Modelism - RHC Forum: conversie metanol - benzina - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

conversie metanol - benzina se poate

#31 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 12 April 2011 - 08:16 AM

Cu privire la carburant:

In principal diferenta intre diferitele tipuri de alchool este numarul de atomi de carbon din molecula. Mai multi atomi de carbon, implica un necesar mai mare de oxigen pentru oxidare (ardere), degaja mai multa energie..... dar probabil modifica si timpii de oxidare. Benzinele au oricum mai multi atomi de carbon decit alchoolii (metanol, etanol, propil, butil.....). Chimia n-a fost pasiunea mea, astept sa ne ajute un coleg mai competent de ce alchool si nu benzina.

Mi-am propus un carburant mai ieftin, nu neaparat mai bun in faza aceasta.
0

#32 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2011 - 10:19 AM

Am eu o vorba, nu e a mea, dar imi place teribil: "Gratis nu exista, ieftin nu rezista!", pare ca se aplica la fix in cazul motoarelor glow transformate pe benzina! Pai nu va spusei eu ca motorul merge in regim detonant?!? Biela nu are cum sa tina, puteti sa-i puneti bucse sau ce vreti voi, pt. ca, arderea cu detonatie are o viteza de pana la 10 ori mai mare decat arderea normala.

Cat despre combustibili: Sunt in general alcatuiti din carbon, hidrogen azot si oxigen. Ca regula generala, cu cat avem mai mult carbon, hidrogen azot in molecula, cu atat au putere calorica mai mare. Cu cat au mai mult oxigen in molecula, cu atat necesita mai putin aer in amestec pt. ardere. Sa revenim la oile noastre, adica benzina si metanolul.

Benzina: Ca orice hidrocarbura contine moleculele de la C5H12 la C8H18 in diverse combinatii. Ce trebuie retinut e ca nu are oxigen in molecula, nici azot. Pt. a arde complet, un gram de benzina are nevoie de 14,7 grame de aer iar puterea ei calorica e de 47300 kj/kg.

Metanolul: Este un alcool obtinut prin distilarea uscata a lemnului. Formula chimica este: CH3OH. Pt. a arde complet un gram de metanol avem nevoie de 6,4 grame aer iar puterea lui calorica e de 22700 kj/kg.

Acum: cilindrul are volum constant deci nu putem introduce in el decat o cantitate maxima de amestec aer-combustibil. Din cifrele de mai sus se observa ca benzina are nevoie de 2,29 ori mai mult aer decat metanolul, asta inseamna ca in acelasi cilindru putem arde de 2,29 ori mai mult metanol decat benzina. Acum, daca inmultim 22700 cu 2,29 obtinem 51983 pe care ii impartim la 47300 si obtinem 1.1. Cam asta-i raportul puterilor intre metanol si benzina. Adica la metanol obtinem cu 10% mai multa putere.

Nitrometanul: CH3NO2 asta-i formula. Are nevoie de mult mai putin oxigen pt ardere. Pt a arde complet, 1gram de nitrometan are nevoie de 1,69 grame de aer. Puterea sa calorica este mica, doar 11,3 MJ/kg.

Putem arde de 8,7 ori mai mult nitrometan decat benzina in aceeasi cantitate de aer asta inseamna, la final, o putere de doua ori mai mare idecat in cazul benzinei.
Concluzie : Un motor care functioneaza cu un amestec de metanol + 10% nitrometan are o putere cu 20% mai mare decat acelasi motor functionand pe benzina.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#33 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 April 2011 - 01:01 PM

Postul de mai sus, multumesc frumos, ar trebui pus la vademecum, ca referinta.
Multa, multa bafta.
0

#34 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 12 April 2011 - 01:25 PM

Mie o pierdere de 20 % din putere mi se pare digerabila, din urmatoarele considerente:

- acesta este un amestec ieftin nu neaparat mai performant. Daca mi-as propune 110%, l-as aditiva.
- nu vreau sa fac performanta, daca as tinti F3A-u probabil i-as aloca metanol. Chiar acolo se zboara neaditivat (a se vedea carburantui FAI - este fara nitro)
- heli-ul .60 care este scale, are oricum rezerva de putere suficienta (.90-ul chiar mai mult). La aeromodel la fel, zboara el foarte bine si cu motorul mai redus nu tot timpul cu mansa lipita sus.
- o eventuala exploatare a motorului la 80% din putere, mi s-ar parea mai putin stresanta, deci cu uzura mai mica

Acuma, cei cu experienta stiu ca nici motoarele pe benzina de fabrica, nu sunt 'minuni tehnice' la interior. Practic, cu exceptia carburatorului si a aprinderii (dar au cilindree mai mare), nu au nimic diferit. Reperele de schimb sunt identice.
0

#35 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2011 - 04:04 PM

Pierderea de 20% o obtii la un motor pe benzina care merge in mintile lui, cu aprindere prin scanteie si avans controlat. In regim detonant pierderea poate ajunge la 50%, in plus nu cred ca te aranjeaza un motor la care schimbi biela la fiecare litru de benzina.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#36 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 12 April 2011 - 05:24 PM

Sunt afon la asa ceva - deci nici gand sa incerc , mai bine cumpar un motor de la bun inceput asa cum il doresc - metanol sau benzinar.
Dar nu asta vroiam sa spun ci faptul ca daca lucrurile ar fi fost asa de simple producatorii de motoare cred ca ar fi facut kituri de conversie.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#37 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 12 April 2011 - 05:45 PM

am urmarit si eu topicul,dar nu am vazut pe nimeni sa fi incercat cu motorina amestecata cu ulei.

totusi motorina e facuta pentru motoare care functioneaza pe principiul autoaprinderii.
If it is to be it is up to me
0

#38 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2011 - 06:04 PM

Vezi postareaprisi, la 12 April 2011 - 05:45 PM, a spus:

am urmarit si eu topicul,dar nu am vazut pe nimeni sa fi incercat cu motorina amestecata cu ulei.

totusi motorina e facuta pentru motoare care functioneaza pe principiul autoaprinderii.



Merge la motoarele Diesel, cele cu contrapiston, dar amestecul e de eter+ulei+motorina. Doar motorina cu ulei nu merge decat daca ii faci sistem de injectie pentru ca motorina are prostul obicei de a nu se evapora la temperatura aerului din admisie.
Motoarele cu metanol (adica cu bujie incandescenta) nu sunt Diesel, sunt Otto!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#39 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2011 - 06:07 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 12 April 2011 - 05:24 PM, a spus:

Sunt afon la asa ceva - deci nici gand sa incerc , mai bine cumpar un motor de la bun inceput asa cum il doresc - metanol sau benzinar.
Dar nu asta vroiam sa spun ci faptul ca daca lucrurile ar fi fost asa de simple producatorii de motoare cred ca ar fi facut kituri de conversie.



Exact! Cel mai bun punct de vedere! Sper sa nu veniti acum cu teoria conspiratiei si sa spuneti ca cei de la OS sunt mana in mana cu producatorii de metanol! :D
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#40 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 12 April 2011 - 06:44 PM

Daca tot se lasa cu aprecieri, sper si eu macar la o injuratura. Dupa o gura de ceva care contine aproape metanol, dar fara "m" in fata, cam 12% si l-as denumi pe scurt "vin", incerc si eu o parere.
Nu stiu cum este mai bine.
Sa incercam cu toate resursele sa ocolim sau sa inlocuim metanolul drept combustibil (mai mult din cauza legislatiei ca alt motiv nu prea vad) si sa facem compromisuri tehnice de toate felurile, sau dimpotriva, sa demonstram ca modeismul e o activitate care merita tot respectul si ca nu se ocupa cu droguri sau alte minuni pentru care apar aceste tendinte... Zic asta ca totdeauna am vazut discutii de inlocuire a metanolului cu benzina si niciodata invers. Adica pana acum n-am gasit pe nimeni care sa cumpere un motor pe benzina, 4T, si sa incerce sa-l transforme in consumator de metanol. Ca un 10-20% diferenta de performanta nu conteaza mult pentru utilizatorul de zi cu zi, daca n-ar fi aspectul pretului sau al legalitatii combustibilului consumat. Culmea este ca metanolul este mai ieftin ca benzina (desi nu se observa asta in pretul combustibilului cumparat de noi, dar stiu ce spun...), prin urmare tendinta ar fi trecerea pe metanol in loc de benzina daca asta s-ar putea face legal.

Personal consider ca e o activitate de studiu asupra fenomenelor, ca in final concluziile vor fi cele unanim cunoscute si ca problemele raman in continuare: toti speram sa avem performantele motoarelor pe metanol dar folosind un combustibil ieftin si/sau legal. Singura problema: ieftin este metanolul, legala este benzina. Cred ca suntem undeva la mijloc.

Tot personal, nu ca ar avea vreo importanta ce zic: apreciez efortul celor care studiaza sau discuta despre fenomenele de ardere in cele doua situatii, indiferent de rezultate sau de concluzii. Felicitari tuturor celor care isi aduc contributia la evolutia acestui topic! Spor la treaba tuturor!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#41 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 12 April 2011 - 07:35 PM

Nu stiu cum Vlad mai are taria sa mai posteze. De la inceputul topicului nu faceti decat sa il descurajati. Nu inteleg cum sunt admirati numai cei care-si cumpara modele de la Sebart si motoare OS dar nu sunt in stare nici un subler sa tina in mana. Iar cei care experimenteaza sunt descurajati din start ca doar se stie, daca se putea il facea vreun fabricant. Sunt sigur ca o sa va bucurati de esecul lui si o sa murmurati pe sub mustata "ti-am spus eu". Si daca o sa aiba taria sa duca pana la capat experimentul si va fi un succes veti spune sec "asa, si? motorul meu Saito merge mult mai bine decat al tau si nici nu m-am chinuit ca tine".
0

#42 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2011 - 07:57 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la 12 April 2011 - 07:35 PM, a spus:

Nu stiu cum Vlad mai are taria sa mai posteze. De la inceputul topicului nu faceti decat sa il descurajati. Nu inteleg cum sunt admirati numai cei care-si cumpara modele de la Sebart si motoare OS dar nu sunt in stare nici un subler sa tina in mana. Iar cei care experimenteaza sunt descurajati din start ca doar se stie, daca se putea il facea vreun fabricant. Sunt sigur ca o sa va bucurati de esecul lui si o sa murmurati pe sub mustata "ti-am spus eu". Si daca o sa aiba taria sa duca pana la capat experimentul si va fi un succes veti spune sec "asa, si? motorul meu Saito merge mult mai bine decat al tau si nici nu m-am chinuit ca tine".



Ai dreptate, pana la un punct. Da, am modele de la Sebart si motoare OS. Am si modele de la GWS cu motoare Hi-Model, am si motoare MDS rusesti. Cam pana aici ai dreptate. Din pura intamplare stiu sa masor cu un subler si tot ce am scris se bazeaza pe EXPERIENTA. Si eu am vrut sa folosesc un combustibil ieftin si legal in motoare mici. Diferenta intre mine si altii care inca se chinuie cu problema asta e ca eu am si inteles de ce nu merge.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#43 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 13 April 2011 - 07:12 AM

Probabil se refera la mine . Eu daca vreau sa fac ceva chiar fac si abia daca imi iese " ma laud " cu ce am facut .
Adica pe principiul .... daca vreau sa fluier, fluier ! stii tu .. gaina care cotcodaceste prea mult ....

P.S.

Si Iustin Capra a facut si probabil mai face niste chestii pe care noi astia de rand care nu stim decat sa ne scarpinam pe spate cu coada de la subler nu le putem intelege .... dar nu l-am vazut aci pe forum sa ne intrebe ce si cum.

Multa bafta celor care reusesc ! ( da cu combustibil din rapita nu incearca nimeni , chiar sa faca intai combustibilul pe placul lui).
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#44 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 13 April 2011 - 07:51 AM

Pai nu va spusei ? MERGE.

Nici diesel-e RC nu se fac peste 2.5 cm. Asta nu inseamna ca nu merge sau ca motorul este cu ceva diferit (exceptie camera de ardere). Nici metanoalele mai mari nu sunt preferate, din cauza costurilor carburantului, aprinderii si a carburatiei. Asta nu inseamna de loc ca nu merge sau ca nu se poate.

Ambele conversii sunt posibile, incercate si documentate. Noi nu dispunem de informatia necesara.
0

#45 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 13 April 2011 - 08:19 AM

Eu stiu ca a facut conversia colegul Nitrometan , stiu ca a mai fost un topic la fel de aprins in care colegul Nitrometan a explicat cum a facut, ce motoare a abordat pentru modificare, ce bujii a folosit , ce aprinderi, ce elici etc etc deci cu lux de amanunte.
Redeschiderea altui topic pe aceeasi tema ..... ???
Eu atunci datorita contrelor incepute i-am sugerat sa il faca si sa " rupa " gura targului abia cand va fi gata si cand va fi si montat pe un model si deasemenea cand va incheia si un sezon de zbor cu succes .
Despre chestia cu montatul pe model si sezonul de zbor nu se mai stie nimic asa ca inca nu s-a "rupt gura" targului - asteptam.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#46 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 13 April 2011 - 12:11 PM

real,

Si mie mi-ar fi placut sa gasesc informatia sintetizata. As fi cistigat timp, si bani... Eu am intrebat pe forumul unde am gasit referinte, am astepta vre-o saptamina, si cu exact atit m-am ales.

Pune si tu un link, ca n'or fi secrete.... <10 cmc, fara aprindere, fara carburator special, fara aditivare.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 13 April 2011 - 12:15 PM

0

#47 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 13 April 2011 - 12:28 PM

Nu era chiar aceeasi tema, era conversie completa, cu tot cu aprindere, alt carburator si altele.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#48 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 April 2011 - 01:04 PM

@RD, nu fusei atent. Nitrometan a facut conversie, cu care am fost sau nu de acord, dar un lucru serios. Subiectul in discutie este, doar o schimbare de combustibil. Atat. Revolutioneaza intreaga lume modelistica. Intre cele doua razboaie mondiale se faceau, preponderent, motoare cu benzina. Neavand tehnologia de astazi se chinuiau sa care pe model bobina de inductie, baterie, ruptor, condensatorul aferent, bujia uriasa, aveau reglajul avansului, etc. Daca ar fi stiut ei ca se chinuiau degeaba....
Asa arata motorul OS din 1936:
http://www.osengines.com/history/osm640/osm-1936-type-1.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 April 2011 - 01:08 PM

0

#49 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 389
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 14 April 2011 - 11:11 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 13 April 2011 - 08:19 AM, a spus:

Eu stiu ca a facut conversia colegul Nitrometan , stiu ca a mai fost un topic la fel de aprins in care colegul Nitrometan a explicat cum a facut, ce motoare a abordat pentru modificare, ce bujii a folosit , ce aprinderi, ce elici etc etc deci cu lux de amanunte.
Redeschiderea altui topic pe aceeasi tema ..... ???
Eu atunci datorita contrelor incepute i-am sugerat sa il faca si sa " rupa " gura targului abia cand va fi gata si cand va fi si montat pe un model si deasemenea cand va incheia si un sezon de zbor cu succes .
Despre chestia cu montatul pe model si sezonul de zbor nu se mai stie nimic asa ca inca nu s-a "rupt gura" targului - asteptam.


Motorul e demult montat pe model, cu evacuare corespunzatoare(rezonator),pornit,testat dar nezburat deoarece am avut de ales intre a ramine acasa si a continua printre altele si acest experiment si a pleca la munca in Germania in urma unei oferte care a venit doar cu citeva zile inainte de planificatul zbor.Asa ca Extra 330 de CMP Pro de 1,86m anvergura sta frumusel pe dulapul meu de la CSTA Suceava si asteapta sa ma intorc acasa.
Si eu mor de nerabdare sa zbor aceasta combinatie motor-caramida zburatoare(330-ul de la CMP Pro)dar asta e,pina in iulie cind e concediul mai e...
Oricum nu am renuntat la experimentul nr 2,acela de a converti un ASP 120 FS(4 timpi) la benzina.
Pentru asta trebuie alti banuti,si multumesc lui Dumnezeu datorita jobului din Germania pot incet incet sa adun cite ceva si la capitolul modelism.
Si ca sa raspund la un topic de mai inainte nu numai Sebart cu motor OS sau Saito zboara ci si o gramada de alte modele cu alte motoare.
Problema e CUM zboara si aici nu o sa imi spuna nimeni ca ma duc la Grand-Prix cu o motoreta Mobra,nu?...
Fiecare are libertatea de a-si cumpara ce-i permite punga si calitatile de pilot si nu trebuie sa facem ca vulpea si sa zicem ca strugurii sunt acri...
Pina si eu stiu ca CMP Pro nu e Sebart... :clapping:
0

#50 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 19 April 2011 - 07:52 AM

18.04.2011 inca o ora de functionare: ma limitez la o ora de mers pe saptamina din considerente de timp si vecinologie

Observatii:
- am bucsat, asamblat si repornit motorul
- merge bine, doar repriza e uneori slaba alteori excelenta. Mie asta-mi inspira deficiente de carburatie.
- din cauza diferentei temperaturii latente de evaportare (benzian fata de alchool), lucreaza intr-o plaja de temperatura destul de mare. Nu a ars nici o bujie dar mie nu-mi da suficienta incredere. Am sa adaptez un radiator suplimentar pe chiulasa.
- la cald, aparent (poate subiectiv) se simte o scadere a compresiei si fisiit de aer intre piston si camasa. La rece dispare. Ori s-a terminat rodajul, s-a format jocul specific (functioneaza mai cald) care ramine asa, ori e un prim semn de uzura. Deocamdata nu se vad semne de contrapresiune in charter.
- uleiul este in continuare negru.

Pina acum circa 4 ore de functionare pe banc, in diferite regimuri, tot timpul cu sarcina nominala (9x6 lat, pentru 4.5 cmc.)
0

#51 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 389
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 19 April 2011 - 10:46 PM

Vezi postareavlad1, la 19 April 2011 - 07:52 AM, a spus:


- la cald, aparent (poate subiectiv) se simte o scadere a compresiei si fisiit de aer intre piston si camasa. La rece dispare. Ori s-a terminat rodajul, s-a format jocul specific (functioneaza mai cald) care ramine asa, ori e un prim semn de uzura.
- uleiul este in continuare negru.




E gata...s-a rodat de tot...
Motorul de tip ABC sau ABN are compresie la cald,cind e fierbinte bine.Daca nu are si da impresia ca s-ar invirti in gol,thats it!
Data viitoare incercati cu un motor cu segment...Numai nu din seria celor cu chiulasa cu suprafata de racire mica ca-l prajiti si pe ala.
Multa bafta si felicitari pentru perseverenta.
0

#52 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 20 April 2011 - 07:08 AM

Vezi postareanitrometan, la 19 April 2011 - 10:46 PM, a spus:

E gata...s-a rodat de tot...
Motorul de tip ABC sau ABN are compresie la cald,cind e fierbinte bine.Daca nu are si da impresia ca s-ar invirti in gol,thats it!
Data viitoare incercati cu un motor cu segment...Numai nu din seria celor cu chiulasa cu suprafata de racire mica ca-l prajiti si pe ala.
Multa bafta si felicitari pentru perseverenta.


nitrometan-e,

Care e problema ta ? te-am calcat pe coada, am comentat eu eforturile sau inventiile tale (deocamdata secrete)? Ai o problema cu mine sau cu prapaditul de motor ?

Nu reusesc sa ma dumiresc de unde atita colegialitate.
0

#53 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 389
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 20 April 2011 - 07:50 AM

Eu nu am nici o problema,am facut doar o constatare si o recomandare.In plus te-am felicitat pentru toate eforturile depuse(sincer si fara a fi ironic deoarece stiu ce inseamna sa faci ce altii nu vor sa incerce).
Cred ca din caua oboselii nu m-am exprimat poate corect sau nu mai stiu sa scriu romineste(ca daca zic ca nu stii sa citesti ce am scris mai sus iar sari ca am ceva cu tine...)
0

#54 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 April 2011 - 07:52 AM

Vezi postareavlad1, la 20 April 2011 - 07:08 AM, a spus:

nitrometan-e,
Nu reusesc sa ma dumiresc de unde atita colegialitate.

Mi-as permite observatia ca , ceea ce faci tu nu e conversie, ci doar schimbare de combustibil; ca si cum, in rezervorul masinii mele as pune benzina si v-as descrie (cu lux de amanunte si saliva tampa in coltul gurii) cum se duce' dracu ceva gandit sa mearga cu motorina, suparandu-ma cand imi spuneti ca sunt fugit de acasa.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#55 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 20 April 2011 - 11:23 AM

La modul simplist:
- am aratat ca se poate
- am aratat cum se poate
- urmeaza sa vedem cit se poate si pe urma cit de performant este
(fara aprindere, fara carburator, fara nimic)

Chiar daca singurul cistig este implicatia juridica, eu tot sunt multumit.
0

#56 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 April 2011 - 11:48 AM

Cu Nitrometan chiar ai fost rautacios ( ca sa ramanem in limite de politete ).
Nu a facut decat sa dea chiar un sfat nu doar o parere si pot spune chiar putin avizat in domeniu.
Eu nu as putea sa dau sfaturi in domeniu ( abia tin un subler in mana ) asa ca doar o parere sau propunere daca imi este permis :

1 - ce faci tu e interesant dar nu stiu daca nu doar pentru tine ( se poate afla printr-un referendum ).
2 - poti continua dar sa nu transformi expunerea experimentelor in serial gen Elodia sau State sau ... caci e obositor sa faci o sinteza a expunerilor repetate a celor constatate ( am vazut eu intr-un film cum inventatorul in timp ce facea experimentul vorbea cu glas tare si inregistra pe reportofon ceea ce constata , iar in final a tras concluzia - aia ar fi
interesant de aflat - CONCLUZIA - dar nu pentru mine poate pentru altii )
3 - bine ar fi dupa ce faci precum Dexter toate testele indoor adica departe de ochii critici ai celor de pe forum
chiar cu riscul sa dureze cativa ani , abia atunci sa ne prezinti o fisa gen :

a - 1.245.379 ore functionare respectiv 74.722.740 minute
b - 1.868.068 litri carburant consumat
c - 373.613 set-uri motor schimbate
d - " X " noxe eliberate in atmosfera
e - " Y " contributie la marirea diametrului gaurii de ozon
.
.
.

Concluzii Finale : se justifica / nu se justifica " conversia "

Bafta !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 20 April 2011 - 11:49 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#57 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 26 April 2011 - 07:05 AM

Simbata 23.04 am efectuat mai mult de o ora de teste.

- am montat radiator suplimentar pe chiulasa. Asta a adus motorul in temperaturi sigure 70/120. Am urmarit indelung temperaturile.
- am incercat deliberat sa-l distrug prin folosire intensiva, in ideea de a identifica ce are sa cedeze. Nu am reusit. Merge foarte bine, fara jocuri speciale, fara zgomote deosebite (are totusi zgomote specifice)
- uleiul evacuat, incepe sa se deschida la culoare (peste 5 ore)
- urmeaza avionizarea si teste pe avion
0

#58 Useril este offline   daktary 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 25-December 09
  • Gender:Male

Postat 20 December 2011 - 09:55 PM

Mult succes , vad ca pana la urma iai dat de cap sa merga dupa cum vrei si sincer mi se pare o idee minunata, ce ai facut tu acolo; caci sa fim seriosi >>>1l de combustibil de magazin costa in jur de 45ron-60ron :nea:
>>>1l de combustibil facut cu benzina +alti aditivi te duce aprox de 7-9 ron ;)

deci pe langa ca este foarte economic am inteles din experimentele voastre ca ar fi si mai puternic deci; datii bataie inainte ca merita sa continuati :good: :clapping: poate cine stie in viitor o sami transform si eu buggyul sa mearga pe asa ceva

MUULT SUCCES IN CONTINUARE :good:
0

#59 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 20 December 2011 - 10:21 PM

Daktary, pierzi din vedere faptul ca din aprilie si pina acum, avionizarea nu s-a realizat, deci buggyzarea trebuie sa mai astepte. :clapping:

:good: :good:
0

#60 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 21 December 2011 - 05:52 PM

Vezi postarearad_gaby, la 20 December 2011 - 10:21 PM, a spus:

Daktary, pierzi din vedere faptul ca din aprilie si pina acum, avionizarea nu s-a realizat, deci buggyzarea trebuie sa mai astepte. :drinks:

:) :)


Avionizarea, elicoptizarea.... s-a facut de mult.

Va rog faceti abstractie de experienta mea. Nu sunt un model, nu sunt definitoriu, nu va raportati la asta. Exista altii care scriu in engleza, deci ei au dreptate, eu nu.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro