Modelism - RHC Forum: Flamingo - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Flamingo

#1 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 19 May 2011 - 09:18 AM

Salutare.In Modelism Tehnium anul 1984 nr2-3 a aparut schema unui velier,superb pt mine,care a fost construit prin anii 96-97 si trecut pe linie moarta pina in 2007 cind in sfirsit am reusit sa pun mina pe o statie RC.Deoarece nu am respectat schema de constructie(acoperirea corpului am facut-o cu baghete de brad 30*3 mm si impregnarea cu urelit,materiale de care dispuneam prin "curte")automat ca la a treia lansare la apa dupa vreo 4ore de navigatie sa dus la fund.Am avut noroc nici servoul nici receptorul n-au patit nimic.Cum eram la un picnic,eu luasem foc cind a trbuit sa ma duc inot sa-l scot din apa,dupa ce l-am dezbracat lam pus pe foc cu stringere de inima dar n-as fi reusit sa il recuperez.
Am trecut din nou la constructia lui,binenteles ca acum stiu de existenta multor materiale.Printre altele, fibra de sticla (tesatura)asteapta,vinciul de navigatie este pe "vine"ca fostul nu avea,iar in privinta rasinii am sa incerc cu o productie de Timisoara cu care se fac reparatii la componente auto.Constructia va fi clasica conform schemei.Primul model se comporta superb pot spune chiar "zbura" pe luciul apei mai putin cu vint din pupa.
Poate spune cineva unde era greseala de constructie sau vreun reglaj? As dori sa-l elimin din start.
Voi cauta fotografii cu vechiul si voi posta cu ce am in lucru in curind.
L.E.Gall
0

#2 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 19 May 2011 - 11:40 AM

Fara a vedea fotografii e greu de apreciat daca era vorba de vreo greseala. Un lucru e insa clar: viteza unui velier navigand cu vant din pupa este intotdeauna mai mica decat viteza vantului. Navigand cu vant din travers (laterala) viteza poate fi mai mare decat a vantului. De aici cred ca a aparut ideea unei eventuale greseli de executie. In rest, sa vedem fotografii.

In ce priveste materialele, exista rasini epoxidice sau poliesterice care sunt mult mai ieftine (presupun) decat un compus special destinat reparatiilor auto.

Intrebare: modelul va fi doar pentru distractie?
Daca nu, un model care sa se incadreze in una din clasele de concurs (F5-E, F5-M sau F5-10) ar fi mai potrivit, facand posibila si participarea la concursurile federatiei. Poate ne mai inmultim la regate...

Oricum, succes!
0

#3 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 19 May 2011 - 06:43 PM

despre asta e vorba?
http://www.veliere.rc.go.ro/plan/plan.gif
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#4 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 20 May 2011 - 07:47 AM

Vezi postareaGyula, la 19 May 2011 - 06:43 PM, a spus:

despre asta e vorba?
http://www.veliere.rc.go.ro/plan/plan.gif


Buna.Catre Gyula :da acesta este modelul; Dan Stroie :n-am facut fotografii in timpul constructiei,iar cele facute cu el la apa au plecat odata cu toate informatiile din p.c.stimabili care au resetat aparatul cu ocazia unei virusari nu au salvat datele ,dar mai am o speranta la cineva care a facut ceva filmari atunci.Seara voi pune primele foto care urmeaza sa le fac astazi.
L.E.Gall
0

#5 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 20 May 2011 - 11:08 AM

mai zi un pic, cum s-a dus la fund.... fara nici un semn vizibil nu trebuia sa se duca "automat" la fund
cand l-ai recuperat ce ai gasit dezlipit, rupt, etc....
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#6 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 20 May 2011 - 02:23 PM

Greseli de incepator.Cu doua saptamini inainte,dupa o zi de navigare frumoasa l-am impachetat in folie de plastic.Cred ca intrase deja putina apa in el.In duminica respectiva totul superb.Soare dar si un motor bun pt navigarea cu vele,cam25-35km/h in rafale dar si cu shimbarea directiei,aszarea lacului intro vale,am observat ca in functie de intensitatea vintului se schimba directia.Dupa o distractie de vreo doua ore a trebuit sa-l golesc de apa,cam 1,5l.Trece timpul pe neobservate(anturajul anunta stop cadru,toata lumea trece la masa)modelul tcmai il agatasem de niste plante acvatice,sotia zice:ca si asa nu pleaca nicaieri il scoti dupa ce servim masa.Situatia se modifica,avea totusi o directie in care putea pleca, in jos.Valurile au fost bunicele,plantele l-au tinut pe loc si infiltrarile au crescut greutatea,deci cind am observat de la distanta nu vedeam decit velatura si aia inclinata,nu pe lateral.Ocolim lacul,aleg cel mai apropiat loc dar mai sint vreo 8m pina la model,pupa era afara cam 8-9 cm.Singura alternativa,inotul cu surubelnita in gura.Inainte de a iesi la mal lam decuplat de la sursa.Dupa cum am explicat anterior acoperirea corpului a fost facuta cu baghete brad 30*3mm,incastrate un in cealalta precum parchetul laminat,aproape,deci fara clic.Posibil in cazul in care l-as fi imbibat in ulei pe interior(cum am facut cu cirma si piesa de legatura dintre lest si corpul navei)n-ar fi patit nimic.Piese refolosibile lestul cirma si alte mici fitinguri,ca am de gind sa schimb si catargul cu unul de carbon (o undita de 3m subtire,din care ramin cei 217 cm ceruti de planuri)Intre baghetele de acoperire aparusera distante de 0,3-0,5 mm se deformasera si nu vedeam nici o solutie de remediere(gindindu-ma nici azi nu vad o solutie la vechea intimplare,si tousi acum imi pica fisa.Uscat reslefuit si magica tesatura de sticla+rasina,prea tirziu au trecut trei ani si multe kilograme de carne pe locul unde sa facut scrum)deci cu inima strinsa l-am pus pe foc nu inainte de ai promite nepotului ,care este si el modelist,ca vom reface modelul.Fiul ma scos din impas:a scris citeva cd-uri,deci nu toate datele sint pierdute,am ales 3 foto pe care le voi expune dupa micsorare.Toate au peste 500 kb.Aici trbuie sa intervina tineretul care sta 25 din 24h in arta informaticii si(eu la acest capitol sint rau rau de ttttooot) nicicum n-ar pune mina pe traforaj ori smirghel.In tinerete zimbeam cin persoanele mai in etate se plafonau,istoria ramine personajele se schimba.
L.E.Gall
0

#7 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 20 May 2011 - 02:48 PM

Si acum o fotografie cu noul inceput de Flamingo.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PICT0002.JPG

Aceasta postare a fost editata de Triple Crash: 20 May 2011 - 02:49 PM

L.E.Gall
0

#8 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 20 May 2011 - 02:51 PM

Si inca una

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PICT0003.JPG

L.E.Gall
0

#9 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 20 May 2011 - 02:59 PM

Nu ,nu sint nici vrajitor nici magician.Toate la timpul lor,orele di data sint reale.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PICT0001.JPG

L.E.Gall
0

#10 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 20 May 2011 - 03:01 PM

Ultima facuta astazi.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PICT0004.JPG

L.E.Gall
0

#11 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 20 May 2011 - 06:03 PM

Da, acum inteleg ce s-a intamplat.....
Imbracatul in epoxy (sau poliester) si fibra de sticla e foarte utila. Pe vremuri, cand nu aveam acces la astfel de materiale, imbracam barca in ciorap de nylon si lac si asta tot tinea barca etansa. Rasina pt reparatii auto e probabil poliester, fibra de sticla poate fi ceva foarte subtire, eu folosesc de 50 g/mp, se gaseste in magazinele de modelism.
Velele au ramas de la barca veche sau vor fi noi? Ce fel de servo vei folosi la manevrarea lor?
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#12 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 20 May 2011 - 07:08 PM

Bun, m-am lamurit. Nu este un model de distractie, e chiar un F5-10. Nu stiam ca se numeste Flamingo.
Daca nu m-a inselat vederea, "fratele" lui inca in stare de functiune, a evoluat la sfarsitul saptamanii trecute la Galati sub comanda proiectantului.
Cred ca suporta si vele mai mari decat in plan pentru vant slab.

Asta inseamna ca la clasa F5-10 vom fi mai multi?

Spor la treaba.
0

#13 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 20 May 2011 - 10:38 PM

Vezi postareaGyula, la 20 May 2011 - 06:03 PM, a spus:

Da, acum inteleg ce s-a intamplat.....
Imbracatul in epoxy (sau poliester) si fibra de sticla e foarte utila. Pe vremuri, cand nu aveam acces la astfel de materiale, imbracam barca in ciorap de nylon si lac si asta tot tinea barca etansa. Rasina pt reparatii auto e probabil poliester, fibra de sticla poate fi ceva foarte subtire, eu folosesc de 50 g/mp, se gaseste in magazinele de modelism.
Velele au ramas de la barca veche sau vor fi noi? Ce fel de servo vei folosi la manevrarea lor?


La momentul respectiv dispuneam de foarte putine informatii.Inainte cu citiva ani am asistat la o prelucrare cu fibra de sticla dar uitasem in totalitate de ea.Anul trecut dupa ce am invatat pe propria piele fara simulator si citeva aparate de zbor disruse am intrat in legatura cu un domn profesor de modelism care mi-a spus despre ciorapii de nylon(prin intermediul nepotului meu).Momentan dispun de doua pungi200*100cm bu
cata 80g/mpsi una de 140 g/mp din vremuri mai bune,anul trecut cind imi permiteam mult mai multe.Servoul va fi acelasi 5010 care a facut baita iar vinciul 785 care va sosi dupa data de 24 luna curenta.Atasez una bucata foto cu fostul:
L.E.Gall
0

#14 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 20 May 2011 - 10:43 PM

Imagine atasata: PICT0045.JPG
L-am gasit:
L.E.Gall
0

#15 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 20 May 2011 - 10:56 PM

Vezi postareaDan Stroie, la 20 May 2011 - 07:08 PM, a spus:

Bun, m-am lamurit. Nu este un model de distractie, e chiar un F5-10. Nu stiam ca se numeste Flamingo.
Daca nu m-a inselat vederea, "fratele" lui inca in stare de functiune, a evoluat la sfarsitul saptamanii trecute la Galati sub comanda proiectantului.
Cred ca suporta si vele mai mari decat in plan pentru vant slab.

Asta inseamna ca la clasa F5-10 vom fi mai multi?

Spor la treaba.


Nici catargul nu era pe masura.Un timplar al carui frate produce suporturi pt draperii sa oferit sa ma ajute,dar a fost si maigros si mai scurt:25mm diametru 200cm lungime si cum calul de dar ...l-am folosit ca atare.N-am lucrat niciodata cu rasini si fibra de sticla,am tras cu ochiul si pe forum si altundeva dar cred ca trebuie sa-mi iau inima in dinti cind ma voi apuca de lucru cu ea.Si inca o foto:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PICT0070.JPG

L.E.Gall
0

#16 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 20 May 2011 - 10:59 PM

La fotografiile cu vechiul model data si timpii sint ireali,la cele de azi bune.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PICT0121.JPG

L.E.Gall
0

#17 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 21 May 2011 - 09:22 AM

Triple Crash,

Vad locatia Sfantu Gheorghe in datele personale. In perioada 17 - 19 iunie avem etapa de veliere la Miercurea Ciuc, pe lacul de acumulare de la Frumoasa. Daca esti interesat sa vezi modele functionale si ai timp si dorinta poti face o deplasare in zona.
0

#18 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 21 May 2011 - 10:01 AM

Vezi postareaDan Stroie, la 21 May 2011 - 09:22 AM, a spus:

Triple Crash,

Vad locatia Sfantu Gheorghe in datele personale. In perioada 17 - 19 iunie avem etapa de veliere la Miercurea Ciuc, pe lacul de acumulare de la Frumoasa. Daca esti interesat sa vezi modele functionale si ai timp si dorinta poti face o deplasare in zona.


Multumesc frumos pt informatie,voi face tot posibilul sa fiu prezent.T.C.
L.E.Gall
0

#19 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 23 May 2011 - 08:55 PM

Seara buna tuturor.
Astazi am reusit sa termin de acoperit coca,pina miine se usuca si voi trece la slefuire.Va trebui sa iau taurul de coarne si anume; trecerea la aplicarea rasinii si a tesaturii din fibra de sticla.Am tras cu ochiul la RG.65.ul lucrat de Lego_Man(apropo nimic nou la aceasta lucrare?) si totusi am o nelamurire.Dupa slefuire anumite mici denivelari, care vor fi, sunt sigur,se scot prin aplicarea unui strat de chit sau ulterior peste fibra de sticla inainte de vopsire? Marginile cocii, zona in care ulterior se lipeste puntea daca nu este protejata, cu ce adeziv se lipeste?
L.E.Gall
0

#20 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 23 May 2011 - 09:15 PM

Cred ca Gyula are cea mai multa experienta in ceea ce priveste acoperirea lemnului cu fibra de sticla. El a reusit adevarate performante in domeniu. Din experienta personala pot doar sa recomand folosirea tesaturii de tip "twill" care se aseaza foarte bine pe forme curbe. trebuie lucrat cu cat mai putina rasina pentru a evita formarea de bule de aer sau rasina care vor trebui slefuite si corectate si asta inseamna multa munca.
Acolo unde cutele nu pot fi evitate eu tai excesul si las marginile sa se petreaca putin urmand sa le slefuiesc dupa intarirea rasinii.
0

#21 Useril este offline   rallyman 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 24 May 2011 - 12:42 PM

Salut si spor la treaba
Foloseste pinzica de fibra de 80 grame , pune-o direct pe model( e bine ca modelul sa fie doar slefuit fara nici un alt tratament ) si apoi dai cu rasina epoxi .Impregnarea se face mai usor asa decit sa uzi mai intii suparafata si apoi sa pui pinzica . Vei observa ca sint zone in care lemnul suge mai repede rasina - acolo intervii cu inca o pensulare fina cu rasina .Lasi totul sa se usuce pina a doua zi cind slefuiesti usor si mai dai o miina de rasina -mai groasa de data asta .
L'ennui dans ce monde, c'est que les idiots sont sûrs d'eux et les gens censés pleins de doutes
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
0

#22 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 24 May 2011 - 01:59 PM

Ar fi bine de stiut ce fel de rasina este. Cele pentru reparatii auto sunt de obicei poliesterice, astea au timpul de lucru mult mai scurt decat cele epoxidice, si au un miros foarte puternic, usor de recunoscut. Si proportia de amestec e total diferit, poliesterul are nevoie doar de cateva procente de intaritor, epoxiul, depinde de tip, dar de obicei e de la 20% in sus.
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#23 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 25 May 2011 - 04:17 PM

Afara ploua,si totusi va doresc O zi buna.Ieri am trecut pe la un atelier de timplarie si am facut finisajul la slefuirea cocii,a iesit super,asta pt ca spatiulde care dispun este destul de mic iar coca are 1,5metri si am renuntat acum vreo 8ani sa finalizez propriul meu utilaj.Deci "Flamingo"a prins un contur frumos.Am facut rost si de rasina ,si acum incep problemele:este de tip poliesteric cu actiune intro ora,asta se poate prelungi adaugind mai putin catalizator.Majoritatea nu recunoaste dar mie pur si simlu mi-a fost teama sa ma apuc de lucru.Nici ieri nici astazi nu am pus mina pe model,binenteles dupa ce am ajuns cu el acasa.Azi sint pesimist ceea ce nu-mi sta-n fire.Sint doua variante:lucrez cu ce am si o iau de la capat sau astept o luna si fac lucrarea cu rasina epoxidica! Dati-mi un sfat.Nimic nu se pierde ci totul se transforma.
L.E.Gall
0

#24 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 25 May 2011 - 07:30 PM

http://www.veliere.rc.go.ro/reguli/bozod1.jpg
Barca din imagine l-am facut din balsa, acoperit cu poliester, atunci asta aveam numai, si tesatura de 50 grame. Prima data l-am dat doar cu rasina, slefuit, dupa aceea panza si rasina peste. Poate merita facut ceva probe inainte sa vezi cum trebuie sa-l amesteci sa ai ceva timp de lucru. Daca barca va fi vopsita, nu conteaza, poti lucra chiar si din bucati, unde se suprapun bucatile de panza il vei slefui ulterior. Bineinteles trebuie dat cu rasina si pe interior (poti incepe acolo, si te familiarizezi cu rasina), mai toate barcile iau ceva apa, daca altundeva nu, prin orificiile unde ies sforile ce misca velele. Si partea de jos a puntii ar fi bine de dat cumva cu rasina.
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#25 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 30 May 2011 - 09:09 PM

Sanatate.Mi-am luat inima-n dinti(a doua oara in viata cind am avut retineri in legatura cu noile tehnologii,pt mine.)si i-am aplicat primul strat de rasina.Am ramas surprins cit de usor se aplica,dar si rezultatul.Joi a sosit vinciul de navigatie.
Multumesc pt suportul psihologic,astfel am prins un pic de curaj.Momentan modelul este slefuit miine voi aplica tesatura .T.C.
L.E.Gall
0

#26 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 03 July 2011 - 08:49 PM

Sanatate tuturor.Luna iunie a trecut cu o mare pauza in avansarea lucrarii,in afara de slefuirea rasinii care pe alocuri a fost putin in exces si unde tesatura de sticla sa suprapus nu sa facut mare lucru.Ieri a primit ultimul strat de rasina pe exterior si astazi dimineata un strat la interior.Incepe sa arate bine,si i-mi revine increderea,stiu ca de data aceasta nu mai patesc precum cu primul model.
In vizita facuta la Frumoasa ,de la domnii Gyula,Ungureanu si Mitu ,am avut onoarea de al cunoaste pe insusi proiectantul acestui model,am primit o multime de sfaturi foarte bune,insa cele referitoare la coca modelului nu prea le-as aplica ,altele nu pot deoarece ar trbui sa tai in corpul navomodelului,din dorinta de a ramine in planurile originale.Din fericire lucrez(cine a fost atent a observat)la doua modele, unul pt nepotul meu,si la acesta voi introduce toate modificarile(sfaturile) primite de la specialisti.
Miine montez suporturile servourilor si vin cu inca citeva intrebari .O seara placuta in continuare tuturor.T.C.
L.E.Gall
0

#27 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 13 July 2011 - 08:28 AM

Salutari lumii modelismului.Am ajuns in punctul in care mi-am dat seama ca, daca dispun de o schema detaliata in proiectul meu inca nu este totul.Studiind saitul propus de domnul Gyula "veliere rc" m-am intilnit cu citeva reguli in constructia modelelor si anume 9.95 si 9.96 pe care le am tot cautat in: FRMd,NAVIGA si ISAF-RSD si nu le-am galit.Consider ca ar fi mai bine stiute decit ulterior sa aflu ca nu am lucrat conform normrlor(regulilor).
Daca cineva stie unde (sint ascunse,pt mine)rog frumos sa ma indrume spre ele.Multumesc T.C.
L.E.Gall
0

#28 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 13 July 2011 - 09:59 AM

Regulile de constructie pentru un model de clasa 10

Este o singura modificare, acel LWL nu se mai masoara, ci se calculeaza cu formula 0,8xlungimea totala.

Citeaza

..."veliere rc" m-am intilnit cu citeva reguli in constructia modelelor si anume 9.95 si 9.96
unde anume? :nea: acela e site-ul meu dar nu le-am gasit.... :pardon:
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#29 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 13 July 2011 - 10:30 AM

Buna ziua.Felicitari pt ultima regata.In legatura cu regula 9.96 mi-am dat seama dar 9.95 descrierea:coca punctul d.Prova modeluluiam facut-o inclinata la aproximativ 45',va trebui sa adaug pe toata lungimea ei elementul de "cauciuc"?
L.E.Gall
0

#30 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 13 July 2011 - 12:15 PM

da. am gasit in sfarsit si eu acele reguli :-)
teoretic e destul sa fie chiar numai varful barcii, cei 10 mm masurand in directia orizontala, practic e l-as pune inclinat, astfel fenderul e mai mare, se poate lipi pe o suprafata mai mare, si protejeaza mai bine barca lovita....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Clipboard01.jpg
  • Imagine atasata: untitled.JPG

Aceasta postare a fost editata de Gyula: 13 July 2011 - 12:19 PM

Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro