Modelism - RHC Forum: Trips & Ticks la Easy Star - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 35 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Trips & Ticks la Easy Star Sfaturi de la veteranii'n domeniu

#1 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 11 February 2005 - 08:07 PM

Dragii mei, sunt fericitul posesor al unui kit de Easy Star si inainte de incepe ansamblarea lui, intreb pe cei care au deja asemenea scula, cam de ce amanunte ascunse unui profan ar trebui sa tin cont, inainte de a purcede la treaba?
Multumesc cu anticipatziune celor care'si vor da osteneala de a scrie la acest subiect :rolleyes: ....

Aceasta postare a fost editata de Silfax: 11 February 2005 - 08:08 PM

...audaces fortuna iuvat...
0

#2 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2005 - 08:24 PM

Salutare!

Nu sunt in masura sa dau sfaturi cuiva, poate doar fiicei mele.
Dar pot puncta cateva erori pe care le-am comis, cu voie sau fara de voie:
- toata electronica trebuie testata temeinic pe masa, inainte de a te gandi la asambalre.
Verifica acel condensator de deparazitare al motorului, ptr. ca are momente cand se opreste scurt in zbor. La mine am lipit fuselajul si nu mai am acces sa schimb condensatorul.
- din fericire, ( si din nefericita experienta proprie), MPX au pus pack-ul cum trebuie: inaintea receptorului. In felul asta la crash receptorul a scapat neatins, doar pack-ul a fost aruncat afara. TE ROG sa pastrezi amplasamentul, chiar daca sunt posibile variatii. Cine stie, poate nimeresti cu unul ca mine pe camp, si orice prostie e posibila! :lol:
- asamblarea aripilor cu bagheta de carbon trebuie verificata bine inainte de a o pune in fuselaj. Suna tampit, dar dupa asamblari/dezasamblari repetate capata un joc semnificativ, si e mai bine sa intarzii aparitia lui.

Am scris la acest subiect fiindca am avut destule aventuri cu acest model, nu din vina lui, evident. Daca se considera aberatii, rog anuntati moderatorul sa-l stearga, nu e nici o suparare.
Apropo, pe camp am vazut diversi oameni zburand in cele mai ciudate moduri. Ultima oara BogdanStancu zbura pe spate cu el si daca i-mi aduc aminte chiar looping pe spate.

Cu stima,
Costel

P.S. - vezi si cu antena care ramane, trebuie sa nu se incurce in comenzi! La Clinceni am asudat pentru un an, ca nu mai raspundea la profundor, si mergea glont spre masini... Se agatase antena de comenzile AV si a blocat si profundorul, si directia! Constructorul spune sa o lasi sa atarne, (antena, evident) dar un pic de grija nu strica!

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 11 February 2005 - 08:59 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#3 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 February 2005 - 08:49 PM

cateva chestii destul de importante:
-nu folosi regulator "rondo" ;vara pe caldura face figuri.orificiul practicat in fuselaj pentru racirea acestuia cu aer este insuficient la temperaturi mari si mai face figuri din cand in cand.(pavcostel a avut alte probleme cu regulatorul si ce bine ca nu era lipit de motor)
-sa nu uiti sa intorci elicea in con
-sa-i pui cateva straturi sanatoase de scoci pe burtica (io i-am pus chiar dala cu fibra in el ) intrucat la aterizari pe beton ,noroi,maracini o sa vezi ce bine ii face.
-poti folosi superglue intrucat nu ataca elaporul dar trebuie sa te misti repede la ampenaje altfel risti sa se usuce inainte sa pui ampenajul in pozitie.
-daca folosesti servo nano (asa am inteles) ai grija cum le intepenesti la locul lor (decupajul practicat e pentru servo micro) ,ca e posibil sa sara de acolo.
-la prinderea motorului foloseste scoci dublu adeziv (dala mai tare ) ,dar nu pe toata circumferinta motorului ca obturezi curentul de aer care-i asigura racirea. 2 bucati de approx 2 cm ajung,motorul nu sare afara ca e pe push.
-la decuparea profundorului si a directiei foloseste frumos un cutter de calitate buna.nu este de ajuns doar sa tai suprafetele ,trebuie sa nu ramana nici o "bavura" astfel incat suprafetele mobile sa nu frece de ampenaj.
-nu este nevoie sa pui scoci la "balamale",cele prefabricate din elapor sunt de ajuns.
daca mai e ceva ,mai intreaba si tu.
flying is my life...
0

#4 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 11 February 2005 - 09:19 PM

Bineinteles ca m-a mancat k pe Zambilica sa ma apuc de lipit cu superglue la locasurile din aripi pentru bagheta si-am constatat cu stupoare ca Silviu a avut maaare dreptate cand a spus ca lipiciul prizeaza repede.... De fapt era cat pe ce sa fac o lipitura complet aiurea crezand ca mai am timp sa potrivesc partile in cauza.... deci morala, pana nu cetesc mai multe, nu mai pun mana....
@PavCostel
Spui ca in timp capata joc bagheta din aripi? Si ce ma sfatui sa fac preventiv?
@Silviu
Daca pentru prinderea motorului folosesc 2 bucati pe laterale de cauciuc crud, e bine? Oare va ceda la temperaturi mai ridicate?
Chestia cu scociul pe burta este bine de bagat la cap, pe mine ma batea gandul sa improvizez un tren de aterizare sau un sandou ceva...
Regulatoarele "rondo" sunt cele care vin montate pe motor direct?
A pus cineva pe el motor din seria 600? Daca da, trebuie facute si alte modificari?
...audaces fortuna iuvat...
0

#5 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 February 2005 - 09:41 PM

Silfax, la 11 Feb 2005, 21:19, a spus:

@Silviu
Daca pentru prinderea motorului folosesc 2 bucati pe laterale de cauciuc crud, e bine? Oare va ceda la temperaturi mai ridicate?

A pus cineva pe el motor din seria 600? Daca da, trebuie facute si alte modificari?

nu folosi cauciuc.motorul cat e el de bine prins vibreaza,si cauciucul nu o sa faca fata la solicitari .
o sa ajungi sa-ti flencane motorul in fuselaj.

lasa motorul 600 in pace deocamdata ca faci varza CG, (foloseste pentru moment motorul 400 din dotare cu un pack de 7cel/1000 ma fixat maxim in fata si ai rezolvat problema centrajului), altfel o sa fii nevoit sa recentrezi modelul ,prin adaugarea de greutati in bot ceea ce nu prea o sa te ajute la primele zboruri.

lonjeronul din aripi intr-adevar capata joc dupa ceva timp,inclusiv aripile pe care le fixezi in fuselaj capata ceva joc dupa multe asamblari/dezasamblari dar cand o sa ajungi acolo poti sa le asiguri cu scoci.
flying is my life...
0

#6 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2005 - 09:43 PM

1. regulatoarele rondo sunt cele care sunt montate direct pe motor. Daca folosesti alt tip, trebuie sa vezi daca e necesar: condensatorii de deparazitare, dioda de protectie. Dioda o montezi abia DUPA ce ai facut sensul la motor, sa fie pusher.( de regula cu motorul vine in plic si kitul de mai sus, dioda + condensatori)
La reg. rondo nu este necesara dioda, este deja pe placuta, poate doar condensatoarele, de la producator la producator.
2. jocul nu apare la bagheta!
Dupa ce ai asamblat locasele baghetei, probeaza usor montarea aripilor singure, fara fuselaj. La imbinare au o cheie decupata di MPX. Bagheta trebuie sa intre ferm pana la capat, iar cheia sa fie imbinata perfect! Daca nu intra pana la capat inseamna ( de regula) ca a intrat superglue in canal. Eu am incercat cu usoare miscari de rotire a baghetei, cu o forta moderata pana a scapat de picatura buclucasa.
3. cel mai bine este cu scoci dubla fata. Cred ca la caldura cauciucul va iesi (parerea mea), si oricum va fi mai greu de lipit fuselajul.

TE ROG probeaza toata instalatia electrica pe masa, verifica sensul la motor, vezi daca are deparazitare, servourile sa aiba tija pe mijloc la trim 0 ! Si in general sa nu dea rateuri de loc ( servo + motor la diferite turatii). Acest timp aparent pierdut i-ti va salva mult timp si nervi pe camp, crede-ma ca am patit-o!

Deasemenea improvizeaza un stand, nu foarte complicat: masurarea perpendicularitatii AV cu AO, precum si paralelismul aripii cu AO. E important, la mine are o usoara deviatie si trage constant putin stanga, ca nu am avut pe cineva sa-mi spuna, iar neuronii mei erau in vacanta!
Bafta multa, ptr. mine modelul a meritat.

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#7 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 11 February 2005 - 10:02 PM

Eu am folosit un regulator separat de la GWS (pentru motor de 480), pe care l-am montat in spatiul pentru acumulatori si receptie, si nu mi-a facut deloc figuri.
Motorul l-am fixat in carenaj cu scotch dublu adeziv.
Elaporul se lipeste "beton" si cu adeziv pe baza de cyanoacrylat, insa trebuie sa te misti super repede.
Asa cum a spus si silviu66, e bine sa protejezi fuselajul cu niste banda adeziva aplicata pe burta. Altfel, la aterizari, se va ciupi materialul.

Salutari!
0

#8 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 11 February 2005 - 10:04 PM

Desi nu am INCA un EZ am folosit de multe ori bungimania:
UITE SI EZ:
cu TRIP TRICS si mUUUUUULTE altele:
http://www.bungymania.com/easystar/
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#9 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 February 2005 - 10:09 PM

si neaparat pentru avansatii in ez* dati click pe "version 3 axes" din linkul lui picatot.

@silfax
sa nu uit :neaparat sa asiguri piulitele de la cuplajul "tije-eche" cu o picatura de (oja am folosit eu) superglue,ca altfel se cam desface in zbor si ramai fara comenzi.

si apropos de condensatorii de deparazitare.daca folosesti motorul venit odata cu kitul ,nu mai este nevoie sa-i pui intrucat sunt pusi de fabricant numai ca pe interiorul motorului.daca ai curiozitatea uite-te ca se vad.

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 11 February 2005 - 10:12 PM

flying is my life...
0

#10 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 11 February 2005 - 10:23 PM

@silviu: nu invata omul prosti sa puna super glue pe filet ca se mai desface in mileniul urmator. spun din proprie experienta. solutia este super dar daca vrei sa desfaci nu mai poti. o contrapiulita M2 este super, am vazut ca vinde cineva pe aici, sau cum zice silviu oja este super, sau daca ai de unde sa iti faci rost pune thread-lock. astai special pentru asa ceva.
come to the dark side. we have cookies!
0

#11 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 11 February 2005 - 10:25 PM

DIN CUJETARILE LUI PICATOT:
Toate sfaturile sunt bune dar:
1. RESPECTA cu sfintenie
- greutatea (orice bucata de scotch in plus poate strica) aici n-ar fi rau sa ne spuna stimatii tovarasi de suferinta la ce greutate maxima au ajuns cu EZ complet echipat;
- CG sa fie INTOTDEAUNA acolo unde zice produc sau .... colegii ce l-au mai zburat;
- cit tre sa fie cursa la suprafetele de comanda (sus -jos, stga dreapta fata de punctul de 0)
- ce ACCU au folosit si cu care a zburat cel mai bine.

a folosit cineva si servo NANO? asa cum inclin sa cred ca are SILFAX....
Daca nu nene SILFAX pune mina si ia-ti MICRO! (numa 800 mii)

SI LASA PROSTIILE cu versiunea 3 AXE!
E f MISTO da LASA-L momentan cum e el .....
POATE LA AL DOILEA .... :lol: .... o sa-i faci si modificarea asta!

SEMNEAZA
CEL MAI PATIT

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 11 February 2005 - 10:26 PM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#12 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 February 2005 - 10:38 PM

Picatot, la 11 Feb 2005, 22:25, a spus:

DIN CUJETARILE LUI PICATOT:
Toate sfaturile sunt bune dar:
1. RESPECTA cu sfintenie
- greutatea (orice bucata de scotch in plus poate strica) aici n-ar fi rau sa ne spuna stimatii tovarasi de suferinta la ce greutate maxima au ajuns cu EZ complet echipat;
- CG sa fie INTOTDEAUNA acolo unde zice produc sau .... colegii ce l-au mai zburat;
- cit tre sa fie cursa la suprafetele de comanda (sus -jos, stga dreapta fata de punctul de 0)
- ce ACCU au folosit si cu care a zburat cel mai bine.

a folosit cineva si servo NANO? asa cum inclin sa cred ca are SILFAX....
Daca nu nene SILFAX pune mina si ia-ti MICRO! (numa 800 mii)

SI LASA PROSTIILE cu versiunea 3 AXE!
E f MISTO da LASA-L momentan cum e el .....
POATE LA AL DOILEA .... :lol: .... o sa-i faci si modificarea asta!

SEMNEAZA
CEL MAI PATIT

-CG trebuie sa pice exact unde este incastrat lonjeronul de fibra.
-acuu folositi: 7cel/1000 mah /150 g bucata sau 8 cel/1050 mah /180 g bucata .cu primu e mai slow ,stai lejer in termica;cu al doilea e ceva mai rapid ,poti sa zbori si pe vant ceva mai tare.

servo nano eu folosesc(hitec hs-55) numa ca la inceput am zis ca merge si asa si le-am fixat doar cu dublu adeziv.intre timp am constatat ca nu merge asa ca am fixat servourile serios .

cat despre cursa la suprafete las-o la 100% (modelul e destul de lenes raspunde greu la comanda directie,la profundor tras la maxim urca destul de agresiv ) pana te inveti cu el.
eu acum folosesc un expo pe directie si parca imi place ma mult asa.
flying is my life...
0

#13 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 11 February 2005 - 10:43 PM

E ....
parca mai incepe sa semene a FORUM MODELISTIC!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#14 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 11 February 2005 - 11:08 PM

@PavCostel
Astia nu au pus nika legat de diode de deparazitare in kit..., dar Silviu are dreptate, aruncai un ochi si vazui ca la Permaxu' cu care veni scula, are diodele montate in interior...
Am verificat sa traitzi' imbinarea aripii separat si-am ajustat si bagheta corespunzator....
Voi pune separat si voi face verificarile la electronica ca prea mi-ai bagat morcovu'....
@Mada
S-a votat in unanimitate - prindere motor cu scotch dublu adez.!
@Picatot
Suuuper site-ul, danke! Oricum nu scapi asa usor, deoareshce maine am de gand sa te "calc" pentru ceva detalii!
@ReD, Silviu
Am sa dau cu oja, caci n-am maglavais d'ale de impiedica desfiletarea....
O sa zbor cu accu. de 1000 8 pcs. (dom' ReD sa-mi tii pumnii ca-i ala de la tine...)
Cu privire la setari, tre' sa-mi vina maine statia si servo, si-o sa mai vad dupe....
...audaces fortuna iuvat...
0

#15 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 February 2005 - 06:37 AM

Silfax, la 11 Feb 2005, 23:08, a spus:

@PavCostel
Astia nu au pus nika legat de diode de deparazitare in kit..., dar Silviu are dreptate, aruncai un ochi si vazui ca la Permaxu' cu care veni scula, are diodele montate in interior...

e vorba de condensatorii de deparazitare.aia ii are pe interior.dioda e pentru sensul de rotatie.
in afara de ez* toate modelele mele au regulator separat si nu am pus dioda pe nici unul dintre ele si merg foarte bine si fara dioda.
flying is my life...
0

#16 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 12 February 2005 - 09:51 AM

noooo , dupa 2 luni de easystareala zilnica .... concluzii pt a nu avea surprize mai departe....sau modif-uri fatza de initzial:
in spatele lonjeronului de carbon am pus un batz de bambus ascutzit la ambele capete... se duce dracu sist lor de inbinare dupa un timp si pt a nu avea surprize ca pleaca un semiplan.
am incercat pack mai greu de 250 g e mai stabil in vant si ai timp sa tragi un pui de somn pan se gata bateria(e bun la antrenamente cu neindemanatici)packul e cu GP NIMH 2100mA 8 buc R6 (durata de zbor ... in jur de 25 min)
am renuntzat din prima la permaxu lor de 6V si am pus unu la 7,2 V nu e mult dar e la aceeasi greutate putere mai mare
heleroanele le-am pus mai mult pt acrobatzie dar si ca m-am secat de raza mare de viraj in conditzii de vant.e mai fasnetz dar e mai periculos ... probleme la acrobatzie ca areipile se vor incovoi si nu vor raspunde eleroanele atat de mult pe cat speri.
am taiat in spatele aripii (pe fuselaj) un locas pt a pune elica mea favorita gws 7X3,5 pus pe un speed 480 , taietura devine o necesitate. timpul de zbor scade semnificativ dar se simt puterea inbunatatzita in manevrele pe verticala
As fi pus o bagheta de carbon in fuselaj de sub aripa pana pe la ampenaje adic tot fuselaju posterior , dup un timp s-ar putea sa avetzi surprize ca incepe sa raspunda mai greu la comenzi adic se torsioneaza fuselaju daca e in prealabil busit(grija la alinierea aripii cu ampenajele au toate motivele sa va iasa putzin sui....]
dac e nebusit lasati-l asa daca a luptat mai mult si incepetzi joaca cu upgradele tzinetzi cont ca la greutate mai mare va trebe moment mai mare ,implicit suprafetze de comanda mai mari.
nu facetzi redresari cu botu in vant cu flapsurio scoase si motoru redus ... va spun io ca nu iese din picaj nici de la 30 de metri!
cam atat ... dac vretzi pozi ... mai tarliu ca pregatesc modelu nr 2 pe ierarhia preferintzelor mele!
0

#17 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2005 - 02:36 PM

@ Silviu
Dioda nu este pentru sens, ci are misiunea de a "scurge" curentii inversi si supratensiunile (scanteile).
Condensatorii sunt ptr. deparazitare. Am spus " de la producator la producator", deci stiu ei mai bine ce au pus!
Unele motoare au condensatoarele in motor deja, la altele vin in plic sau in cutie. La multe regulatoare dioda este integrata pe placa, iar cei seriosi NU o pun, tocmai ptr. ca trebuie montata cat mai aproape de motor, si nu dupa 15cm de fir, ca nu ai nevoie de a doau antena!( cei 15 cm se comporta ca o antena radiind doar perturbatii). Deci, de la producator la producator! @ silfax- daca nu ai dioda in kit, se pare ca nu este nevoie de ea. Oricum, linkul pus de Picatot face referire si la celebra problema a condensatorului! Francezii au schimbat un pic piesa, si bine au facut!

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#18 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 13 February 2005 - 11:54 PM

Mai oameni buni, n-am avut stare pana cand n-am iesit in seara asta cu ea la un zbor... zbor impropriu spus, deoareshce, tre' sa mai umblu la setarile profundorului si sa-i dau un expo (asa e?) ceva mai mic...., iar la stiku' de "throttle", nu i-am scos arcul si e cumplit de enervant cu.....
Abia in seara asta am vazut si ca derivorul tre' setat cu 10-15 grade stanga. Beleaua este ca dupa ce lansez, tre' sa reduc motorul la fo' 70% caci o ia in sus, intra in limita de viteza si cade p'o parte.
Mai astept eventual si alte sugestii privind setarile.
Ce se spune de imbinarile aripe, este adevarat... inca trei iesiri si va trebui scotch!
O sa va mai bat la cap cat de curand si cu alte intrebari nici o grija :D!
...audaces fortuna iuvat...
0

#19 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 14 February 2005 - 12:16 AM

Salut,

Am si eu cea sfaturi. Votul cu prinderea motorului nu mai e unanim. Da jos scociurile, daca le-ai pus deja, si lipeste cu CA inelul metalic care vine cu motorul direct de fuselaj. Fanta pozitioneaz-o in sus. Vezi foto.
Mai multe avantaje: racire buna, schimbare si acces mult mai lejer la motor. Pina la urma l-am inlocuit cu un 480.
Luci
0

#20 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 14 February 2005 - 12:17 AM

Silfax, daca aparatul ridica botul brusc dupa lansare:
1. ori ai Cg cam in spate
2. ori ai profundorul bracat in sus pe pozitia neutru
3. ori lansezi incorect. Adica nu lansezi orizontal perfect!

Modelul este remarcabil, zboara extraordinar, face si un pic de acrobatie de baza, sta si la panta, face si termica. Dar el nu este totusi un model de acrobatie. Este un fel de motoplanor. Si la asta e f bun. Plus la instructie, zbor relaxat si fara griji multiple.

Eu am pus un petec de velcro intre aripi sa evit demontarea lor fara voie in zbor. Nu am avut inca probleme de astea dar... paza buna... Plus ca am marit putin cursa la directie ca la ranversare era cam puturos. Acum e ok. In rest orighinal cu totul, plus scoci pe burta sa nu se sfasie de la balarii. Si pe bordul de atac al aripii si al ampenajului orizontal.


Bafta.
FROGS CAN FLY!
0

#21 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 14 February 2005 - 12:21 AM

Expo nu e necesar deloc.
Directia ar trebui sa stea dreapta, nu la 15*.
Mai mult ca sigur ca ai o problema cu CG, ca ar trebui sa zboare drept.
Nu e nevoie de scoci la aripi. Nici o grija, joaca ele putin dar nu ies.
Luci
0

#22 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 14 February 2005 - 12:33 AM

Se pare ca poza nu sa atasat.

Fisiere atasate


Luci
0

#23 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 14 February 2005 - 12:38 AM

Da o gaura mica (1x2cm) in bot. Aerul care intra pe aici raceste acumulatorii si mai ales regulatorul dupa care iese pe la servouri.
Era mai usor de dat gaura inainte de lipirea jumatatilor fuselajului. Vezi foto.

Fisiere atasate


Luci
0

#24 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 14 February 2005 - 12:48 AM

Servourile.
Merg chiar si de 9g. Trage un shrink peste ele si lipestel (shrinku') de fuselaj cu CA. Vezi sa nu ajunga la servo ca intra in el si ... bine nu-i.
Eu nu am pus autocolantul decorativ peste locasurile servourilor: aerisire si vezi rapid daca se intimpla ceva cu ele.

Fisiere atasate


Luci
0

#25 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 14 February 2005 - 07:44 AM

Si nu va oripilati ca EZ -ul lui LUK17AB arata ca un dric! A gresit cutia cu vopsele si in loc sa arate ca un avionash vesel, arata ca un mercedes-dric! Da' macar arata bine, si mai are si ampenajul orizontal pliabil ;-)

big
FROGS CAN FLY!
0

#26 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 14 February 2005 - 09:50 AM

Chiar, ideea asta cu ampenajul pliabil este cat se poate de buna ai si cumva si o poza cu un detaliu? Legat de prinderea servo-urilor: "Trage un shrink peste ele si lipestel (shrinku') cu CA" - n-am prins-o.... la ce spui tu "shrink"? Eu am lipit servo cu banda dublu adez de fundul locasului, iar la "urechi" l-am impanat.
Cred ca totusi va trebui sa revad CG-ul, cu toate ca inainte de zbor era acolo unde spunea producatorul....
...audaces fortuna iuvat...
0

#27 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 14 February 2005 - 10:31 AM

shrink=tub (matz, ...) termocomtractil. Se foloseste la imbracat packurile de acumulatori.

Detalii pt pliere AO la:

Asa da B) :
http://forum.######/...topic.php?t=245

Asa nu :lol: :
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...e=post&id=50388

Se mai poate face o chestie faina pt zbor la ora 24 fara luna pe cer: vezi ultima poza din primul link.

*inlocuiti ###### cu: aeromodelism punct com

Aceasta postare a fost editata de AB17LUK: 14 February 2005 - 10:35 AM

Luci
0

#28 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2005 - 05:17 PM

@Silfax.
Nu pot decat sa-ti impartasesc din ceea ce am patit eu personal:
1) CG - important ca Biblia! eventual i-l pui un pic mai greu de bot, in nici un caz invers!
Apoi, cum a procedat Valterash si Silviu66, i-l urci sus, si fara vant mare si cu comenzile pe mijloc reglezi trimul la profundor sa zboare pe cat posibil( bineinteles planat, nu cu motor)orizontal. Atentie, se poate angaja f.repede!. Sfatul cu scoci pe BA si AO trebuia sa-l am si eu inainte sa deranjez un copac la CLG! B)
2) daca urmaresti cele scrise in topic, la un moment dat sugeram sa improvizezi ceva, ca sa urmaresti paralelismul dintre aripa si AO! Vazut din fata trebuie sa fie paralele! Altfel trage intr-o parte! Tot asa daca lipesti decal-uri dezechilibrat sau vreo aripa sau AV este torsionat(a). Verifica si cum merg tijele de comanda!Eu le-am lipit pe toata lungimea incastrarii, si bine am facut(
B) ), caci dupa crash la clg fuselajul era sectionat aproape! Se mai tinea in comenzi, dar l-am putut aduce jos.
Daca tot nu iese, m-as resemna sa-l trimez doar.
Sper ca nu te-am stresat prea mult, o sa-mi impun o limita de cuvinte! :lol:

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#29 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 14 February 2005 - 11:09 PM

Mea Culpa!

CG prea in spate..., cum naiba am verificat eu nu stiu, dar in seara asta l-am mai testat inca o data si acesta a fo' verdictul... cam cu 1cm mai in spate decat era in instructiuni.
Ce fel de skoci sa pun pe BA? Spunea Silviu de unul gros pe care l-a lipit pe burta.... ala mere si pe muchii?
Trebuie musai sa obturez compartimentul servourilor? Daca le las fara, nu se aerisesc mai bine?
@Pavcostel
Nu-ti fa probleme de lungimea mesajelor... orice sugestie este binevenita!
@AB17LUK
Multzam' de detalii, este cool solutia,dar inca nu ma invrednicesc sa le tai pt. a le plia. Poate dupa ce mai prind o tzara de curaj...
...audaces fortuna iuvat...
0

#30 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 14 February 2005 - 11:17 PM

Citeaza

Trebuie musai sa obturez compartimentul servourilor? Daca le las fara, nu se aerisesc mai bine?


Citeaza

Eu nu am pus autocolantul decorativ peste locasurile servourilor: aerisire si vezi rapid daca se intimpla ceva cu ele.

Luci
0

Arata acest topic


  • 35 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro