Modelism - RHC Forum: caldura, noul inamic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

caldura, noul inamic

#1 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2011 - 10:29 AM

la aeropower fly-in am fost martorul la urmatoarea treaba : oprirea a doua receptoare futaba in 2.4ghz din cauza caldurii.
se dau urmatoarele : o katana de la sebart(proprietar andug, sper sa fi retinut bine nick-ul), 1.5m anvergura. canopie mare, intra lumina in interior. se lasa avionul in bataia soarelui ceva timp. se duce apoi pe pista, se porneste motorul, se testeaza comenzile, se misca ceva ceva si apoi zbang! se opreste comanda. totul ingheatza. servourile erau inca alimentate si blocate pe ultima pozitie. am incercat sa le misc si nu am putut. se opreste porneste alimentarea. canci. nimik. oprim motorul astupand carburatorul, luam avionul si il bagam la umbra. desfacem canopia, pun mana pe receptor. ardea. il mai lasam un pic, se racoreste vreo 10 min la umbra, si-a dat drumul.
al doilea receptor s-a blocat tot asa pe sol, inainte de decolare. s-a bagat la umbra, si-a revenit, insa a doua oara s-a blocat in aer, cu consecinte nu dezastruoase :pardon:

deci morala : nu lasati receptoarele in bataia directa a soarelui, asigurati-le racire and shit.
PS : nu e reclama antifutaba. astea s-au nimerit acum sa stea in soare
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#2 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 13 July 2011 - 10:42 AM

damnnnnnnn.....bine de stiut ...multumim
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 July 2011 - 12:03 PM

E cunoscuta din vara lui 2008, cand a aparut prima oara.
Si apare doar cu receptoare din acei ani, in care foloseau chipuri consumer, cu rating 40-50 grade.
Asigurati ventilarea compartimentului electronica corespunzator, si nu folositi capote negre. Sau nu mai lasati avioanele la soare.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 13 July 2011 - 01:43 PM

Vezi postarearenatoa, la 13 July 2011 - 12:03 PM, a spus:

Asigurati ventilarea compartimentului electronica corespunzator, si nu folositi capote negre. Sau nu mai lasati avioanele la soare.


sai mai bine, un mic ventilator (cooler) pe 3-6v, pus deasupra receptorului. nu-i mai simplu? intreb si eu.


http://www.flyinggia...0&postcount=101
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 July 2011 - 02:02 PM

Daca este spatiul inchis si caldura nu se evacueaza, nu va avea nici o eficienta.
Plasticul nu e piele sa transpire, ca prin evaporare sa se realizeze o racire locala.
Poate un mic element Peltier pe receptor :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2011 - 02:28 PM

Vezi postareaALLEN, la 13 July 2011 - 01:43 PM, a spus:

sai mai bine, un mic ventilator (cooler) pe 3-6v, pus deasupra receptorului. nu-i mai simplu? intreb si eu.


http://www.flyinggia...0&postcount=101


E mai simplu dar cu eficienta indoielnica (dupa parerea mea). Nu-mi permit eu sa contrazic Gigantii de pe FG dar logica imi spune ca degeaba falfai aerul cu un cooler mic INTR-UN spatiu mic si oarecum inchis. Poate scazi temperatura cu cateva grade (care fac diferenta, de multe ori...) dar e posibil sa nu fie suficient. Asa ca, eu unul, admitand ca as vrea sa zbor la temperatura de "topire" a receptoarelor (slabe sanse... ) m-as gandi sa-i fac racire ca lumea adica fie plasarea receptorului pe un curent de aer cu admisie si evacuare generos dimensionate sau, daca se poate si nu strica aspectul prea tare, undeva cu o fata in afara modelului (decupare in fuselaj, de ex). Nu e simplu, dar daca avem problema asta acum...
0

#7 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 13 July 2011 - 02:36 PM

am gasit si varianta asta. decupat fuselajul deasupra aripii si facut din balsa un fel de tub care capteaza aerul si-l indreapta fix pe receptor.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#8 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2011 - 02:58 PM

Ma bag si eu in discutie, ca eu era sa o patesc. Daca apucam sa ridic avionul in aer acum sigur nu-l mai aveam. Noroc cu Hash care m-a ajutat la niste reglaje :-) / Imediat ce am ajuns acasa m-am uitat pe instructiunile care au venit cu RX-ul de la Futaba ( 614 FS). Scrie ca parametrii de functionare normali sunt intre -15 grade Celsius si +55 grade Celsius.
Daca afara erau probabil la soare in jur de 40, aproape sigur in avion temperatura era la limita superioara.
Am dat apoi si pe net si am gasit un filmulte cu un tip care testeaza in conditii controlate 2 rx-uri 614 FS : unul cu un punct auriu pe el ( generatie mai noua am inteles) si unul clasic ( fara punct, cazul meu).
Cel fara punct nu mai functioneaza de pe la + 60 de grade C in sus. Cand scade temeperatura pe la +50 grade C revine.
Celalalt are o toleranta mai mare, dar nu imi mai aduc aminte exact ca ma interesa mai putin.

Apropos, rx-ul 614 FS in cauza de pe Katana e de prin 2008, luat de pe Tower Hobbies si nu are nicun "punct" pe el. Mai am unul , luat de la Botosani in 2010, tot fara "punct".
Inca ceva, instructiunile la care fac referire mai sus nu sunt specifice pentru acest rx, ci pentru toate rx-urile FASST.


0

#9 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 13 July 2011 - 04:20 PM

Temperatura masurata cu termometrul infrarosu pe receptorul lui MlGore arata 78 grade Celsius inainte de primul incident cand Gore a anulat decolarea din cauza debinduirii receptorului(sau asa parea).In momentul acela inca nu cunosteam motivele pentru care receptorul nu mai reactiona de nici un fel.Dupa 30 de minute la umbra receptorul si-a revenit miraculos.
Banuiesc ca componentele active din receptoare nu au fost proiectate sa lucreze la peste +55 grade celsius,sunt componente comerciale nicidecum pentru aplicatii speciale.
flying is my life...
0

#10 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2011 - 04:47 PM

Este un fapt cunoscut, cum a spus si renato, RX-urile Futaba FASST din generatiile de inceput au acest defect, se dau peste cap la temperatura (si se supraincing). Nu este nevoie de cipuri militare pentru caldura, orice integrat normal merge peste 100C fara probleme (asta nu inseamna ca e si bine), cardul meu video sta la 98C de ani de zile. ESC-urile se decupleaza dupa ce ating 100C (si merg fara probleme sub). Nici un alt producator de radio in 2,4Ghz sau clasic nu a avut problema asta.

Din cate stiu eu Futaba a rezolvat problema de ceva timp, adica de peste 1 an. Ca cele vechi fac figuri nu e nici o surpriza, totul e sa nu faca si unele noi la fel. Pariez ca cele Orange FrSky compatibile nu au nici o problema.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 13 July 2011 - 04:48 PM

0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 July 2011 - 05:53 PM

Eu as scoate din carcasa un asemenea receptor.
Transceiver-ul 2724DH, el este cel cu problema, avand rating de 60 grade, mai este ingropat si in interiorul receptorului, chiar decasetat racirea e dificila.
Este chipul de pe placuta cu antene, montat pe fata spre interiorul receptorului.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 15 July 2011 - 09:34 PM

Mmmmda, nu-i de mirare ca ati avut probleme cu caldura, si pe camerele Big Brother arata mai tot timpul 42 grade C. Asa cum au subliniat si antevorbitorii mei, problema temperaturii in zilele de vara asupra echipamentelor in 2,4 se cunoaste demult. Am participat prin 2008 la un miting extern si nu intelegeam de ce sunt atat de panicati si umbla cu termometrul prin modele. Pai clar ca temperatura in interiorul fuselajului si mai ales sub o cabina neacoperita, poate ajunge la temperaturi extrem de mari. Pe-atunci au aparut primele probleme la unele marci.

Nu vreau sa rascolesc subiectul ci vreau doar sa va atrag atentia asupra unui singur lucru. Nu uitati ca si emitatorul functioneaza in aceleasi limite de temperaturi si chiar daca pare ciudat, temperatura acestuia poate depasi temperatura receptorului.

Atasat aveti un exemplu in care am selectat doar curbele de temperatura RX si TX. Cei drept, vorbim de un heli electric insa puteti vedea cum creste temperatura modulului de emisie si dupa cum stiti, deobicei zburam cu soarele in spatele nostru (cand se poate :) ).

Fisiere atasate


0

#13 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2011 - 07:00 PM

Hai sa fac un pic de lumina:
Receptorul meu era un Futaba R6008 HS din 2010 ( a venit cu statia) iar montajul pe model il expunea razelor soarelui. La tentativa de zbor de sambata, cand nu mergea neam, era ledul rosu aprins ca si cand nu ar fi fost statia pornita. Am dat canopia de pe model jos si am masurat 78 de grade la nivelul receptorului. Dupa zece minute la umbra si-a revenit, am facut si un range check si totul parea OK. In aceeasi seara am zburat 10 minute fara probleme. A doua zi, am tinut in mod expres modelul la umbra pt. a nu avea probleme;cu toate astea am ramas fara comenzi cand, intr-o vrie plata, vantul a dus modelul la vreo 300m de mine. La locul "accidentului" am gasit modelul cu receptia alimentata, dar cu led-ul rosu aprins, cu toate ca statia de telecomanda ramasese pornita la postul de pilotaj, chiar am sunat un coleg si l-am rugat sa opreasca si sa reporneasca statia. Mai ciudat e ca nu a intrat nici macar in Fail-safe, cu toate ca acesta era programat pt. toate comenzile. Bineinteles, cand am ajuns cu modelul langa statie, totul revenise la normal.
Concluzie: "Tratamentul termic" la care a fost supus receptorul cu o zi inainte pare sa-l fi afectat iremediabil; il voi muta pe o spuma.

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 16 July 2011 - 07:01 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#14 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 03 October 2011 - 09:54 AM

Deci pina la urma cum putem sa ne dam seama care receptoare au probleme cu caldura ..... in curand va trebui sa achizitionez un receptor Futaba R6008HS in 8 canale si as vrea sa stiu sa nu cumpar ceva ce are probleme?
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 October 2011 - 10:21 AM

Nu cred ca s-a schimbat ceva, ci doar au rearanjat piesele pentru o mai buna aerisire.
Si Frsky foloseste acelasi transceiver ML2724DH ca si Futaba, functionand pana la 60 grade. Doar ca e mai aerisit plasat, ca in receptoarele noi Futaba.
Nu e cazul de observatii malitioase despre clone chinezesti, chipul e de uz general, pe piata din 2003, cand nu exista RC 2.4GHz. Asta apropo de spiritul inovator al marilor branduri.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Useril este offline   radu39 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 03 October 2011 - 06:19 PM

Vezi postareaTeo-Costin, la 03 October 2011 - 09:54 AM, a spus:

Deci pina la urma cum putem sa ne dam seama care receptoare au probleme cu caldura ..... in curand va trebui sa achizitionez un receptor Futaba R6008HS in 8 canale si as vrea sa stiu sa nu cumpar ceva ce are probleme?



Se pare ca receptoarele care au un punct auriu intre cele doua antene, suporta temperaturi mai mari.
Aici http://www.vimeo.com/2668334 este un test home made pe doua 617, unul cu acel punct auriu si altul fara. Pare a fi o diferenta majora.
Pe FG si Rc Universe gasesti mai multe discutii despre asta, insa nu am gasit (desi am cautat) nimic oficial de la Futaba , in legatura cu asta.
Se pare ca cele fabricate incepand cu 2010 , au toate acest punct. Eu am 6108SB (cel care vine cu T8FG), luat in ianuarie de la noi din tara , si are acel punct auriu.
Futaba T8FG
SBACH 342- Pilot RC-DLE30
YAK 54 -Pilot RC-DLE30
KATANA 120 -DLE30
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro