Modelism - RHC Forum: Cateva informatii utile despre setarea carburatorului! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Cateva informatii utile despre setarea carburatorului! Motoare termice nitro

#1 Useril este offline   SHAKS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1059
  • Inregistrat: 17-January 05

Postat 28 April 2011 - 02:55 PM

Pentru o mai buna intelegere a a principiului de functionare si setare a carburatorului va propun spre lecturare cateva informatii utile.

Carburatorul reprezinta piesa esentiala, daca vreti "inima" motorului.
Daca carburatorul nu este reglat corect, pe langa insatisfactia ca motorul nu functioneaza corespunzator, exista si riscul distrugerii acestuia.

CAPITOLUL I

Primul pas il reprezinta necesitatea de a intelege la ce se refera si care sunt efectele punctelor de reglaj la nivelul carburatorului.

Astfel avem:
- "Needle-Valve" - si se refera la amestecul de combustibil-aer la punctul de acceleratie maxima;
- "Mixture Control Valve" - si se refera la la amestecul de combustibil-aer in zona de acceleratie si turatie medie;
- "Metering Needle" - si se refera la amestecul de combustibil-aer in prima parte a acceleratiei si momentul de revenire din acceleratie;
- "Throttle Stop Screw" - si se refera la setarea de relanti.

Toate aceste puncte de reglaj interactioneaza intre ele, orice modificare aplicata unui punct de reglaj modifica parametri celorlalte reglaje.
De aceea, ca si sfat general, nu modificati parametri punctelor de reglaj simultan.
Dupa fiecare modificare este obligatoriu sa asteptam cateva secunde pentru a sesiza efectul modificarii.

De regula, punctul de plecare in reglarea carburatorului este mentionat de producator in prospectul care insoteste produsul.

Ii sfatuiesc pe cei care sunt la inceput in ale modelismului "termic" sa fie asistati de un coleg cu experienta.

CAPITOLUL II

In acest capitol vom expune cateva situatii si care sunt setarile necesare pentru o functionare cat mai corecta a motorului termic.
In primul rand trebuie sa pornim de la o setare cat mai aproape de adevar.

Recomand, atat pentru motoarele noi, sa plecam de la urmatoarea setare:
- "Needle-Valve" - inchidem la maxim, fara a forta, dupa care deschidem 3.5 ture;
- "Mixture Control Valve" - Daca motorul este nou se lasa asa cum a fost setat de producator. Daca este umblat, se aduce la fata cu corpul carburatorului.
- "Metering Needle" - Daca motorul este nou se lasa asa cum a fost setat de producator. Daca este umblat, se aduce la fata cu corpul carburatorului.
- "Throttle Stop Screw" - Se regleaza astfel incat sa avem, cu sertarul carburatirului inchis la maxim, o fanta de 0.5 mm. (vezi foto 2 din attachment)

In documentul atasat regasiti informatii suplimentare cu privire la punctele de reglaj.

Dupa ce am realizat aceste setari verificam starea bujiei. Este extrem de important ca bujia sa fie corect aleasa.
Dupa cum bine stiti bujiile se impart in doua categorii - Normale si Turbo. Bujiile TURBO au corpul conic.
ATENTIE MAXIMA - NU UTILIZATI BUJII TURBO LA MOTOARE CU CHIULOASA PENTRU BUJII NORMALE, SAU INVERS!

Verificam daca motorul este racordat si alimentat corespunzator cu combustibil. Este extrem de important ca motorul sa fie alimentat corect. Daca pe circuitul de alimentare este montat filtru de combustibil acesta trebuie verificat si curatat.

Extrem de important este si combustibilul utilizat. NU RECOMAND UTILIZAREA DE COMBUSTIBIL REALIZAT ARTIZANAL.
Recomand: MORGAN FUEL; TORNADO; R&B.
In functie de capacitatea motorului vom utiliza carburanti cu concentratie de nitrometan specifica:
- pana la 2.5 cc - maxim 16 % nitrometan
- peste 2.5 cc - maxim 30 % nitrometan

Avem urmatoarele situatii:

1. Motorul nu sta la relanti. Atunci cand punem frana se opreste.
Primul lucru pe care il facem este sa verificam pozitia "Throttle Stop Screw". Reglajul se face cu sistemul RC pornit si cu mansa de frana actionata la maxim. Se scoate filtru de aer si setam pozitia "Throttle Stop Screw" astfel incat sertarul carburatorului sa fie deschis aproximativ 0.5 mm.
Este posibil sa fie necesar sa repozitionati bratul de la servoul de acceleratie/frana.

2. Motorul se opreste atunci cand incercam sa-l acceleram.
In praguri de 1/8 inchidem "Metering Needle".
ATENTIE! Efectul se simte dupa aproximativ 30 de secunde.
Practic, prin acesta operatiune reducem cantitatea de combustibil in prima parte a acceleratiei.
Continuam acesta operatiune pana cand motorul urca in ture corespunzator.

3. Motorul urca in turatie dar nu atinge acceleratia maxima.
In praguri de 1/8 inchidem "Needle-Valve".
ATENTIE! Efectul se simte dupa aproximativ 30 de secunde.
Prin aceasta operatiune reducem cantitatea de combustibil in ultima parte a acceleratiei.
Este extrem de important sa fim atenti la temperatura motorului. Nu trebuie sa depaseasca: 110 grade celsius ptr. on-road si 135-140 grade celsius ptr. off-road.
Cum ne dam seama daca motorul atinge turatia maxima. Simplu: toba (rezonatorul) va intra in rezonanta ! Este un sunet relativ greu de confundat.

4. Motorul "da in nas" in acceleratie.
Motorul moare in momentul accelerarii si are un zgomot precum tusea magareasca. Scuzati termenul dar chiat asa suna.
In functie de situatie, setam din "Mixture Control Valve" sau "Metering Needle".
In prima parte a acceleratiei deschidem in praguri de 1/8 "Metering Needle", iar in a doua parte a acceleratiei (acceleratie medie) deschidem in praguri de 1/8 "Mixture Control Valve".

5. Motorul nu revine la relanti cu toate ca setarea "Throttle Stop Screw" este corect facuta.(teoretic)
Aici avem o combinatie intre "Throttle Stop Screw" si "Metering Needle".
Motivul pentru care motorul nu coboara la relanti se datoreaza faptului ca este prea sec la relanti.
Deschidem in praguri de 1/16 "Metering Needle". Repet, efectul se simte dupa 25-30 de secunde.
In paralel deschidem "Throttle Stop Screw".
Cu cat motorul este mai sec la relanti cu atat trebuie sa inchidem mai mult fereastra de la carburator.

6. Motorul se opreste dupa ce decuplam alimentarea bujiei.
Verificam bujia. Daca este arsa o inlocuim, iar daca este buna verificam daca nu cumva are spire in scurt.
Exista si situatia in care trebuie sa inlocuim bujia cu una mai "calda" sau mai "rece".
20cm of RC experience
0

#2 Useril este offline   Costy 25 Cougar 4.1 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 02-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 18 June 2011 - 11:21 AM

sal.
nu vreau sa fiu plictisitor,am inteles cum si in ce fel se face insa nu stiu care sunt reglajele.
in topic scrie ceva de 2 poze atasate,din pacate nu e nimic.
multumesc mult si mi-ar prinde bine cele 2 poze.
salutare tuturor.

mentionez ca nu ma pricep deloc la aceste motoare.
0

#3 Useril este offline   thatsme 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 447
  • Inregistrat: 14-January 04
  • Gender:Male
  • Location:Targu Lapus, Maramures
  • Interests:Automodele

Postat 20 July 2011 - 11:17 AM

Citeaza


quote name='SHAKS' timestamp='1303995322' post='479674']

In documentul atasat regasiti informatii suplimentare cu privire la punctele de reglaj.




Oare unde e documentul atasat? :yahoo: :clapping:
HPI RS4 Nitro 3.0 CC
HPI Sprint 2 Flux
TD DESC410R
HPI Savage X Nitro 4.6
HPI E-Firestorm
Hot Bodies HPI TC-FD Drift 
0

#4 Useril este offline   kinderu56 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 857
  • Inregistrat: 12-February 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 18 October 2011 - 02:51 PM

reglaje sunt pentru benzina sau nitro?
Team associated b44
team associated sc10 4x4
team associated tc4
X Factory X-6 Squared
ofna titan deluxe
PS: fara bautura viata e pustiu "secretu lui bachus"

0723652247
0

#5 Useril este offline   kinderu56 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 857
  • Inregistrat: 12-February 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 18 October 2011 - 03:06 PM

o poza cu cele 4 suruburi de reglaji ca motoarele mele au numai 3?
Team associated b44
team associated sc10 4x4
team associated tc4
X Factory X-6 Squared
ofna titan deluxe
PS: fara bautura viata e pustiu "secretu lui bachus"

0723652247
0

#6 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2848
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 18 October 2011 - 10:41 PM

http://www.rc-truckn...Carburetor.html
0

#7 Useril este offline   gyno09 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 07-November 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2015 - 06:49 PM

Foarte util topicul ! Imi poate cineva traduce poza, ca sunt termeni diferiti, ca sa identific usor suruburile de reglaj?

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de gyno09: 24 April 2015 - 06:50 PM

0

#8 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2015 - 07:07 PM

Intre timp s-au schimbat usor denumirile suruburilor, respectiv:

- High speed needle sau HSN - "Needle-Valve" - si se refera la amestecul de combustibil-aer la punctul de acceleratie maxima;
- Nu-ti face griji pentru el, nu exista decat la motoarele de performanta si, oricum, nu te atingi de el decat daca chiar stii ce faci!!! - "Mixture Control Valve" - si se refera la la amestecul de combustibil-aer in zona de acceleratie si turatie medie;
- Low speed needle sau LSN - "Metering Needle" - si se refera la amestecul de combustibil-aer in prima parte a acceleratiei si momentul de revenire din acceleratie;
- Idle screw - "Throttle Stop Screw" - si se refera la setarea de relanti.

PS: Poza nu poate fi vazuta, incearca alta metoda de atasare a ei
PPS: Ar fi recomandat a vezi ce scrie producatorul motorului dpdv al reglajelor. Reglaje care se schimba foarte des, in functie de multi factori, chiar si de mai multe ori intr-o zi

Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 24 April 2015 - 07:09 PM

Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#9 Useril este offline   gyno09 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 07-November 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2015 - 07:56 PM

Vezi postareaTzicul, la 24 April 2015 - 07:07 PM, a spus:

Intre timp s-au schimbat usor denumirile suruburilor, respectiv:

- High speed needle sau HSN - "Needle-Valve" - si se refera la amestecul de combustibil-aer la punctul de acceleratie maxima;
- Nu-ti face griji pentru el, nu exista decat la motoarele de performanta si, oricum, nu te atingi de el decat daca chiar stii ce faci!!! - "Mixture Control Valve" - si se refera la la amestecul de combustibil-aer in zona de acceleratie si turatie medie;
- Low speed needle sau LSN - "Metering Needle" - si se refera la amestecul de combustibil-aer in prima parte a acceleratiei si momentul de revenire din acceleratie;
- Idle screw - "Throttle Stop Screw" - si se refera la setarea de relanti.

PS: Poza nu poate fi vazuta, incearca alta metoda de atasare a ei
PPS: Ar fi recomandat a vezi ce scrie producatorul motorului dpdv al reglajelor. Reglaje care se schimba foarte des, in functie de multi factori, chiar si de mai multe ori intr-o zi

Multumesc pentru traducere @Tzicul. Motorul original al masini este cu 4 reglaje, dar momentan este demontat dupa masina ca trebuie inlocuit Backplate si rulmentul unisens dupa care astept de ceva timp. Am mai cumparat un motor tot HPI de 3,5cc, pe care l-am montat provizoriu, acest motor are carburator cu 3 reglaje si tot incerc sa il fac sa functioneze cat de cat bine. Duminica fac o iesire si incerc reglaje dupa sfaturile de mai sus, daca nu reusesc am sa apelez la un coleg de pe aici care se pricepe.

http://imageshack.co...3998/HlpdWh.jpg
0

#10 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2015 - 08:08 PM

Motorul din poza este cu trei reglaje! Idle adjustment screw actioneaza direct silde valve. Cel de-al patrulea reglaj, daca ar exista, ar fi diametral opus fata de LSN. Ori, mai mult ca sigur, tu ai un dop de aluminiu acolo.

Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 24 April 2015 - 08:10 PM

Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#11 Useril este offline   revolt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 590
  • Inregistrat: 25-February 15
  • Gender:Male

Postat 24 April 2015 - 08:14 PM

Vezi postareaTzicul, la 24 April 2015 - 08:08 PM, a spus:

Motorul din poza este cu trei reglaje! Idle adjustment screw actioneaza direct silde valve. Cel de-al patrulea reglaj, daca ar exista, ar fi diametral opus fata de LSN. Ori, mai mult ca sigur, tu ai un dop de aluminiu acolo.


cel de pe XL are 4 reglaje..
http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/1066/still12.jpg

Aceasta postare a fost editata de revolt: 24 April 2015 - 08:15 PM

Hpi Savage Flux XL 3 diffs
Hpi Savage Flux XL
Hpi Savage Flux

0

#12 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2015 - 08:17 PM

Nu te contrazic, dar eu ziceam de carburatorul din link-ul atasat. Ar trebui ca gyno sa puna o poza a motorului/carburatorului ca sa-l putem ajuta mai in cunostinta de cauza

Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 24 April 2015 - 08:18 PM

Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#13 Useril este offline   gyno09 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 07-November 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2015 - 08:18 PM

Vezi postareaTzicul, la 24 April 2015 - 08:08 PM, a spus:

Motorul din poza este cu trei reglaje! Idle adjustment screw actioneaza direct silde valve. Cel de-al patrulea reglaj, daca ar exista, ar fi diametral opus fata de LSN. Ori, mai mult ca sigur, tu ai un dop de aluminiu acolo.

Motorul care este pe masina are doar 3 reglaje si are acel dop de aluminiu. Motorul cu 4 reglaje momentan asteapta piesele. Am pus poze cu motorul cu 4 reglaje.

Deci momentan vreau sa reglez motorul care il am provizoriu pe masina, care are doar 3 reglaje pe carburator.

http://imageshack.co...7679/OGfm6a.jpg
http://imageshack.co...3/91/2SRbcq.jpg
http://imageshack.co...1094/Tgm8uJ.jpg
0

#14 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2015 - 08:25 PM

http://www.hpiracing...v2_glb_m_v1.pdf

Pentru 5.9
Du-te la partea cu rodajul motorului si urmeaza pasii de acolo. Poti incepe direct cu setarile de dupa efectuarea rodajului.

Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 24 April 2015 - 08:25 PM

Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#15 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2015 - 08:27 PM

Sau iti alegi de aici exact motorul pe care il ai tu

http://www.hpiracing...t_category/NCNE
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#16 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2015 - 08:33 PM

Cred ca motorul din poza ta este K4.6, nu F4.6 si nici K5.9

http://www.hpiracing.com/en/part/15201

Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 24 April 2015 - 08:34 PM

Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#17 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2015 - 08:35 PM

Nitro Star K4.6 technical data

Size: 4.6cc (.28cubic inch)
Horsepower @ RPM: 2.9 @ 35,000
Maximum RPM: 39,000
Bore: 18.6mm
Stroke: 16.9mm
Construction: ABC
Heatsink Head: Purple Anodized Machined Aluminum
Carburetor: 8.5mm Composite Slide Carb
Carb Adjustments: 3 Needle, Flush Settings
Case: Silver Aluminum, Rear Exhaust
Connecting Rod: Dual Bushing
Sleeve: 8 port
Starting system: Pullstarter
Recommended Glow Plug: #1504 Cold-R5 Power Plug
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro