Modelism - RHC Forum: Un combat - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Un combat Prea greu pt motor, sau e OK?

#1 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 09 November 2010 - 06:53 PM

Am facut un avion combat pt un nitro de 2,5cc. Motorul este OS 15 CV.
http://www.osengines...s/osmg0715.html
Cu rezervorul de 110ml plin, calculele ma duc la o greutate finala de 1150g. Am construit aripa, fuselajul si profundorul+deriva. Avionul este in genul celui din poza doar ca are fuselajul putin mai lung + comanda si pe deriva. Merita sau nu sa-l mai asamblez avand in vedere greutatea finala de 1150g raportata la motorul respectiv. Din experienta dvs, care ar fi greutatea maxima pt un astfel de motor. Nu vreau sa se duca nici racheta in sus, dar nici trainer nu as vrea sa iasa ca nu-l mai asamblez. Nu ma leg de anvergura, portanta, balarii; doar motor vs greutate.
Multam de raspunsuri.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 09 November 2010 - 06:54 PM

0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 09 November 2010 - 07:37 PM

Am avut model (trainer) cu motor de 2,5 Magnum anvergura 1400, greutate la decolare 1400 g.Decola greu de jos dar zbura ok.Cand s-a inventat nitro si i-am pus 10% (asta acu fro 6 ani),era racheta.
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   avy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 246
  • Inregistrat: 22-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto Moto Aero

Postat 09 November 2010 - 07:44 PM

Am folosit cu succes Magnum XL 15S cu elice 8x4 MasterAirscrew ascutita pe doua aparate ,semimacheta Mustang 850mm anvergura si Extra 300sEP de 1085mm, ambele la aproximativ 750g. Ambele vitezomane dar nu m-as incumeta dincolo de 1 kg decat pe un trainer.
0

#4 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 09 November 2010 - 07:57 PM

Vezi postareaavy, la Nov 9 2010, 07:44 PM, a spus:

Am folosit cu succes Magnum XL 15S cu elice 8x4 MasterAirscrew ascutita pe doua aparate ,semimacheta Mustang 850mm anvergura si Extra 300sEP de 1085mm, ambele la aproximativ 750g. Ambele vitezomane dar nu m-as incumeta dincolo de 1 kg decat pe un trainer.

Nu ma sperie viteza sau incarcarea alara-deci viteza la aterizare, oful meu este sa nu cumva sa fie prea slab osuletzul ala pt 1,15Kg si sa trebuiasca alt motor. In acest caz nu continui. Sau daca as continua, as schimba ``destinatia`` modelului si l-as echipa cu un nitro auto de 3,5cc deoarece profilul aripii, servourile si robustetea modelului imi permit nebunii.
Din ce spune Silviu, si deasemenea tinand cont ca osul e os http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif si cu neste 5% parca ar mai fi ceva sanse...
Mai astept opinii legate de relatia asta dintre un 2,5 si greutate.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 09 November 2010 - 08:05 PM

0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 November 2010 - 02:06 PM

I-as pune un OS .25AX.....
0

#6 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 10 November 2010 - 11:07 PM

Nu mai vreau alte motoare, am destule, deci voi face cu ce am. Pana la urma, pt motor am facut avionul. E un motor foarte bun si e pacat sa stea nou in cutie. Deci asta e pasaroiu de fier. M-am apucat de asamblat. Daca nu va fi razboinic, ii voi pune asa cum am spus un motor auto de 3,5cc si-i voi imobiliza deriva.
Nu am avut nici un plan; pur si simplu am taiat materialul cum mi-a venit pe moment, lungimea si formele tot la ochi in functie de materialul disponibil.

...

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 10 November 2010 - 11:12 PM

0

#7 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 10 November 2010 - 11:09 PM

....
0

#8 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 10 November 2010 - 11:59 PM

Scorpie Sith ce esti, deci lucrezi pe la spate la aveonu de fer ca sa ne distrugi toate escadrila de polistirene si surcele si sunt sigur ca speri si la recoarde de viteza in cadere accelerata http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_04.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_13.gif
De zburat fii sigur ca o sa zboare dar cred ca numa lansat cu bungee altfel nu stiu cum o sa ajungi la viteza de decolare.
De aterizat il prinzi in dinti sau in fileu de tenis :rolleyes:
0

#9 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 11 November 2010 - 12:16 AM

V-ati dat dracu! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif Vin!
http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic...&start=1080

Viteza? Am si daia :rolleyes: Trec din talent de 200 si mai invat pana la 400; nu ma las! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic...30&start=30

O sa decoleze la japca de jos, in cinci metri iar de aterizat tot pe roti dar in mai multi metri :D
Iu uil siiiiiii!
0

#10 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 20 November 2010 - 08:57 PM

Inca un pic la pasarea de fier.
0

#11 Useril este offline   fokker 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 12-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti --Romania

  Postat 06 December 2010 - 08:17 PM

:D

Vezi postareaAG-74-HESS, la Nov 20 2010, 08:57 PM, a spus:

Inca un pic la pasarea de fier.



Aoleuuuuuuuuuuuuuuuuu ! Asta e proiectat de Petrican ! Slow stik cu motor termic ! Stati acasa cind vine cu el la cimp >
0

#12 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 06 December 2010 - 09:15 PM

Stii de ce nu am mai lucrat la el? Din doua motive am schimbat planul!
1.Vreau 1000W/Kg!
2.Era pe forum o discutie lunga vis a vis de ideea de a monta un motor nitro de auto pe un avion. Se concluzionase pe hartie ca de obicei,ca nu se poate. Pana acum am vazut (noi toti) ca un nitro navo merge. :D Ia sa vedem, poate se poate si de auto. :wacko:
Deci asteptam motorul. Va zbura periculos! Cat mai greu, cat mai repede, cat mai zgomotos. :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 06 December 2010 - 09:24 PM

0

#13 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 06 December 2010 - 10:32 PM

Vezi postareaAG-74-HESS, la Dec 6 2010, 10:15 PM, a spus:

Cat mai greu, cat mai repede, cat mai zgomotos. :rolleyes:


da ce mah, cu cat e mai greu , zboara mai repede??????
poate doar in picaj cand nu mai ai nici comenzi, nici motor =))
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#14 Useril este offline   nelu77 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 337
  • Inregistrat: 01-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

  Postat 06 December 2010 - 10:53 PM

Aoleeeeu Fokkere, ce ne facem bre, ca mie deja mi s-a cam facut frica :wacko: de "pocitania" aia construita din elementi de antena de bulgari . :rolleyes: :huh:
Tot ce ii lipsea era un tren de aterizare din carbon !!! :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de nelu77: 06 December 2010 - 10:58 PM

0

#15 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 06 December 2010 - 11:03 PM

Vezi postareafulgerica, la Dec 6 2010, 10:32 PM, a spus:

da ce mah, cu cat e mai greu , zboara mai repede??????
poate doar in picaj cand nu mai ai nici comenzi, nici motor =))

Nuuu, da` asa imi place: grrrrreu si asezat! :rolleyes:
Iar voi aia speriatii, puneti mana si mesteriti ceva mai monstruos. Hai ca bruiem aiurea, deci astept motorul bestiei.
0

#16 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 07 December 2010 - 12:24 AM

hessule, daca n-are aripi de aluminiu e tiriplici :rolleyes:)
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#17 Useril este offline   fokker 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 12-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti --Romania

Postat 07 December 2010 - 09:49 AM

Vezi postareafulgerica, la Dec 7 2010, 12:24 AM, a spus:

hessule, daca n-are aripi de aluminiu e tiriplici :rolleyes:)


E sudat sau nituit ???

PS : vind convenabil suruburi M 12 x 100... cu piulitza :rolleyes:
0

#18 Useril este offline   Mihai P. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 107
  • Inregistrat: 16-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti, Arges

Postat 07 December 2010 - 07:18 PM

Citeaza

Aoleuuuuuuuuuuuuuuuuu ! Asta e proiectat de Petrican ! Slow stik cu motor termic ! Stati acasa cind vine cu el la cimp >


<_< :D :lol:

Ma umfla rasul. Imi recunosc schita facuta la betie cu pi2 pe asfalt. Data viitoare cand vin la camp, incerc sa parchez masina in baraca.
R/C pilot inside
0

#19 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 07 December 2010 - 07:25 PM

De bascalie nu va intrece nimeni...... Inteleg, invidia e mare! <_<
0

#20 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1854
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

  Postat 09 December 2010 - 07:49 PM

"De bascalie nu va intrece nimeni...... Inteleg, invidia e mare! "

Pizma asa e, .. roade!
Meri inainte si mai ca as marsa la un combat pe unul similar da parca cu muchiuleti mai mari <_<
si pamblicute de demoazela
Numai bine
0

#21 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 10 December 2010 - 09:02 AM

Pai cat de mari sa fie muschii? 1000W/Kg nu e suficient? :( Ai un plan?
0

#22 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1854
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

  Postat 10 December 2010 - 07:27 PM

Vezi postareaAG-74-HESS, la Dec 10 2010, 09:02 AM, a spus:

Pai cat de mari sa fie muschii? 1000W/Kg nu e suficient? ^_^ Ai un plan?


Nu un plan anume deoarece chiar la unul similar ma gandeam .
Ca putere daca motorul este un os15 nu il vedeam ca avand 1100 W adica 1100/736=1,5 CP.
As fi inclinat la un 20 sau chiar 25 . Este doar o opinie.
Pana la primavara mai este o tzara.
Numai bine
0

#23 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 10 December 2010 - 08:07 PM

Am scris mai sus (p12); stau ca astept un nitro auto de 4cc si 1,4cp :). Daia intrebam cat de mari sunt muschii la care te gandesti tu. Abia astept sa-i umflu chiulasa, sa vedem cum zice cu elicea`n ture.
Sa ai si tu bafta, imi plac proiectele ciudate.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 10 December 2010 - 08:09 PM

0

#24 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 18 December 2010 - 07:42 PM

Deci acum am si motorul cel rau. Nu stiu daca la 900 anvergura, masa 1,5 Kg dupa ultimele calcule si un nitro de 4.3cc la 28 000 rpm va mai iesi combat, pylon racer sau calorifer cu motor, dar ma chinuie sistenul de evacuare. Incerc sa adaptez esapamentul de la auto, sa ocolesc rezervorul si sa scot evacuarea in jos, sub aripa. Mai vedem....

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 18 December 2010 - 07:43 PM

0

#25 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 18 December 2010 - 10:59 PM

Sincer, m-am intrebat si eu de ce n-ar merge un motor de auto (mai turat si mai puternic) la avioane si n-am putut sa-mi raspund...

Sa vedem ce-ti iese.

P.S. POWER TO THE PEOPLE!
0

#26 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 19 December 2010 - 05:26 PM

Pentru simplu fapt ca unora asa le-a dat in calcule. Nu mai stiu unde e topicul ala lung, dar ce mai, concluzia era ca nu merge. Eu totusi dau inainte. Va trebui si sa mai tai din chiulasa dupa ce fac si niste teste, ca altfel nu va ajunge in 120 C si nu se va ridica in ture. Asta in functie si de elice. Si pe la ax trebuie sa mai umblu...

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 19 December 2010 - 05:27 PM

0

#27 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 December 2010 - 03:01 PM

Versiunea scurta ar fi ca elicea are randament mic la turatii mari. De aceea se folosesc motoare termice aero, motoare electrice cu reductor sau BL outrunner.
De mers merge oricum, dar cat de bine....

PS. La captivele de viteza, cele de performanta, pentru a imbunatati randamentul elicei la turatiile infernale se foloseste o singura pala.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 December 2010 - 03:05 PM

0

#28 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 20 December 2010 - 06:49 PM

Dane, in afara de ceea ce vede oricine, care e diferenta constructiva concreta intre un nitro auto de 5 cc si un nitro aero de 5cc.? B)

aero:
http://www.osengines...s/osmg0715.html
auto:
http://www.osengines...s/osmg2034.html

Ale dreaq stapanul ``inelelor`` .... :) Asa mi-a venit!
Iar elicea are randament si la peste 25000 rpm, am verificat si imi place. La d`aia cu o pala nu ma bag din oaresce motive. Nu-mi place cum arata :)

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 20 December 2010 - 06:59 PM

0

#29 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2010 - 07:42 PM

Bre Hess-ule, trebuie diametru mic si pas mare daca vrei viteza (adica 6,5*6,5 sau alte d-astea) nu obosita aia de lemn, ca o faci scobitori la prima talpa!
Diferenta intre motoarele de aero si cele de auto e ca alea de aero au cuplu mare la turatii mici dar si putere specifica mai mica decat alea de auto.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#30 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 20 December 2010 - 08:13 PM

Vezi postareaMLGore, la Dec 20 2010, 07:42 PM, a spus:

Diferenta intre motoarele de aero si cele de auto e ca alea de aero au cuplu mare la turatii mici dar si putere specifica mai mica decat alea de auto.


Bla,bla, putere-cuplu-aero-auto. Mie-mi place ce face Hessu', sper sa rupa cu caramida lui de aluminiu, sa vedem atunci...
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro