Modelism - RHC Forum: Zlin Z-50 70" - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Zlin Z-50 70" probabil benzinar...

#61 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 29 July 2011 - 01:02 AM

Vezi postareaMLGore, la 28 July 2011 - 09:43 PM, a spus:

Nici un LiFe. Lipo direct! Se leaga toate plusurile si minusurile de la servo intre ele (se scot din mufe) si se duc cu o singura mufa direct la pack (la switch). Tot de la pack se trimite la receptor un + si un -, dar + se inseriaza cu trei diode cu Si (1N4007 de exemplu). Pe pack se MAI PUNE UN VOLTAGE MONITOR PT. 2S . (d-ala de 25 lei de la Sierra).



Daca scot firele de plus si minus din mufele de la servo si las doar firul de semnal ... nemaiavand tensiunea lamelelor de la pinii din mufa NU EXISTA RISCUL ca mufa sa iasa din receptor si doar sub greutatea firelor la un simplu snap , si pa! pa! model ? zic si eu !

P.S.

cam strici si mufele servourilor pe care poate o sa vrei sa le vinzi la un moment dat - si daca mai sunt si de peste 100 Euro !
Oricum .. am inteles cum trebuie facut ... eu tot la un cablaj as recurge in final in ideea de a avea inclusiv acele diode mai bine fixate decat de a le lasa libere si doar cositorite piciorusele lor in serie ( sa nu se rupa de la vibratii ), pentru a putea inlocui mai repede un servo din instalatie etc..
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#62 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2011 - 07:42 AM

Poti folosi prelungitoare de servo, iar firele se taie, nu se scot papucii din mufe.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#63 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 29 July 2011 - 08:02 AM

Da este o idee !

... eu evit pe cat posibil prelungitoare de servo - cat mai putine contacte - atat mai bine .
Unde nu am incotro ( exemplu servouri puse pe coada la care firele nu ajung la receptor sau eleroane ) prefer sa prelungesc prin cositorire cu un prelungitor de cablu de la care pastrez doar mufa ce intra in receptor.

Diodele le pui ca sa mai scada tensiunea pe receptor sau .... ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#64 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 29 July 2011 - 11:39 AM

:rofl: :rofl: A sosit avionul.Ma bucur ca e intreg.Am citit pe alte forumuri ca l-au primit bucati.Aripile sunt ok,directia si stabilizatorul orizontal sunt ok.La fuselaj as putea avea ceva obiectii,am vazut ca e deslipita pe alocuri structura de lemn pt servo din fuselaj.Lipsesc cateva decaluri;nu mi-au pus siglele pt profundor,mi-au pus doar 2 kestii cu Mazda,sau le-au ratacit cei de la vama,ca coletul era desfacut.Macar nu am mai platit nimic.Erau acolo 2 doamne dragute. :rofl:
Ce ma nedumereste este ca pe site spun ca stabilizatorul e detasabil iar in manual ei spun sa il lipesti.Daca era detasabil ar fi trebuit ori ca servo sa fie in stabilizator,ori de fiecare data sa face legatura cu echia.Mi-au dat o gramada de tije lungi,cu toate ca pentru elevator si directie as avea nevoie doar de 4,nu au pus tuburile prin care ar fi trebuit sa vina dar asta sa fie paguba.De cantarit luni,poze tot atunci.Momentan avionul sta la birou,din motive lesne de inteles.
De aratat de afara arata bine.Sa speram ca va si zbura la fel de bine pe cat arata. ^_^ :yahoo:
Trenul este din aluminiu dar va fi schimbat cu unul din carbon.Probabil va trebui sa fac un suport mai ok din balsa pentru rezervor.Asta la prima vedere.Dupa ce montez toate servourile si ii fac CG sa vad ce motor ii va trebui(ca si greutate) vom alege ce i se potriveste.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#65 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2217
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 29 July 2011 - 12:09 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 29 July 2011 - 08:02 AM, a spus:

Diodele le pui ca sa mai scada tensiunea pe receptor sau .... ?


Da, e cel mai simplu mod de a cobori tensiunea. O dioda coboara tensiunea cu ~ 0.7 V, deci 3 diode inseriate vor face ca dintr-un LiPo proaspat incarcat cu 8.4V sa mai ajunga la receptor doar 6.3V, iar cand LiPo se va descarca la 6 - 6.2V, receptorul sa mai primeasca cam 4 V adica tot cam cat ar fi primit de la un pack de 4 celule NiMh descarcat.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 29 July 2011 - 12:11 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#66 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 July 2011 - 12:53 PM

Bine ca l-ai primit in sfarsit... sa fie ce ti-ai dorit !

Eu as pune doar doua diode... Atunci tensiunea maxima pe receptor va fi 7V, cat un 5Nimh fresh incarcat, absolut suportabila de un receptor facut sa mearga la 6V, si cea minima 4.8V, mult mai recomandabila decat 4V, parerea mea...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 July 2011 - 12:54 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#67 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 29 July 2011 - 01:27 PM

Multumesc de explicatii pentru acest gen de alimentare - l-am inteles desi sunt economist, insa ............................
....... m-am "uitat" prin avioanele granzilor ( Sebastiano Silvestri, Donatas Pauzulois, Christophe Paysant-Le Roux CPLR ... si altii ) si nu am vazut decat Power Box System la modele mari cu mai multe servouri legate in carusel ( tandem ) si Hight Voltage sau DigiSwitch, Emcotech, Jeti etc - clasice - pe modele mai mici ..... asa ca eu raman ..... conservator desi asta inseamna ceva bani in plus.

Bafta voua !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#68 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 July 2011 - 01:34 PM

Multe chestii pe lumea asta s-au "inventat" pentru ca din fericire nu s-a stiut ca exista solutii mai complicate...
Sau, principiul KIS :rofl:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 July 2011 - 01:34 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#69 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 30 July 2011 - 09:06 PM

si cateva poze cu zburatoarea;precum si defectele constatate la fuselaj;nu stiu daca sunt majore,dar?

Fisiere atasate


Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#70 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 03 August 2011 - 08:22 PM

Fara prea multe polemici : UN MOTOR ( OS) .... ar suna frumos pe acest model , nu mai pun la indoiala si puterea lui .Reglajele cred ca le cunosti deja .

PS: AI grija ca este un model care se cam angajeaza .Candva am vrut si eu sa-l iau ,dar ....OK oricum bafta cu el ....sa te vad la camp cu el :)
ADOR VITEZA!!!
0

#71 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2011 - 08:37 PM

Vezi postareaTUROK, la 03 August 2011 - 08:22 PM, a spus:

PS: AI grija ca este un model care se cam angajeaza .Candva am vrut si eu sa-l iau ,dar ....OK oricum bafta cu el ....sa te vad la camp cu el :)


S-au inventat si modele de avioane care nu se angajeaza ?!?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#72 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 04 August 2011 - 06:30 AM

Vezi postareaMLGore, la 03 August 2011 - 08:37 PM, a spus:

S-au inventat si modele de avioane care nu se angajeaza ?!?


Da.Ezstar.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#73 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 04 August 2011 - 06:41 AM

Si Easy Glider

Si Easy Glider
0

#74 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 04 August 2011 - 10:53 AM

Vezi postareatetea, la 04 August 2011 - 06:41 AM, a spus:

Si Easy Glider

Si Easy Glider



hmm.. astea nu se pun!!
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#75 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2011 - 09:10 PM

Aeromodelistii lui peste! Inca nu s-a inventat avionul care nu poate fi angajat! Orice profil de aripa , in anumite conditii (viteza+incidenta) se angajeaza! Sa nu uitam lozinca pilotilor de Mig: "Portanta e o floare ce infloreste din viteza".
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#76 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 04 August 2011 - 09:26 PM

Vezi postareaMLGore, la 04 August 2011 - 09:10 PM, a spus:

Aeromodelistii lui peste! Inca nu s-a inventat avionul care nu poate fi angajat! Orice profil de aripa , in anumite conditii (viteza+incidenta) se angajeaza! Sa nu uitam lozinca pilotilor de Mig: "Portanta e o floare ce infloreste din viteza".



Atunci ..... serele Codlea trebuia sa scrie pe Zlin-ul in cauza nu Mazda !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 04 August 2011 - 09:27 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#77 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2011 - 08:17 AM

Ce-a ajuns topicul asta despre Zlin Z-50.... auzi, serele Codlea.... si cu vreo 4 posturi mai sus... cred ca se poate incadra la categoria "culmea modelismului": MLGore pune o intrebare (fie ea si retorica) si primeste raspuns de la .... pilo... :)
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#78 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 05 August 2011 - 08:39 AM

Ca sa nu mai existe "povesti nemuritoare" in acest topic,pana la achizitia electronicii si a motorului se inchide topicul.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#79 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 04 September 2011 - 12:23 PM

Vezi postareaTUROK, la 03 August 2011 - 08:22 PM, a spus:

Fara prea multe polemici : UN MOTOR ( OS) .... ar suna frumos pe acest model , nu mai pun la indoiala si puterea lui .Reglajele cred ca le cunosti deja .

Florin asa sa fie!! Os 160FX va fi.Tinand cond de faptul ca avionul este echilibrat bine cu motorul GF26 care are in jur de 1 kg am ales motorizarea mai mare, de 26 cc fata de cea de 20 cc recomandata de ei.Am vazut la avioanele lui @misumat ca e un avantaj sa ai un pic mai multa putere.
Asa ca asta va ramane alegerea pentru motorizare.Despre OS am auzit la camp numai lucruri bune asa ca mergem pe mana celor care se pricep. :) :)
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#80 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 20 September 2011 - 07:28 PM

Daca vreau sa am un acc pentru receptie si unul pentru servo cum ar trebui sa fie montate?Adica asa ma gandesc eu:sa pun un BEC mic de 2-3A alimentat de la un acc mai mic care sa fie pentru receptor,si un BEC de 10 A care sa fie pentru servo.E corect?Sau spun balarii?Voi avea totusi 9 servo.Sau minim 8,ca nu m-am decis daca pun 2 pe directie.Ca servo am ales HS-uri 645 MG iar pt motor un 82MG.
Parca am vazut la cineva o alimentare de genul asta dar nu stiu daca am inteles ce si cum.Daca fac asa atunci mufa de la BEC-ul cu servo nu se mai baga in receptor?Si ramane doar alimentat?
Cineva priceput ma poate lumina?
merci
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#81 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 September 2011 - 07:57 PM

Raspunsul asta nu e sfat ca n-am facut d'astea desi nu e mare lucru ... cred.
Nu te complici un pic? Daca, oricum, servourile si Rx ul merg la 5V, de ce sa nu le alimentezi la comun? Paraziti?
Daca ai 8 servouri cu un curent de blocare mai mare de 1A (verifica si tu ca parca era un tabel cu stall A pentru Hitec), in mod clar va fi un bec de 10...15A, ca sa fie.
Acumulatorul de pe Rx va tine o vesnicie...
Din cite stiu eu, mufele de la servouri intra in Rx, mai putin plusul care se scoate, se colecteaza de la toate si intra in becul cel mare.
Sau, mai elegant, folosesti cutiuta aia de power care face toata bucataria asta si in plus, inteleg ca poate folosi doi accu pentru redundanta.
Vezi ce mai zice lumea dar, o solutie serioasa si eleganta pare sa fie aia mai scumpa... cutiuta de putere!
Ma bucur ca faci progrese.

Bafta
0

#82 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 20 September 2011 - 08:13 PM

La mine ai vazut ma , pe Giles.Receptorul de la AURORA 9 iti permite o alimentare separata .Acum nu stiu cum ai tu receptorul .

AURICA-I DE TREABA NU?;)
ADOR VITEZA!!!
0

#83 Useril este offline   CamilBM 

  • ex BIGfoot
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1013
  • Inregistrat: 02-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:UAV/F3A/JET/3D/1:1

Postat 20 September 2011 - 08:27 PM

Nu vad rostul alimentarii separate a receptorului...
Sa zicem ca moare bateria care alimenteaza servourile mai intai si receptorul continua sa mearga fiind alimentat din alta baterie. Are vreun rost, sau imi scapa mie ceva?

Olivian - cea mai simpla si buna solutie - pack lipo 2~3s cu UBEC de 15A de la Himodel/Turnigy sau alta firma sau un pack 4~5s NiMh (care e dezavantajos din cauza greutatii)

Aceasta postare a fost editata de CamilBM: 20 September 2011 - 08:30 PM

Fly to live
Live to fly

Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
0

#84 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 20 September 2011 - 08:44 PM

Vezi postareaCamilBM, la 20 September 2011 - 08:27 PM, a spus:

Nu vad rostul alimentarii separate a receptorului...
Sa zicem ca moare bateria care alimenteaza servourile mai intai si receptorul continua sa mearga fiind alimentat din alta baterie. Are vreun rost, sau imi scapa mie ceva?

Olivian - cea mai simpla si buna solutie - pack lipo 2~3s cu UBEC de 15A de la Himodel/Turnigy sau alta firma sau un pack 4~5s NiMh (care e dezavantajos din cauza greutatii)


Parerile sunt impartite ........:good: totusi sunt 9 servouri .Dar daca are un blocaj si-i scade tensiunea ? :excl:

Eu sunt Stan patitu!:good:

Aceasta postare a fost editata de TUROK: 20 September 2011 - 08:45 PM

ADOR VITEZA!!!
0

#85 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 20 September 2011 - 09:07 PM

Vezi postareaTUROK, la 20 September 2011 - 08:13 PM, a spus:

La mine ai vazut ma , pe Giles.Receptorul de la AURORA 9 iti permite o alimentare separata .Acum nu stiu cum ai tu receptorul .

AURICA-I DE TREABA NU?:good:


Florin tocmai de aia.Daca tot am bagat o gramada de bani in avion macar sa fiu impacat ca am facut tot ce tine de mine.Receptoarele de la Multiplex au si ele intrare separata de baterie,deci va merge ca la tine.Sau cel putin asta cu 12 ch pe care il voi folosi la Zlin.Deja au ajuns produsele,sunt la posta,probabil ca vineri pot sa le iau. :good: :excl:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#86 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2011 - 10:41 PM

Iti spun si eu parerea mea, aplicata la toate avioanele mele. Toate sursele de curent din avioane sunt NiMh 4 celule. La inceput am mers cu 5 celule la indicatia cuiva, in ideea ca se misca mai repede servourile, dar la stilul meu destul de linistit de zburat, a 5-a celula era doar o greutate in plus. Nu am pus niciodata Lipo la receptie pentru ca aparitia regulatorului de tensiune in circuit e un posibil motiv de cedare in zbor. Cat despre greutate, nu am prea inteles niciodata parerea generala, conform careia cu Lipo scazi din greutate.... dar tinand cont de faptul ca la Lipo esti obligat sa pui 7,4V iar la Nimh pui atat cat folosesti (de ex. 4,8V), si greutatea la Lipo 2 celule e cam aceeasi cu Nimh 4 celule (evident la aceeasi capacitate), nu prea mi-e clar de unde scazi greutatea folosind Lipo. Din contra, acel BEC mai are si el ceva grame. Singurul avantaj al Lipo ar fi ca poti trage curenti mai mari, dar cu o dimensionare corecta, si cu Nimh poti sta linistit. In concluzie... asta e parerea mea, contrara marii majoritati a modelistilor, care folosesc doar Lipo peste tot, asadar tu decizi cum faci. Cat despre siguranta alimentarii, am la fiecare cate doua comutatoare in paralel, in ideea ca unul ar intrerupe, luate de la Connex Electronic, unele nichelate cu brat foarte scurt.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#87 Useril este offline   radu39 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 21 September 2011 - 12:55 PM

Inca o varianta de alimentare , asta ca sa ai de unde alege.....
Pentru ca am avut si eu aceleasi temeri , eu folosesc alimentarea dubla , cu doi accumulatori si doua intrerupatoare. Mai precis folosesc doua pack-uri LiFe de 1100mA in paralel , iar prin intermediul unui cablaj imprimat foarte simplu, servourile sunt alimentate direct din accumulatori, nu din Rx.(folosesc Futaba si nu are posibilitatea de alimentare separata).
Ceva de genul acesta.....

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  p1.JPG (245.59K)
    Number of downloads: 66

Futaba T8FG
SBACH 342- Pilot RC-DLE30
YAK 54 -Pilot RC-DLE30
KATANA 120 -DLE30
0

#88 Useril este offline   radu39 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 21 September 2011 - 01:01 PM

In plus eu am mai pus doua diode duble Schottky pentru a separa accumulatorii intre ei si care scad tensiunea cu vreo 0,3-0,4V.
Nu am acum o poza de detaliu cu al meu , dar se poate vedea cam despre ce este vorba.

Poate m-am complicat, dar surplusul de greutate nu este semnificativ, oricum aveam nevoie de ceva plumb.
Asa am alimentare dubla, am eliminat UBEC-urile / Lipo cu problemele aferente, servourile trag curent direct din acumulatori fara sa solicite receptorul si ce este mai important, mi-am linistit piticii de pe creier , cu privire la siguranta alimentarii.
Cablajul este simplu ,eu l-am desenat si a fost realizat de cineva care se pricepe , gasit pe acest forum , la “Publicitate personala”.
Am peste 40 ore de zbor cu aceasta configuratie fara probleme si cu aceleasi servouri HS 645MG / HS 5625MG. Tot de atunci folosesc LiFe si pentru aprindere, cu doua diode in serie , tot fara probleme.
Despre avantajele/dezavantajele folosirii acc. LiFe fata de alte tipuri , s-a mai discutat. Eu folosesc LiFe chiar si pe un model termic cu anvergura mai mica, fara regulator.
Nu este “inventia” mea, varianta aceasta am gasit-o pe alte forumuri si nu am facut decat sa arat ce folosesc eu.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  p2.JPG (213.88K)
    Number of downloads: 62

Futaba T8FG
SBACH 342- Pilot RC-DLE30
YAK 54 -Pilot RC-DLE30
KATANA 120 -DLE30
0

#89 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 21 September 2011 - 01:31 PM

Vezi postareaMLGore, la 04 August 2011 - 09:10 PM, a spus:

Aeromodelistii lui peste! Inca nu s-a inventat avionul care nu poate fi angajat! Orice profil de aripa , in anumite conditii (viteza+incidenta) se angajeaza! ................




AN-2!....nu se angajeaza stricto-senso (o aripa picata).....in limita, lasa botul in jos cu aripile orizontale.....si recastiga viteza.atat....se pare ca la asta il ajuta si fantele automate de pe bordul de atac.
No brain, no headache.....
0

#90 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 21 September 2011 - 01:47 PM

Vezi postareapitts, la 21 September 2011 - 01:31 PM, a spus:

AN-2!....nu se angajeaza stricto-senso (o aripa picata).....in limita, lasa botul in jos cu aripile orizontale.....si recastiga viteza.atat....se pare ca la asta il ajuta si fantele automate de pe bordul de atac.



Se confirma si prin accidentul de la Tuzala unde avionul AN2 a cazut placat de la inaltimea la care nu mai avea viteza si implicit nici portanta neintrand in vrie ! - desi in prima faza modelul s-a inclinat usor pe o aripa el a revenit ... posibil si ca urmare a actionarii comenzilor de catre pilot - mai putin profundorul la care se rupsese levierul de comanda.


Revenind la model .... nu complica electronica inutil . Poate sunt multe servouri .... dar multe din ele vor fi in punct neutru si nu vor consuma ( flapsurile, trenul escamotabil daca are ..... nu vor functiona decat la aterizare cand toate celelalte servouri nu vor fi deloc solicitate.
Plus ca daca folosesti servo dedicate pentru retract ( cele neproportionale ) ele nu consuma
nimic pe capetele de cursa - doar cand se deplaseaza - de aceea se si folosesc astfel de servouri.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 21 September 2011 - 01:51 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro