Transformare Proxxon MF 70 in CNC
#1
Postat 29 July 2011 - 09:37 PM
Din pasiune m-am apucat si eu iar pentru inceput am cumparat un proxxon mf 70 pe care vreau sa-l transform in cnc si fiind nou in bransa am cateva intrebari adresate celor mai priceputi decat mine:
1. Cu ce unealta sau dispozitiv as putea masura cuplul mecesar pentru realizare de cablaje sau gravura in materiale moi? Vreau sa fac aceasta masuratoare pentru a alege motoarele pas cu pas intr-un mod cat mai intelept, sa nu fie nici prea mici ca sa apara probleme dar nici prea mari ca vin cu alte dezavantaje ( cost, greutate) si nu am de gand sa le refolosesc.
2. Freza are precizie de 0.05mm pe care nu as vrea sa o modific in nici un fel deoarece consider ca este destul de acceptabil in conditiile date si as vrea sa stiu ce fel de motoare ar trebui si la ce tensiune este mai ok de lucrat.
Eventual daca are cineva ceva link-uri cu materiale la indemana poate sa le posteze si orice alte sfaturi sunt bine venite.
Multumesc
#2
Postat 30 July 2011 - 07:03 AM
http://www.cnczone.c...conversion.html
http://www.indoor.fl...lingmachine.htm
http://www.jarkman.c...og/cnc/mf70.htm
http://www.thebox.my...Conversion.html
Cauta putin cu gogu si gasesti destule proiecte de studiat .
Succes
#3
Postat 30 July 2011 - 08:22 AM
Sper sa nu o iau pe aratura si-ti zic si de ce. Nu am dus niciodata serios, un calcul pana la sfarsit si posibil ca rezultatul sa fie mult diferit fata de ce am folosit in realitate. Adica am gasit din calcule ca as avea nevoie de motor de 1,5Nm dar sistemul a fost OK si cu 1Nm. La fel si invers, am iesit in acelasi pret, gabarit si masa cand am folosit motor de 1,5 Nm in loc de 1 Nm cat aveam din calcule. Nu mai stiu ce sa zic, discutam de variatii prea mari fata de ce-i in teorie.
Daca vrei sa faci calcule, in mod teoretic ar trebui ca forta pe care o mai ai disponibila la carucior sa fie egala cu forta motoare (cea data de motor) din care scazi tot ce se opune miscarii (forte de frecare din lagare, din ghidaje, de la surub-piulita, inclusiv fortele de aschiere...). Daca ar fi sa scriu in viteza, ar fi m*a=Fm-Fr. Pentru termenul din stanga masa o cunosti sau o poti estima, si acceleratia o impui tu, ca fiind legata de dinamica pe care o doresti acelui sistem. Forta rezistenta o poti aproxima dar cred ca o sa fie mari surprize ca nu stii ce valori sa iei pentru fiecare caz in parte. In final, din ecuatie poti determina forta motoare.
Cum transmisia este pe surub si cunosti datele, daca stii forta axiala necesara pentur actionarea dorita, poti determina cuplul motor necesar care sa-ti asigure acea forta. Teoretic pare simplu, dar ce valori iei in considerare? Cum determini forta de aschiere? (sa zicem ca se ia in calcul varianta cea mai nefavorabila).
Ca o paranteza, eu totdeauna am luat in calcul forta de aschiere egala cu forta transversala pentru care rup scula de aschiere. Ca mai mare de atat nu poate fi, indiferent de situatie. Dar nu stiu daca e normal sa fie asa. A fost acoperitor. Si de multe ori din cauza valorilor mici, pe unele le-am si neglijat.
Parerea mea sincera e sa vezi un proiect asemanator care functioneaza bine si sa cauti un motor de aceeasi dimensiune. Te intereseaza pana la urma flansa de prindere, sau mai concret daca sa fie NEMA 17 sau 23. Cred ca la ce ai acolo un 17 ar fi OK si ca gabarit si ca masa si ca pret. Gasesti motoare cu 17 pana pe la 1 Nm si nu ai nevoie de asa de mult.
Pentru intrebarea a doua, verifica link-urile postate de fanefane ca scoti totul din ele. Asta cu alesul motoarelor este tare pretentioasa. Teoretic ar trebui sa ai acces la diferite variante de motoare, surse de alimentare si drivere de comanda. Posibil ca 1-2 din ele sa fie batute in cuie (cumperi ce gasesti), apoi faci reglaje din ce mai ramane. Iei motorul, din experienta (aici e discutabil) cauti o sursa poate de 24V ca e mai usor de gasit si vezi de reglajul curentului. Dar nu poti spune ca obtii cele mai bune performante daca nu ai ceva experienta capatata efectiv prin "rotitul butoanelor". Nu e asa de simplu. Teoretic, cu motorul montat si alimentat, ar trebui sa ai o sursa regalbila pentru care sa stabilesti o tensiune si apoi s areglezi un curent si sa vezi comportamentul in lucru. Modifici din nou tensiunea, apoi faci teste cu diferite reglaje pentru curent, si tot asa. Pana gasesti o combinatie optima pentru tensiune si curent, sa mearga frumos. Tensiunea o poti regla intre minimul si maximul suportat de driver, curentul cat suporta... Ai multe variante in care intervine si mecanica.
Daca era asa simplu, gaseai pe net doar doua fraze legate de cum se alege motorul si cum se regleaza el sa mearga bine pe orice mecanica si jumate din domeniu era rezolvat.
Multa bafta!
PS. Ca o completare, as cauta un motor cu arbore dublu, sa-i pun o manivela, sa pot avea acces la freza si fara comanda electronica, din motive de lene.
Mai degraba fa-ti probleme legate de prinderea motoarelor pe masina.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 30 July 2011 - 08:44 AM
Telefon: 0721 385365
#4
Postat 30 July 2011 - 09:25 PM
Si eu am convertit cu MF70 acum 2-3 ani. Parerea mea este ca nu merita efortul si am sa si explic de ce.
-un MF70 nou costa pe la 1400 lei
-eu am pus niste motoare de 2.1 Nm, nu l-am utilizat mult, dar cred ca pentru o utilizare indelungata trebuie sa schimbi tijele filetate
-teoretic are precizia de 0.05, dar daca o reglezi sa nu aiba joc, se misca mai greu, daca in schimb nu-l strangi atunci are juc, mai ales la deplasarile extreme.
-Fixarea motoarelor le-am facut cu o flansa fixata de manerele originale, nu am modificat nimica in constructia de baza.
In final, am ajuns la concluzia ca din suma pe care am dat-o pentru kitul MF70, mai bine cumparam sine de ghidaj sa-mi constuiesc eu singur unul, tot cu o freza de la Proxxon. Si asa am si facut, este mai rigid, suprafata de lucru cu mult mai mare, pentru piese de schimb nu trebuie sa dau o suma imensa.
NU vreau sa-ti iau cheful de la conversie, poate eu sunt nepriceput. nu am mai facut asa ceva, chiar si puterea motoarelor am ales aleatoriu (poate cam mari). Pe internet gasesti sigur multe variante, eu acesta l-am ales.
http://arch5.okr.ro/auctions/2009/04/08/21606005-1-500_500.jpg
http://www.thebox.myzen.co.uk/Hardware/CNC_Conversion_files/shapeimage_1.jpg
Prima poza este chiar kitul meu, dupa ce l-am desfacut. Poate te ajuta.
#5
Postat 31 July 2011 - 05:39 PM
Sophy, te rog sa-mi spui din experienta ta daca motoarele de 2.1Nm nu erau supradimensionate sau subdimensionate.
Vad aici http://www.cnc-plus....ing-Motors.html motoare de pentru toate gusturile si tind sa aleg motoare de 3Nm chiar daca sunt destul de scumpe dar sunt speriat de greutatea motorului mai ales pentru axa X.
Acum intrebarea este nu ar fi mai bine sa folosesc motorul de 0.37Nm cu un sistem reductor din roti dintate si curea?
#6
Postat 05 August 2011 - 09:38 PM
#7
Postat 05 August 2011 - 11:06 PM
Abandonul nu este o solutie agreata de mine. Am dat deja 1350 ron pe freza si sunt hotarat sa o transform in cnc indiferent de costuri. Cunostintele si experienta acumulata cand incepi cu ceva mic si faci ceva mare pentru mine sunt nepretuite. Visul meu este sa am 3-4 cnc-uri cu care sa fac cablaje pt mine si diversi clienti si unul mare sa pot "prelucra" si capacul de la sicriu.
#9
Postat 29 September 2011 - 06:08 PM
#11
Postat 19 November 2011 - 11:02 PM
#12
Postat 20 November 2011 - 08:35 PM
pentru a elimina aparitia interferentelor care apar pe cabluri lungi de la spindle comandate in frecventa sau alte surse din zona.
Foloseste cabluri ecranate si un singur punct de conectare la masa si nu vei avea nevoie de ele.
#13
Postat 22 November 2011 - 09:27 PM
Mai am nevoie daca ma ajuta cineva cu o schema de conectare a intrerupatoarelor de capat de cursa la 3 Axis TB6560 CNC Stepper Motor Driver Board Controller