modelism utilitar pistonase hidraulice
#2
Postat 20 November 2009 - 12:15 PM
In strainatate cele mai mici si ieftine sunt aici: http://www.wpraez.de/ (de la scara 1/32 in sus ...)
Aici este si un filmulet reprezentativ: http://www.youtube.c...h?v=vvaYTVBHHYU
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 20 November 2009 - 12:23 PM
#3
Postat 20 November 2009 - 01:30 PM
ca alternativa pentru bratul telescopic , al macaralei sau basculantei , se poate folosi cu brio surub cu bucse mobila , antrenat cu reductor + motor electric ( si scapi de distribuitorul hidraulic )
#4
Postat 20 November 2009 - 01:40 PM
Cilindrul hidraulic sau cel cu surub se poate folosi numai la urcarea/coborarea bratului. Lungirea/impachetarea bratului ar fi mult mai comod de realizat prin trolare cu cablu.
#5
Postat 20 November 2009 - 05:34 PM
ctc, la Nov 20 2009, 01:30 PM, a spus:
ca alternativa pentru bratul telescopic , al macaralei sau basculantei , se poate folosi cu brio surub cu bucse mobila , antrenat cu reductor + motor electric ( si scapi de distribuitorul hidraulic )
la sistemul acest ma gindisem si eu dar imi plac mai mult pistoanele hidraulice,dau un aer mai realist
#6
Postat 20 November 2009 - 10:55 PM
Sir_Vaska, la Nov 20 2009, 01:40 PM, a spus:
3.jpg
6.jpg
7.jpg
18.jpg
Cilindrul hidraulic sau cel cu surub se poate folosi numai la urcarea/coborarea bratului. Lungirea/impachetarea bratului ar fi mult mai comod de realizat prin trolare cu cablu.
buna
pozele aste de unde le ai?
James Dean
#7
Postat 21 November 2009 - 11:26 AM
#8
Postat 21 November 2009 - 04:38 PM
ctc, la Nov 20 2009, 01:30 PM, a spus:
...
Si eu cochetez cu accesorii hidraulice, fiind totusi destul de scumpe o sa incerc sa-mi fac singur. Cred ca problema cea mai grea o sa fie distribuitorul. Pompa cred ca o sa fie cu pinioane iar cilindrii mi se par ceva mai usor de realizat.
Ca furtunase am de gand sa folosesc izolatie de la conductori electrici , banuiesc ca trebuie sa reziste cu succes pana la 20atm , poate chiar mai mult.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 21 November 2009 - 04:39 PM
#9
Postat 21 November 2009 - 11:51 PM
Sir_Vaska, la Nov 21 2009, 04:38 PM, a spus:
Ca furtunase am de gand sa folosesc izolatie de la conductori electrici , banuiesc ca trebuie sa reziste cu succes pana la 20atm , poate chiar mai mult.
am eu o idee mai buna,o sa experimentez eu
#11
Postat 22 November 2009 - 08:39 AM
Mai bine poti modifica si adapta amortizoare metalice de pe automodele la scara 1:10 sau 1:8.
Dar parerea mea este ca se incepe cu ce e mai greu de realizat ...
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 22 November 2009 - 08:49 AM
#12
Postat 22 November 2009 - 10:44 AM
Uitati ceva interesant. Dar cum a zis si Sir_Vaska nu stiu cat rezista acele seringi. IO ma gandeam la niste servomecanisme modificate la care sa ii scoti piedica de pe angrenaje sa se poata nvartii la nesfarsit,si scoas si acel circuit ca sa nu mai revina la loc.(Nu stiu cat de corect este ce am zis cu servomecanismul dar imi dau cu parerea)
Aceasta postare a fost editata de bitex: 22 November 2009 - 10:48 AM
#13
Postat 22 November 2009 - 07:47 PM
Sir_Vaska, la Nov 22 2009, 08:39 AM, a spus:
Mai bine poti modifica si adapta amortizoare metalice de pe automodele la scara 1:10 sau 1:8.
Dar parerea mea este ca se incepe cu ce e mai greu de realizat ...
Eu ma gande-am sa realizez pistoane din tevi de aluminiu(luate de la hornbach sau obi) la care montez oring-uri apoi sa le lipesc capacele cu adeziv puternic
#19
Postat 22 November 2009 - 09:18 PM
Initial am incercat si eu cu tevi de la hornbach sau baumax etc dar nu au rugozitatea necesara pentru etansare. Necesar rectificare interioara etc etc greu de realizat si mai ales imposibil in conditii casnice chiar cu masini unelelte. Asa ca am "bucsat" cilindrul cu o seringa si apoi am fabricat pistonul si tija. Asa functioneaza si au si fiabilitate.
Pentru exemplificare postul 34
Succes si schimb de experienta cu folos. :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 22 November 2009 - 09:18 PM
#21
Postat 22 November 2009 - 09:28 PM
camasa ...de otel destul de delicat de prelucrat interiorul, doar daca gasesti teava TRASA pentru hidraulica la care trebuie sa aveti grija sa nu fie ovala, sa nu aibe alte defectiuni pe interior .... fiindca etansarea o sa se faca cu Oringuri
Ca varianta se poate folosi o seringa din cea mai subtire imbracata in otel, teava...
In ceea ce priveste durabilitatea ... frecarea e muult mai mica intre plastic si cauciuc ... iar suprafata interioara a seringii nu o poti obtine pe otel acasa de nici o culoare, basca ca etansarea seringii poate fi folosita si la viitorul piston.
Trebuie insa testata rezistenta la temperatura fiindca in mod sigur uleiul va ajunge la 60...70 grade date fiind sectiunile mici de trecere ....
Spor la treaba
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 22 November 2009 - 09:29 PM
#26
Postat 22 November 2009 - 10:31 PM
Citeaza
Ma bucur ca avem aceeasi opinie :D
eu scriam de zor cind ai postat :rolleyes: cit despre tevi de hidraulica, etansari .... ma joc cu astea odata pe zi asa ca ...
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 22 November 2009 - 10:32 PM
#27
Postat 22 November 2009 - 10:45 PM
#28
Postat 22 November 2009 - 10:53 PM
Ordinea nu conteaza , de regula trebuie sa lucreze independent.
Sincronizarea trebuie sa existe intre tur si retur pentru fiecare cilindru. Pentru o mai buna performanta, este recomandabil ca distribuitorul in perioada de repaus sa lase lichidul sa circule liber intre tur si retur. In momentul actionarii oricarui cilindru sa blocheze circuitul liber astfel dirijand lichidul numai spre cilindrul sau cilindrii actionati si in sensul dorit (trebuie circuite simetrice pentru a comanda cilindrii in ambele sensuri). Aceasta operatie se face oarecum proportional.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 22 November 2009 - 10:58 PM
#29
Postat 22 November 2009 - 11:32 PM
Pentru confectionarea cilindrului daca se foloseste teava de alama aceasta nu necesita nici o alezare. Din pacate nu am gasit de cumparat in RO cu diametre mai mari de 7mm.
#30
Postat 23 November 2009 - 09:44 AM
Pot aduce pe baza de comanda cilindri pneumatici cu dubla actiune, diam 4mm, piston 2mm, cursa 5, 10, 15, sau 20mm(astea ar fi cele mai mici). Daca va intereseaza, gasim si distribuitor.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.