Modelism - RHC Forum: Big planor...HELP - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Big planor...HELP

#1 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 September 2005 - 03:58 PM

Salut,

Vreau sa termin un planor cu wingspan-ul de 3m. Ca sa zboare trebuie sa-i fac niste modificari/adaptari pt care am nevoie de parerile voastre ! Deci... ca o idee nu am mai lucrat pe electric nimic.

1) Dupa o discutie cu Down am ajuns la concluzia sa-i pun motor pe bot. Am un motor de la un heli electric care cred ca este un 550. Este suficient pt acest model ?
Ca sa-l pun trebuie sa-i tai botul. Motorul are 35mm diam si eliciile pliabile cu con am vazut ca sunt de 30 si 40 mm. Deci o sa trebuiasca sa tai la 40mm diam ca sa aiba continuitate cu conul. Corect ? Alte idei ? Daca are cineva de vinzare o elicie pliabila cu con....cumpar ! :D
Ce elice sa-i pun ( diam/pas ) ?

2) O sa-i fac eleroane ca nu are. Cam la ce lungime pt acest model ? La cit sa fie amplasate fata de corp ? O sa folosesc doau servo ca sa fac si flapsuri.

3) Vreau sa-i pun o roata pt aterizare. Daca o amplasez un pic mai in fata fata de centrul de greutate are ceva ? Daca o pun acolo unde trebuie nu prea mai am loc pt acumulatori care....oricum nu stiu de care o sa fie. Controlerul merge pe 8.4V.

4) Cum sa-i fac un "geam" dragut http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif ca nu am nimic. Am incercat cu diverse tipuri de sticle dar diam nu pica bine pe latimea corpuli. Idei ?

O sa pun poze ca sa va dati seama despre ce este vorba.
Valteras tata....specialisti...."dati" in mine cu idei ca sa-l vad ridicat pe cerul patriei muma !!! :)

Uite, aici este "objectul" ca sa vedeti despre ce este vorba

Fisiere atasate


Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#2 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 September 2005 - 04:00 PM

Aici este motorul cu cntrl.

Fisiere atasate


Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#3 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 September 2005 - 04:01 PM

"Chestia" cu amplasarea motorului pe bot

Fisiere atasate


Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#4 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 27 September 2005 - 04:14 PM

pentru punctul 1 iti recomand cu caldura programul motocalc.
e free pe net (30 de zile).
la punctul doi inteleg ca folosesti cate 2 servo pe fiecare semiplan ca sa pui si flaps.
la punctul 3 roata pune-o unde ai loc ca oricum trebuie sa centrezi modelul inainte de primul zbor indiferent unde pui roata.
la punctul 4 stiu ca sticlele pet se pot remodela in apa fierbinte ,da e chin mare.
flying is my life...
0

#5 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2005 - 04:35 PM

Parerea mea, daca aceasta conteaza, e sa pornesti de la speed 600-660 in sus...
Pe langa diverse programele de calcul, ma uit si pe la ce mai pun constructorii in modelele ARF sau RTF. Trecand peste Cobalt-5, sau Mega 7, peste 2m anvergura au sau peste speed 600, sau brushless sau termic. Nimic mai jos...

O sa fie dificil sa fixezi onorabil motorul acolo in bot, fuselajul vad ca e fibra...Simpatia personala , ca si a lui "Se poate si asa", se indreapta spre elice propulsiva. Nu stiu daca amplasarea motorului pe o gondola ar fi avantajoasa pentru acest model, unde va migra CG, sau cum va evolua la cuplul indus de propulsor...

Ideea cu eleroane e ok, cu flaps si mai buna, dupa parerea mea. Dar cine o sa-l zboare prima data?? Ca sa-l trimeze, corectii, etc....
In general la "motor in bot" apare un panou frontal(disc), care joaca rolul de batiu. Pe el se fixeaza motorul cu suruburi. Daca te vei hotara sa-l pui in bot, cred ca un sablon te va ajuta mult la taiere si dimensionare.

Cam atat cu parerile mele de amator...

Multa Bafta!

Cu stima,
Costel

P.S. - A! era sa uit! Era aici un tutorial despre cum se fac acele cupole de carlinga! Cu sablon de lemn profilat, PET si un Foen bun!Scuze, nu am umlaut...

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 27 September 2005 - 04:38 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#6 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 27 September 2005 - 05:41 PM

eu zic ca cei aici: http://www.greatplan...0540-manual.pdf
iti va fi de un real folos la finalizare
0

#7 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2005 - 06:11 PM

Dragut
Tot respectul, dar Cobalt 5 e Foarte diferit de Speed 550.!!
In rest, bun link, arata cam toate etapele de constructie, inclusiv cum arata partea unde se monteaza motorul.
Arata pana si echilibrarea LATERALA, ceea ce e destul de rar...

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#8 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 27 September 2005 - 06:26 PM

@PavelCostel
Nu m-am referit la motor ci la solutii de prindere fixare....etc
Motorizarea asa cum a zis si silviu se poate calcula cu MOTOCALC-UL
0

#9 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2005 - 06:43 PM

@Dragut
Pai, stii cum e... Pentru un electronist zbor bine, iar pentru un modelist ma pricep binisor la electro... :lol:

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#10 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 27 September 2005 - 06:43 PM

@charly
la "geamul" ala poti folosi un pet pe care il tai apoi faci din lemn sau ceva in genul asta si apoi cu o termosuflanta sau ceva aer cald tare o inmoi si ea se muleaza perfect pe matrita(daca nu vrea o mai ajuti cu un bat). metoda asta am vazut-o undeva pe un link dat pe aici aia faceau partea frontala. pt montat motorul dintr-o sticla la care ii taiau fundul si restul cum am zis eu
ieseau super fain
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#11 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 27 September 2005 - 06:47 PM

pavcostel, la 27 Sep 2005, 18:43, a spus:

...
Pentru un electronist zbor bine, iar pentru un modelist ma pricep binisor la electro... :lol:

Da' ce modest esti! :D

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#12 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 27 September 2005 - 06:54 PM

gata cu distractia:
- greutate fara electronica??
- profil aripa??
0

#13 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 September 2005 - 06:54 PM

Silviu,
Am download motocalc-ul dar se pare ca nu sunt "prieten" cu el. Tot spune, la wizard, sa reduc performanta sau timpul de zbor !
Deci am pus : sailplane, 9min ( vreau mai mult in esenta ), wingspan 300cm, suprafata 39.42dm2, greutate cam 2500g, profil aripa semisimetric si subtire ( optiunea 2 ), 60m deasupra marii, 28C, si motorul si pack-ul l-am lasat pe el ca tot nu stiu nimic despre motorul asta.
Poti sa faci ceva cu datele astea ? Multam !!!
Totusi o sa pun doar un servo pe aripa si sa fac flaperoane ! ( economia de piata :D )
Am "sapat" locul de roata si acum imi zbat creierii cum sa fac prinderea :D

Pavcostel,
Ufff, as vrea sa folosesc motorul pe care-l am ca sa nu mai investesc.
Eu o sa-l zbor ca...Doamne-ajuta :lol:
Firewall-ul asa o sa-l fac ca in planul lui Dragut

Dragut,
Multam de plan ! O sa trag cu ochiu la greu ! :D

Multam baieti...bagati la greu ca eu "tai" tot ce-mi pica-n mina ! :D
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#14 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 September 2005 - 06:58 PM

D3xtr3r-e,
Am vazut si eu link-ul cu pack-ul. Din pacate se pare ca tot nu scap de matrita. Am incercat si se cam zbarceste. O sa vad la urma cit imi ramine suprafata de "geam" si...INCERC :lol:
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#15 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 27 September 2005 - 07:03 PM

pai o tai dintr-un bloc de brad si apoi dai la pilit si smirghel si gata
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#16 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 27 September 2005 - 07:10 PM

Charly, la 27 Sep 2005, 18:54, a spus:

suprafata 39.42dm2, greutate cam 2500g, profil aripa semisimetric si subtire

nu stiu de ce dar ceva este in neregula!!!
iesi pe undeva pe la 64-65 g/dm2 ceea ce mi se pare extrem de mult pt un planor!!
unde sunt in momentul asta(la serv) nu am motocalc ,incerc maine spre seara de acasa.
da la greutatea asta poti sa arunci la cos linistit motorul 550 ,si sa te gandesti la un brushless mai maricel.....
flying is my life...
0

#17 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2005 - 07:11 PM

@charly
Daca vrei sa folosesti motorul acela, trebuie calculat cam ce reductor planetar s-ar potrivi...Si ce elice...
Ideea este sa incerci cu un timp de 3minute, cam atat tine un pack NiCd 1700/8celule la un Speed 660. Ideea e sa-l urci sus, de unde planeaza, termica, etc. Deci power doar pe receptie si servo...
Si 3m... Oare cum urca? O varianta mixta de lansare, sandou si apoi motor?

Astept si eu cu curiozitate parerile celor mai priceputi cu adevarat...

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#18 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 September 2005 - 07:18 PM

Artistul din mine la taiere de ax :lol: :D :D

Fisiere atasate


Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#19 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 27 September 2005 - 07:20 PM

Draga Charly,daca vrei sa zbori chestia aia iti trebe ca sa urci cu 2-3 m/s minimum 250w la ax si elice cu diametru mare si pas mic.Asta inseamna un 660 venti de Jamara,reductor de minim 3:1 elice de 13X8 si zece celule NI-Mh.vei putea porni motorul numai un minut apoi 5min pauza,altfel arde motorul.Asta e configuratia MINIMA daca vrei sa-l urci sus,si cea mai ieftina.Orice sub ce am spus eu duce la zbor mai mult orizontal decit ascensional cu motorul pornit.Eu vorbesc din experienta nu din citite sau calculate.Desigur mai exista brushless-uri,Li-PO etc...
0

#20 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 27 September 2005 - 07:22 PM

off-topic

am vazut jamba aia de fata pe masa la tine ........iti foloseste la ceva?
flying is my life...
0

#21 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 27 September 2005 - 07:23 PM

vezi ca la concurenta gasesti si un lipici special bicomponent ptr fibra de sticla.
Iti va fi de un real folos atit ptr lipirea panoului frontal cit si ptr eventuale reparatii ale fuselajului.
Nu l-am vazut pe site ci numai in magazin... :lol:
0

#22 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 September 2005 - 07:25 PM

Da Silviu, se pare ca motorul trebuie sa fie mai mare ! Nu stiu exact greutatea si nici nu am alt motor. Ideea nasoala este ca daca fac firewall-ul pentru motorul asta si la un brushless o sa rate altfel..... :D
O sa stau mai linistit pe seara si o sa vad cum ies calculele

Pavcostel, chiar ca nu stiu cum o sa-l urc ! Speram sa pot face aruncare + motor ! Mai ales din cauza asta rebuie ceva forta la motor !
Poate facem o remorcare si o sa avem fun !!! Este acolo si carligul asa ca ... :lol:
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#23 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 September 2005 - 07:27 PM

Dragut, lipici care se numeste.....?
Eu deocamdata folosesc bisonu-ul si am si o banda de fibra. Am reparat "botul" la trainer si a iesit BETON. Straturi repetate de fibra si Bison. Altceva nu am avut :lol:
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#24 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 27 September 2005 - 07:30 PM

Charly, la 27 Sep 2005, 19:25, a spus:

Speram sa pot face aruncare + motor ! Mai ales din cauza asta rebuie ceva forta la motor !
Poate facem o remorcare si o sa avem fun !!! Este acolo si carligul asa ca ... :lol:

remorcare poti face doar cu un model care poate sa traga dupa el 2,5 kg......slabe sanse in romania.
mai exista si varianta cu mosor electric...din cate stiu eu e unul singur pe la brasov.
motoarele brushless au cu totul alt tip de prindere asa ca nu te arunca sa tai ceva pana nu stii de motor pui!
cat despre aruncare din mana...hmmm....mai bine lasa!
flying is my life...
0

#25 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 September 2005 - 07:31 PM

Silviu, jamba fata era de la F14. Daca tine trenul facut de mine....NU, nu-mi "foloseste"
Aaaaa stiu, stiu, stiu, Cesnuta ta care indoaie jamba la aterizare !!! :lol: REZOLVAM :D
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#26 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 27 September 2005 - 07:31 PM

La mine un planor aproximativ cu date identice cu ale tale zboara cu Kontronik 502,reductor 5,2:1,elice 16X8 pe butuc de de 40 mm,12celule,40A.Timp de urcare la 300m 45secunde
0

#27 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 September 2005 - 07:35 PM

Nitrometan,
Nasol ce-mi spui ( si tu si Silviu )!!! Inca putin si eval. posibilitatea sa pun un motor termic. Ce nu-mi place la termic este ca ingreunez fata rau de tot ! Deci ???
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#28 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 27 September 2005 - 07:37 PM

Charly, la 27 Sep 2005, 19:27, a spus:

Dragut, lipici care se numeste.....?
Eu deocamdata folosesc bisonu-ul si am si o banda de fibra. Am reparat "botul" la trainer si a iesit BETON. Straturi repetate de fibra si Bison. Altceva nu am avut :lol:

ne interesam si comunicam!
0

#29 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 27 September 2005 - 07:40 PM

Pui un Magnum de 4cc in bot si un rezervor de 100ml si zbori de n-ai aer :lol: .Motorul nu e asa greu cum crezi,cintareste exact cit un 660 venti cu reductor si elice.Mai pui daca trebe 20-40 gr de plumb in coada.
0

#30 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 September 2005 - 07:44 PM

Pai parca, parca este mai atractiv ! Restul sta pe min. cit planeaza. Ideea era ca "silent" era mai dragut si mai ales fara "murdaria" de la termic
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro