Modelism - RHC Forum: Fantastic Four's VTOL / Flying Car - Hybrid - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Fantastic Four's VTOL / Flying Car - Hybrid

#1 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 18 July 2011 - 08:02 PM

Salutare tuturor si bine v-am gasit!

Sunt pasionat de ani buni de modelism, in special aero, insa pana acum nu am avut timpul necesar sa ma ocup serios si de acest hobby. Am citit mai mult timp forumurile straine iar acum ca am dat de acest forum intentionez sa activez si aici. Sunt incepator in domeniu insa ma pricep destul de bine la "mesterit"... ma ocup si cu pc modding, hardware, etc... sunt pasionat, am scule destule si indemana deci consider ca voi fi capabil, cu ajutorul vostru, al celor cu experienta si cunostinte vaste in domeniu, sa contruiesc primul meu VTOL (Vertical Takeoff and Landing aircraft - nu stiu cum ii ziceti voi in romana, probabil am sa aflu curand).

M-am uitat peste sectiunile forumului si asta mi s-a parut cea mai ok ca sa postez despre proiectul pe care doresc sa-l realizez, de la zero. Daca am gresit sectiunea atunci rog un moderator/admin sa mute topicul acolo unde ii este locul. Acestea fiind spuse, va prezint pe scurt cam ce intentionez sa construiesc.

Cu siguranta majoritatea dintre voi ati vazul filmul Fantastic Four 2, si va amintiti de Fantasticar - "masina zburatoare" marca Dodge. Ei bine asta urmaresc sa construiesc, cel putin pornind de la acea idee, sa fac un VTOL cu 4 puncte de thrust vertical... vai ce greu mi-e sa ma exprim daca am studiat atata doar in engleza... exista un topic pe forum unde sunt explicati termenii in romana?

Ca si design cam asta urmaresc, intr-un final:




Initial vroiam sa-l fac doar cu 3 props, doua in spate si una in fata, insa apoi, pentru ca am nevoie de putere de ridicare mai mare, sa poata duce lejer un sistem FPV am decis sa-l fac exact ca si Fantasticar-ul, adica cu 4 EDF-uri... apoi am renuntat la EDF pentru ca mi s-a spus ca voi beneficia de putere de ridicare mai mare daca voi folosi elici normale, cu 2 pale sau 3 pale, poate chiar si contra-rotative sau cum le zice in romana.

Asadar, acum sunt in faza incipienta, cand trebuie sa ma decid ce motoare electrice voi folosi, probabil outrunner 6s, ce elici, etc.
Deocamdata am ramas la ideea de a folosi elici protejate de... teava sau cum sa ma exprim... ca si in elicopterele din filmul Avatar, deci nu EDF-uri in adevaratul sens ci doar pentru a inconjura elicile si a le proteja, plus ca imi ofera o putere mai mare de ridicare.

Stiu ca e un proiect complex, mai ales pentru un incepator ca mine va fi mai dificil, insa nu ma grabesc si vreau sa-l fac incet incet... asadar astept pareri, astept recomandari si tot ce credeti ca imi este benefic pentru a pune pe picioare cat mai bine acest proiect.

Obiectivele mele sunt urmatoarele:

- zbor vertical, hover mode, si zbor normal
- sa pot ridica si ceva suplimentar, aici ar intra FPV si alte cele... daca reusesc sa ridic 2-3 kg in plus voi fi foarte fericit - ramane de vazut ce va iesi si cat de eficienta va fi ratia.
- un design cat mai subtirel, insa banuiesc ca va fi destul de lat si lung datorita celor 4 ansambluri de elici, care dupa calculele mele ar trebui sa fie de vreo 9-10 inci fiecare.
- ma intereseaza sa fie stabil in hover mode si in modul de zbor, nu tintesc spre viteza mare in modul de zbor.

Cam atat deocamdata... am si niste desene de mana facute, probabil le voi posta ulterior.
Momentan ma intereseaza parerile voastre despre acest proiect si sugestii despre ce motoare, elici ar fi mai indicat de folosit... cu 2 pale, cu 3 pale... contra-rotative, simple, etc.

Multumesc!
Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#2 Useril este offline   R3dD3vil 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 1076
  • Inregistrat: 01-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane, elicoptere si orice zboara

Postat 19 July 2011 - 11:15 AM

un quadrocopter cred ca e ceea ce vrei sa faci tu. o placa kk de comanda, 4 regulatoare, eventual 4 edf-uri puternice si o faci sa semene a masina:)
MultiRotor: MultiWii Quad

---------------------------------

Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------



Tx: Turnigy 9X





----------------------------------------------
Imagine postata
0

#3 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 19 July 2011 - 11:42 AM

Vezi postareaR3dD3vil, la 19 July 2011 - 11:15 AM, a spus:

un quadrocopter cred ca e ceea ce vrei sa faci tu. o placa kk de comanda, 4 regulatoare, eventual 4 edf-uri puternice si o faci sa semene a masina:)


Da, cam asa va fi insa nu cu EDF-uri. Placa inca nu m-am documentat sa vad ce e mai ok... din ce am citit multiwii ar fi mai ok... ramane de vazut. Problema e ca tot studiez motoare si elici dar nu stiu care ar fi mai bine de luat, sa-mi ofere atat putere mare cat si randament la baterie... nu as vrea sa ajung sa o pot folosi doar 3-5 minute. Voi ce motor/elice + regulator mi-ati recomanda? Elici am inteles ca e bine sa iau cu pitch cat mai mic, la turatie cat mai mare.

Aceasta postare a fost editata de XVanish: 19 July 2011 - 11:43 AM

Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#4 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 19 July 2011 - 03:25 PM

Ce materiale ar fi mai indicat sa folosesc la constructia scheletului? Lemn de balsa, placaj, bari de aluminiu, sau? Pentru body, la final, ma gandesc ca voi construi totul din fibra de sticla si plexiglass negru pentru "parbrize" :angry:

Ce imi recomandati sa folosesc pentru scheletul de sustinere? Trebuie sa fie cat mai rigid insa cat mai usor... insa neavand cunostinte pt ca nu am lucrat decat cu aluminiul... va intreb pe voi.

Multumesc!
Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#5 Useril este offline   R3dD3vil 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 1076
  • Inregistrat: 01-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane, elicoptere si orice zboara

Postat 19 July 2011 - 03:32 PM

Vezi postareaXVanish, la 19 July 2011 - 03:25 PM, a spus:

Ce materiale ar fi mai indicat sa folosesc la constructia scheletului? Lemn de balsa, placaj, bari de aluminiu, sau? Pentru body, la final, ma gandesc ca voi construi totul din fibra de sticla si plexiglass negru pentru "parbrize" :yahoo:

Ce imi recomandati sa folosesc pentru scheletul de sustinere? Trebuie sa fie cat mai rigid insa cat mai usor... insa neavand cunostinte pt ca nu am lucrat decat cu aluminiul... va intreb pe voi.

Multumesc!


am vazut un tricopter cu corpu din fibra de sticla si brate din brad. deci lemn, baghete de pin zic ca ar fi ok. si ceva fibra de sticla, eventual baghetele invelite in fibra de sticla:) motorizare i functie de cat de greu vrei sa iasa, eu la tricopteru meu am luat motoare e-max 2822 cu elicii de 9 inchi, 9x5. la brate eu am folosit niste tuburi patrate de pvc, ce am gasit pe l amunca si erau perfecte:) deasemenea i-am pus tren de aterizare de trex 600 si o canopie tot de 600, ma rog o sa ii fac, inca nu m-am apucat de asamblarea propiuzisa :angry:
MultiRotor: MultiWii Quad

---------------------------------

Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------



Tx: Turnigy 9X





----------------------------------------------
Imagine postata
0

#6 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 19 July 2011 - 04:21 PM

Ma gandeam sa folosesc ceva baghete doar pentru intarire, iar "platforma" pe care pun electronicele si restul sa o fac din ceva placaj subtire. Am tabla de aluminiu de 2mm destula, cum folosesc ;a pc modding insa e prea grea pt asa ceva... cred ca o sa comand ceva baghete, trebuie sa ma uit mai atent pe magazine ce dimensiuni sunt si la ce preturi, sa vad care e mai rentabil. Ca si arhitectura ma gandesc sa fac un dreptunghi ca si sasiul de la masina, din baghete, iar peste sa fie platforma din placaj, balsa, ceva...

Caut imediat sa vad tricopterul tau. :angry: Esti multumit de motoare, crezi ca ar fi ok pt proiectul asta sau am nevoie de unele mai puternice? Elici de 10xX am zis ca o sa folosesc si eu doar ca o sa le tau din varfuri la pale ca sa fie mai eficiente in teava aia subtire... deci tot cam de 9-9,5" o sa fie si ale mele. Nu stiu insa pitchul de cat sa fie la ele... am nevoie cat mai mic insa necunoiscandu-le "in actiune" nu-mi dau seama ce inseamna "cat mai mic"... probabil o sa-mi dau seama cand studiez prin magazinele online ce dimensiuni sunt mai mici.
Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#7 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 19 July 2011 - 05:11 PM

Motoare de alea, seria 2822, de la EMAX si Turnigy CQ am gasit pe net dar au 1200 sau 1400 Kv si duc 450 grame respectiv 600 grame maxim... inmultit cu 4 buc ar veni vreo 1600-2,4 kg total... mi se par slabute pentru ce am eu nevoie... adevarul e ca sunt si ieftine fata de ce preturi am vazut la motoarele puternice. Trebuie sa ma incadrez undeva la mijloc, sa nu fie foarte scumpe dar sa si aibe putere... ma gandesc ca voi ajunge lejer cu body-ul la 1,2 - 1,5 kg, poate chiar 2 kile... apoi mai intra FPV si alte balarii... deci macar 1000g per motor sa duca... sa am vreo 4 kg total.

Apropo, scuze de confuzie, din graba am inteles ca e tricopterul tau... faza tare e ca l-am cautat pe tot forumul :angry:

Aceasta postare a fost editata de XVanish: 19 July 2011 - 05:13 PM

Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#8 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 19 July 2011 - 08:05 PM

Ma tot uit ca prostul la motoare electrice si vad o gramada de modele... am merg pe Turnigy outrunner dar nu imi dau seama cum e mai bine cu Kv astia ... hai ca amperajul il inteleg dar Kv rotatii per minut am vazut motoare puternice cu mai putin si motoare slabe cu mai multi Kv... sau invers... care e logica la astea? Cine imi poate explica pe scurt ca sa stiu ce e mai bine. Watii la fel...

Ce am inteles eu pana acum:
Cu cat Amperajul e mai mare cu atat se consuma mai repede bateria
Cu cat Kv si Wattii sunt mai mari cu atat e mai puternic motorul?
Am si un calculator insa degeaba il am daca nu stiu ce motor sa aleg, care ar fi mai indicat, ce sa urmaresc la ele... http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp

Este pe forum un topic unde sunt explicate mura in gura toate aceste caracteristici ale unui motor?

Multumesc!
Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#9 Useril este offline   ibm390s 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 28-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare

Postat 19 July 2011 - 08:25 PM

kv e coeficientul motorului. acest coeficient inmultit cu voltajul la care il alimentezi iti da turatia lui. De exemplu un motor de 2000kv la 10v va avea o turatie de 20000 rpm.
01000101010100100100001001000101001000000010011000100000010011010100001001011000001101100101010001100101

Nu am nimic impotriva miscarii feministe... doar sa fie ritmica!
0

#10 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 19 July 2011 - 08:27 PM

Salut!

Bun, asta am inteles, insa de ce vad la motoarele mai mari si mai scumpe Kv mai mic? Adica turatii mai mici... nu ar trebui sa fie Kv mult mai mare, de macar 1350-1400 cum vad la motoarele medii ca pret? Asta nu pricep... sau pentru ca se alimenteaza la voltaj mai mare iese mai mult la calcul? Sau cum...
Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#11 Useril este offline   ibm390s 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 28-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare

Postat 19 July 2011 - 08:44 PM

Pai la motoarele mari kv-ul e mai mic, de exemplu un motor brushless pentru o conversie electrica la un model 1:5 are in jur de 700-900 kv dar ala nu il alimentezi la 2S (8.4v) in ala bagi minim un 8S cu un ESC Mamba XL sau chiar 10S - 12S cu ESC-uri specializare de la Schulze sau MGM astfel incat compensezi kv-ul scazut cu voltajul mai mare. Cand spui 2S de obicei te referi la o baterie lipo cu 2 celule in serie unde voltajul mediu pe celula este de 4.2v iar 2S = 4.2x2 adica 8.4v (vorbim de 4.2v la finalul incarcarii dupa ce incarcatorul a facut ciclul CC/CV)
01000101010100100100001001000101001000000010011000100000010011010100001001011000001101100101010001100101

Nu am nimic impotriva miscarii feministe... doar sa fie ritmica!
0

#12 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 19 July 2011 - 09:05 PM

Bun, deci daca iau deex motorul asta care merge cu baterii 4S, 4 celule (4 x 4.2V = 16.8V) atunci daca are 800 rotatii/Volt inseamna ca la voltaj maxim are 13.440 RPM. La 13.440 rotatii ar trebui dupa specificatiile lui sa aibe un thrust de 2900 grame. La Amperaj zice 50~55A.. asta e consumul lui la maxim pe secunda, minut sau ora?

Deex daca iau bateria asta care e de 4200mAh si impart la 55A imi da 76.37 de ce? Minute, secunde? in voltaj maxim la 2,9Kg ar tine doar 1.28 minute? De fapt mai putin ca bateria 4S scoate doar 14.8 V nu 16.8V cat am calculat initial pt 4S.

Aceasta postare a fost editata de XVanish: 19 July 2011 - 09:10 PM

Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#13 Useril este offline   ibm390s 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 28-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare

Postat 19 July 2011 - 09:12 PM

Eu sincer nu ma prea stiu la "pasari" inca sunt la nivelul solului iar ce am spus despre motoare are la baza ce am citit si eu pe aici si prin alte locuri. Calculele astea sunt ceva mai complexe si sunt oameni pe aici care te pot ajuta, eu ma cam dau batut ca nu ma pricep si nu are rost sa dau drumul la ceva prostii pe gura.
01000101010100100100001001000101001000000010011000100000010011010100001001011000001101100101010001100101

Nu am nimic impotriva miscarii feministe... doar sa fie ritmica!
0

#14 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 19 July 2011 - 09:15 PM

Vezi postareaXVanish, la 19 July 2011 - 09:05 PM, a spus:

La Amperaj zice 50~55A.. asta e consumul lui la maxim pe secunda, minut sau ora?

Amperul e amper, consumul instant.

Capacitatea unei baterii este amperajul care se trage din ea inmultit cu intervalul de timp in care livreaza curentul (m-am saturat sa tot zic asta, si totusi o spun :wacko:).
Prin urmare, e foarte simplu. Daca imparti mAh la A iti da mh - miliore (!) adica 76.37h/1000 - 4min 34s.
It's difficult to make things simple!
0

#15 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 19 July 2011 - 09:23 PM

Ok ibm390s.

Merci Zen ca m-ai lamurit, acum am inteles.
O intrebare mai am despre aceste caracteristici ale motoarelor: Acele valori de la Thrust sunt cat de cat reale, ma pot baza pe ele... daca zice 2.9Kg la maxim chiar duce atata sau vreo 500 grame de-acolo e "marketing"? :wacko:

Multumesc!
Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#16 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 19 July 2011 - 09:58 PM

Motoarele mari se fac special cu kv mic, nu pentru ca nu s-ar putea altfel. Puterea este produsul dintre tensiune si curent. Daca vrei sa obtii o anume putere la o tensiune mica trebuie marit curentul ceea ce e dezavantajos in practica (esc greu si voluminos, fire groase, cantitate mare de caldura disipata). De aceea e mai avantajos la puteri mari sa se lucreze cu tensiuni mari si nu cu curenti mari. De obicei puterea maxima a unui motor se poate obtine doar pe scurta perioada. Ca regula generala, incearca sa nu depasesti in regim de lunga durata trei sferturi din puterea maxima.
In legatura cu constructia ta, orienteaza-te catre motoare si elici de edf-uri chiar daca nu vei folosi carcasa, la tine oricum elicea e intubata. Constructia iti impune folosirea elicelor de diametru mic si vei fi obligat pentru a obtine tractiunea dorita sa utilizezi turatii ridicate.
0

#17 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 19 July 2011 - 10:18 PM

Merci liviu_vladut pentru ca m-ai lamurit. Problema la EDF-uri e ca nu gasesc elici mai mari de EDF cu pale multe, decat de vreo 90mm ceea ce nu mi se pare suficient din ce am vazut la quad-uri si tricopterele de pe forumuri. Pe un forum strain, unde am postat prima oara pana ce am dat de asta, mi s-a recomandat sa renunt la EDF-uri si sa folosesc elici normale protejate de un tub (gen EDF dar doar cat sunt elicile) pentru ca imi da o putere mai mare, thrust. EU personal as fi construit niste EDF-uri custom de vreo 15-20 cm diametru dar de unde elici si toate cele...

Personal, ca sa nu imi iasa body-ul prea mare, nu as depasi diametrul elicelor de 22 cm, adica vreo 9" hai 10"... plus ca mi s-a spus sa tau din varfurile elicelor ca sunt mai eficiente, nu se pierde aerul din jurul lor cand sunt protejate de tub... sau ceva de genul am inteles. Deci asta inseamna ca daca merg pe elici normale de 11x4.7 ma gandeam eu... sau de 10x3.8... ar fi ok. Desi iar mi s-a spus sa aleg elici cu pitch cat mai mic... 3.8 e mic? Tu ce zici, ce recomandari ai la toata treaba asta?

Acuma trebuie sa ma decid in prima faza la ce motoare sa folosesc... abia acum incep sa ma destept cum sta treaba cu ele... plus ca trebuie sa tot aleg si o baterie - doua, niste ESC-uri pe masura si mi-e cam dificil cu atata informatie de-odata. :blink:
Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#18 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 19 July 2011 - 11:59 PM

Sunt foarte curios de rezultatele de AICI... numai ca cine stie cat mai dureaza... asa ceva intentionam si eu initial sa fac... insa nah, ramane de vazut ce concluzii se trag dupa testele alea. Pana una alta cred ca o sa incep sa construiesc incet structura, fara tubul din jur.

Aceasta postare a fost editata de XVanish: 20 July 2011 - 12:01 AM

Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#19 Useril este offline   R3dD3vil 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 1076
  • Inregistrat: 01-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane, elicoptere si orice zboara

Postat 20 July 2011 - 07:44 AM

Vezi postareaXVanish, la 19 July 2011 - 05:11 PM, a spus:

Motoare de alea, seria 2822, de la EMAX si Turnigy CQ am gasit pe net dar au 1200 sau 1400 Kv si duc 450 grame respectiv 600 grame maxim... inmultit cu 4 buc ar veni vreo 1600-2,4 kg total... mi se par slabute pentru ce am eu nevoie... adevarul e ca sunt si ieftine fata de ce preturi am vazut la motoarele puternice. Trebuie sa ma incadrez undeva la mijloc, sa nu fie foarte scumpe dar sa si aibe putere... ma gandesc ca voi ajunge lejer cu body-ul la 1,2 - 1,5 kg, poate chiar 2 kile... apoi mai intra FPV si alte balarii... deci macar 1000g per motor sa duca... sa am vreo 4 kg total.

Apropo, scuze de confuzie, din graba am inteles ca e tricopterul tau... faza tare e ca l-am cautat pe tot forumul :blink:


emax 2822 cu elicie 9x6 duce 750 grame, iar daca pui un emax 2812 cu elicie 7x6 apc duce tot 750 grame, testate de mine, 2822 am pe planor care are un kilogram si il duce perfect in aer, nu pe verticala, iar 2812 am pe mig 29, pe zaggy si pe mustangu p-51d si merge beton.
MultiRotor: MultiWii Quad

---------------------------------

Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------



Tx: Turnigy 9X





----------------------------------------------
Imagine postata
0

#20 Useril este offline   R3dD3vil 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 1076
  • Inregistrat: 01-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane, elicoptere si orice zboara

Postat 20 July 2011 - 07:50 AM

Vezi postareaXVanish, la 19 July 2011 - 10:18 PM, a spus:

Merci liviu_vladut pentru ca m-ai lamurit. Problema la EDF-uri e ca nu gasesc elici mai mari de EDF cu pale multe, decat de vreo 90mm ceea ce nu mi se pare suficient din ce am vazut la quad-uri si tricopterele de pe forumuri. Pe un forum strain, unde am postat prima oara pana ce am dat de asta, mi s-a recomandat sa renunt la EDF-uri si sa folosesc elici normale protejate de un tub (gen EDF dar doar cat sunt elicile) pentru ca imi da o putere mai mare, thrust. EU personal as fi construit niste EDF-uri custom de vreo 15-20 cm diametru dar de unde elici si toate cele...

Personal, ca sa nu imi iasa body-ul prea mare, nu as depasi diametrul elicelor de 22 cm, adica vreo 9" hai 10"... plus ca mi s-a spus sa tau din varfurile elicelor ca sunt mai eficiente, nu se pierde aerul din jurul lor cand sunt protejate de tub... sau ceva de genul am inteles. Deci asta inseamna ca daca merg pe elici normale de 11x4.7 ma gandeam eu... sau de 10x3.8... ar fi ok. Desi iar mi s-a spus sa aleg elici cu pitch cat mai mic... 3.8 e mic? Tu ce zici, ce recomandari ai la toata treaba asta?

Acuma trebuie sa ma decid in prima faza la ce motoare sa folosesc... abia acum incep sa ma destept cum sta treaba cu ele... plus ca trebuie sa tot aleg si o baterie - doua, niste ESC-uri pe masura si mi-e cam dificil cu atata informatie de-odata. :blink:


edf-urile lucreaza total diferit de eliciile clasice, spre exemplu un C17 edf de la hobby king are 4 edf-uri de 55 cu motoare de 3200 kv si greutatea totala a avionului e in jur de 2 kilograme. deci cred ca vtolu tau nu ar depasii 2 kile decat daca il faci din otel. dar daca folosesti ceva baghete de pin sau carbon la fuselaj si il imbraci ori cu oracover sau cu depron nu ar fi prea greu. si o configuratie asemanatoarea ar fi ideala, obtii si putere, poti pune si o camera, sau ai viteza in aer. imaginatia iti e limita.
MultiRotor: MultiWii Quad

---------------------------------

Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------



Tx: Turnigy 9X





----------------------------------------------
Imagine postata
0

#21 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 20 July 2011 - 04:30 PM

Da, ar duce nu zic dar nu as avea asa de mare putere pe verticala.. ala e totusi avion, in flymode turbinele alea sunt ok dar pe verticala? Nu cred ca vor putea ridica atat greutate, vreo 4-5 kile in total... deci ori EDF-uri mai mari, ceea ce nu gasesc... doar daca le confectionez eu ori elici blindate/invelite (shrouded), ca si la elicopterul din Avatar.

Tot stau si ma gandesc ca mai bine ar fi 4 EDF-uri mai mari, sa zic de vreo 15-20 cm maxim, la turatie mare dar nu extrem de mare pentru vibratii, consum, etc... unde as gasi elici de EDF mai mari? Ati vazut pe undeva? Ca blindajul il pot construi... ma gandesc ca daca tot il fac de la zero si cum VTOL-urile oricum sunt teste, optimizari, teste si iar teste mai bine fac niste EDF-uri sau elici de EDF blindate.
Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#22 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 20 July 2011 - 04:38 PM

Momentan am multe proiecte pe cap si nu dispun de timp dar de indata ce ma eliberez o sa incep sa lucrez la Fantasticar-ul asta... momentan as vrea sa ma pot decide pe ce cale sa o iau.. insa vad ca mi-e cam dificil sa ma hotarasc... nu vreau inca un VTOL din depron care sa fie usor si sa zboare frumos... vreau ceva mai teapan, putin mai greu, si eficient la ridicare... insa nici chiar asa de eficient incat sa ma tina bateria doar 3 minute :good: Deci... un compromis, undeva la mijloc.

Ma uitam zilele astea la Lista asta... este acolo un quadcopter care ridica 20 Kg... si e doar pe elici... deci nu vad de ce nu as reusi sa ridic lejer 5 Kg insa sa nu fiu limitat la 3-5 minute de zbor. Trebuie doar sa mai studiez, sa vad ce configuratii au folosit altii, ca sa-mi fac o idee cam pe unde ar trebui sa ma incadrez... problema momentan e ca am foarte mult de citit, sa ma documentez, sa studiez setup-uri si tot felul.. iar asta ia timp ceea ce momentan nu prea am.

Aceasta postare a fost editata de XVanish: 20 July 2011 - 04:38 PM

Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#23 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 20 July 2011 - 04:49 PM

Alea,20 nu sunt kilograme,sunt pounds(nu stiu cum le traduci).20 pounds(lbs)=5,40 kg(aproximativ)

Aceasta postare a fost editata de pilo: 20 July 2011 - 04:50 PM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#24 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 July 2011 - 06:07 PM

livre

20 lb, lbs = 9.071 847 4 kilogram

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 July 2011 - 06:09 PM

0

#25 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 20 July 2011 - 07:22 PM

Da, scuzele de rigoare, nu am mai verificat, stiam ceva de 20... deci 9 Kg.. totusi e ceva, doar cu elicile goale... pe verticala, static thrust-ul (împingerea statica - ce traduceri ciudate) ar trebui sa fie mai bun daca blindez elicile... deci clar putere mai mare de ridicare pe verticala, in detrimentul vitezei in modul de zbor, ceea ce oricum nu ma intereseaza. Corect?

Aceasta postare a fost editata de XVanish: 20 July 2011 - 07:23 PM

Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#26 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 20 July 2011 - 10:51 PM

Nu ma asteptam sa vrei o constructie asa mare, de aici si sfatul cu edf-urile.
Eu as face in felul urmator: as cumpara un motor, un regulator, o elice, un acumulator si un watt-metru. As construi intubajul potrivit elicei si as vedea ce rezultate obtin practic. In felul asta o sa ai niste date care iti vor permite dezvoltarea ulterioara a corpului aparatului.
0

#27 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 21 July 2011 - 01:07 PM

La concluzia asta am cam ajuns si eu... am tot citit multe topicuri si discutii pe tema VTOL-urilor, in special quad-uri si am vazut multe concluzii trase de oameni cu experienta... culmea e ca fiecare si-a construit modelul si si-a ales configuratia in felul lui, pentru ce a avut nevoie, si doar dupa teste indelungate au ajuns la o varianta buna insa sincer sa fiu eu unul nu-mi permit sa cumpar zeci de motoare si ESC-uri, elicile hai ca nu sunt scumpe... si sa tot testez... plus ca in cazul meu, fiind vorba de greutate mai mare implicit inseamna motoare, esc-uri, elici mai mari => bani mai multi, teste, etc.

Credeam initial ca va fi usor, cu ajutorul colegilor forumisti voi reusi sa aleg un motor, esc, elice (recomandate de ei) pentru a putea construi prima varianta de intubaj si a testa consumul, eficienta si puterea de ridicare cu un cantar... rata de greutate/putere de ridicare... insa se pare ca nimeni nu imi poate recomanda un anume motor + elice... probabil din cauza ca modelul meu e mai greu, designul nu e inca de cat teoretic, nu am o greutate ca sa ne facem o idee, etc.

Astept sa mai incasez ceva bani sa-mi pot comanda Dx8-ul iar odata cu acesta voi comanda cel mai ieftin motor care sa duca, teoretic - din caracteristicile producatorului, minim 2Kg thrust cu elicea recomandata. Si atunci voi putea sa testez... alta solutie nu prea am.
Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#28 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 21 July 2011 - 05:11 PM

In postul meu de mai sus exact asta am facut. Ti-am facut o lista cu componentele de la care poti pleca si locul de unde le poti achizitiona. Dar cineva a sters-o. Putem continua discutia cu placere in alta parte, aici nu avem voie decat generalitati.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 21 July 2011 - 05:11 PM

0

#29 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 21 July 2011 - 06:55 PM

Serios? Nu am apucat sa vad lista... probabil ai postat ceva link-uri catre produse de la concurentii lor directi... este una dintre regulile acestui forum... am mai citit unele discutii de acest gen pe acest forum, plangeri, etc... cu intentia de a nu jigni Staff-ul acestui forum afirm faptul ca duc lipsa de profesionalism... chiar daca scopul este cel comercial, firmele implicate au mult mai mult de pierdut, pe termen lung, prin acest gen de moderare. Asta e... din pacate traim in Romania, unde inca mentalitatea si felul de a vedea lucrurile, politica de management, nu s-au dezvoltat, sunt tot la nivel de comunism. Posibil sa-si dea seama de acest aspect si sa schimbe ceva, insa probabil va fi prea tarziu.

Revenind, daca ai chef iti pot da add la id-ul de messenger, cand avem timp putem povesti acolo mai multe. Banuiesc ca il ai trecut la profil.

Merci!
Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

#30 Useril este offline   XVanish 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Web development, modelism

Postat 22 July 2011 - 08:02 PM

Am mai studiat putin treaba cu elicile intubate si modelul Fantasticar-ului, cum arata in 3D si toate cele. M-am decis asupra dimensiunilor elicilor, care ar trebui sa fie cat mai mari insa nu pot fi nici extrem de mari pentru ca, deoarece Fantasticar-ul are elicele in interiorul body-ului, ma forteaza sa fac modelul de dimensiuni imense... mai lat de 1 metru!

As vrea sa folosesc elici de 10-11" ceea ce inseamna intubaj cu diametru interior de aprop 28 cm... mari! Doua intubaje de 30 cm fiecare + distranta intre ele de inca macar 30 cm ca sa fie cat mai stabil modelul... ajung lejer la o latime de 90 cm. Daca are 90 latime asta inseamna ca pe lungime ar trebui sa fie macar de 3 ori distanta dintre intubajele laterale, adica 90 cm.

La modelul 3D pe care il am intubajele au 2.5 cm diametru, 5.5 cm distanta pe laterala intre intubaje (deci de 2,2 ori diametrul intubajului) si 9.5 cm distanta pe lungime intre intubaje! Asta inseamna de 3,8 ori distanta dintre intubaje pe lungime! Deci in realitate ar trebui sa fac modelul de dimensiunile urmatoare:

Cu elici de 11" @ 28 cm diametru interior @ 30 diametru exterior intubaj
- 30 cm diametru exterior intubaje
- 66 cm distanta intre intubaje pe laterala (30 cm * 2.2)
- 114 cm distanta intre intubaje pe lungime (30 cm * 3.:rolleyes:
Dimensiuni reale cu tot cu intubaje:
- pe latime - 126 cm (30 + 66 + 30)
- pe lungime - 174 cm (30 + 114 + 30)

Marimea finala a modelului trebuie sa fie mult mai mare de atat... pentru ca am nevoie de distanta de vreo 3cm pe laterale si fata-spate... in spate vreo 5 cm ar fi suficient insa in fata botul e mai ascutit/mai lung deci inca vreo 50 cm pana in varful botului.

Innebunesc... cum pisici sa fac modelul asa de mare si sa mai si zboare?? :good:

Trebuie sa ma mai gandesc... problema e ca daca folosesc elici mai mici de 10-11" nu mai am eficienta si putere... as prefera RPM mai mic si elici mai mari.

Va atasez cateva exporturi din modelul 3D ca sa va faceti o idee.

Fisiere atasate


Internetul e distractie, nu pierde controlul!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro