Modelism - RHC Forum: Sursa Reactivi Chimici in Romania ! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Sursa Reactivi Chimici in Romania !

#31 Useril este offline   RL10 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 22 September 2011 - 06:40 PM

Vezi postareaTokai, la 22 September 2011 - 09:15 AM, a spus:

....................
Fitilul l-am facut din prosop de hartie imbibat in apa in care am dizolvat KNO3. Am ars cateva fitile, asa, de placere. Fumul scos, insa m-a facut sa iesim afara din bucatarie si din casa...

Ai folosit un fitil ca acum 400ani.Fitil din bumbac imbibat in solutie de KNO3 era folosit in trecut la muschete.
Se folosea deoarece ardea f.lent.Cam 0,5mm/sec.De aceea a durat atat de mult aprinderea.
Dar folosirea unui fitil la rachete nu este o solutie prea buna.Exista riscul ca,combustibilul sa se aprinda undeva pe drum inainte de ajunge in partea superioara.Nu ca s-ar produce vreo explozie dar modifica parametrii motorului.
De preferat ar fi metoda electrica.Pentru asta trebuie o rezistenta 1...2ohm din crom-nichel cu un diametru fi=(0,1...0,2)mm.Lungimea rezistentei este de:(8...16)mm pentru diametrul fi=0,1mm si (30...60)mm pentru diametrul fi=0,2mm.Unii mai folosesc becuri de tensiune mica incalzite pe foc si bagate in apa rece.Daca filamentul de wolfram nu se rupe metoda este OK.Problema folosirii filamentelor tine de dulia becului.La motoare mici gatuitura ajutajului se poate infunda sau mari presiunea,ducand la o explozie.Compozitii de aprindere se gasesc destule.Numai NAKKA are cateva.

Citeaza

Motorul a fost tare greu, dupa parerea mea.
Ei, recomnad fitile serioase. desi astea din hartie ard incet si tot astepti, cred ca un fitil bun face treba buna.
despre zbor...a pornit greu. Cred ca din cauza core-ului de 3 mm (prea mic)a fost si startul pe masura, adcia greoi. a pornit abia a 5 oara, dupa ce am curatit core-ul de ramasitele de hartie acre nu arsesera (sunt de acord, e cam periculos).
Cand a luat-o, a fost foarte frumos, desi se cam inserase. S-a ridicat de la pamant cam 10 m, dupa care (din cauza greutatii motorului cred si a prsarii superficiale)a avut o traiectorie curba.
Ce sa spun...n-a explodat, a zburat. Pt mine, asta e o reusita.

Bineinteles ca diametrul mic(extrem de mic=3mm?,asa putin?)ale core-ului a dus ca racheta in prima parte a zborului sa aiba performante asa proaste.Volumul de gaz si presiunea initiala sunt direct proportionale cu dimetrul core-ului.Diametrul lui trebuie sa fie intre(0,3...0,5)din diametrul exterior al combustibilului.
Greutatea este o problema.
Un tub gros inseamna siguranta sporita dar performante mediocre.
Pana la urma totul se reduce la un compromis intre performante si siguranta.

Citeaza

Acum...
Vreau s afac motor topit cu zahar, batoane turnate, cu core-ul deja facut din etapa de turnare.
Poate cineva sa ma ajute cu etapele, construirea rachetei, modul de prindere al motorului (batonului) de corpul rachetei...etc?
Pleaseeee!
Multumesc.

Daca ne dai parametrii materialelor,tipul combustibilului rachetei etc,te putem ajuta cu dimensionarea,modul de prindere...

Aceasta postare a fost editata de RL10: 22 September 2011 - 06:43 PM

0

#32 Useril este offline   Tokai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 16-December 09

Postat 23 September 2011 - 10:03 AM

N-am inteles treaba cu cercurile avand diamentrul exterior am tevii de PPR. Care e rostul lor?
Rostul hartiei interioare l-am inteles. Chiar ma gandeam daca nu cumva e buna hartia aia care se pune in tavile de copt (hartie de copt) si care rezista la temperatura. Sau trebuie hartie mai groasa pt ca batonul de combustibil sa iasa mai usor din PPR sau sa-l bagi mai usor?

Merci de sfatul pt fitil. Chiar ma gandeam de unde sa iau sau cum sa-l fac...
0

#33 Useril este offline   MadMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 20-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Fac lucruri sa zboare (cand nu explodeaza)

Postat 23 September 2011 - 01:39 PM

Vezi postareaTokai, la 23 September 2011 - 10:03 AM, a spus:

N-am inteles treaba cu cercurile avand diamentrul exterior am tevii de PPR. Care e rostul lor?
Rostul hartiei interioare l-am inteles. Chiar ma gandeam daca nu cumva e buna hartia aia care se pune in tavile de copt (hartie de copt) si care rezista la temperatura. Sau trebuie hartie mai groasa pt ca batonul de combustibil sa iasa mai usor din PPR sau sa-l bagi mai usor?

Merci de sfatul pt fitil. Chiar ma gandeam de unde sa iau sau cum sa-l fac...


Salut.

Cercurile alea u rol de...capac pentru fiecare matrita, si iti spuneam sa le lipesti doar cu banza izoliera pe exteriorul tevii,
ca sa le poti inlatura usor dupa racire. Hartia de interior trebuie sa adere la combustibil, si sa ramana ca un strat protector
intre combusibil si motor. Dupa racire, comb. oricum se contracta, asa ca va iesi destul de usor din matrite....
Fac lucruri sa zboare uite-asa :) , cand nu explodeaza uite-asa :(

Cea mai buna lansare de pana acum !

Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
0

#34 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 23 September 2011 - 11:55 PM

Vezi postareaTokai, la 23 September 2011 - 10:03 AM, a spus:

Merci de sfatul pt fitil. Chiar ma gandeam de unde sa iau sau cum sa-l fac...


Salutare

UTIATI DE FITILE, s-a mai spus aici de multe ori ca nu e bine cu fitil, nu numai din cauza securitatii lansarii ci pentru ca aprinderea cu fitil este proasta si face ca motorul sa-si piarda FOARTE MULT din putere in cazul motoarelor cu zahar si gaura centrala lunga. E o prostie si mai bine renuntati. Adica muncesti la greu pentru un motor, apoi arunci trei sferturi din el ca n-ai sarme si vii cu explicatii, ba combustibilul slab, ba motorul prea greu.
Care este problema sa pui o sarma subtire, cu o gamalie de material inflamabil sa se incalzeasca de la o baterie??? Atata este de complicat?
0

#35 Useril este offline   Tokai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 16-December 09

Postat 24 September 2011 - 06:41 PM

Nu, NU pare deloc greu, mai ales cand pui asa lucrurile. Dar, aici e vorba de cineva care face pt prima oara asa ceva si chiar daca i se par si lui simple, practica se deprinde, ducand la imbunatatiri succesive.
Aha, core-ul trebuie sa fie de 03-0,5 din diametrul exterior al comustibilului! Presupun ca 0,3 parti din intreg. (de ex., daca batonul de combustibil e de 10 mm, core-ul ar trebui sa aiba 3-5 mm?)

Cercurile alea de hartie trebuie puse peste combustibilul turnat la nivelul tevii de ppr?
Am vazut ceva exemple de metode de pornire a motorului cu filamente. Poate cineva sa-mi spuna o metoda simpla (sa expuna pas cu pas cum se face: de ex. se ia un bec de la instalatia de pom, se incalzeste si se baga repede in apa sau se pileste, dar sa ramana filamentul intreg, apoi se face materia expliziva si se fixeaza de filament asa...) care sa functioneze cu o baterie de 9 V (daca se poate) sau altfel, dar sa fie la indemana? Mi-ar folosi foarte mult...

Am cumparat niste sorbit. E vreo diferenta la topirea combustibilului sau la turnare?
Multumesc..
0

#36 Useril este offline   RL10 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 24 September 2011 - 08:10 PM

Vezi postareaTokai, la 24 September 2011 - 06:41 PM, a spus:

Nu, NU pare deloc greu, mai ales cand pui asa lucrurile. Dar, aici e vorba de cineva care face pt prima oara asa ceva si chiar daca i se par si lui simple, practica se deprinde, ducand la imbunatatiri succesive.
Aha, core-ul trebuie sa fie de 03-0,5 din diametrul exterior al comustibilului! Presupun ca 0,3 parti din intreg. (de ex., daca batonul de combustibil e de 10 mm, core-ul ar trebui sa aiba 3-5 mm?)

Da din intreg.

Citeaza

....................
Poate cineva sa-mi spuna o metoda simpla (sa expuna pas cu pas cum se face: de ex. se ia un bec de la instalatia de pom, se incalzeste si se baga repede in apa sau se pileste, dar sa ramana filamentul intreg, apoi se face materia expliziva si se fixeaza de filament asa...) care sa functioneze cu o baterie de 9 V (daca se poate) sau altfel, dar sa fie la indemana? Mi-ar folosi foarte mult...

Metoda cu becul o cunosc doar din ce am citit.
Daca ai sarma de crom-nichel de fi=(0,1...0,2)mm te pot ajuta.
Eventual te pot indruma de unde sa faci rost.
Cu amestecul de aprindere este f.usor.Sunt o multime de compozitii pe net.
Se poate folosi chiar amestecul de combustibil cu adaos de oxid rosu de fier.

Citeaza

Am cumparat niste sorbit. E vreo diferenta la topirea combustibilului sau la turnare?
Multumesc..

Temperatura de topire mai mica cu vreo 50grdC.In jur de 130grdC.
Caramelizarea incepe la 200grdC.
Amestecul este mai fluid.Deci curge mai usor.
Timpul efectiv de solidificare mai lung.
0

#37 Useril este offline   MadMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 20-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Fac lucruri sa zboare (cand nu explodeaza)

Postat 24 September 2011 - 09:46 PM

Vezi postareaTokai, la 24 September 2011 - 06:41 PM, a spus:

Cercurile alea de hartie trebuie puse peste combustibilul turnat la nivelul tevii de ppr?


Cercurile alea sunt capacul de jos al tevii, nu trebuie acoperit si sus. Le pui in partea de jos, ca sa le poti inlatura
ulterior, dupa solidificare. Iti recomand sa pui carton lucios, cu partea lucioasa in sus, ca sa-l poti dezlipi usor...

Multa bafta.
Fac lucruri sa zboare uite-asa :) , cand nu explodeaza uite-asa :(

Cea mai buna lansare de pana acum !

Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
0

#38 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 25 September 2011 - 06:24 AM

Vezi postareaTokai, la 24 September 2011 - 06:41 PM, a spus:

Nu, NU pare deloc greu, mai ales cand pui asa lucrurile. Dar, aici e vorba de cineva care face pt prima oara asa ceva si chiar daca i se par si lui simple, practica se deprinde, ducand la imbunatatiri succesive.
Aha, core-ul trebuie sa fie de 03-0,5 din diametrul exterior al comustibilului! Presupun ca 0,3 parti din intreg. (de ex., daca batonul de combustibil e de 10 mm, core-ul ar trebui sa aiba 3-5 mm?)

Am vazut ceva exemple de metode de pornire a motorului cu filamente. Poate cineva sa-mi spuna o metoda simpla (sa expuna pas cu pas cum se face: de ex. se ia un bec de la instalatia de pom, se incalzeste si se baga repede in apa sau se pileste, dar sa ramana filamentul intreg, apoi se face materia expliziva si se fixeaza de filament asa...) care sa functioneze cu o baterie de 9 V (daca se poate) sau altfel, dar sa fie la indemana? Mi-ar folosi foarte mult...

Multumesc..

Comparativ cu efortul depus pentru constructia motorului, nu este mare lucru o aprindere electrica ci un element esential, chiar si pentru un incepator. Acum stie, ramane deci sa perfectioneze.
Mai trebuie sa si asculte cu atentie si sa gandeasca: combustibilul trebuie aprins sus, cat mai sus posibil in gaura din mijloc, deci un bec cu filament pregatit, etc s-ar putea sa fie prea mare ca sa incapa pana acolo, chiar daca inlaturati desigur dulia si ramane doar pastila aia mica din sticla. Apoi, nu cumva ca aprinzatorul sa ramana blocat in ajutaj dupa aprinderea motorului.
Pentru aprinderea combustibilului trebuie energie, doar o scanteie sau flacara scurta nu e intotdeauna suficienta. Asta se aplica in cazul unui flament foarte mic, poate nu e suficient sa aprinda bucatica de material inflamabil pusa peste el. Filamentul de bec mic este foarte sensibil si se poate distruge cand puneti pasta si cand aia se solidifica. Trebuie deci verificata continuitatea circuitului dupa uscarea pastilei si inca o data imediat inaintea lansarii, daca se poate chiar dupa introducerea in motor, cu racheta pe ramapa. Pentru asta aveti nevoie de un ohmetru oarecare sau un tester cu baterie mica, rezistenta si LED ca sa dea curent foarte foarte mic.
Filamentele asa subtiri sunt foarte sensibile si la electricitatea statica, se pot aprinde necontrolat, de aceea tot timpul pana la lansare trebuie capelele lungi legate unul de celalalt iar inainte de desfacere, la rampa, trebuie descarcata sarcina electrica. Poate suna ciudat, dar mai bine sa sune ciudat decat sa miroasa a mort.
Nu neglijati pentru ca dupa cateva lansari nu prea reusite poate va pierdeti entuzismul sau incercati lucruri nepotrivite, dar de fapt cauza sa fie aprinderea.
Nu va complicati cu filamente ci sa faceti aprinzatoare simple, cu un fir de lita din cupru luat de la orice cablu de priza, legat bine sau cositorit de doua fire ceva mai groase, izolate usor si de lungime suficienta sa ajunga pana in capatul de sus al motorului si sa iasa afara 2-3 cm pentru prindrea de cablurile lungi. Trebuie cateva testari in conditii reale adica cu bateria (de masina daca se poate sau cat mai mare) si cablul de lungimea dorita.
0

#39 Useril este offline   costas65 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 09-September 11

Postat 25 September 2011 - 08:09 PM

Am gasit pe Ok_zi.ro mai multe oferte de azotat de potasiu.
As vrea sa cumpar si eu 1-2 kg dar ma intreb daca este legal.
Nu as vrea sa am probleme, tinand cont ca azotatul de potasiu are un regim special de comercializare, din cate am inteles de pe acest forum.


A mai cumparat cineva ?

Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de costas65: 25 September 2011 - 08:11 PM

0

#40 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 25 September 2011 - 10:40 PM

Indiferent de unde cumperi de pe net, trebuie sa ai grija.
Intai ca poti avea probleme cu legea.
N-ar fi rau sa ceri informatii suplimentare. Ar exista posibilitatea ca ce se vinde sa fie ingrasamant si atunci e mai simplu. El vnde ingrasamant, tu cumperi tot ingrasamant, vreo 2 kg, ca iti trebuie pentru flori. Ramane pe masa doar problema cu transportul prin posta, ca e interzis. Dar o rezolvi altfel.
Rau e ca anunturile sunt direct cu azotat de potasiu si e greu sa o dai la intors ca nu stiai ce cumperi.

Nu in cele din urma, exista si posibilitatea ca ce e vandut ca azotat pur sa nu fie chiar pur.
Mai mult ma nelinisteste faptul ca mesajele exista pe acel site. Poate in realitate nu e nici o problema.
Eu n-am luat niciodata de pe net la modul ala si nu pot sa-ti dau nici un sfat util.
Multa bafta!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 September 2011 - 10:42 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#41 Useril este offline   Tokai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 16-December 09

Postat 26 September 2011 - 01:28 PM

O sa incerc sa topesc primul motor. Cat despre sarmulita: ce grosime trebuie sa aiba pt un acumulator de 12 v, de la o motoreta din aia electrica pt copii, cu pedala? Cum fac amestecul care trebuie pus pe sarmulita? Cat de gros? Din ce? exista mai multe compozitii, metode de pregatire? Multumesc tare mult!
0

#42 Useril este offline   RL10 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 26 September 2011 - 06:23 PM

Vezi postareaTokai, la 26 September 2011 - 01:28 PM, a spus:

..................Cat despre sarmulita: ce grosime trebuie sa aiba pt un acumulator de 12 v, de la o motoreta din aia electrica pt copii, cu pedala? Cum fac amestecul care trebuie pus pe sarmulita? Cat de gros? Din ce? exista mai multe compozitii, metode de pregatire? Multumesc tare mult!

Folosirea de sarma de cupru ridica cateva probleme.
Cuprul este printre metalele cu o rezistivitate foarte mica.
Asta inseamna ca pentru a obtine o rezistenta decenta trebuie un diametru foarte mic.
Am sa exemplific mai jos:
O sarma fi=0,1mm are 2,2 ohm/m.
Una fi=0,08mm are 3,55 ohm/m.
Deci pentru o rezistenta de 1 ohm o sarma fi=0,1mm trebuie sa aibe o lungime l=440mm.
Pentru o rezistenta tot de 1 ohm si o sarma fi=0,08mm trebuie sa aibe o lungime l=280mm.
La aceasta rezistenta curentul debitat de o baterie de 12V ar ajunge la 12A.
Asta duce la necesitatea unor fire cu sectiune f.mare intre baterie si sistemul de aprindere.
Acest sistem ar merge doar daca actionarea se face cu un releu anclasat de la distanta ce comanda rezistenta din cupru alimentata de la o baterie de 12V.
Daca poti face rost de fir de cupru cu diametrul fi=0,05mm(masurat precis) atunci te poti gandi sa-l folosesti pe post de rezistenta de aprindere.Daca nu atunci cauta o rezistenta bobinata,sau un potentiometru bobinat de putere max 10W.Masoara diametrul sarmei si vezi daca se incadreaza intre fi=(0,1...0,2)mm.Ideal ar fi 0,1mm.Cam cat un fir de par.Cu amestecul este mai simplu.
Iti pot da o multime de link-uri.Sfaturi la fel.
Dar inainte spune ce sarma(fi=?,material=?)pentru rezistenta poti face rost.Este foarte important.

Aceasta postare a fost editata de RL10: 26 September 2011 - 06:24 PM

0

#43 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 26 September 2011 - 06:45 PM

Vezi postareaTokai, la 26 September 2011 - 01:28 PM, a spus:

O sa incerc sa topesc primul motor. Cat despre sarmulita: ce grosime trebuie sa aiba pt un acumulator de 12 v, de la o motoreta din aia electrica pt copii, cu pedala? Cum fac amestecul care trebuie pus pe sarmulita? Cat de gros? Din ce? exista mai multe compozitii, metode de pregatire? Multumesc tare mult!


Se poate discuta oricat in teorie. Trebuie gasit si incercat.

E o schema simplificata in poza de mai jos. Dimensiunile sunt adaptate pentru motoare cu zahar, marime medie dar pot fi mai mici pentru motoare mici sau cu pulbere.
Nichelina (crom-nichel) este mateialul ideal. Se poate gasi la rezistente electrice de incalzire mici sau chiar piese (rezistori) electronice. E de utilizat intotdeauna, mai ales daca sursa de curent e mai slaba (adica este facuta din set de baterii rotunde groase, din acelea de 1,5 V sau baterie de telecomunicatii de 6V).
Firul de cupru e suficient de bun daca sursa de curent e mai puternica, baterie de masina sau de moto de 12V. Legatura de firele izolate intermediare se poate face prin cositorire fina cu scula potrivita sau doar prin infasurare si presare cu un cleste.
Pasta inflamabila poate fi o problema. Ideal ar fi sa aveti putina pulbere neagra, o pisati usor sa fie mai fina si faceti o pasta cu in liant sau adeziv din acela rapid pe baza de acetona sau daca nu, ceva lac nitro mai gros. Orice adeziv care arde bine dupa uscare e bun, dar nu trebuie pus mult, ci doar cat sa tina praful la un loc. Daca nu aveti BP buna, preferabil originala nu preparata de voi, incercati chiar si cu catran de chibrit sau praf de la artificii. Este foarte bine daca puneti putina pasta in capatul de sus al motorului, ajuta mult la aprindere si se poate folosi un aprinzator mai mic ptr. initiere.
Intotdeauna se va testa inainte cu firul de legatura de 20-30 metri.Cordon electric obisnuit poate fi suficient (nu chiar cel mai subtire, desigur). Daca sursa e slaba, la asa fir lung caderea de tensiune e mare si nu “ramane” destul curent ptr. incalzirea puternica si rapida a rezistentei.
Aprinzatorul trebuie fixat cumva de rampa, sa nu se miste din pozita necesara sau sa cada cand se leaga de cablul lung. Capatul cu pasta sa fie cat mai mic in diametru ca sa iasa usor din motor cand acesta porneste, altfel explozia e pe aproape. In functie de pozitia aprinzatorului in motor veti avea regimuri de functionare diferite ale motorului, rapid, lent, asa-si-asa sau deloc, atentie deci.
Dimensiunile firelor sunt orientative, trebuie gasit materialul si incercat de cateva ori. Nu uitati sa verificati inainte continuitatea circuitului, cum am spus in mesajul anterior.
@ RL. Procesul aprinderii electrice este unul scurt, nu e timp ptr incalzirea cablului lung, regiunea cu rezistenta electrica maxima raportata la masa de material va genera caldura prima, iar cum firul subtire se arde, adio circuit electric: nu trebuie cablu de legatura foarte gros.

Fisiere atasate


0

#44 Useril este offline   Tokai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 16-December 09

Postat 26 September 2011 - 07:09 PM

Foarte folositoare schema. Multumesc.
Firele lungi de care vine prinsa nichelina, trebuie sa aiba miezul solid, nu? Din ce trebuie sa fie? al o lungime de 20-30m e ceva de carat!
Trebuie sa vad de unde fac rost de nichelina. O sa caut artificii sa vad daca gases ep timpul asta...
0

#45 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 26 September 2011 - 09:10 PM

Vezi postareaTokai, la 26 September 2011 - 07:09 PM, a spus:

Foarte folositoare schema. Multumesc.
Firele lungi de care vine prinsa nichelina, trebuie sa aiba miezul solid, nu? Din ce trebuie sa fie? al o lungime de 20-30m e ceva de carat!
Trebuie sa vad de unde fac rost de nichelina. O sa caut artificii sa vad daca gases ep timpul asta...


Am impresia ca nu ai inteles bine.
Firele acelea de care am pomenit ca fiind "solide" adica nu litate pot fi facute aproape din orice, izolate putin sa fie si nu prea groase, ca sa incapa usor prin gaura motorului. Sunt ceva intermediar.
Cablul de legatura lung poate fi cablu obisnuit pentru prelungitoare de 220V/15A sau asemanator, cumparat la metru de la magazin dar nu chiar cel mai lesinat, trebuie cat de cat rezistent la transport, tavalit pe jos, etc, iar d.p.d.v. electric sa aiba sectiunea de macar 1,6 sau 2 mm. Preferabil alb sau o culoare care sa fie vizibila clar prin iarba, sa nu se impiedice cineva de el si sa smulga aprinzatorul sau racheta.
Ala il faci colac si pui la capatul de care vei lega aprinzatorul cate un crocodil sau alta clema cu arc, la celalalt capat(baterie) poti lasa firele desizolate pe 2-3 cm sau pui cel mult un crocodil mai mare, celalalt capat de fir liber si distantat, eventual infasurat in banda, sa nu-i vina ideea sa faca contact singur :yahoo:
In legatura cu caratul, situatia e clara: rachete mari, probleme mari. Vei avea de carat si rampa, care in cazul unei rachete de peste un kilogram-doua nu mai e doar o sarma infipta in pamant. Plus o trusa de scule, plus alte maruntisuri, panouri = iti trebuie masina. Daca jucaria zboara bine, se cara la doi kilometri si o mai vrei inapoi, pune in portbagaj si cele necesare distractiei care urmeaza. Lasa careva de paza la stana pana vii inapoi, daca vii. Uite asa, mai ai nevoie de ajutoare, haine de schimb, berici = trebuie camion! :drinks:
0

#46 Useril este offline   RL10 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 27 September 2011 - 12:23 AM

Vezi postareaTokai, la 26 September 2011 - 07:09 PM, a spus:

.................
Trebuie sa vad de unde fac rost de nichelina. O sa caut artificii sa vad daca gases ep timpul asta...

Nu este obligatoriu doar nichelina.
Merge crom-nichel,constantan chiar si sarma din otel inoxidabil fi=(0,1...0,2)mm.
Merg in general aliajele rezistive pe baza de:crom,nichel,mangan si fier.
Uite aici cateva scheme de aprindere si compozitii pe site-ul lui NAKKA:
http://www.nakka-roc...et/igniter.html
Uite alt site numai despre sisteme de aprindere si compozitii:
http://www.jacobsroc...nd_igniters.htm
http://www.jacobsroc...nd_igniters.htm
Cred ca te vor edifica pe deplin.
Ai ca bonus tabele cu proprietatile fizico-chimice ale diverselor materiale.

Aceasta postare a fost editata de RL10: 27 September 2011 - 12:26 AM

0

#47 Useril este offline   Marius 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 10-September 08

Postat 04 October 2011 - 08:40 PM

Mai demult am folosit odata in locul nichelinei o bucata dintr-un arc de pix si a mers bine cu o baterie de 4,5 v
Nichelina subtire daca nu gasesti o poti subtia in zona de mijloc la un polizor pana esti sigur ca se incinge la rosu, asa ca variante si materiale gasesti
0

#48 Useril este offline   Marius 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 10-September 08

Postat 04 October 2011 - 09:12 PM

RL10 am studiat linkul cu nakka si ce mi-sa parut interesant a fost extragerea pulberii de aluminiul din vopseaMy link, lucru pe care l-am incercat si eu mai demult din bronz de aluminiu, bine fara un produs final asa "fain" ca acolo
Acuma ca am moara cu bile parca tot as fi tentat sa mai incerc odata extragerea din bronz care ar renta daca as putea sa recuperez acetona folosita prin distilare
0

#49 Useril este offline   gabridobre 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 31-July 12

Postat 02 August 2012 - 03:02 PM

Vezi postareaDexter_Jr, la 25 May 2011 - 09:37 AM, a spus:

cloratul de potasiu nu numai ca ca e pe lista neagra, dar e si al dracu de instabil si nu merge folosit in motoarele de racheta.
cat despre azotat...la 20euro/Kg pot sa si-l tina
azotatul de potasiu folosit ca ingrasamant pt flori si sere il gasesti undeva la 10 lei/kg , nu ai nevoie de firma ca sa-l cumperi iar rachetele zboara bine mersi cu el.


Buna, acesta este primul meu post si as dori sa stiu cam ce parametri trebuie sa aiba acel ingrasamant.


Adica eu am gasit asta http://www.bricostor...1500001078.html

Citeaza

Compozitie: NPK 20:10:10, 20 % azot (N) din care 9% nitric si 11% amoniacal, 10 % andrahida fosforica (P2O5), 10 dioxid de potasiu (K2O) solubil în apă.



Este bun, cam care ar trebui sa fie raportul NPK ?
0

#50 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 02 August 2012 - 06:08 PM

Greu de spus care e compozitia chimica reala, pentru ca specificatiile lor sunt un nonsens.

NPK in raport 20:10:10 ar insemna 50%, 25% respectiv 25%, nu 20% 10% 10% cum spun ei. Ori una ori alta.
Apoi zice ca ar avea K2O. Absurd, asa ceva ar reactiona violent cu apa, lucru care nu se intampla cand dizolvi ingrasamantul (asta cu dioxidul de potasiu e o chestie folosita de toti fabricantii de ingrasaminte, si figureaza chiar si pe azotatul de potasiu 99%, standardul lui peste, pentru ca ei se refera la un echivalent in K2O nicidecum la substanta K2O propriu-zisa).


In orice caz, din moment ce figureaza fosforul in compozitie, cel mai probabil nu e bun. Dar poti incerca, poate e doar intr-o proportie mica.
It's difficult to make things simple!
0

#51 Useril este offline   gabridobre 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 31-July 12

Postat 02 August 2012 - 07:02 PM

Bun, multumesc, ai vreun sfat pentru ce as putea cauta?Adica la americani exista acel "Stump Remover" care cica ar contine o cantitate mare de KNO3 dar nu stiu daca gasesc asa ceva la noi, sub ce nume si la ce pret....
0

#52 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 02 August 2012 - 09:14 PM

Nu, nu se gaseste la noi stump remover, oricum are un pret mai mare.

Poti intreba de ingrasamant de rosii, asa ceva am luat si e bun:

http://static.lowyat.net/uploads/attach-37/post-10437-1235232524_thumb.jpg

PS. nu stiu sa-ti spun de un magazin online, am cumparat de la un magazin agricol local (Tecuci).

Aceasta postare a fost editata de Zen: 02 August 2012 - 09:15 PM

It's difficult to make things simple!
0

#53 Useril este offline   gabridobre 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 31-July 12

Postat 02 August 2012 - 10:18 PM

Vezi postareaZen, la 02 August 2012 - 09:14 PM, a spus:

Nu, nu se gaseste la noi stump remover, oricum are un pret mai mare.

Poti intreba de ingrasamant de rosii, asa ceva am luat si e bun:

http://static.lowyat.net/uploads/attach-37/post-10437-1235232524_thumb.jpg

PS. nu stiu sa-ti spun de un magazin online, am cumparat de la un magazin agricol local (Tecuci).


Okey, mersi mult de raspuns, maine o sa bat putin orasul si poate gasesc ceva interesant.
0

#54 Useril este offline   gabridobre 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 31-July 12

Postat 02 August 2012 - 11:52 PM

Pana la urma am gasit asta online: http://www.clubaface...i-k-985087.html

Este sigur bun pentru ce imi trebuie mie dar 25 de kg nu e cam mult? Si cam scump....
0

#55 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 03 August 2012 - 08:45 AM

Pretul pe kg este foarte bun, treaba ta daca ai ce face cu 25kg sau nu..
It's difficult to make things simple!
0

#56 Useril este offline   gabridobre 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 31-July 12

Postat 04 August 2012 - 01:11 AM

Pana la urma am luat doua pungi de aici http://magazinagrico...tasiu-2-kg.html

Cu tot cu transport pretul este de 60 de lei 4kg, putin cam mult dar sper sa merite.
0

#57 Useril este offline   orgchem 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 26-August 12

Postat 27 August 2012 - 01:04 PM

Salutari, am o gramada de sticlarie de laborator pe care vreau sa o vand ieftin(in Bucuresti), daca aveti nevoie spuneti-mi plus mai pot procura una alta stiti voi... pana nu e prea tarziu ca in curand nici in Ro nu o sa mai gasim mai nimic in afara de soda pentru facut sapun si acid de baterie:))
Trim IM
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro