Modelism - RHC Forum: Avion EDF pentru incepatori - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Avion EDF pentru incepatori

#1 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 28 May 2011 - 05:28 PM

Va rog daca se poate o sugestie pentru un avion, dintre cele de pe HK, echipat cu un sau doua EDF uri, mai pentru incepatori, nu intrale zborului ci incepator la EDF uri. Problema principala pe care o vad eu la EDF uri este viteza mare, eu unul neavand un avion care sa zboare cu mai mult de 60-70 Km/h, asta dupa niste calcule facute la fata locului. Decolarea mai imi pune niste probleme, neavand acces la un loc asfaltat. Din cauza vitezei EDF urilor caut un avion care poate zbura si la viteze relativ mici si din acest motiv tind spre A-10 dar accept si sugestii si sfaturi din partea voastra. Multumesc
0

#2 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 28 May 2011 - 06:23 PM

Si eu sunt in cautarea unui model EDF pentru incepatori, cam in aceleasi conditii ca si tine: nu am acces la o pista care sa permita rularea pe roti a modelului, drept pentru care este musai sa poata fi lansat din mana si aterizabil pe burta.

Am un A10, care insa are EDF-urile motorizare de motoare brushed. Modelul a ajuns in urma trantelor ... tanc.
Acuma personal am fost sfatuit sa ma orientez spre twister de la multiplex, sfat pe care ma gandesc extrem de serios sa-l pun in aplicare. Totusi, din ce am vazut pe net si ce am citit referitor la dimensiuni si caracteristici tehnice, mi se pare ca si jetiger-ul de pe hk pare sa fie apropiat ca performante de twister, deoarece are anvergura aripilor la 82cm iar greutatea este RTF (cum spun ei pe site) 520g cu un acumulator lipo 3S 1800.

De asemenea, imi facea cu ochiul foarte mult EF2000-ul, mirajul 2000 si mirajul 4000, F16-le cu EDF de 50mm si anvergura aripii de 53cm la 325grame. Prin analogie cu Epo parkjet-ul din dotare, care are anvergura aripii de 60 cm si greutatea RTF 250g cu un acumulator lipo 2S 850mAh, F16-le ar trebui sa fie mult mai vitezist asa ca cel putin pana imi dau mana, prefer sa merg pe ideea cu twisterul sau jetiger-ul. Ma gandesc ca atat twisterul cat si jetigerul au anvergura aripii similara ca si greutatea, astfel ca cel putin in teorie, vor permite zboruri stabile si la viteze mici, pentru "invatamant" si de asemenea, vor permite o lansare din mana mult mai facila.
Twisterul are un plus in fata jetiger-ului deoarece vine cu EDF WEMO, care, din cate am inteles este un fel de "mercedes" in lumea EDF-urilor. Pe site-ul de prezentare, ei spun acolo, cum ca EDF-ul este echilibrat din fabrica. Pe de alta parte, jetigerul pare ca vine proiectat pentru lansarea din mana, cu servo-urile deasupra aripii si cu un con de cauciuc.
Ce ma incanta pe mine, personal, cel mai mult, la jetiger, este ca nu prea ai mult de lipit la el, de fapt ai de lipit doar conul din spate, in vreme ce derivele se monteaza prin insurubare, fata de twister unde ... e ceva de lipit.

De asemenea, pe youtube, am cautat si am gasit multe videoclipuri cu jetiger, printre care era si unul in care modelul era decolat direct de pe iarba ...

Oricum, astept si eu sugestii, cu mare placere!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#3 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 28 May 2011 - 06:49 PM

HABU - mai scump dar mult mai bun - nu sufera nici de fenomenul wing-rock si va putea veni la aterizare si ceva mai incet iar setup - ul este mult calitativ.

Daca vreti insa scula ... MIG 29 de la Sebart in varianta cu stabilizare ( gyro ) - cautati un filmulet si va veti convinge.

P.S.

ca la orice model cu cat este mai mic cu atat mai tantar in stilul de zbor va fi ( haotic si brutal )
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#4 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 29 May 2011 - 07:34 AM

Vezi postareaPaunFD, la 28 May 2011 - 06:23 PM, a spus:

, mi se pare ca si jetiger-ul de pe hk pare sa fie apropiat ca performante de twister, deoarece are anvergura aripilor la 82cm iar greutatea este RTF (cum spun ei pe site) 520g cu un acumulator lipo 3S 1800.



link asta mi se pare mai apropiat de Twister si de Vector Jet de la Robbe

Din cate vad eu cei de la HK au copiat Habu cam identic cu Stinger 64 din filmul de mai sus, un pic mai mic cred.

PS: la ce se refera fenomenul wing-rock ?
0

#5 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 June 2011 - 09:41 AM

Saptamana trecuta, inclusiv sambata, la Poiana (jud C-ta) am avut onoarea sa-mi delectez privirea cu un twister de la multiplex, in echipare aproape standard. Spun aproape, pentru ca servo-urile si radiocomanda erau altele fata de cele "originale". Nu ca ar fi fost nevoie sa fie schimbate, ci pentru ca a venit fara ele.
Pot sa spun cu mana pe inima, ca este un aeromodel formidabil si asa cum imi place mie, antiprost. Am povestit cate ceva despre el pe topicul "jurnal de zbor C-ta", asa ca n-am sa mai reiau toata nuvela, insa vreau sa adaug faptul ca modelul face manevrele acrobatice extrem de curat, in special tonourile, dar si loopingurile si vreau sa subliniez ca este foarte usor de lansat din mana si evident de aterizat pe burta.

Cum am spus si acolo, mai spun si aici ca twisterul este exact echivaletul lui Nemo la avioanele cu EDF! Adica un trainer EDF extraordinar! si se pare ca impartaseste si o buna parte din rezistenta lui Nemo la aterizari mai ... bruste, chiar daca-i cu motorul in plin, fara nevoi de ... superglue.

Avand in vedere faptul ca iarba-i cumva ... taioasa, pare ca are nevoie de niste scoci din acela intarit cu fibra de sticla, acolo unde se termina aripa mare. Oricum, nu-i stirbeste deloc din "personalitate".
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#6 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 20 June 2011 - 04:13 PM

tot nu am inteles ai zburat tu sau altcineva.
habu si twister cele mai bune first edf . ever...
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#7 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 June 2011 - 10:18 PM

N-am zburat eu twisterul, nefiind avionul meu! Doar mi-am delectat privirea cu zborul lui!
Totusi, am putut sa-mi dau seama de cateva greseli derivate dintr-o oarecare inapacatinare a pilotului, greseli pe care twisterul le-a iertat si s-a comportat exemplar, greseli care in alte conditii (cu alte aeromodele) s-au soldat cu fuselaj separat de coada, cu aripa rupta si alte treburi care solicita interventia salvatoare a superglue-ului.

Al doilea zbor al twisterului, a fost facut pe vant de 26kmh cu intensificari de pana la 28kmh, conditii in care iarasi, acest avion s-a comportat exemplar.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#8 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 24 June 2011 - 08:37 PM

Eu mi-am luat inima-n dinti si am luat un Mig-15 de la HG ar dintrala mic de 65 de cm, asta asa ca sa nu dau multi bani pentru 30 sec de sbor. Am luat versiunea kit si un EDF de 55 mm ca de 50 nu erau pe stok, din aceasta cauza am optat pentru mig deoarece din ce am vazut in pozele din instructiuni este loc de 55 mm sau mai exact de 58 mm cat are exteriorul. As fi luat un T-33 dar asta dupa ce gasesc EDF de 50 mm. Saptamana viitoare ajunge si o sa pun poze si o sa va povestesc cum o sa-l trantesc.
0

#9 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 25 June 2011 - 07:59 AM

incercati sa cumparati totusi modele de la 70mm .sub se comporta un pic cam aiurea....e aceiasi regula ca la toate modelele cu cat mai mic cu atat mai.....
potzi sa bagi un review direct :) si nu cred ca o sa il trantesti suntem tozti aici alaturi cu tine ....
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#10 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 25 June 2011 - 08:17 AM

Cam din aceleasi considerente am dat si eu comanda pentru un F16 cu EDF de 50mm. Am sa incerc sa-l zbor in echiparea standard si ... daca zborurile nu se vor solda cu cresterea semnificativa a greutatii modelului de la cele 325g declarate de producator, pe la 400g, ca urmare a ... adaugarii de superglue si/sau scoci, poate ma voi gandi si la "engine - tunning".
Am ales acest model si pentru faptul ca am vazut pe viu evolutia celor de la thunderbirds, insa si faptul ca are cea mai mare suprafata portanta si cea mai mica incarcare alara din serie a fost un alt factor.

Abia astept sa-mi soseasca. Sunt ca un copil mic care asteapta ... Craciunul si mai ales darurile/jucariile de Craciun!

Dupa ce imi va sosi modelul, voi reveni pe topicul ARF cu impresii.

As fi cumparat un model cu EDF de 64 sau 70, dar ... pretul a fost o considerenta extrem, extrem de importanta, precum si faptul ca nu prea sunt cu insemnele celor de la thunderbirds.

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 25 June 2011 - 08:19 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#11 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 25 June 2011 - 11:34 AM

Vezi postareaPaunFD, la 25 June 2011 - 08:17 AM, a spus:

Cam din aceleasi considerente am dat si eu comanda pentru un F16 cu EDF de 50mm. Am sa incerc sa-l zbor in echiparea standard si ... daca zborurile nu se vor solda cu cresterea semnificativa a greutatii modelului de la cele 325g declarate de producator, pe la 400g, ca urmare a ... adaugarii de superglue si/sau scoci, poate ma voi gandi si la "engine - tunning".
Am ales acest model si pentru faptul ca am vazut pe viu evolutia celor de la thunderbirds, insa si faptul ca are cea mai mare suprafata portanta si cea mai mica incarcare alara din serie a fost un alt factor.


Mig-15 Wing Loading: 45.00 g/dm2
F-86 Wing Loading: 40.00 g/dm2
L-39 Wing Loading: 37.00 g/dm2
F-35 Wing Loading: 27.00 g/dm2
T-33 Wing Loading: 56.60 g/dm2
Bae Hawk Wing Loading: 56.00 g/dm2
A-4 Wing Loading: 49.00 g/dm2



Aceste sunt valorile de la avioanele robbe dar nu am vazut la f-16, de aici rezulta ca f-35 are cel mai bun raport suprafata portanta/masa

Eu unu am ales migul si din considerente estetice
0

#12 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 25 June 2011 - 11:57 AM

Pe cutia celor de la SkyAngels in care vine F16-le zice ca are 7dm2 si ... 46,6g/dm2. Deci ... ups!!!
Totusi, spre reducerea erorii, in prezentarea asta () la 0:18 minute, apare cutia unui F35 de la BlitZrc, unde spune ca are suprafata portanta la 7,3dm2 si incarcare alara de 49,3g/dm2, de aceea ... poate am fost indus in eroare.
Am urmarit si ... greutatile declarate pe HK, pentru fiecare model in parte si am urmarit si greutatile declarate atat pe cutia F-ului 35 de la Blitzrc, cat si greutatea inscrisa pe cutia lu' F16 si corespund. De aici, am dedus ca F16-le are cea mai mica incarcare alara ...
Poate ca ceea ce comercializeaza cei de la Robbe sunt cumva, mai usoare, sau aranjate altfel.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#13 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 25 June 2011 - 04:18 PM

Migu de la Robbe:

Specification:
Wingspan: 650 mm
All-up weight: 350 g
Wing Loading: 45.00 g/dm2
Wing area: 8.00 dm
Length: 650 mm

Migu de la HK

Wingspan: 650mm
Length: 650mm
Flying Weight: 350g

T-33 de la Robbe

Wingspan: 780 mm
All-up weight: 280 g
Wing Loading: 56.60 g/dm2
Wing area: 7.00 dm
Length: 680 mm

T-33 de la HK

Wingspan: 784mm
Length: 683mm
Flying Weight: 360g

Aici ai dreptate, nici la F-35 nu sunt a fel masele si asa mai departe, se pare ca nu au copit chiar tot chinezii
0

#14 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 25 June 2011 - 05:04 PM

Mie imi este frica sa nu care-cumva astia de la Robbe sa nu fi dat gresit informatiile (posibil vre-o greseala, ceva) si chinejii sa fie mai aproape de realitate.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#15 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 28 June 2011 - 09:55 AM

@DDaniel: ti-a venit avionul?! Cum este, cum se comporta in zbor!
Te rog frumos, nu ma tine prea mult in suspans!!! :)
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#16 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 July 2011 - 10:44 AM

Am aflat cum ca lui Daniel i-a venit aveonul, insa n-a avut timpul necesar sa-l monteze (inca) si sa-i faca inaugurarea.
Mie insa mi-a venit F16-le si ca atare, am postat cateva pareri despre el la topicul dedicat ARF-urilor, pentru ca ... aermodelul a avenit sub forma ARF, fiindu-i necesare montarea lui in sine, receptorul si radiocomanda.

Pot sa spun ca se preteaza excelent pentru pilotii nu foarte incepatori, astfel ca am sa ma folosesc de limba engleza unde gasim expresia "advanced beginners" si care, dupa mine, exprima cel mai bine genul de piloti care il pot zbura fara probleme. Acesti piloti "advanced beginners", ar trebui sa aibe inainte oarece experienta in pilotarea aeromodelelor in configuratie elevon-mix/v-tail mix, care eventual, sa fie cat de cat rapide. De ce?! Pai pentru ca toata gama de mini-edf-uri (edf 50mm) vin stock, setate pentru elevon mix (eleronul stanga + profundorul stanga, respectiv dreapta sunt controlate de acelasi servo si se misca la unison), apoi sunt de dimensiuni reduse, zboara rapid si ... devin extrem de dificil observabile incredibil de repede, fapt care poate duce la dezorientarea pilotului si ...crash.

Desi am mai spus/scris si pe topicul unde i-am facut review-ul, acest aeromodel, este extrem de bine realizat, zboara incredibil de stabil si de frumos, iar nivelul de realism este maxim. Zgomotul facut de EDF, iarasi incanta urechea. Se lanseaza usor din mana, fara sa fie nevoie sa-ti dai duhul fortandu-te sa-l arunci, insa e bine totusi sa-l arunci ... cu oarecare forta. Planeaza frumos si mai ales lung, astfel ca se preteaza excelent la aterizari fara motor (death stick) si mai ales ... aterizeaza pe burta. Daca urmariti pe youtube modul la care alti piloti si-au lansat aeromodelele similare, va veti da seama de tehnica de aruncare si veti observa ca nu-i mare inginerie.
De asemenea motorul care propulseaza modelul, asigura suficienta tractiune, chiar in configuratia stock, cu acumulatorul stock. Pot sa afirm cu mana pe inima ca, cel putin in cazul modelului meu, fara sa-i fi montat rachetele pe aripi, tractiunea in full este supraunitara.

Pentru a nu "rascheta" burta, aceasta trebuie totusi "intarita" cu niste scoci, cum de asemenea ar fi bine sa fie protejate si decal-urile, pentru ca tind sa se lipeasca de degete si implicit sa se dezlipeasca de aeromodel.

Stiu ca sunt oameni experimantati, care afirma ca ... profilul aripii, la modele de aceste dimensiuni, nu prea ajuta la portanta. Cu toate acestea, atat epoparkjetul, cat si F16-le au aripile cu profil aerodinamic, profil care ... cred eu ca ajuta extrem de mult la planare si de asemenea, in plin zbor, ca atare par a-i contrazice pe acestia, mai ales daca este sa observam incarcarea alara destul de mare a F16-ului care are cca 46g/dcm2 si care ... in mod normal ar trebui sa nu stea in aer, darminte sa mai si planeze. (stiu ca mi-ati aratat de-a lungul timpului tot felul de ecuatii, legi si constante, care le-ati interpretat in sensul in care profilul e ... degeaba, da' daca e sa luam realitatea, o foaie de carton sub forma unui patrat cu latura de 10cm, pe care punem o greutate de 46g si-o aruncam in aer, nu va plana nicicum, ci doar se va comporta balistic - am incercat, inainte de a ma apuca de scris; De altfel, nu prea are logica de ce chinejii copiatori si-ar da silinta sa copie si profilul aripii, in cazul in care acesta n-are nici un cuvant de spus cand vine vorba de portanta.)

Un ultim aspect pe care vreau sa-l evidentiez este ca, desi este EDF, motorul imprima aeromodelului miscare de rotatie spre dreapta, datorita cuplului, miscare de care trebuie tinut seama si compensata si elicea edf-ului nu este echilibrata.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#17 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 09 July 2011 - 02:48 PM

felicitri ptr zbor si mai ales felicitari ca ai avut curaj sa il zbori. cat mai multe zboruri. orisicum greutatea mica il face sa zboare asa de bine nu te cotrazic doar cu singur lucru.
edf-urle nu sufera de "tourque" ori nu e centrat bine edf-ul .. ori erau adieri usoare de vant....
la restul ce ai scris nu mai zic nimica vei vedea cand vei trece automat la edf-uri mai mari cum se schimba lucrurile B) si cred ca vei trece destul de repede ;)
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#18 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 July 2011 - 04:09 PM

O sa cam trebuiasca sa trec la edf-uri mai mari, pentru ca odata cu varsta ... scade vederea (din pacate)!
Cat despre "adierele usoare de vant", la 23-25km se poate spune ca erau ... usoare ;) si de asemenea, edf-ul este "atat de bine centrat" incat la turatie mica, zornaie toate tijele de pe el si pe interiorul tubului de plastic in care se afla elicea au aparut, deja, urme si scrijelituri de elice.

Oricum la 60 si ceva de usd, merita cu varf si indesat!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 09 July 2011 - 04:13 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#19 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 July 2011 - 05:16 PM

Uitasem, in nemarginita-mi nesimtire sa spun un MARE MULTUMESC si lui @Iamzoli pentru incurajari si sfaturi!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#20 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 12 July 2011 - 07:57 PM

Pot spune ca am facut o alegere foarte buna, am cumparat un mini MIG-15 versiunea kit de la HK cu un EDF de 55 mm tot de la ei la care am taiat acea buza de pe carcasa in incercarea de al face sa incapa si dupa un pic de munca a incaput perfect. M-am luat dupa datele tehnice unde recomandau un ESC de 18 A si am montat unul de felul asta si dupa ce am constatat ca se infirbanta cam tare l-am pus pe un watt meter unde cu o baterie de 1000 mAh 25-40 C consuma 25-26 de amperi, asa ca am inlocuit ESC ul cu unul pe masura. La acest consum bateria are cam 65-70 de grade la finalul celor 4 minute de evolutie asa ca am taiat din cokpit ceva plastic pentru a face loc aerului sa intre la baterie cu rezultate acceptabile, 55-60 de grade cu racire. Spuma din care e facut avionul este super rezistenta, nu am avut avion care sa supravietuiasca la atatea izbituri, cauzate din pricina lansarii din mana, nu-si ia viteza indeajuns si se pune in coada si cade. Rapotul masa thrust este cam de 1/1. Per ansamblu un avionas super, singurele dezavantaje fiind dimensiunea relativ mica viteza destul de mare 80-90 km/h
0

#21 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 July 2011 - 08:42 PM

Ceva poze cu el, eventual un review mai ... "detaliat", daca se poate, mai ales ca tu vad ca l-ai modificat din greu. Eu la F16, in afara de o baterie de 1000mAh 25-50C si scoci pe burta si bordurile de atac ale aripilor ... n-am mai modificat nimic la el (inca). Adevarul este ca nici nu intentionez sa modific nimic la el, pana nu ma invat cu faptul ca-mi iese din raza de observabilitate extrem de repede.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#22 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 12 July 2011 - 09:20 PM

Vezi postareaPaunFD, la 12 July 2011 - 08:42 PM, a spus:

Ceva poze cu el, eventual un review mai ... "detaliat", daca se poate, mai ales ca tu vad ca l-ai modificat din greu. Eu la F16, in afara de o baterie de 1000mAh 25-50C si scoci pe burta si bordurile de atac ale aripilor ... n-am mai modificat nimic la el (inca). Adevarul este ca nici nu intentionez sa modific nimic la el, pana nu ma invat cu faptul ca-mi iese din raza de observabilitate extrem de repede.



Ar mai fi doua optiuni la HK: F9F Panther o versiune ARF cu un pret super si mai mare 105 cm anvergura si din ce am vazut pe youtube viteza mai mica si mai usor de ochit si a doua optiune Stinger care dotusi are viteza destul de ridicata si nu e nici cu mult mai mare dar pretul e foarte prietenos.
Poze am sa fac maine, am si in actiune facute de un amic dar e plecat la niste cursuri la capitala si cand vine o sa le pun si pe alea, filme cam greu de tinut in cadru.
0

#23 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 July 2011 - 09:49 AM

Abia astept sa vad poze cu frumusetea!

Deocmadata, merg cu F16-le, progresiv de la 40-50% throttle spre ... cat il vad si cat ma tine bateria. Totusi imi place extrem de mult sa-l admir cat de stabil zboara la viteze mici si la altitudini mici. Nici eu n-am inca poze sau filmari cu el in actiune, pentru ca desi colegii Dobrogeni, in majoritate l-au vazut, eu n-am avut aparatul foto sau/si camera la mine, iar ei au fost ulterior ocupati cu zborul "jucariilor" lor.

Sper ca in weeknend-ul acesta s-o conving pe nevasta-mea sa vina sa-l filmeze.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#24 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 July 2011 - 01:33 PM

Vezi postareaPaunFD, la 09 July 2011 - 10:44 AM, a spus:

... o foaie de carton sub forma unui patrat cu latura de 10cm, pe care punem o greutate de 46g si-o aruncam in aer, nu va plana nicicum, ci doar se va comporta balistic ...
De altfel, nu prea are logica de ce chinejii copiatori si-ar da silinta sa copie si profilul aripii, in cazul in care acesta n-are nici un cuvant de spus cand vine vorba de portanta.


1. Nu 46g ci 46g- greutatea cartonului.
2. Esti sigur ca nu-i un profil simetric? Daca este asa, nu are portanta.
3. Cand il arunci cu mana nu poti sa-i asiguri viteza necesara si nici unghiul de incidenta necesar. Altminteri vei fi surprins ca diferenta nu-i mare. Faptul ca aripa ta este ascutita la bordul de atac, acel profil de care spui, ajuta la micsorarea rezistentei la inaintare (drag) nu ca ar face ceva din punct de vedere al portantei.
Dar, este, doar, o parere personala. Principalul este sa-ti aduca satisfactii.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 July 2011 - 01:33 PM

0

#25 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 July 2011 - 02:17 PM

F16-le in sine are profil lacrima pe partea de sus (am zis "lacrima" pentru ca nu stiu cum ii spune) si drept pe partea de sub aripa.
Tot ... 46g sunt, in mintea mea.

Nu ma prind la ce nu pot sa-i asigur viteza necesara si unghiul de incidenta necesar. La carton sau la model?! Eu am aruncat un carton cu o greutate atarnata de el, cam cum arunc aveonul ... la aia ma refeream. Drept este ca cartonul ... era o bucata dreptunghiulara. Am incercat de l-am aruncat si invartit si parca s-a dus mai frumos. Acuma, sicner sa fiu chiar n-am avut de unde sa gasesc carton care sa fie subtire si sa cantareasca 46g ...

Modelul, primul si primul lui "zbor" a fost o aruncare puternica din mana, fara motor pornit, pentru a vedea cat si cum este echilibrat si care-i tendinta lui, controlat dupa aruncare de radiocomanda. Adica, mai precis am vrut sa vad daca are tendina de a se inclina spre stanta/dreapta si fata/spate - cat de mare-i este tendinta de a pune botu'n pamint si daca la viteza cu care l-am aruncat comenzile reusesc sa-i ridice botul. Abia dupa aceea i-am dat si cu motor.

Oricum, modelul este fantastic!!! FANTASTIC! Zboara incredibil de frumos (am mai zis-o, da' nu ma satur s-o spun), incredibil de stabil (chiar MAESTRUL Robert se minuna si ma intreba daca eu il tin atat de bine din radiocomanda sau ... asa zboara el) pe vant de pana la 25kmh (atat a fost cel mai mult, pana acum). Stabil si docil chiar si la 30-35% throttle. De fapt, am pus un videoclip, pe topicul unde scriu un fel de review despre el, unde se vede cat de rapid este si cat de mult fileaza.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#26 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 14 July 2011 - 02:42 PM

Foaie de aluminiu 1dm2 1.6mm grosime are 46g. Bineinteles ca va cadea ca un bolovan. In primul rand ai CG si CP in aceeasi pozitie ceea ce nu-ti permite sa planezi stabil indiferent de profil. Daca iei un patrat de carton si experimentezi cu bucatele de metal departarea CG-ului catre o latura (pastrand 46g daca vrei) ai sa vezi ca se schimba putin treaba. Intr-o pozitie optima a CG-ului planeaza putin in ciuda faptului ca e o simpla foaie plata.
It's difficult to make things simple!
0

#27 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 15 July 2011 - 07:09 AM

Iti dai seama ca e de munca si de experimentat din greu ... Eu am incercat din curiozitate pur si simplu sa vad daca existenta profilului face ceva bun, sau e o dulce abureala, mai ales ca ma tot "sageta" ideea asta si mai ales intrebarea "de ce s-au mai chinuit chinejii sa faca si profil la aripa, daca tot e degeaba", mai ales ca F16-le este al doilea aeromodel de mici dimensiuni care are aripa cu profil (primul fiind epo-parkjet-ul). In mod clar "experimentele mele" au fost departe de a intruni toate conditiile pentru "un zbor reusit", printre altele si pentru ca ... habar nu am ce-i ala CP (nu ca as fi foarte curios). Am incercat sa pun CG-ul cat mai in fata, am incercat sa-i fac un fel de profundor si in principiu am incercat cam tot ce m-a dus pe mine mintea, in mod empiric - evident, sa fac cartonu' sa zboare. Rezultatele au fost "balistice". Poate ca daca mai stau si-l mai bibilesc, il mai frec, il mai pup si Dumnezeu stie ce mai pot sa-i fac ... fac cartonul acela ... aeromodel, da' in mainile mele stangi, nu prea cred ca poa' sa iasa altceva decat (conform bancului) tractor.
De asemenea, s-ar putea ca in mainile unui modelist cu experienta, un carton cu latura de 10cm, fara profil aerodinamic, sa fie in masura sa zboare planat avand la bord 46g. Poate! Insa pana nu vad, n-am cum sa iau in considerare decat rezultatele propriilor mele experimente, chiar in ciuda faptului ca sunt departe de ... perfectiune.

Pana atunci insa, ideea de baza, ramane cea conform careia F16-le cu ai lui 7dm2, cu aripa cu profil, fileaza frumos si lung, mai bine de 50-60m (metoda dublilor pasi) de la altitudini de 3-5m, conform filmuletului de pe youtube. Din punctul meu de vedere, acest mod de a plana, face ca aterizarea sa fie o placere si nu un stres si bineinteles ca adauga nespus de mult la farmecul zborului cu acesta. Ca sa fiu sincer, este mult mai usor de manevrat decat epo-parkjet-ul, care pe vant "mai da din fund" si uneori din aripi, conform turbulentelor.
Cum spuneam, la cata experienta am eu (si cam incep sa am, pentru ca in fiecare dupa-masa sunt la zbor, din septembrie anul trecut si pana in prezent) F16-le este un bun avion pentru a incepe zborul cu EDF. Nu stiu cum se comporta MIG-ul 15 al lui Daniel si abia astept sa vad poze cu el si eventual o filmare.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#28 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 15 July 2011 - 12:03 PM

Vezi postareaPaunFD, la 15 July 2011 - 07:09 AM, a spus:

s-ar putea ca in mainile unui modelist cu experienta, un carton cu latura de 10cm, fara profil aerodinamic, sa fie in masura sa zboare planat avand la bord 46g.


Cu siguranta profilul conteaza si bucata patrata cu aceeasi incarcare alara nici nu se compara cu un f16 de ex.

CP este centrul de presiune, sau altfel spus - centrul de greutate al unei suprafete plane de grosime si densitate uniforma.
It's difficult to make things simple!
0

#29 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 15 July 2011 - 03:25 PM

Ideea cu existenta sau lipsa profilului mi-a intrat in minte, in momentul in care, pe un topic de pe acest forum, s-a vehiculat ideea conform careia aripa cu profil aerodinamic la un aeromodel de dimensiuni mici este degeaba sau aproape degeaba. In sprijinul afirmatiilor acestea, unii colegi au venit cu tot felul de ecuatii, constante, dude, demonstratii matematico-fizice care in interpretarea lor le sustinea punctul de vedere, adica o bucata de carton sau o bucata de aripa cu profil genereaza exact aceeasi portanta, sau aproape aceeasi portanta.
In acceptiunea respectivilor colegi forumisti, practic, nu e nevoie sa te mai chinui sa tai polistirenul facandu-i profil aerodinamic, pentru ca ... nu va genera mai multa portanta decat, aceeasi suprafata de polistiren de 3mm (6mm).

Pe mine m-a frapat faptul ca, daca exista ecuatii fizico-matematice, reguli, constante, variabile, etc. care spun ca ... la anvergura unei aripi de 53cm (de ex., in cazul lui F16) si 60cm in cazul lui Epo Parkjet, chinejii/cineva s-a chinuit sa deseneze un profil aerodinamic, sa creeze matrite, sa toarne material in acele matrite, sa realizeze si sa comercializeze modele cu aripa cu profil aerodinamic. Cel putin dpdv economic, (costuri de productie), in aceasta situatie, n-ar fi eficient.
Adica de ce m-as chinui sa-i fac modelului aripa cu profil, cand ... este demonstrat stiintific ca existenta profilului, la dimensiunile acestea nu influenteaza cu nimic comportamentul aerodinamic si nici nu adauga la portanta?! Ar fi ... cel putin o munca degeaba, daca nu cumva chiar stupid.
Cum insa totusi cel putin chinejii continua sa-si bata capul si sa copieze si profilul aripii aeromodelului proiectat de cei de la J-power si comercializat de nemtii de la robbe (care daca nici in nemti nu mai avem incredere ... atunci in cine mai poti avea incredere), in mintea mea de nespecialist se contureaza din ce in ce mai clar ideea ca ... de fapt colegii forumisti care mi-au dat in cap cu ecuatii, constante, variabile, legi de curegerea gazelelor si alte dude pe care eu nu vroiam sa le stiu, fie au fortat cumva sensul acelor constante in sprijinul afirmatiilor lor, fie ... ei insisi au inteles putin gresit fenomenul, fie ... chinejii si nemtii de la robbe sunt tampiti!
Cum insa "experimentul meu" cu cartonul mi-a demonstrat practic ca ... lipsa profilului face ca dinamica acestuia sa devina balistica, incep sa cred ca nici chinejii nu copie profilurile aripilor degeaba si nici nemtii de la robbe nu sunt tampiti, astfel ca pe cale de consecinta logica, undeva, in gandirea colegilor s-a strecurat o greseala in interpretarea ecuatiilor, constantelor si celorlalte dude si ... in principiu, existenta profilului la o aripa face ca aceasta sa aibe portanta in plus fata de o simpla ... placa.
Daca ar fi sa fortez putin nota, la aceasta discutie, ma gandesc eu ca ... pana si aripa unul colibri realizeaza in zbor un profil ... care daca n-ar fi fost necesar, milioanele de ani de evolutie (conform teoriei darwiniste) nu-si are rostul.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#30 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 15 July 2011 - 09:39 PM

Am pus ceva poze acum ca se afla intr-un fel de reparatie capitala, se vede cum sa incretit EPO ul de la vreo 15 trante in bot, ca spre deosebire de f-16 eu trebuie sa-l arunc cu forta care nu e intotdeauna indeajunsa, am luat ceva amici dar nici unul nu are inclinatia necesara, din acest motiv o sa-mi construiesc o rampa cand o sa gasesc elastic. Am avut si o problema cu epoxy ul, cand mi-a ajuns avionul nu am folosit un adeziv cu durata mare de uscare asta pentru ca eram nerabdator sa-l ridic si am folosit epoxy bicomponent care dupa ce a stat in portbagaj o zi in caldura a devenit ca o guma si sa cam inmuiat asa ca acum il dau jos si lipesc cu ceva mai bun. Se mai vede ca am decupat si cabina ca sa am loc de receptor ca e mare ingramadeala. La prima lansare sa rupt o aripa in dreptul servoului, dar sincer ma asteptam ca in acel loc e foarte subtire si putina spuma, decupajul pentru servo e in dreptul eleronului. Mi-am cumparat si ceva vopsele asa ca o sai dau si putina culoare rosie sa fie mai ochios pe cer. In rest sunt multumit de avionas si cred ca o sa mai iau de la HK vreo 1 sau chiar 2 mini jeturi, ma gandesc la un T-33 si un Sabre.
Fisier atasat  DSC07045.jpg (230.76K)
Number of downloads: 46
Fisier atasat  DSC07046.jpg (143.43K)
Number of downloads: 47
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro