Modelism - RHC Forum: RULMENTI CERAMICI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

RULMENTI CERAMICI ...sau hibrizi...

#1 Useril este offline   SHAKS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1059
  • Inregistrat: 17-January 05

Postat 28 April 2011 - 03:27 PM

Intotdeauna, cand vedeti la magazinele RC expresia "rulmenti ceramici", trebuie sa stiti ca este vorba de rulmenti din otel cu bile din materiale ceramice. Acesti rulmenti sunt mai rezistenti la uzuri si suporta turatii mai mari. Dar cum ar fi un rulment FULL CERAMIC? Raspuns: ffffffoarte rezistent la orice, temperaturi de lucru obisnuit pana la 260 grade, turatii suportate peste 100.000 rot/min.
De ce nu punem asa ceva pe modelele noastre? La poarta fabricii, un rulment full ceramic 5x10x4mm costa 69,95usd. La un ambreiaj offroad intra 2buc, deci 139,90usd...

Materialele ceramice folosite la rulmenti sunt pulberi sintetice "inchegate" la presiuni si temperaturi foarte mari, care de fapt, examinate la microscop seamana structural cu safirul sau rubinul natural, duritatea materialelor ceramice avansate apropiindu-se de duritatea diamantului.
Am facut aceasta introducere ca sa lamuresc un lucru: Ceramic nu inseamna casant, nu are nici o legatura cu portelanurile.

Fisiere atasate


20cm of RC experience
0

#2 Useril este offline   SHAKS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1059
  • Inregistrat: 17-January 05

Postat 28 April 2011 - 03:28 PM

Rulmentii ceramici uzuali sunt de fapt rulmenti Hybrid-Ceramic, pentru ca au bile DIN material ceramic sau CU ACOPERIRE ceramica, in schimb colivia, inelele sunt din otel. Acesti rulmenti sunt cu 40-60% mai usori decat varianta echivalenta full otel.
Suprafata bilelor ceramice este de 5 ori mai fina (ca rugozitate) decat cea a bilelor din otel, asadar uzura asupra coliviei si a suprafetelor de rulare scade semnificativ, viata rulmentului ceramic fiind (cu lubrifiere) mai lunga de 5-10 ori fata de un rulment clasic din otel.
Desi rulmentii ceramici nu necesita lubrifiere, prin lubrifiere se reduce uzura pieselor metalice, pe langa protectia acestora la coroziune.

Fisiere atasate


20cm of RC experience
0

#3 Useril este offline   SHAKS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1059
  • Inregistrat: 17-January 05

Postat 28 April 2011 - 03:30 PM

Intr-un rulment cu bile, uzurile sunt produse de frecari, de alunecari ale bilelor, datorate nivelului de sfericitate si de tolerante ale diametrelor bilelor. Nu este neobisnuit ca bilele sa aiba tolerante de +/- 1micrometru in diametru si +/- 0,1 micrometri in sfericitate.
Rulmentii hibrizi se inscriu in clasa ABEC 3 sau peste, defectele fiind datorate componentelor metalice.

Pentru ca bilele ceramice sunt cu 60% mai usoare, au masa rotationala mai mica si inertie mai mica. In plus, apasarea asupra benzii de rulare ca urmare a fortei centrifuge este mult redusa, asta cuplat cu o sfericitate crescuta ducand la viteze mult marite, fara vibratii si zgomot. Desi pot fi zgomotosi cand sunt noi sau proaspat spalati, odata rodati si lubrifiati zgomotele dispar.

Fisiere atasate


20cm of RC experience
0

#4 Useril este offline   SHAKS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1059
  • Inregistrat: 17-January 05

Postat 28 April 2011 - 03:33 PM

Totusi exista si un minus, in cazul bilelor mai usoare si a rulmentilor cu tolerante foarte mici. Sunt mai afectati daca sunt supra-lubrifiati, daca intra murdarie sau apa. Plusul de vaselina, apa sau particulele straine nu vor fi atat de usor aruncate afara, cu bile mult mai usoare si cu tolerante atat de stranse. Spalarea acestor rulmenti mai des este absolut necesara, deoarece particulele straine vor fi plimbate prin rulment cu riscul de a se bloca.

Retetele pentru fabricarea materialelor ceamice sunt tinute secrete de catre producatori. Oricum, compusii (sub forma de pulberi) folositi sunt:
Aluminum Nitride, Silicone Carbide, Silicone Nitride or Zirconium Carbide, etc.
Procesul de baza se numeste "sintering", si in mare consta in presarea pulberilor cu forte uriase, urmat de incalzirea acestora la temperaturi la fel de uriase, pentru a arde oxizii si liantii nedoriti.
Bilele ceramice sunt produse cu diametrele usor mai mari decat valoarea finala dorita, valoare pe care o atinge prin slefuire progresiva intre discuri diamantate. Slefuirea acestor bile dureaza aproximativ 60 zile, fara intrerupere. Nu sunt permise fisuri sau defecte in masa materialului, deoarece, din pricina tensiunilor interne, o asemenea bila ar putea exploda chiar si la solicitari relativ mici.

Fisiere atasate


20cm of RC experience
0

#5 Useril este offline   SHAKS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1059
  • Inregistrat: 17-January 05

Postat 28 April 2011 - 03:34 PM

Am pomenit mai sus despre ABEC 3. Ce inseamna ABEC?

ABEC este un acronim de la Annular Bearing Engineering Committee, apartinand de AFBMA (Anti-Friction Bearing Manufacturers Association Inc). Clasele ABEC sunt 1, 3, 5, 7 si 9. Aceste clase se refera strict la tolerantele (jocuri) rulmentilor, NU se refera la tipul sau calitatea materialelor, rezistenta, turatii, etc. ABEC 1 este un rulment de precizie standard, ABEC 9 este un rulment de cea mai inalta precizie. Tot ce se inscrie sub ABEC 1 nu este considerat rulment de precizie.
Cele mai multe aplicatii cer ABEC 1 sau 3, in conditiile in care 5 sau 7 se folosesc numai laaplicatii care cer mare precizie cum ar fi unele freze CNC high-end iar ABEC 9 la aerospatiale.
20cm of RC experience
0

#6 Useril este offline   diesel1.4 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 661
  • Inregistrat: 13-March 08

Postat 28 April 2011 - 07:08 PM

Nu merg deschise attach :) (sterge dupa ce se corecteaza)
MOTOSPORT RACING TEAM
XRAY XT8, GRP .28 truggy Mario Rossi tuned, Hitec HV servos, Panther Gator tires, Spektrum DX3R, Jammin Big Bores
HoBao Hyper 8.5 PRO
Traxxas Slash 4WD
0

#7 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 07 July 2011 - 11:25 PM

Si cum ar fi sa echipam autoturismul cu astfel de rulmenti ?
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#8 Useril este offline   AlexM 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 16-May 11

Postat 22 July 2011 - 02:17 PM

Vezi postareazgr_44, la 07 July 2011 - 11:25 PM, a spus:

Si cum ar fi sa echipam autoturismul cu astfel de rulmenti ?



scump. in cazul unei masini de formula 1 se justifica asa rulmenti dar in rest au fi o fitza foarte scumpa (preturile de mai sus sunt pentru rulmenti cu bile dar in cazul rulmentilor conici sau alte tipuri se cam schimba pretul si nu in bine).
0

#9 Useril este offline   Frochock 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 20 October 2012 - 08:24 AM

Si unde putem gasi rulmenti la un pret decent? M-ar interesa ceva micro: http://www.vxb.com/p...D/1-5mm/Kit6912
Dar doar 4 bucati.
They told me I could be anything...
...so I became a helicopter
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro