Modelism - RHC Forum: Motor Aereo - identificarea lui !!! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motor Aereo - identificarea lui !!! Cine cunoaste acest motor ?

#1 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1382
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 14 March 2011 - 11:31 PM

Buna Ziua tuturor...va supun atentiei cateva foto cu speranta ca, careva dintre voi ma poate ajuta cu cateva informatii despre acest motor !
L-am primit de curand si sincer eu unul nu am prea vazut acest model. Nu am bujiile la el ...tot cu ajutorul vostru poate dibuim ce bujii sa ii pun ...de asemeni nu stiu nici cam ce capacitate are , cat poate trage si cu ce randament. Sper sa mearga tot cu metanol( poate fara nitrometan) pt. ca sincer la prima vederea mi se pare ca este un model mai vechi .
De asemenea ma intereseaza si faptul ca nu are tobele de evacuare ...adica nu e proiectat sa aiba din cate am vazut eu ...
Astept si alte lamuriri din partea d-voastra . Mentionez ca acest tip de motor este montat pe un fuselaj destul de mare - anvergura 2,7 Metri -

Va multumesc de sprijin !

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de marius11: 14 March 2011 - 11:36 PM

0

#2 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1382
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 14 March 2011 - 11:35 PM

Scuze ...mai aveam o foto !


Aaaaa... inca ceva !
Startul cum s-o fi facand la el ?
Musai conectate ambele bujii pe starter sau porneste numai cu un starter si pe urma dai curent si la a doua bujie ?

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de marius11: 14 March 2011 - 11:38 PM

0

#3 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 14 March 2011 - 11:49 PM

Marius ce ai tu acolo este un motor destul de rar. Este un experiment realizat la Tg-Mures pe vremea ciuruitului destinat echipari ATM-urilor (tinte aeriene).
Motoarele erau fabricate la IPL Mures de 25CC cele cu un cilindru, ce ai tu acolo sunt practi 2 motoare legate la un singur ax.
Acum cativa ani am pus si noi mana pe un astfel de motor de la un modelist batran si l-am montat pe un ATM dar dupa vreo 2 ore de chinuiala am renuntat sa il mai pornim, nu reuseam sa pornim decat unul din pistoane.
Poti sa il ti de colectie ca de zburat nu prea ai sanse.
Eu acuma am in modificare un motor de 25CC de la un trimer pe benzina sa il montez pe un ATM.

Aceasta postare a fost editata de casper20: 14 March 2011 - 11:50 PM

Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#4 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 15 March 2011 - 12:54 AM

Vezi postareacasper20, la 14 March 2011 - 11:49 PM, a spus:

Marius ce ai tu acolo este un motor destul de rar. Este un experiment realizat la Tg-Mures pe vremea ciuruitului destinat echipari ATM-urilor (tinte aeriene).
Motoarele erau fabricate la IPL Mures de 25CC cele cu un cilindru, ce ai tu acolo sunt practi 2 motoare legate la un singur ax.
Acum cativa ani am pus si noi mana pe un astfel de motor de la un modelist batran si l-am montat pe un ATM dar dupa vreo 2 ore de chinuiala am renuntat sa il mai pornim, nu reuseam sa pornim decat unul din pistoane.
Poti sa il ti de colectie ca de zburat nu prea ai sanse.
Eu acuma am in modificare un motor de 25CC de la un trimer pe benzina sa il montez pe un ATM.

Eu cunosc varianta cu un singur piston. Am auzit ca s-au pus in tandem,dar de vazut acum este prima oara cind i-l vad...
Cred eu ar trebui alimentate amindoua bujiile.

0

#5 Useril este offline   Sensei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 18-December 07

Postat 15 March 2011 - 07:41 AM

bujii originale, fabricate la IPL pentru aceste motoare, pot sa-ti ofer eu. unul din zece functioneaza perfect, depinde care il ai. 0744795048
bujiile sunt OK pentru toate tipurile de motoare. la pornire trebuie alimentate ambele bujii.
Ichi Geki...Hassitsu
0

#6 Userul este online   mitzaprofly 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 02-February 10
  • Gender:Male
  • Location:cluj-napoca

Postat 15 March 2011 - 10:06 PM

salutare,

am avut si eu un astfel de motor, greoi cu pornitul, nu am reusit sal rulez mai mult de 2 minute.

eu l-am dat, iti recomand sa il pastrezi ... asa sa isi mai aminteasca si nepotii tai de modelele romanesti de demult :).

vezi ca sar putea sa mai fie in model ceva interesant si anume sistemul de dat drumul sforii pt tinta: un servo vechi graupner vario daca mai tin minte si un mosor pe care se afla daca nu ma insel 50 de metrii de sfoara.

stima,

Mihai
0

#7 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1382
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 15 March 2011 - 10:38 PM

Daaa.....chiar vroiam sa mai intervin !
Am o multime de intrebari ...o sa le iau cu incetul !
Am gasit si mosorul si mecanismul acela care deschide trapa ca sa cada ceva de sus....nu prea intaleg ce anume sa cada !
Adica scopul lui care era mai precis sa fie doborat sau sa traga dupa el TINTE ...si ce tip de " TINTE " ?
Alta intrebare - cum zboara acest ATM ?
Este guvernabil la greutatea pe care o are ?
Imi trebuie un km de pista sa pot decola - asa cum mi se pare mie ?
Acele servo " GRAUPNER " cu care este dotata - am incercat sa le comand cu un receptor clasic si cu tipul de semnal pe care il folosim in prezent si nici nu vrea sa auda de STANDARD-ul nostru !
Aveti idee acel SERVO dreptunghiular cu ce se mananca ?
Cred ca am si o foto ?
Apropo de msosor ..... care este rolul lui practic ? Pt ca nu are nici o comanda de rebobinare pur si simplu este liber sa se desfasoare firul ?
Multumesc !
0

#8 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 March 2011 - 11:03 PM

Marius trebuie sa intelegi ca aceste avioane erau de unica folosinta, trebuiau sa execute o singura decolare si atat.
De pilotat se piloteaza destul de greu si dupa ce este reglat si bibilit. Acum cativa ani la aeroclub era o magazie cu ATM-uri de unde ne procuram noi zburatoarele, 2 zile am cautat prin cuti cu proful de aero sa gasim 2 aripi la aproximativ aceeasi greutate, si cu toate astea zborul a durat cateva secunde.
Undeva pe net era un filmulet cu un astfel de model, daca nu fac rost de la prof filmuletele cu ce zburam noi.


edit

Aceasta postare a fost editata de casper20: 15 March 2011 - 11:05 PM

Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#9 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1382
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 15 March 2011 - 11:06 PM

Foto cu Servo .... mufa originala de conectare nu seamana cu ce avem noi in prezent !
Casa nu mai pierd timpul cu el i-am montat direct de le un servo stricat partea electronica de comanda . Deci l-am adus la " zi " si merge pe receptoarele noastre !
Stima
0

#10 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1382
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 15 March 2011 - 11:27 PM

Super filmatul ala Aurel ...mersi !
Eu m-am cam ambitionat sa il zbor pe asta ...neaparat !
O sa il reabilitez desi nu necesita mai nimic de facut ....o sa cantaresc si aripile sa vad cum stam !
Iar daca motorul nu colaboreaza o sa iau si eu unul CHINA MADE pe gazolina de 25 de cmc si-l trantesc pe el , ii bag o elice ca lumea si sa vezi tu ala zbor de ii merg fulgii ...
Nu stiu ce sa fac cu servo-urile din dotare - ca asa cum sunt nu prea sunt compatibile , eventual o sa le transform pe toate !
Asa par destul de robuste si puternice...ce ziceti ?
Stima
0

#11 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 16 March 2011 - 12:01 AM

Poate pui si o poza cu servourile sa vedem cum arata, poate te mai incalt eu cu vreo 6 buc care stau degeaba.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#12 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1382
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 16 March 2011 - 10:30 PM

Servo arata ca in foto de mai jos ... eu am pus electronica de pe un alt servo la care aveam rupte pinioanele iar norocul meu a fost ca si acest VARIPROP are pot. tot de 5 kile ca si cel de pe care am luat electronica, deci referinta de pozitie data este este perfecta !
Totusi voi cum a-ti comaandat acele servo- ouri VARIOPROP ?
Cu ce semnal si cu ce receptor - si mufele de conexiune sunt diferite - ????????
Stima

Fisiere atasate


0

#13 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 17 March 2011 - 12:32 AM

Din cate imi amintesc proful avea o statie MC 19 parca imperecheata cu un rx mai vechi cu care mergeau servourile.
Vineri trec pe la club si iti zic exact ce receptor era ca are vreo 3 defecte pe inventar.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#14 Userul este online   mitzaprofly 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 02-February 10
  • Gender:Male
  • Location:cluj-napoca

Postat 17 March 2011 - 11:24 AM

din cate am auzit eu majoritatea erau echipate cu varioprop 12s cu receptorul ei din standard care era cu 6 canale(repet exista posibilitatea de a ma insela in privinta asta)
0

#15 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 17 March 2011 - 01:33 PM

S-ar putea sa-i trebuiasca un inversor de semnal.
0

#16 Useril este offline   Picco2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 28-December 04

Postat 17 March 2011 - 01:54 PM

Salut.
Intre 1986-1988 am zburat si eu astfel de tinte.
Motorul este de 24cc fabricat la IPL Tg.Mures. Merge cu 80%metanol, 20%ulei de ricin. Cred ca merge foarte bine si cu un combustibil modern cu ulei sintetic si 5-10%nitro.
Servourile Graupner CL aveau semnalul invers. Un electronist mi-a modificat unele montand ceva diode sau tranzistoare pentru inversare. Nu stiu exact, nu sunt electronist.
Statia era romaneasca (atat emitatorul cat si receptorul). Ulterior s-au mai folosit si statii Picco RDG. La Capul Midia aveau si emitatoare Graupner(dupa 89 chiar Graupner MC18 si MC20. Multe au schimbat regimul militar cu ..."civilia"...).
Nu se stie, insa Graupner a avut o relatie comerciala de lunga cu Romania. In anii 70 a existat un magazin Graupner in Bucuresti in zona Biserica Alba.

Motorul IPL in tandem se porneste cu un demaror MARE! originalul avea 2 manere in lateral si se alimenta de la o baterie mare cu Pb (cred ca era de la camion).
Porneste greu in 2 pistoane (se alimenteaza ambele bujii simultan).
Avioanele tinta nu erau de unica folosinta. Rar erau nimerite. La fel de rar aterizau intregi (din cauza pilotilor...militari sau maistrii militari slab pregatiti)

In caz ca ai nevoie de piese stiu unde sa mai gasesc un astfel de motor.
Asa cum spune Casper exista si un monocilindru de 25cc, mult mai bun si mai usor de pornit.
0

#17 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 17 March 2011 - 08:12 PM

ca animal pare destul de simpatic si in mod sigur cind iesi la cimp nu se va pierde printre sute de katane iak-uri si altele asemenea...
remotorizeaza-l adu-l la zi cu electronica si zboara-l!
A, cineva din tribul meu spunea ca in compartimentul misterios se puneau fisii de aluminiu (??? staniol???) pentru a imita contramasurile radar

0

#18 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 17 March 2011 - 10:55 PM

#Picco2 ai perfecta dreptate in ceea ce zici dar cu o singura obiectie, erau de unica folosinta deoarece in 10% din cazuri erau lovite si in 90% din cazuri se prabuseau sau se distrugeau la aterizare, erau foarte instabile.
Statiile romanesti erau in 6 ch si in 27MHz fabricate la Electromures dupa schema realiyata de domnul Dorel Caltea daca nu ma insel si erau bagate in carcase identice cu cele de picco.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#19 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1382
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 18 March 2011 - 10:28 PM

Multumesc frumos tuturor ...
Mi-ati clarificat ideile cu interventiile voastre pertinente .
Mersi Casper de filmatul ala !
Multumesc Picco de toate informatiile - excelente !
Si multumes AEDRIN de incurajare - al meu este in perfecta stare (poate ca nici nu a zburat vreodata ), am sa incep saptamana viitoare restaurarea lui spalat bine retusat pe ici pe colo si pe urma un STRAT DE LAC asa cum scrie la carte .
Am sa transform to
0

#20 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1382
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 18 March 2011 - 10:40 PM

Multumesc frumos tuturor ...
Mi-ati clarificat ideile cu interventiile voastre pertinente .
Mersi Casper de filmatul ala !
Multumesc Picco de toate informatiile - excelente !
Si multumesc AEDRIN de incurajare - al meu este in perfecta stare (poate ca nici nu a zburat vreodata ), am sa incep saptamana viitoare restaurarea lui adica spalat bine retusat pe ici pe colo si pe urma un STRAT DE LAC asa cum scrie la carte .
Am sa transform toate servo -urile in standard-ul nostru, am sa verific bine tirantii si actionarile la suprafetele de comanda eventual modificate daca nu imi plac cum lucreaza , si sa speram ca o sa reusesc sa folosesc si motorul, adica sa pornesca!
Asta daca cineva ma va ajuta cu doua bujii ...
Daca va zbura o sa vedeti filmul facut.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  ATM.3.jpg (124.56K)
    Number of downloads: 271
  • Fisier atasat  ATM2.jpg (102.96K)
    Number of downloads: 261
  • Fisier atasat  ATM.1.jpg (126.97K)
    Number of downloads: 293

Aceasta postare a fost editata de marius11: 18 March 2011 - 10:42 PM

0

#21 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1382
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 18 March 2011 - 10:43 PM

Scuzati de eroarea dublarii mesajului de mai sus dar imi picase NET-ul ....
Noroc
0

#22 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 18 March 2011 - 10:53 PM

Vezi postareamarius11, la 18 March 2011 - 10:40 PM, a spus:

Multumesc frumos tuturor ...
Mi-ati clarificat ideile cu interventiile voastre pertinente .
Mersi Casper de filmatul ala !
Multumesc Picco de toate informatiile - excelente !
Si multumesc AEDRIN de incurajare - al meu este in perfecta stare (poate ca nici nu a zburat vreodata ), am sa incep saptamana viitoare restaurarea lui adica spalat bine retusat pe ici pe colo si pe urma un STRAT DE LAC asa cum scrie la carte .
Am sa transform toate servo -urile in standard-ul nostru, am sa verific bine tirantii si actionarile la suprafetele de comanda eventual modificate daca nu imi plac cum lucreaza , si sa speram ca o sa reusesc sa folosesc si motorul, adica sa pornesca!
Asta daca cineva ma va ajuta cu doua bujii ...
Daca va zbura o sa vedeti filmul facut.

succes!!! Si atentie la aterizare. In cazul in care pornesc motoarele forjeaza-le si chinuie-le in fel si chip la sol ca sa depistezi eventuale sughituri. Am inteles din istoriile povestite de batrini seara in jurul focului ca motoarele astea erau foarte pacatoase. Din aceleasi surse am aflat ca priza de aer a carburatorului ar trebui ferita de jet de aer direct.

0

#23 Useril este offline   Picco2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 28-December 04

Postat 19 March 2011 - 09:33 AM

Renunta la servourile CL. Foloseste servouri noi, nu merita riscul! Schimba si toate comenzile cu cablu Bowden(sau alte variante de tije) si furci de comanda metalice asigurate.
La motor nu ar fi rau sa incerci sa ii faci un esapament, alfel vei spala la avionul ala o zi intreaga.
In plus cred ca ar ajuta si mersul motorului daca ai pune si un stut de presiune pe toba. Bine alimentat si cu 2 bujii de calitate, nu are de ce sa nu mearga.
Ti-as mai recomanda sa-i faci o revizie totala:
-desfacut total, spalat bine in gaz, verificat rulmentii sa mearga usor
-refacut garniturile de la cartere si cea de sub carburator
-verificat saibele de compresie, eventual sa mai adaugi saibe astfel incat sa ai o compresie mai mica pentru inceput.
-verifica segmentii sa nu fie lipiti (mare atentie cand ii scoti, se rup usor!)
Pe urma remontat, uns, invartit la rece, si pornit inecat(cu ulei mult) ca la un rodaj. Totul pe banc zic eu. Cand totul e ok, merge rotund, nu se opreste, da-i drumul la zbor. Nu risca modelul si siguranta privitorilor, cu o electronica improvizata sau un motor care te lasa cand ai nevoie.
Bafta multa!
0

#24 Userul este online   mitzaprofly 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 02-February 10
  • Gender:Male
  • Location:cluj-napoca

Postat 19 March 2011 - 01:31 PM

multa bafta

si asteptam cat mai multe poze in zbor

din cate am vazut ai schimbat rotile...oare? ...foarte bine la am meu cauciucul de pe roti sa dizolvat nu stiu din ce motiv si s-au lipit d podea(dupa mult timp de stationare in acelasi loc) de mam chinui 2 zile sa raschetez cauciucu ala de pe jos...grija
0

#25 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 19 March 2011 - 03:45 PM

Vezi postareaPicco2, la 19 March 2011 - 09:33 AM, a spus:

Renunta la servourile CL. Foloseste servouri noi, nu merita riscul! Schimba si toate comenzile cu cablu Bowden(sau alte variante de tije) si furci de comanda metalice asigurate.
La motor nu ar fi rau sa incerci sa ii faci un esapament, alfel vei spala la avionul ala o zi intreaga.
In plus cred ca ar ajuta si mersul motorului daca ai pune si un stut de presiune pe toba. Bine alimentat si cu 2 bujii de calitate, nu are de ce sa nu mearga.
Ti-as mai recomanda sa-i faci o revizie totala:
-desfacut total, spalat bine in gaz, verificat rulmentii sa mearga usor
-refacut garniturile de la cartere si cea de sub carburator
-verificat saibele de compresie, eventual sa mai adaugi saibe astfel incat sa ai o compresie mai mica pentru inceput.
-verifica segmentii sa nu fie lipiti (mare atentie cand ii scoti, se rup usor!)
Pe urma remontat, uns, invartit la rece, si pornit inecat(cu ulei mult) ca la un rodaj. Totul pe banc zic eu. Cand totul e ok, merge rotund, nu se opreste, da-i drumul la zbor. Nu risca modelul si siguranta privitorilor, cu o electronica improvizata sau un motor care te lasa cand ai nevoie.
Bafta multa!

subscriu total la ce a spus Picco2, insa, daca te apuci sa-l desfaci si ajungi la capitolul segmenti, poate ca nu este necesar sa-i dai jos de pe piston. Verifica doar sa se miste.Daca au depuneri de calamida in spatele lor sau la zona de inchidere (ceea ce nu cred, motorul ala nu are prea multe ore de functionare)doar atunci sa-i dai jos, si nuneroteaza-i ca sa stii pistonul de la care provin,si pozitia pe care au avut-o pe piston. ( nu-i amesteca!!!!!).

0

#26 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1382
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 19 March 2011 - 11:13 PM

Da.... multumesc de sfaturi !
Sigur ca am sa incep cu motorul.
Am observat in prima faza ca este blocat ...cine stie de cati ani sta asa. Nu este ruginit si nu are semne de uzura - asa la prima vedere !
O sa il desfac, o sa il deblochez ...etc (lucru care imi place la nebunie ), o sa il spal, o sa il ung si o sa il inspectez bine .
O sa tin cont de sfaturile date de voi mai sus sa nu stric ceva pe acolo !
Eventual o sa mai fac si poze .
Ma gandeam la acest motor - faptul ca are doua pistoane active , odata pornit nu ar trebui sa fie foarte sigur adica sa nu se opreasca cu una cu doua - exceptand probleme de alimentare !
Chiar daca apare vreun gol de carburatie pe un cilindru celalat nu ajuta la recuperarea turatiei astfel incat sa nu se opresca asa usor fata de un MONOCLINDRU . Nu stiu...ma gandesc si eu asa ca odata pornit mi se pare ca nu se va mai opri asa de usor . Ce ziceti ?
Carburatorul intr-adevar sta pitit intre cilindri deci nu este dependent de curenti de aer - asa ca este un lucru bun .
O sa il testez bine la sol inainte de a-l lansa in aer, ceea ce ma depaseste deocamdata este evacuarea - mi se pare foarte greu acum sa ii fac esapamente adica sa faci asa profile de evacuare nu e la indemana oricui ...plus ca acolo nu are nici sistem de prindere pe iesirea din cilindru (daca va uitati la foto se vede cum este facuta evacuarea ).
Sigur ca nu imi place sa il murdaresc in urma zborului , dar si eu m-am gandit ca asa va fi cu evacuarea, se va umple totul de ulei .
O sa mai vad pe parcurs daca voi gasi vreo solutie !
Stima

Aceasta postare a fost editata de marius11: 19 March 2011 - 11:15 PM

0

#27 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 19 March 2011 - 11:30 PM

Vezi postareamarius11, la 19 March 2011 - 11:13 PM, a spus:

Ma gandeam la acest motor - faptul ca are doua pistoane active , odata pornit nu ar trebui sa fie foarte sigur adica sa nu se opreasca cu una cu doua - exceptand probleme de alimentare !
Chiar daca apare vreun gol de carburatie pe un cilindru celalat nu ajuta la recuperarea turatiei astfel incat sa nu se opresca asa usor fata de un MONOCLINDRU . Nu stiu...ma gandesc si eu asa ca odata pornit mi se pare ca nu se va mai opri asa de usor . Ce ziceti ?
Carburatorul intr-adevar sta pitit intre cilindri deci nu este dependent de curenti de aer - asa ca este un lucru bun .
O sa il testez bine la sol inainte de a-l lansa in aer, ceea ce ma depaseste deocamdata este evacuarea - mi se pare foarte greu acum sa ii fac esapamente adica sa faci asa profile de evacuare nu e la indemana oricui ...plus ca acolo nu are nici sistem de prindere pe iesirea din cilindru (daca va uitati la foto se vede cum este facuta evacuarea ).
Sigur ca nu imi place sa il murdaresc in urma zborului , dar si eu m-am gandit ca asa va fi cu evacuarea, se va umple totul de ulei .
O sa mai vad pe parcurs daca voi gasi vreo solutie !
Stima

parca niste motoare OS aveau esapamentul identic, si unele rusesti... Am sa caut prin arhivele mele. Pe de alta parte, un esapament se poate construi si de la zero. Prizele facute pe cnc, tevile de evacuare din teava de aluminiu si eventual o toba (as pune-o in interiorul fuselajului daca e sa ma intrebi...)
opritul motorului vine tocmai de la problemele de alimentare, notorii din cite am inteles eu.

0

#28 Userul este online   mitzaprofly 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 02-February 10
  • Gender:Male
  • Location:cluj-napoca

Postat 20 March 2011 - 01:06 PM

motorul e sigur blocat din lipsa de utilizare...atentie!!! unii obisnuiesc sa fiarba motoare blocate sa le deblocheze ...sa nu cumva s il fierbi ...il poti srica ireparabil.

odata ce l-ai curatat si l-ai uns sunt convins ca motorul v-a rula bine si constant si da ai dreptate v-a rula mai rotund decat unul monocilindric.

bafta si succese
0

#29 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 20 March 2011 - 01:20 PM

Vezi postareamitzaprofly, la 20 March 2011 - 01:06 PM, a spus:

v-a rula mai rotund decat unul monocilindru

da rezon, vibratiile se vor atenua...

0

#30 Useril este offline   aedrin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 267
  • Inregistrat: 02-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 20 March 2011 - 07:46 PM

http://www.rhcforum....otoare-termice/

uita-te te rog la motoarele omului asta au un detaliu cu toba de esapament - poate se aprinde un beculet.... Sunt motoare OS cu esapament ca al tau

0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro