Poligon cu mai multe balize, pro si contra
#32
Postat 30 September 2011 - 09:30 AM
sunt perfect sanatos.....mi-au spus vocile
#33
Postat 30 September 2011 - 11:11 AM
...sa presupunem ca iesim la o mondiala, antrenamentele fiind facute in conditii total gresite...ulterior pe cine dam vina pentru neputinta noastra...sau mai bine nu iesim nicaieri si continuam cu "regulamentul nostru"???)
#34
Postat 30 September 2011 - 06:20 PM
stamate, la 30 September 2011 - 09:30 AM, a spus:
Modelismul generic si Navomodelismul in particular este un Hobby individual - intimplator sau mai bine zis prin vointa lui Radu Berceanu a fost trecut ca sport in legea sportului . Asa ca trateaza-l ca atare un Hobby cu concursuri ( care mai mari ,care mai mici )cui-ii place vine singur si se apuca ,nu trebuie sa fac eu prozeliti -Stii exista a lege universala e adevarat nescrisa - Legea liberului arbitru - faci sau practici hobbyurile care i-ti plac , nu prea te poate obliga nimeni .Asa ca las-o mai moale cu atragerea de noi oameni . daca le place sint bineveniti daca nu asta e .
Mediatizare este destula, poate nu cit ar trebuii dar asta nu duce la o marire semnificativa a nr de participanti . se pare ca e mult mai usor din fata monitorului ...........Conditiile de concurs poate (si sigur) nu sint perfecte dar daca vrei sa participi trebuie sa le respecti .
szili165, la 29 September 2011 - 12:08 PM, a spus:
Astept cu nerabdare !
szili165, la 30 September 2011 - 11:11 AM, a spus:
...sa presupunem ca iesim la o mondiala, antrenamentele fiind facute in conditii total gresite...ulterior pe cine dam vina pentru neputinta noastra...sau mai bine nu iesim nicaieri si continuam cu "regulamentul nostru"???)
Nu pot sa cred ca a inceput sa-ti placa si tie sa te dai pe net cu sau fara folos >sau nu ai vorbit cu Gyula . - tu ce vrei sa facem in acest moment - petitii on line , sa juram pe RHC ca facem poligoane cu 9 balize ??
Sau poate tu nu ai inteles nimic din ultimul meu post si asta ar putea sa fie vina mea asa ca sa-ti explic .
Ca discutia asta sa capete putere este nevoie ca ea sa fie supusa atentiei Comisiei Centrale de Navo a FRMD . Acest lucru va fii facut de catre mine la prima sedinta . Si nu va fii singura modificare pe care am sa o propun ci si urmataoarele :
1) modificarea constantei de 0.9 la 0.8 in formula de la F5-10
2) adoptarea modificarilor de la Clasa F5-E - controlul greutatilor lest+ derivor = max 2500g greutate finala model gata start min 4000g -
aici sint mai multe aspecte care trebuie lamurite - daca cintarirea se face la primul concurs si se aplica un sigiliu ( sau o semnatura cu marker permanent pe lest derivor si coca ) masuratorile se fac la fiecare concurs - cintarul este pus la dispozitie de catre federatie este obligatia organizatorului etc . etc .
3) conditiile de desfasurarea regatelor de anul viitor - forma si pozitionarea poligonului fata de conditiile de vint - unde ca o "TARA NAVIGA " citat din Dan Stroie avem obligatia sa folosim regulamentul si regulile Naviga in vigoare . _ Gasesti aceasta obligatie la punctul 23 din circulara din atasament .( spre stinta e ciorna de la circulara din anul acesta dar acest punct 23 nu se schimba de multi ani incoace )
Fac o precizare v-om recomanda folosirea poligonul cu noua balize acolo unde acvatoriul o permite ( avem o situatie speciala la Bucuresti unde din cauza de vaporase s-ar putea sa folosim poligonul cu 5 balize )
Am sa obtin si o declaratie sau nu stiu cum sa-i spun ca la ultimul campionat mondial de veliere s-a folosit poligonul cu 9 balize (i-am cerut asta lui Karl Schmit printr-un mail) prinde bine ca argument .
Spun asta pentru ca acum la Galati la FSR a fost o situatie similara de aplicare a regulilor Naviga dupa ureche. - Sa luat decizia ca nr de ture din mansele de calificare de FSRV sa se adune sa se faca media si rezultatul de fie luat in calcul la calificarea in finala - si nu cel mai bun rezultat al concurentului din cursele de calificari asa cum cere regulamentul Naviga .
Norocul a fost ca Gyuri avea la el listingul oficial de la europenele din august si a putut sa faca dovada ( ca erau citiva care cind li-sa explicat ca nu e bine ce fac au cerut repede dovada) ca calificarea in finala se face pe baza celei mai bune manse din calificari .
Sper ca acum ai inteles si sper ca concursurile de anul viitor sa se desfaoare pe poligoane cit mai corecte din punct de vedere regulamentar .
Fisiere atasate
-
CIRCULARA DE NAVOMODELE 2011_diacritice.doc (72.5K)
Number of downloads: 302
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 30 September 2011 - 06:22 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#35
Postat 30 September 2011 - 07:03 PM
rallyman, la 30 September 2011 - 06:20 PM, a spus:
Mediatizare este destula, poate nu cit ar trebuii dar asta nu duce la o marire semnificativa a nr de participanti . se pare ca e mult mai usor din fata monitorului ...........Conditiile de concurs poate (si sigur) nu sint perfecte dar daca vrei sa participi trebuie sa le respecti .
despre partea cu atragerea de noi oameni nu comentez..e cam mult de scris si nu vreau sa abat discutia de la subiectul principal al topicului.cat despre partea cu poligonul cu 9 balize nu am comentat nimic,chiar si asa din fata monitorului.pe mine ma intereseaza sa concurez iar daca regulile se schimba sa le invat si sa le respect.
sunt perfect sanatos.....mi-au spus vocile
#36
Postat 01 October 2011 - 12:19 PM
In legatura cu acest subiect imi mentin opinia: decizia este a organizatorului etapei. Trebuie doar anuntata in anuntul de cursa astfel incat fiecare sa poata hotara daca participa sau nu.
Daca vom conveni insa sa facem ceea ce este rezonabil posibil pentru a mentine in limitele regulamentului poligonul de concurs nu cred ca mai are mare importanta numarul de balize. Asta cu conditia sa nu se ajunga la pretentii nerealiste.
In rest vad ca subiectul topicului s-a deplasat spre regulamente. De vreme ce acest subiect pare sa fie mai important decat numarul de balize, poate ar trebui inceput un nou topic dedicat discutiilor pe teme de regulamente. Probabil ca discutarea regulilor ar face ca ele sa fie cunoscute in final de majoritatea participantilor si probabil si aplicate. Si atunci ar disparea multe din motivele de nemultumire.
Referitor la regulamente: am gasit in calculatorul meu un document Naviga salvat odata cu fisele de masuratori Naviga in data de 6 aprilie 2011. Daca nu ma inseala memoria, am descarcat fisierul de pe site-ul pregatit pentru campionatul mondial Naviga de anul acesta. Documentul este in Word si se numeste "Wegerechtsregeln 2009 deutsch". Presupun ca este cel mai nou si deci in vigoare. Este in germana. Continutul este similar cu al regulamentului ISAF, cu diferenta ca sunt listate doar regulile pana la numarul 23, pastrand aceeasi numerotare ca cea din documentul ISAF. La prima vedere, continutul este identic. Cum nu am drepturi de traducere a documentului ISAF sau de reproducere a unei traduceri a lui, as putea sa traduc acest document in romana pentru uzul celor interesati care nu se descurca suficient de bine in germana (Naviga) sau engleza (ISAF). Cu aceasta am avea un document de referinta pana cand va aparea unul mai nou. Important este sa convenim ca il adoptam. Acest lucru se refera doar la concursurile care au legatura cu FRMD.
#37
Postat 01 October 2011 - 07:10 PM
Dan Stroie, la 01 October 2011 - 12:19 PM, a spus:
In legatura cu acest subiect imi mentin opinia: decizia este a organizatorului etapei. Trebuie doar anuntata in anuntul de cursa astfel incat fiecare sa poata hotara daca participa sau nu.
Daca vom conveni insa sa facem ceea ce este rezonabil posibil pentru a mentine in limitele regulamentului poligonul de concurs nu cred ca mai are mare importanta numarul de balize. Asta cu conditia sa nu se ajunga la pretentii nerealiste.
In rest vad ca subiectul topicului s-a deplasat spre regulamente. De vreme ce acest subiect pare sa fie mai important decat numarul de balize, poate ar trebui inceput un nou topic dedicat discutiilor pe teme de regulamente. Probabil ca discutarea regulilor ar face ca ele sa fie cunoscute in final de majoritatea participantilor si probabil si aplicate. Si atunci ar disparea multe din motivele de nemultumire.
Referitor la regulamente: am gasit in calculatorul meu un document Naviga salvat odata cu fisele de masuratori Naviga in data de 6 aprilie 2011. Daca nu ma inseala memoria, am descarcat fisierul de pe site-ul pregatit pentru campionatul mondial Naviga de anul acesta. Documentul este in Word si se numeste "Wegerechtsregeln 2009 deutsch". Presupun ca este cel mai nou si deci in vigoare. Este in germana. Continutul este similar cu al regulamentului ISAF, cu diferenta ca sunt listate doar regulile pana la numarul 23, pastrand aceeasi numerotare ca cea din documentul ISAF. La prima vedere, continutul este identic. Cum nu am drepturi de traducere a documentului ISAF sau de reproducere a unei traduceri a lui, as putea sa traduc acest document in romana pentru uzul celor interesati care nu se descurca suficient de bine in germana (Naviga) sau engleza (ISAF). Cu aceasta am avea un document de referinta pana cand va aparea unul mai nou. Important este sa convenim ca il adoptam. Acest lucru se refera doar la concursurile care au legatura cu FRMD.
Sa incep ce ce cred ca e mai important - si anume traducerea regulamentului din germana - excelenta ideie si sint primul care i-ti multumesc pentru efort . Eu cred ca daca v-om vedea continutul si-l vom parcurge impreuna toti cei implicati in fenomen nu ar trebuii sa fie impedimente in a-l adopta.
Discutia si topicul s-au nascut ca o reactie la montarea defectuasa a poligonului. Asa a venit si propunerea cu noua balize ca o contrapondere la greutatea modificarii celui cu 5 balize(cel putin declarata - incercata mai rar) . Sa fiu sincer pe mine personal nu ma intereseaza in mod deosebit nr de balize ci amplasarea - cit mai aproape de litera regulamentului (prima linie parcursa in volte ) a primei laturi . Corect in principiu decizia este a organizatorului cu 5 sau cu 9 balize dar poligonul anuntat in avizul de cursa(ori care ar fi el ) trebuie sa respecte amplasarea primei lini conform prescriptiilor de regulament ( navigatie in volte - conform regulament )
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#38
Postat 01 October 2011 - 09:36 PM
Am atasat atat versiunea cu diacritice cat si pe cea fara diacritice pentru a face posibila vizualizarea si pe sisteme mai vechi. Dupa cum spuneam intr-un post anterior, regulile Naviga sunt aproape identice cu cele ISAF care pot fi gasite la
http://www.sailing.org/20162.php
Pentru aprecierea corectitudinii traducerii ar trebui sa atasez si documentul in limba germana descarcat de pe site-ul campionatului mondial de anul acesta. Nu stiu daca acel site mai este in functiune sau daca documentul mai este disponibil acolo. Cum nu am drepturi de autor pentru acest document nu il pot atasa aici. Daca cineva este interesat sa il consulte in forma lui originala il pot trimite ca atasament la un email sau prin PM prin forum.
Daca exista interes pentru inceperea unui topic dedicat rog pe cei care se pricep sa il initieze. Vom vedea apoi cum decurg lucrurile.
Fisiere atasate
-
Wegerechtsregeln_2009_deutsch_rom.pdf (117.33K)
Number of downloads: 194 -
Wegerechtsregeln_2009_deutsch_rom_diacritice.pdf (137.4K)
Number of downloads: 173
#39
Postat 02 October 2011 - 07:57 AM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#40
Postat 02 October 2011 - 08:18 AM
#41
Postat 07 October 2011 - 11:01 AM