Modelism - RHC Forum: Tobele Pitts - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tobele Pitts comparativ cu cele standard

#1 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2011 - 01:18 PM

Care e explicatia ca sectiunea iesirilor din tobele Pitts este cu mult mai mare decat sectiunea tobei originale, cu care vine motorul ? Presiunea data de toba pentru rezervor nu este cu mult mai mica in cazul asta ? Si totusi motoarele functioneaza. La OS 91 FX sectiunea de iesire a tobei originale este de 32 mm2 (e vorba de sectiunea cea mai mica, din interior, adica suprafata gaurii conului interior din care se scade suprafata sectiunii surubului aluia lung care strabate toba). Toba Pitts are 2 iesiri de cate 8mm diametru, ceea ce duce la o suprafata totala de 100 mm2, adica de 3 ori mai mult ca la toba originala. Chiar daca gatui iesirile tobei Pitts la 6mm pe fiecare iesire, tot am o suprafata totala de 56mm2, adica aproape dublu fata de original. Asadar intrebarea esentiala este: de ce tobele Pitts au iesiri mult mai mari si cum influenteaza asta presiunea in rezervor si functionarea motorului. Si in ce masura are rost gatuirea iesirilor, eventual pana la sectiunea celei originale, daca producatorul tobei Pitts a gandit iesirile asa mari ?
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#2 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 16 January 2011 - 07:29 PM

Salut,

Prima data verifica cate camere are acea toba. Eu am avut una care avea mai multe camere, in consecinta se justifica sa ai o sectiune mai mare la evacuare. Uite un exemplu la o toba de heli, nu-i asa ca-i interesant?

Aici
0

#3 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2011 - 07:35 PM

Chiar daca toba are o camera, sectiunea de evacuare nu are relevanta, conteaza si lungimea tevii(tevilor) de evacuare. Eu am avut o toba pitts pusa pe un MDS de 12cmc si nu am avut probleme cu alimentarea motorului, indiferent de pozitia modelului. Si la mine sectiunea de evacuare era mai mare decat cea de la iesirea din motor.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#4 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 January 2011 - 10:57 PM

daca ajuta cu ceva......



ADOR VITEZA!!!
0

#5 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 January 2011 - 11:10 PM

Presiunea in rezervor intradevar scade dar creste turatia la ax .

Am la REVOLVER toba pitts si nu m-a dezamagit . Motorul este un OS55 AX ( ma pot declara fan la aceste motoare). La Giles 202 am montat un OS160 FX tot cu toba pitts.Logic ar fi trebuit sa montez o pompa Perry ,dar ducand rezervorul mult in fata ( la maxim) si furtunele pt alimentare fiind mai scurte nu voi avea probleme ( idem REVOLVER).

Recomandarea mea este un rezervor minim de 350-400 pt un motor echipat cu toba pitts .
ADOR VITEZA!!!
0

#6 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2011 - 11:44 PM

Vezi postareaTUROK, la Jan 16 2011, 11:10 PM, a spus:

Recomandarea mea este un rezervor minim de 350-400 pt un motor echipat cu toba pitts .



Cam care ar fi legatura intre capacitatea rezervorului si toba Pitts? Poate ma luminezi si pe mine, ca-n debilitatea mea nu ma prind....
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#7 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 January 2011 - 11:50 PM

Presiunea.
ADOR VITEZA!!!
0

#8 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 January 2011 - 05:31 AM

In schimb eu, la OS46AX, am fost obligat sa reduc sectiunea de iesire. Altfel trebuia sa desurubez la maxim cuiul de reglaj, fara rezultate spectaculoase. Cand am ajuns cu sectiunea de iesire la aceasi valoare ca toba originala, cuiul era desurubat cu acelasi numar de ture ca si cu toba originala.

PS. Privind la filmul lui Turok, mi-a venit o idee. Oare pozitia tevilor tobei Pitts conteza? In filmul lui erau orientate inspre fata, deci curentul de aer mareste presiunea din toba...nu stiu daca semnificativ.
La mine sunt orientate inspre spate, deci presiunea este redusa de curentul de aer.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 January 2011 - 05:42 AM

0

#9 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2011 - 08:43 AM

Vezi postareaTUROK, la Jan 16 2011, 11:50 PM, a spus:

Presiunea.


Si cam ce legatura are presiunea, cu cantitatea de combustibil din rezervor? Si care presiune: a combustibilului, atmosferica, a gazelor de suprapresiune, a matului?

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 17 January 2011 - 08:45 AM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#10 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2011 - 12:21 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jan 17 2011, 05:31 AM, a spus:

...Cand am ajuns cu sectiunea de iesire la aceasi valoare ca toba originala, cuiul era desurubat cu acelasi numar de ture ca si cu toba originala....

Am redus si eu preventiv sectiunile dar nu am ajuns la suprafata de iesire a tobei originale. Si am masurat sectiunea de la conul intern, care e mai mica decat cea de la iesire (am scris mai sus in primul post cum am socotit), am gresit ?

Aceasta postare a fost editata de misumat: 17 January 2011 - 12:23 PM

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#11 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 17 January 2011 - 12:46 PM

Eu am avut la 3 modele , mai am doar la unul ( un O.S. 61FX cu toba Slim ) si in afara de sunet nu am avut nici o diferenta.
Mai nou la toate motoarele ( fie 2T fie 4T ) am montat pompa Pery pentru ca am rezervoarele mult in spate !.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#12 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 January 2011 - 01:10 PM

Vezi postareaTUROK, la Jan 16 2011, 11:10 PM, a spus:

Recomandarea mea este un rezervor minim de 350-400 pt un motor echipat cu toba pitts .


Varza.
DT
0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 January 2011 - 01:59 PM

Vezi postareamisumat, la Jan 17 2011, 01:21 PM, a spus:

Am redus si eu preventiv sectiunile dar nu am ajuns la suprafata de iesire a tobei originale. Si am masurat sectiunea de la conul intern, care e mai mica decat cea de la iesire (am scris mai sus in primul post cum am socotit), am gresit ?

Cred ca vorbim de modele diferite. Eu am:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LX8680&P=V
Nu-i, decat, o cutie cu doua tevi.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 January 2011 - 02:01 PM

0

#14 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2011 - 05:56 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jan 17 2011, 01:59 PM, a spus:

Cred ca vorbim de modele diferite. Eu am:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LX8680&P=V
Nu-i, decat, o cutie cu doua tevi.
Multa, multa bafta.

Exact asa e si toba mea Pitts. Cred ca nu m-am exprimat prea clar mai sus, conul din mijloc era cel al tobei standard, cu care vine motorul de la magazin, toba pe care o comparam cu cea Pitts.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#15 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2011 - 06:25 PM

Asa am si eu pe MDS-ul de 12 cmc. Ca fapt divers: nu numai ca nu se schimba reglajul motorului in functie de atitudinea avionului (pe spate, in urcare, zbor normal, hover sau urcare la verticala) dar mi s-a rupt una din tevi si reglajul a ramas neschimbat.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 January 2011 - 07:47 PM

Vezi postareamisumat, la Jan 17 2011, 05:56 PM, a spus:

Exact asa e si toba mea Pitts. Cred ca nu m-am exprimat prea clar mai sus, conul din mijloc era cel al tobei standard, cu care vine motorul de la magazin, toba pe care o comparam cu cea Pitts.

Am inteles, scuze, sunt mai incet...sclerozia.
Acum, ca spui, inclin sa-ti dau dreptate, nu ma gandisem. Eu am calculat referitor la diametrul de iesire. O fi bine, o fi rau, nu stiu. Dar acum, merg la fel.

Vezi postareaMLGore, la Jan 17 2011, 06:25 PM, a spus:

Asa am si eu pe MDS-ul de 12 cmc. Ca fapt divers: nu numai ca nu se schimba reglajul motorului in functie de atitudinea avionului (pe spate, in urcare, zbor normal, hover sau urcare la verticala) dar mi s-a rupt una din tevi si reglajul a ramas neschimbat.

Ma intrebam daca se schimba ceva cand fluxul de aer al elicii intra direct, sau suge din toba, dupa cum tevile sunt inspre fata sau inspre spate...

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 January 2011 - 07:50 PM

0

#17 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2011 - 08:14 AM

Vezi postareadan_mitea, la Jan 17 2011, 07:47 PM, a spus:

Ma intrebam daca se schimba ceva cand fluxul de aer al elicii intra direct, sau suge din toba, dupa cum tevile sunt inspre fata sau inspre spate...



Cred ca nesemnificativ.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#18 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 10 July 2011 - 06:41 PM

Ca sa nu deschid alt topic legat de tobe, canistre o sa pun aici urmatoarea intrebare, am un DLE-55 si as vrea sa achizitionez o canistra sau o toba pitts, intrebarea mea este: ce merita sa iau, o canistra sau o toba pitts, care este mai buna si care ar fi diferentele intre cele doua?
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#19 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 12 July 2011 - 05:50 PM

Vezi postareaTeo-Costin, la 10 July 2011 - 06:41 PM, a spus:

Ca sa nu deschid alt topic legat de tobe, canistre o sa pun aici urmatoarea intrebare, am un DLE-55 si as vrea sa achizitionez o canistra sau o toba pitts, intrebarea mea este: ce merita sa iau, o canistra sau o toba pitts, care este mai buna si care ar fi diferentele intre cele doua?



Nu stie nimeni ? ... sau e vacanta si nu merge net'u in Caraibe sau Dominicane ( in a doua locatie merg non stop " pisicutele " .... de citit carduri )!
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#20 Useril este offline   FRobert 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 25-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 June 2013 - 06:01 PM

Buna tuturor.
Poate ma poate lamuri si pe mine cineva.
Am un motor DLA56, rodat de catre mine cu 5 litri combustibil (suficient dupa cum m-am documentat) cu un amestec de 25:1, iar acum functioneaza motorul cu un amestec de 35:1, dar pe turometru nu am vazut nici o diferenta.
In fine, i-am luat motorului o toba Pitts si aici a intervenit diferenta. Randamentul i-a scazut. Inainte cu toba lui originala obtineam o turatie de 7050 rot/min cu o elice Pelikan 23*8, iar cu toba Pitts 6600 rot/min cu aceeasi elice, acceasi combustibil/amestec, aceeasi reglaje de carburator. Rog daca ma poate cineva ilumina, cum pot sa obtin acelasi randament si cu toba Pitts, ca sa nu tai capota pentru toba originala.
Cu respect Robert.
0

#21 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1854
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 20 June 2013 - 11:53 PM

Servus
NU POTI :pardon:
Tine de modul de functionare al motoarelor in 2 timpi.
Numai bine
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro