Modelism - RHC Forum: Zlin 142 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Zlin 142 motor OS 25 LA

#1 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 25 March 2011 - 10:39 AM

Salutare tuturor,
Dupa succesul personal avut cu Zlinul 726, m-am decis, cu ocazia deproniadei de anul acesta, sa imi dau o alta tema de lucru.
Asa cum ma asteptam, cu greu reusesc sa imi fac timp...dar asta e...
Am sa incerc sa descriu stadiul in care ma aflu...si sper sa am timp in continuare sa postez evolutia constructiei, asta pt. ca acest proiect are pt mine multe aspecte de ..."prima data cand..."
Pentru a nu pierde nici un posibil sfat voi incerca sa postez si aici ceea ce postez pe forumul cu deproniada...si sper sa nu fie cu suparare.

Cum zlinul 726 l-am facut....zlinul 50 a fost facut...m-am orientat spre cel de-al trei-lea tip de zlin pe care l-am "prins" in viata...(si cu care am zburat).
Astfel voi incerca sa fac ceva sa semene cat mai mult cu zlin-ul 142 (YR-ZCE).
Atasez si 2 poze...cu YR-ZCE :
- una cu vechea schema de vopsire, asa cum era in 1994 cand am si zburat pt. prima data...chiar cu YR-ZCE, pilot fiind d-nul Diaconescu, pe atunci tanar pilot instructor.
- si una recenta, cu avionul trecut prin RK.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 142-3.jpg
  • Imagine atasata: 142-1 (Large).jpg

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#2 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 25 March 2011 - 11:44 AM

Capota de la motor am decis sa o fac din chit cu fibra de sticla (din cel folosit la reparatii auto).
Beneficiind de ajutor de incredere...
Imagine atasata: PIC_0067 (Large).JPG
Imagine atasata: PIC_0072 (Large).JPGImagine atasata: PIC_0081 (Large).JPGImagine atasata: PIC_0086 (Large).JPG

La sfarsit am slefuit exterior cat de bine am putut...apoi am topit polistirenul din interior.
Am obtinut o capota bunicica...de ~110gr. banuiesc ca dupa retusurile de rigoare si decuparile necesare va iesi undeva la max 80gr.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#3 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 25 March 2011 - 12:29 PM

M-am gandit ca batiul motorului, panaoul de foc si zona centrala sa le fac din placaj de 3mm.
Pentru a putea fixa aripile si trenul de aterizare am ajuns la concluzia ca aripile trebuie sa vina montate stanga-dreapta la fuselaj...deci zona centrala a aripii va fi practic corp comun cu fuselajul. Nu m-am exprimat eu chiar corect dar sper ca se intelege ce vreau sa zic.
Astfel am conceput niste nervuri longitudinale, pe care se vor prinde:
-placutele pt. suruburile de prindere a aripilor
-placuta pe care se va prinde trenul de aterizare principal.

Servoul pentru motor m-am gandit sa il pun pe batiu...dar deja intrevad probleme de centraj...pentru ca am multa greutate in bot.

O alta problema ar fi roata de bot. O vreau orientabila...si rezistenta. Din pacate momentan nu am de unde sa cumpar un sistem orientabil pt. jamba fata. (voi incerca sa concep unul). Cred ca ar fi bun un amortizor ceva pe fata...si ma gandesc sa incerc sa fac 2-3 bucle pe sarma care va constitui jamba fata.

Deocamdata pe hartie batiul si zona centala a fuselajului arata astfel:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#4 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 25 March 2011 - 12:32 PM

In imaginea urmatoare este prezentata amplasarea la care m-am gandit.
Imagine atasata: 3.JPG
Astfel...la simtul practic prevad ca zona incercuita este foarte vulnerabila la orice soc mai putenic. Practic greutatea motorului are efect de bici in zona incercuita la orice soc mai puternic pe roata de bot sau pe trenul principal.
Ceva pareri despre cum sa rigidizez zona, tinand cont ca intre cele doua nervuri longitudinale va veni amplasat rezervorul de combustibil ??
Imagine atasata: 2.JPG

Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 25 March 2011 - 12:32 PM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#5 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 25 March 2011 - 12:32 PM

Salut,

Pasiune grea Zlinul...
Pune te rog niste dimensiuni ca din ce arati prin poze nu cred sa fie depron.
Am o orientabila cu sirma de 5mm (sau 6mm, trebuie s verific) pe care n-o mai folosesc.

Bafta si spor.

Aceasta postare a fost editata de bizu: 25 March 2011 - 12:33 PM

0

#6 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 25 March 2011 - 12:36 PM

Hai ca am batut cimpii...
E sirma de 4mm cu trei spire pentru amortizare; e aia de la botosani.
0

#7 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 25 March 2011 - 12:54 PM

Salut,
de la botosani am vrut sa cumpar si eu sistemul ala de 3.6lei...si sa fac eu din sarma jamba...dar sistemul e stoc zero.
Ceea ce apare in pozele de mai sus va fi din placaj de 3mm (3 straturi)...
Atasat zona unde va veni fixat dispozitivul de fixare a jambei. Eu am estimat o "amprenta" de 30x30mm. Am pus in imagine si o inaltime estimativa a ansamblului.
Practic avionul va avea ~1200 anvergura, cam 950lungime. Rotile le am deja si au diam.55mm.
Nu ma deranjeaza o jamba un pic mai inalta...pt ca oricum imi trebuie spatiu sa pot cupla glow-ul la motor.
trenul principal o sa il fac din platbanda de aluminiu extrudat 2x20mm.
Imagine atasata: 4.JPG
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#8 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 25 March 2011 - 01:00 PM

Aham..m-am uitat pe site la Botosani..cred ca vb de cea cu inaltime de 95mm..si sarma de 4mm.
Sincer cred ca este cam robusta pt. ce imi trebuie mie...
Eu oricum o sa incerc sa vad ce pot "modela" dintr-o sarma otelita (2...2,5mm)
Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#9 Useril este offline   Catzus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatie

Postat 25 March 2011 - 01:09 PM

Mama, mama da' intr-adevar se pare ca Zlin-ul da dependenta, ce mai!

Mihai, ca intotdeauna, ce pot sa spun despre tine este jos palaria! :)
Tot ceea ce iese din mana ta este o mostra de maiestrie si rabdare; si nu in ultimul rand de simt artistic, daca putem vorbi de asa ceva in copierea cat mai fidela a unui model de avion de la scara reala in modele de depron sau alte materiale.

Am zburat si eu cu ZCE-ul avandu-l ca instructori pe d-nii Panait si Dumitrescu, dar asta way, way back, inainte de '89.
Ce vremuri...!
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Cessna 182 ART-Tech
0

#10 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1854
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 26 March 2011 - 07:10 PM

Vezi postareayr-zbg, la 25 March 2011 - 12:32 PM, a spus:


Astfel...la simtul practic prevad ca zona incercuita este foarte vulnerabila la orice soc mai putenic. Practic greutatea motorului are efect de bici in zona incercuita la orice soc mai puternic pe roata de bot sau pe trenul principal.
Ceva pareri despre cum sa rigidizez zona, tinand cont ca intre cele doua nervuri longitudinale va veni amplasat rezervorul de combustibil ??
Atasament 2.JPG


Desi mai conteaza ceea ce se mai adauga totusi zona este foarte solicitata.
Ca solutie iti propun sa prelungesti si lateralele cutiei batiu pana la urmatorul cadru si sa repartizezi in felul acesta eforturile. Poti practica decupari de usurare care sa aibe diagonale.
Peste tot placaj de 3 :nea: (daca am inteles bine) .... nu va fi cam mult si mai ales greu?
Spor si numai bine

:unsure:
0

#11 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 27 March 2011 - 05:39 PM

Salut,

Mda...si mult placaj...si greu. Dar ce altceva sa folosesc?...ca nu m-as incumeta sa fac zona din balsa.
Ideea cu placaj a venit in perioada in care incercam sa fac rodajul motorului...si in lipsa de demaror am incercat sa il pornesc la pala. Improvizasem un suport din pal de 18mm...si un amic (Rhaul)...dand la pala a reusit pur si siplu sa rupa palul de 18mm. Motorul se inecase si a intrat in soc hidraulic...astfel ca am zis ca musai avionul trebe sa fie capabil sa reziste la un astfel de soc...

Deocamdata am gasit in oras placaj de pin (4mm - 3 straturi) cu 6,5lei placa. Asa ca am revizuit cate va cote si m-am apucat de traforat...sper ca vazandu-l fizic...sa imi vina ceva idei de rigidizare a zonei.

In paralel am inceput sa ma ocup si de aripa...care va fi in general din depron 3mm.

Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#12 Useril este offline   Pion 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 04-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 27 March 2011 - 07:04 PM

3mm"...si mult placaj...si greu. Dar ce altceva sa folosesc?..." ei bine 4mm
:angry:
Nu te supara pe mine pentru ca nu e cu rautate.
Exista placaj de 1.5 mm.
http://botosani .ro/Placaj-de-aviatie-%28mesteacan%29-1-5-mm---3-straturi-p919p.html
La structurile moderne cu dantelarie multa gen desenul tau se foloseste chiar placaj de balsa de 1.5 - 2 mm.
In desenul tau ar fi potrivit un placaj de 1.5 si cu modificarea punctului de concentrare eforturi.


In anii 70-80 se faceau structuri gen grinzi cu zabrele, sectiune dreptunghiulara si pereti cu materiale mai groase .
Pentru cazul tau daca ramai la placaj de 4 eu as opta pentru un paralelipiped, cu usurari, De la motor pana in zona de prindere aripa,cu care sa faci legatura, si forma exterioara imbracata in polisitiren fasonat la forma.
La transformarea Mentor-ului am folosit placaj de 4.5 mm pentru a face legatura intre motor (termic) si restul structurii de elapor. Motorul era un OS35 5,6cc
:angry:
" Motorul se inecase si a intrat in soc hidraulic...astfel ca am zis ca musai avionul trebe sa fie capabil sa reziste la un astfel de soc..."
Un mic aforism :
" nu forta nici o data ,....... ia un ciocan mai mare "
Acum revenind la nonrautacisme, :drinks:
am apreciat mult ceea ce ai construit pana acum si cred ca intre a construi beton, rezistent la prabusiri,ceea ce pana la urma nu se poate realiza in totalitate si a zbura ceva cu greutate minima admisibila, avand in vedere evolutiile preconizate, dar mai fragil eu am ales varianta 2.

Sper sa te ajute un pic la decizii.


Numai bine
0

#13 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1854
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 27 March 2011 - 07:10 PM

:angry: Dintr-o eroare am postat fara sa verific logarea.
Imi cer scuze fata de prietenul Pion si imi asum toate cele de mai sus.

Deci pianistul am fost eu ........ incarcati pistoalele
:drinks:

Aceasta postare a fost editata de Horja: 27 March 2011 - 07:11 PM

0

#14 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 28 March 2011 - 08:06 AM

Vezi postareaHorja, la 27 March 2011 - 07:10 PM, a spus:

:excl: Dintr-o eroare am postat fara sa verific logarea.
Imi cer scuze fata de prietenul Pion si imi asum toate cele de mai sus.

Deci pianistul am fost eu ........ incarcati pistoalele
:angry2:

Chiar ma gandeam cine a mai modificat inca un Mentor!! :drinks:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#15 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 28 March 2011 - 08:59 AM

Vezi postareaPion, la 27 March 2011 - 07:04 PM, a spus:

3mm"...si mult placaj...si greu. Dar ce altceva sa folosesc?..." ei bine 4mm
:angry2:
Nu te supara pe mine pentru ca nu e cu rautate.
Exista placaj de 1.5 mm.


Salutare,
in primul rand oricat de acid ar fi un comentariu (nu e cazul tau) nu ma supar atata timp cat sfaturile primite sunt pertinente si au rolul de a ma ajuta.
La urma urmei nu am deschis acest topic sa ma laud cu ce mai fac...ci tocmai pt a primi sfaturi, mai ales ca nu am lucrat cu termice pana acum..si nici nu am analizat mai cu atentie acest aspect.

Placajul de 1,5mm pe care mi-l indici mie unu imi pare subtire...si imi da senzatia ca tot ansamblu va incepe sa vibreze de la trepidatiile motorului. Dar repet..e doar o parere pt. ca practic nu am avut termic pana acum.
E interesant ce spui cu placaj de balsa de 2mm...asta evident ar fi varinta cea mai usoara (si mai ieftina ca cea cu placaj de 1,5mm), dar oare va rezista cand pun demarorul pe motor?
Deocamdata cum am spus...m-am apucat de traforat din placajul pe care l-am gasit in oras (care are un mare avantaj fata de cel de la botosani...pretul).
Voi incerca sa cantaresc ceea ce imi iese..si sa estimez greutatea la care voi ajunge.

Initial am plecat de la ideea de a incerca sa ma incadrez la final sub 1kg, dar avand in vedere ca suprafata aripii este de 28,4dm2...as putea sa depasesc limita de 1kg.

Sper ca in 2-3 zile sa am deja executate suficiente repere pt. a putea sa fac niste cantariri.
Am deja o semiaripa cam 70% finalizata si majoritatea sectiunilor fuselajului.

Pt intarirea zonei "sensibile" ma gandesc la un fel de "coltare" la cele doua sectiuni care prind si aripile plus inca 1 sau 2 sectiuni longitudinale care sa descarce eforturile din panoul para foc in placuta pe care se prinde trenul de aterizare.

Placuta de care vb este cu rosu in desenul meu si va fi din fag(esenta tare) de 3mm.

Bafta....si voi reveni cu ceva imagini cu ce am traforat in weekend.

Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 28 March 2011 - 09:02 AM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#16 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1854
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 28 March 2011 - 01:08 PM

Cred ca mai util este sa pun cu titlu pur consultativ , un plan
balsa pentru un avion cu un fuselaj asemanator ca structura.
Si de asemenea o sa incerc cand pot cateva poze de pe un edge cu anvergura de 1400 si pe care s-a pus si motor de 15cc.
Desene:
scuze nu incap trimit pe adresa de messenger.

Un alt sfat gaurile de usurare fara colturi si pe cat posibil cu lasarea unor diagonale ( la cladiri se cheama contravantuiri :) )
Spor la bricolat
Numai bine,
0

#17 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 29 March 2011 - 08:44 AM

Salutare....
revin cu noutati.
Am executat ceea ce se vede in imaginea alaturata:
Imagine atasata: PIC_0205 (Large).JPG
Ceea ce e cu rosu in dreapta sunt placute din fag si sunt incluse in aripi. (cum deja o aripa e destul de avansata nu voi mai modifica solutia.
Celelalte 3 placute (2xaripa+tren) fac parte din fuselaj si sunt pt prinderea aripilor respectiv a trenului. Sunt executate tot din fag...si au 7gr/buc. Niste gauri de usurare mi-ar reduce probabil vreo 2...max.3 gr....deci nu stiu daca modific.

Restul reperelor sunt din placaj de 4mm. Cantaresc impreuna 97 gr. Deci trecerea pe un placaj mai subtire..banuiesc ca mi-ar aduce un castig de ~50gr.

Am pozitionat de forma reperele traforate:
Imagine atasata: PIC_0208 (Large).JPG

Astfel tragand linie am concluzionat ca modificarea placajului imi aduce un castig...dar nu spectaculos (~50gr)....dar pt ca tot trebuie sa modific ceva...pt ca evident zona incercuita, in posturile anterioare, este foarte vulnerabila, voi incerca sa refac ..prelungind batiul dincolo de panoul de foc...si trecand totul pe placaj de 2mm (4straturi).

Placajul il voi lua de la pasarea renascuta...
tot acolo am vazut si un placaj "liteply"....si intreb si eu pe cei care l-au folosit...
Doar ca informatie generala...e mai rezistent ca placajul de balsa (si mai greu) dar mai usor si mai fragil ca un placaj obisnuit ???

Bafta...si voi reveni cu fuselajul reproiectat

Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 29 March 2011 - 08:48 AM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#18 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 29 March 2011 - 09:52 AM

Vezi postareayr-zbg, la 29 March 2011 - 08:44 AM, a spus:

tot acolo am vazut si un placaj "liteply"....si intreb si eu pe cei care l-au folosit...
Doar ca informatie generala...e mai rezistent ca placajul de balsa (si mai greu) dar mai usor si mai fragil ca un placaj obisnuit ???


Salut,

Liteply ul e foarte asemanator cu placajul de "pe vremuri" din care traforam de zor.
Parca e ceva mai usor dar e sensibil daca-l tai subtire (se cam separa straturile), deformeaza destul de tare la variatii de temepratura/umezeala.
L-am folosit la 823 si cam astea sint impresiile mele. Pentru a pastra forma (contur fuselaj, o nervura... doua la aripa) e ok dar pentru zone solicitate intens, e cam riscant.
La urmatorul proiect voi incerca sa-l suplinesc in zonele de forta cu o laminare de placaj 1mm, balsa 2,3,4mm dupa caz si iar placaj 1mm. Lipit cu parcimonie si presat gospodareste, iese beton si usor. Iti recomand sa te gindesti si la o astfel de varianta, mai ales ca placajul de 1 mm se pare ca e de vinzare si la categorie B...C la pret bun. Nici nu-ti trebuie altceva pentru astfel de lucruri. Balsa de 4 sau mai mult merge chiar usurata cu ceva gauri intre straturi...

Mult spor,
Bizu
0

#19 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 29 March 2011 - 10:01 AM

Uitasem si n-a mai mers edit ul...
La laminarea de care ti-am zis mai devreme, recomanda unii, este bine sa faci "punti de transfer" intre cele doua placaje prin gauri micute in anumite locuri, in care lipesti scobitori de bambus (tepuse de frigarui). Asta "elibereaza" un pic stratul de balsa la solicitari extreme.
Sper sa-ti fie de folos.

Bizu
0

#20 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 29 March 2011 - 10:59 AM

Salutare,

Mersic de informatii...deci ca si concluzie..lipeply nu e mult mai usor ca un placaj de aviatie..dar e mai sensibil la prelucrarea subtire si la solicitari mai serioase.

Chestia cu sandvis de 1mm-balsa-1mm mi-a trecut si mie prin minte, dar cum varianta asta ar fi dubla la pret fata de palcajul de 2mm (4 straturi)...cred ca o sa raman pe ideea de 2mm, mai ales ca la 4 straturi...ar trebui sa fie destul de solidut.

Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#21 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 29 March 2011 - 11:28 AM

Vezi postareayr-zbg, la 29 March 2011 - 10:59 AM, a spus:

dar cum varianta asta ar fi dubla la pret fata de palcajul de 2mm (4 straturi)...


Aici, asa este...
Stii cum e, fiecare cu "metrul" lui. Sfatul ti-l dadusem cu ochii la ce am eu prin casa...
In cazul proiectului meu, este fix pe dos; am placajul de 1, am ceva balsa de niste milimetrii si astfel evit sa cumpar placajul de 4 ori de 5...
Mult spor iti doresc.

Bizu
0

#22 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 03 April 2011 - 08:04 PM

Salutare...
Cam asa ar arata noua configuratie trecuta pe placaj de mesteacan 2mm 4straturi.

Bafta!

Fisiere atasate


Pacat ca Slz nu zboara.
0

#23 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2857
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 03 April 2011 - 08:08 PM

..asa DA..este ceva mai intarita partea aceea.(sti mataluta despre ce vorbim)...
0

#24 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 03 April 2011 - 08:21 PM

Vezi postareayr-zbg, la 03 April 2011 - 08:04 PM, a spus:

Salutare...
Cam asa ar arata noua configuratie trecuta pe placaj de mesteacan 2mm 4straturi.

Bafta!


Aici iti trebuie niste diagonale, altfel e bai!
Poza:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Clipboard01.jpg

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#25 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 04 April 2011 - 08:02 AM

Salutare,
In prima varianta (cea pe 4mm) rolul diagonalelor de care vorbesti era preluat de o bucata de placaj de 4mm care practic rigidiza f. bine.
Imagine atasata: 2.JPG

In noua configuratie nu am figurat 2 elemente pe care le-am gandit. Este vorba de o bagheta de 3mm (la care pot renunta) si de suportul jambei (care sigur va fi acolo):
Imagine atasata: 1.JPG

Totusi imi pare ca varianta cu diagonale din baghete este mai solida. Cum inserarea acelor diagonale nu necesita nici o modificare a proiectului (alte gauri, etc..), voi trafora conform desenului actual...si abia la final voi decide daca pun diagonalele sau nu. (functie de rigiditatea ansamblului). Abia astazi ar trebui sa ridic de la posta placajul de 2mm ...sa ma luminez cat de rigid/flexibil este. Oricum diagonalele alea nu strica..si 1-2gr in plus nu e un capat de tara.

Bafta!...si mersic de sfat.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#26 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 04 April 2011 - 09:54 AM

In lipsa de sef ;) ...am mai lucrat un pic la proiect...astfel ca din punct de vedere al proiectului sunt cam gata.

cam asa ar arata "scheletul"....

Imagine atasata: 3.JPG

In paralel cu refacerea proiectului am mai mesterit la aripi si alte cele.Dupa masa...daca am timp, voi reveni cu imagini despre stadiul actual.

Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#27 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 05 April 2011 - 02:02 PM

Aripa...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PIC_0156 (Large).JPG
  • Imagine atasata: PIC_0157 (Large).JPG
  • Imagine atasata: PIC_0194 (Large).JPG

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#28 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 05 April 2011 - 02:09 PM

Tot aripa...
Imagine atasata: PIC_0202 (Large).JPG

In prezent am lipit si extradosul. A urmat BA facut din polistiren si apoi slefuit.
O aripa are BA deja slefuit..asteapta sa decupez eleronul iar la cealalta aripa inca nu am slefuit BA. Nu am pozele la mine..dar voi posta si aceste etape.

CAteva imagini din timpul constructiei profundorului si directiei. M-am luat cu mesteritul si nu prea am facut poze.
Imagine atasata: PIC_0151 (Large).JPGImagine atasata: PIC_0153 (Large).JPG

In prezent directia si fuselajul sunt finalizate...au balamalele inserate dar nu lipite.
Voi reveni cu poze si cu stadiul lor.

Bafta!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PIC_0154 (Large).JPG

Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 05 April 2011 - 02:11 PM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#29 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 07 April 2011 - 02:18 PM

Salutare...revin cu poze cu aripa...
Imagine atasata: PIC_0213 (Large).JPGImagine atasata: PIC_0214 (Large).JPGImagine atasata: PIC_0215 (Large).JPGImagine atasata: PIC_0216 (Large).JPGImagine atasata: PIC_0218 (Large).JPG
....
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#30 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 07 April 2011 - 02:20 PM

A urmat cioplirea cu cutterul si apoi slefuirea...

Imagine atasata: PIC_0219 (Large).JPGImagine atasata: PIC_0222 (Large).JPGImagine atasata: PIC_0223 (Large).JPG

Urmeaza sa decupez eleronul sa inserez servo si balamalele...
Pacat ca Slz nu zboara.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro