Modelism - RHC Forum: Balsa Speed 400 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Balsa Speed 400 by Philip Rawson

#1 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 11 October 2011 - 02:11 PM

Dupa primul meu model construit din balsa, Guppy MKII, am decis sa caut planul unui model gen Extra, nu foarte mare si usor de construit. M-am uitat in threadul HAI si am gasit link-ul catre site-ul lui Philip Rawson. Are cateva planuri free, dintre care l-am gasit si eu pe asta: Speed 400 electric aerobatic plane
Bineinteles, motorul nu va fi brushed 400, ci un brushless.

Pana acum am reusit sa construiesc fuselajul si eleroanele:

Imagine atasata: IMG_0342.jpg Imagine atasata: IMG_0343.jpg Imagine atasata: IMG_0345.jpg
Imagine atasata: IMG_0346.jpg Imagine atasata: IMG_0347.jpg

Urmeaza aripa :angel:

Aceasta postare a fost editata de Motorrad: 11 October 2011 - 02:13 PM

Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#2 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 11 October 2011 - 04:22 PM

Promitator !!! ...ceva date despre model ?.....
0

#3 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 11 October 2011 - 08:36 PM

Eu am facut si zburat modelul acesta.

- varianta cu baghete integral din balsa
- fuselajul a fost prea slab, a trebuit intarit prin placare cu balsa de la panoul de foc pina in spatele bordului de fuga

- zboara ok pe la 400 - 500 g cu un comportament intre shock-fly si acrobat
0

#4 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 12 October 2011 - 10:06 AM

Eu folosesc baghete de pin, probabil va iesi putin mai greu, dar sigur mai rezistent, nu va avea nevoie de placari in plus.
Anvergura va fi 870 mm si probabil va iesi undeva pe la 550 grame, deci iese din discutie comportamentul de shock-fly, va fi mai mult acrobat, exact cum imi si doresc.
Nu sunt hotarat pe motor, am doua optiuni: Turnigy D2836/8 1100KV sau sacrific un AXI 2212/20 de pe EZG

Azi incep aripa. Unii pe rcgroups au folosit tija de carbon ca si lonjeroane, eu voi merge pe bagheta 4x4, desi in plan era 3x3 mm.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#5 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 12 October 2011 - 10:21 AM

300 - 350 W / Kg.

Ti-l cintaresti cu toate alea, vezi la cit iesi, si vezi ce motor ai nevoie (ce putere trebuie sa-i dai). Eu, pentru clasa asta prefer viteza mica (1000 - 1200 Kv), pentru ca-ti permite elice cu diametru mare.
Comportamentul shock/acrobat e dat de motorizare, dimensiunea si unghiurile suprafetelor de control (capacitatea de guvernare), nu de anvergura sau masa.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 12 October 2011 - 10:22 AM

0

#6 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 14 October 2011 - 03:49 PM

Am terminat si aripa. Incep finisajele.
Inca nu sunt hotarat cum sa actionez eleroanele. 1 servo, 2 servo cu Y sau 2 servo pe 2 canale.

Imagine atasata: IMG_0348.jpg Imagine atasata: IMG_0349.jpg
Imagine atasata: IMG_0350.jpg Imagine atasata: IMG_0351.jpg
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 October 2011 - 05:12 AM

Cu doua servo-uri si canale independente. Asa poti seta eleroane diferentiale si, daca ramai fara un servo, celalalt eleron functioneaza, deci ai o sansa sa-l aduci intreg jos.
Multa, multa bafta.
0

#8 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 24 October 2011 - 11:49 AM

Am terminat de construit, acum incepe usor instalarea electronicii, elementelor de comanda, motor.
Mi-a fost cerut pe PM sa pun o lista a materialelor folosite.
Nu le-am contorizat pe toate, dar asa in mare cam asta e:

Bagheta Pin 5 x 5 mm (1 m) - 1 buc (pt bord de atac)
Bagheta Pin 5 x 3 mm (1 m) - 12 buc
Bagheta Pin 3 x 3 mm (1 m) - 12 buc
Placa lemn balsa 1 mm - 2 buc
Placa lemn balsa 3 mm - 1 buc (folosit putin, pentru podeaua si alte intariri)
Tija otel D1.5 - 1 buc (pentru trenul de aterizare)
Balamale ultra-usoare(x10) - 1 pachet
SolarFilm Dark Yellow - 1 sul.
SolarFilm Red - resturi de la alt model, pentru decals.

Bechia si sistemul hi tech de prindere a aripii sunt temporare :pardon: pana imi vine surubul de plastic si roata de coada.

Imagine atasata: IMG_1639.jpg Imagine atasata: IMG_1640.jpg Imagine atasata: IMG_1643.jpg
Imagine atasata: IMG_1645.jpg Imagine atasata: IMG_1646.jpg Imagine atasata: IMG_1647.jpg

Imagine atasata: IMG_1648.jpg Imagine atasata: IMG_1649.jpg Imagine atasata: IMG_1650.jpg
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#9 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 October 2011 - 05:08 PM

Multumim pentru lista materialelor....Este deocamdata in bugetul meu...doar ca..studiind planul mai atent...observ cateva diferente...si ma refer aici...(pot fi considerate intrebari)
1. Planul initial este pentru motorizarea Speed 400..un motor greu rau de tot..in comparatie cu un motor brushelles...cum se va face echilibrarea...(nu ar fi pacat sa care plumb?) (in gasca avem un model...dar aripa..dupa prima tranta..a fost mutata mai in spate...tocmai pentru echilibrare)...
2. Ce acumulator ar fi necesar?.......
2. Toata coada aeromodelului este din baghete de balsa in plan...iar atunci...unde intra atatea baghete de pin..ca eu am vazut putine piese din pin...

PS..la ce trebuie, totusi, un motor care trage 1130 grame (maxim) pentru un model de 550 de grame......un motor de tipul 2825/ 1000 rpm/V...destul de ieftin la Botosani ar trage 750 de grame cu o elice 9x5...care ar parea ok...si la consum...cam la fel cu Axi. Marea p[roblema aici este greutatea...fiind mult mai usor fata de brushed...si de aici echilibrarea....
0

#10 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 October 2011 - 05:15 PM

...mai am o intrebare.....cu ..(textul pus pe poza)...cum facem ranforsarea zonei...ca pare cam firava...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0342.jpg

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 24 October 2011 - 05:16 PM

0

#11 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 24 October 2011 - 05:49 PM

Eu am construit si zburat (cu peripetiile de rigoare) acest model. L-am construit dupa aceleasi planuri si am avut probleme cu centrul e greutate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Imag006.jpg
  • Imagine atasata: Imag002.jpg

0

#12 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 October 2011 - 07:15 PM

..totusi eu ma tot gandesc mai degraba la motorul TGY AerodriveXp SK Series 28-22 1200Kv / 150W care ar trege...dupa ei modle de pana la 1,7 kile....lungim fuselajul cam u 5 cm..si ar trebui sa fie ok... Luand in calcul momentul dat de greutatea motorului speed 400 (112 grame) fata de CG (aproximativ o treime in coada)..ar iesi cam la 4,8 cm...si zic eu de la mine 5. Modelul va fi nitel mai deformat......dar nu cred ca se va vedea. Ar mei trebui tinut cont...practic ca pe vremea lui soppe 400 se folosean acumulatori nimh...care sunt si aia mai grei...

PS-Poate, daca il voi face..sa stea langa unul facut dupa acelasi plan...dar cu aripa mai in spate....ei..al meu..daca va fi...o sa aiba nasul mai mare....si mai lung...
0

#13 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 October 2011 - 07:38 PM

..uite ce ne place noua la Buzau...
Imagine atasata: f3.jpg
poae asa cineva are planurile Extrei ....ca tare e draguta..si stiu pe cineva care va fi foarte rcunoscator...
0

#14 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 24 October 2011 - 08:42 PM

Sa le luam pe rand:

Vezi postareaMihai_supy, la 24 October 2011 - 05:08 PM, a spus:

Multumim pentru lista materialelor....Este deocamdata in bugetul meu...doar ca..studiind planul mai atent...observ cateva diferente...si ma refer aici...(pot fi considerate intrebari)
1. Planul initial este pentru motorizarea Speed 400..un motor greu rau de tot..in comparatie cu un motor brushelles...cum se va face echilibrarea...(nu ar fi pacat sa care plumb?) (in gasca avem un model...dar aripa..dupa prima tranta..a fost mutata mai in spate...tocmai pentru echilibrare)...
2. Ce acumulator ar fi necesar?.......
3. Toata coada aeromodelului este din baghete de balsa in plan...iar atunci...unde intra atatea baghete de pin..ca eu am vazut putine piese din pin...

PS..la ce trebuie, totusi, un motor care trage 1130 grame (maxim) pentru un model de 550 de grame......un motor de tipul 2825/ 1000 rpm/V...destul de ieftin la Botosani ar trage 750 de grame cu o elice 9x5...care ar parea ok...si la consum...cam la fel cu Axi. Marea p[roblema aici este greutatea...fiind mult mai usor fata de brushed...si de aici echilibrarea....


1.Eu voi face echilibrarea cu un motor brushless mai mare/greu (Turnigy D2836/8 ) si o baterie 3S 2200 pusa mai in fata. AXI duce doar 400gr la 3D si 600 la Acro, consider ca nu imi ajunge.
2.La mine 2200mAh 3S
3.Dupa cum am scris si mai sus:

Vezi postareaMotorrad, la 12 October 2011 - 10:06 AM, a spus:

Eu folosesc baghete de pin, probabil va iesi putin mai greu, dar sigur mai rezistent, nu va avea nevoie de placari in plus.


Vezi postareaMihai_supy, la 24 October 2011 - 05:15 PM, a spus:

...mai am o intrebare.....cu ..(textul pus pe poza)...cum facem ranforsarea zonei...ca pare cam firava...

Poza e din prima faza a constructiei. In prezent, si conform planului, in acea pozitite se afla un panou de placaj. Maine o sa il fotografiez si pun poza sus.
Am mai pus placaj in locurile unde se prinde trenul de aterizare si panoul de foc va fi de asemenea din placaj.

Fiind un plan unde nu mai putem folosi totul exact, nu ne ramane decat sa improvizam...si sa vedem apoi daca zboara :good:

Pentru planurile modelului Extra, poti sa scrii un email tipului, poate le mai are, desi din cate am vazut, le cam construieste direct.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#15 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 October 2011 - 09:52 PM

O sa-l fac si eu..azi am faut comanda pentru materiale....maine o sa incep constructia..din polistirent...asa sa verific teoria mea....ca botul e prea scurt...vedemm...
Ziceai de un accu de 2200...pai unde o sa-l pui..ca ai la dispozitie 45 de mm latimea totala a fuselajului (cote exterioare)...si mnu prea incape. Spatiul e mic...din ce am studiat eu planul..abia incape un turnigy 3S de 1500mah...si ala cam la limita...
Oricum ..sa ne tii la curent...

PS..totusi..cred ca executat exact dupa plan..va fi foarte greu de echilibrat......dar e parerea mea...si nu numai...
0

#16 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 25 October 2011 - 09:59 AM

Vezi postareaMihai_supy, la 24 October 2011 - 09:52 PM, a spus:

O sa-l fac si eu..azi am faut comanda pentru materiale....maine o sa incep constructia..din polistirent...asa sa verific teoria mea....ca botul e prea scurt...vedemm...
Ziceai de un accu de 2200...pai unde o sa-l pui..ca ai la dispozitie 45 de mm latimea totala a fuselajului (cote exterioare)...si mnu prea incape. Spatiul e mic...din ce am studiat eu planul..abia incape un turnigy 3S de 1500mah...si ala cam la limita...
Oricum ..sa ne tii la curent...

PS..totusi..cred ca executat exact dupa plan..va fi foarte greu de echilibrat......dar e parerea mea...si nu numai...


Bateria care o sa o folosesc e Turnigy 2200mAh 3S 25C, are dimensiunile: 105 x 33 x 24mm
Spatiul (cote interioare) pentru baterie e momentan 42 x 20mm, dar cu o mica modificare ajunge la 42 x 25mm, de aici eu deduc ca am spatiu sa pun bateria.
Ca optiuni am 3S 1500 - 1800, care au dimnesiuni ~ 35 x 20 mm si ar intra fara modificari. Urmeaza sa iua decizia cand voi monta temporar totul pe model si in functie de greutate si CG o sa aleg bateria.

Am decis sa montez si un "Motor mount seat D28 x 44" pentru a impinge putin motorul inainte fata si a adauga putina greutate in fata.

Spui ca "cred ca executat exact dupa plan..va fi foarte greu de echilibrat". Dupa cum am mai spus si in posturi anterioare, eu deja nu mai sunt conform planului. Si oricum intotdeauna exista solutii.:) Daca vroiam ceva usor de construit/echilibrat, luam un RTF sau un kit si le puneam toate laolalta si gata avionu', dar pana la urma aici e treaba faina, sa construiesti modelul de la zero si sa reusesti sa il faci sa zboare bine.

Pun cateva poze cu placajul care tine aripa si sistemul pentru prinderea aripii.
Imagine atasata: IMG_1653.jpg Imagine atasata: IMG_1654.jpg Imagine atasata: IMG_1655.jpg
Imagine atasata: IMG_1656.jpg Imagine atasata: IMG_1657.jpg
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#17 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 25 October 2011 - 10:35 AM

sper ca discutiile astea sa fie constructive pentru amandoi...nu ter supara...
totusi...placajul ala care tine aripa...nu cred ca rezolva problema rezistentei structurii..in punctul alal...practic fuselajul sta in cele doua baghete transversale. Parerea mea e ca nu e suficient...(si nu numai...)...Pana vin materialele...inca cateva zile....studiez si fac planuri pentru "lucrari ascunse..."...ideea ..primita de un alt modelist cu o mai multa experienta ca mine...este sa umplu cu balsa intre baghete tot fuselajul de la bot pana la bordul de fuga al eleroanelor...migala multa..dar..asta-i frumusetea...
Legat de spatioul pentru acumulator...eu cred ca o sa deschid fuselajul mai mult..cam cu 5 mm..in zona frontala...si o sa-l fac nitel mai lung..cam cu 5 cm...o sa arate si mai bine..si va fi mai usor de echilibrat...dar pana la costructia efectiva...Vorbe...
Spor la bricolat si sa-l vedem la zbor...acolo unde ma duc eu acuma!!!....ca la Buzau e soare...
0

#18 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 25 October 2011 - 12:06 PM

Nu e suparare :) normal ca discutiile sunt constructive.
Mi-ar fi placut sa fi facut si eu fuselajul putin mai lat in partea din fata, dar acum e prea tarziu. Nu ma incanta vizual botul ala ingust, dar na, nu e Extra ca sa fie lat in bot. O sa incerc sa il mai dreg vizual cu capota motorului.
Legat de rezistenta, eu cred ca e suficient.
La mana se simte ok, ramane sa il testam in zbor, dar avand in vedere ca am folosit pin in loc de balsa, placaj de 3mm, motorul original era mai greu si deocamdata nimeni nu s-a plans de rezistenta zonei, eu cred ca e ok.

Dan
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#19 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 25 October 2011 - 04:47 PM

...sa ne ti la curent....
Cum mai avanseaza constructia???
Pana imi vin materialele raman doar cu planul...pe care mai am nitel si il invat pe derost...
0

#20 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 October 2011 - 06:02 AM

revin la ideea mea...eu as face uite asa....
Imagine atasata: IMG_1654.jpg

As umple spatiile alea cu balsa..chiar si de 3 mm...asa pentru siguranta...La o aterizare mai trantita..ceea e sigur se va intampla odata si odata..zona aia mi se pare destul de nesigura..
0

#21 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 26 October 2011 - 02:03 PM

Toate comenzile instalate.
Servo-urile pentru coada sunt instalate pe o placa de balsa de 2mm intarita cu un card de plastic.
Toate servo-urile vin schimbate cu unele noi, cele instalate sunt stricate si le-am folosit doar pentru masuratori.
Tijele de comanda trec prin tub de plastic si au cate 2-3 ghidaje de lemn in frame, fiecare, pentru a nu flamba.
O sa urmeze o pauza, pana imi vin restul de piesele si folia.

Imagine atasata: IMG_1659.jpg Imagine atasata: IMG_1661.jpg Imagine atasata: IMG_1662.jpg
Imagine atasata: IMG_1665.jpg Imagine atasata: IMG_1670.jpg

Intre timp ma gandesc ce nume ar trebui sa aiba modelul. Balsa Speed 400 nu mai e valabil pentru ca motorul 400 nu mai e folosit.
Modelul seamana foarte mult cu Richmodel R-3D sau cu Hobbyking Moneyshot 3D, doar ca e mai mic.
Ceva idei ?

Aceasta postare a fost editata de Motorrad: 26 October 2011 - 02:05 PM

Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#22 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 October 2011 - 08:00 PM

nu au venit materialele...asa ca inca mai studiez...
Sunt curios cum vom face batiul motorului...cat de rezistenta este aripa.....pentru ca intentionez sa-l fac cat mai usor...nu cred ca va vedea baghete de pin..poate bordul de atac...desi nu sunt sigur...desi cred ca fuselajul ar merita si nitel lemn mai tare...macar in partea din fata...
In plan e numai balsa...dar..totusi ...pare firav...
Mai e ceva..ma tot gandesc la japico...pare mai retro...desi ...am niste monococt de la Graupner..din donatii...doar ca e visiniu...si kaki...urate clori...dar pentru un model....merg...(la cum zbor eu..nu il vad mult in viata...)..
Al meu ..daca va exista...se va numi exact asa um l-a botezat proiectantul lui...
0

#23 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 31 October 2011 - 09:03 PM

Salut!
Abia astazi am reusit sa-i fac cateva poze in noua conformatie. Daca te uiti la pozele postate anterior iti poti da seama de modificari.
In prima forma, cea care respecta planurile, nu l-am putut echilibra acceptabil decat cu 50 de grame de plumb asezate exact in spatele elicei, sub motor. Oricum, recunosc ca si eu aveam prea multe pretentii: roata de spate orientabila, prinsa in placa de aluminiu, tijele comenzilor din sarma de 2 mm, etc. La acestea s-a mai adaugat o greseala: comenzi prea ample. Primul zbor a insemnat si primul crash. L-am adunat, cu greu, dintr-un plop.
Pentru a-l aduce la forma actuala am usurat cat am putut spatele si, cel mai important, i-am mutat aripa mai in spate. Pentru aceasta a trebuit sa o cobor, sa o duc mai departe de axa avionului. Este mai instabil dar, oricum, acum se poate zbura.
M-am uitat la al tau. Este foarte frumos dar nu cred ca poti sa-l echilibrezi, mai ales daca spui ca ai folosit mult lemn. Eu nu am pus pin decat la cele patru longitudinale.
Eu nu pot decat sa-ti urez succes. Nu te supara ca ceilalti iti dau sfaturi. Poti sa nu tii cont de ele! :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Imag000.jpg

0

#24 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 31 October 2011 - 10:30 PM

Deja ma puneti pe ganduri cu CG-ul ala :angry2:
O sa mai studiez pe net sa vad ce se poate face, sau ce au mai facut altii. E ceva thread pe rcgroups.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#25 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 01 November 2011 - 08:41 AM

1/3 din profunzime de la bordul de atac al aripi. Incidenta 0-3 grade. +/- 10 mm cursa la profundor +/- 15 mm cursa pe eleron, liniare pentru zbor normal.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 01 November 2011 - 08:44 AM

0

#26 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 01 November 2011 - 03:05 PM

Vezi postareavlad1, la 01 November 2011 - 08:41 AM, a spus:

1/3 din profunzime de la bordul de atac al aripi. Incidenta 0-3 grade. +/- 10 mm cursa la profundor +/- 15 mm cursa pe eleron, liniare pentru zbor normal.




...unghi de incidenta la profil simetric...eu nu i-as pune...ma stiu cum zbor... mai ales cu acrobatele...mai mult pe spate decat pe fata...asa ca ...profil simetric...cu unghi de incidenta zero.
Pentru a rezolva problema CG-ului...o sa las botul la final..si o sa i-l fac mai lung...astfel incat sa pice CG acolo unde ar trebui...motorizare...probabil Emax CF 2822 sau un TP 2410...(sau parca asa sunt.) ambele trag cam 600 de grame...si ar trebui sa fie suficient...vedem cam cat iese...Lipo...3S 1000mah...sau vedem..poate 2S...in functie de greutatea finala...a modelului fara motor...Greutatea asta va decide pana la uurma si motorizarea...

Mai mult...primul model..va fi de teste...si o sa-l fac cu toporul....iar cel de-al doilea ...daca va raspunde pretentiile mele de zbor..va fi transparent..ca cel postat anterior...pe care l-am vazut si zburand...in varianta a doua..cu botul lungit...
Deocamdata...folia la dispozitie...visinie...cealata...probabil va dura o luna..pana vine comanda..de la chineji...
0

#27 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 01 November 2011 - 06:47 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 01 November 2011 - 03:05 PM, a spus:

...unghi de incidenta la profil simetric...eu nu i-as pune...ma stiu cum zbor... mai ales cu acrobatele...mai mult pe spate decat pe fata...asa ca ...profil simetric...cu unghi de incidenta zero.
Pentru a rezolva problema CG-ului...o sa las botul la final..si o sa i-l fac mai lung...astfel incat sa pice CG acolo unde ar trebui...motorizare...probabil Emax CF 2822 sau un TP 2410...(sau parca asa sunt.) ambele trag cam 600 de grame...si ar trebui sa fie suficient...vedem cam cat iese...Lipo...3S 1000mah...sau vedem..poate 2S...in functie de greutatea finala...a modelului fara motor...Greutatea asta va decide pana la uurma si motorizarea...

Mai mult...primul model..va fi de teste...si o sa-l fac cu toporul....iar cel de-al doilea ...daca va raspunde pretentiile mele de zbor..va fi transparent..ca cel postat anterior...pe care l-am vazut si zburand...in varianta a doua..cu botul lungit...
Deocamdata...folia la dispozitie...visinie...cealata...probabil va dura o luna..pana vine comanda..de la chineji...


Off-topic: Te rog, Mihai, renunta la punctele alea dintre propozitii. Parca oftezi la fiecare afirmatie si iti e din ce in ce mai greu sa incepi alta. O fi modelismul greu, dar chiar asa?

Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 01 November 2011 - 06:48 PM

0

#28 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 01 November 2011 - 07:04 PM

Scotocind nitel am vazut cate ceva...care se apropie mult de proiectul asta...Ambele au nasul veva mai lung...sau asa par...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN3379_resize.JPG
  • Imagine atasata: ml.jpg

0

#29 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 02 November 2011 - 08:57 PM

Se pune unghi de incidenta si la acrobate (mai putin la F3A) indiferent de profil (majoritatea au simetric). In orice caz acesta nu este un acrobat. Face tumbe, zboara pe spate, dar nu acrobatie.
0

#30 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 November 2011 - 09:17 PM

va rog..ca fost pilot...sa-mi permiteti sa va constrazic...
AN-2-ul nu e acobat..dar exista cineva are s-a dat peste cap cu el....(looping executat la Luna)
C-47 Spartan...nu e acrobat...dar oare tonoul executat la Roias 2006...nu a fost evolutie acrobata?

Modelul asta..cu eleroanele astea...profil simetric...aripa aproape mediana...mai mult jos...cu profundor mare....ca dor nu o fi hotliner...

PS...F3A...nu cumva e clasa de acrobatie RC?....asta de ce nu ar fi acrobat?....o sa pun filmuletul cu toate evolutiile clasice executate cu toate modelele mele..de la planor.pana la termic...


Raman la ideea mea..asta e un acrobat...si vedeti stimabililor..cateva filme cu evolutii 3d cu modelul asta....si daca asta nu e zbor acrobatic..atunci...propun sa mi se ia carnetul de zbor....

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 02 November 2011 - 09:18 PM

0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro