si pistonul e in regula iar arborele are sanse sa fie adusi in parametrii (noroc cu un combinat metalurgic din zona) , asa ca sanse sa aiba viata sunt destule.


E bine ! dar daca ne ascultai putin ( nu mult ) acum zburai cu heli in loc sa comanzi piese ....
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#54 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 24 March 2012 - 08:55 PM

Probabil ca materialul din care e facuta biela e cam slab de aia s-a rupt dar se poate face alta relativ usor din material adevarat. Daca crezi ca te descurci acolo pot sa-ti trimit material.
Ciao Sorin
0

#55 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 24 March 2012 - 08:55 PM

in fine ai dreptate dar nu cred ca exista careva care nu nu a gresit la inceput si nu a mai avut rabdare sa mestereasca ceva
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro