Modelism - RHC Forum: Extreme Flight EXTRA 300 58" - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Extreme Flight EXTRA 300 58" Un vis devenit realitate!

#1 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 22 December 2010 - 12:13 AM

Astazi m-am intalnit cu cel mai "cool" Mos Craciun de pana acum; care a scos din tolba sa rosie, o cutie mult ravnita si asteptata!
Extreme Flight este si va ramane un producator de exceptie. Desi obisnuit cu calitatea EF (mai am o extra de 45"), cand am deschis cutia am ramas uimit: Modelul este intradevar superb!

Spun multi ca e "The best ARF in .50 class!

Anvergura: 1470 mm
Greutate: ca.2300-2500 g echipat.
Motor: Torque Revolution 4016T/500 sau Hacker A50 16S
ESC: Airboss Elite 80 Amp sau HACKER MASTER BASIC 70 SB
Producator: Extremeflight-RC http://www.extremefl...ml/58extra.html
Pack: 5S/3700-5000mAh LiXX
Servo: 3xHS 225MG (HS-5245MG) pe eleroane si profundor, 1 servo standard HS-485HB (HS-5485HB digital) pt directie.

Sau varianta cu motor termic: .46-.55 2timpi, .63 -.82 4 timpi (este necesar achizitionarea separata a kitului de conversie pt motor termic)
Kitul contine: rezervor + accesorii rezervor (conducte, furtune, dop, sorb) tija acceleratie, batiu motor, panouri de placaj pt rigidizare decupate laser, suruburi prindere motor si batiu.
Pentru varianta cu motor termic se recomanda montarea a doua servo pe profundor.

Innainte de al achizitiona am obtinut o multime de informatii de aici:
http://www.rc-networ...ead.php?t=77125
http://www.rcgroups.com/forums/showthread....ef+extra+300+58
http://www.rcgroups....ad.php?t=677902

Eu m-am hotarat sa-l fac electric.
Deocamdata am doar avionul urmand ca in timp sa achizitionez motorul, ESC, servouri si pack.
Incep cu deja traditionalele poze cu continutul cutiei:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#2 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 22 December 2010 - 12:16 AM

kit conversie termic:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#3 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 22 December 2010 - 12:19 AM

Light and strong:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#4 Useril este offline   djandrey 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 600
  • Inregistrat: 15-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Sacele , Brasov
  • Interests:Automodelism , Aeromodelism , IT

Postat 22 December 2010 - 12:51 AM

Frumos model un 3D veritabil.Sal zbori sanatos sa ai parte numa de aterizari line.

Daca ai cumparat si kit-ul de conversie termica e pacat sa-l faci electric pune un OS55AX sau daca vrei sa investesti un Saito 82 .Si iesi in aceas bani chiar mai ieftin si nu mai e nevoie sa astepti sa incarci acumulatori.



Numai Bine!!!

Aceasta postare a fost editata de djandrey: 22 December 2010 - 12:52 AM

ON-AIR
TX : Spektrum DX9
ParkZone VisionAire - Electric
F3P Mustang 3D - Electric
Multiplex Twister EDF - Electric

OFF-ROAD
Traxxas TRX4 4WD - Electric
0

#5 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 22 December 2010 - 12:56 AM

Merci de urari, djandrey!
Kitul l-am cumparat ca a fost la un pret foarte bun si nu eram hoatarat cum il fac la momentul comenzii.
M-am mai documentat si rezultatele cele mai bune se obtin in varianta electric.
Electric iasa mult mai usor decat termic si se pot folosi elici cu diametru si pas mai mare, benefice pt 3D.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#6 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 22 December 2010 - 11:16 AM

Frumos model ! Sa il zbori cu placere !
L-am dorit si eu la un moment dat dar pentru ca mai aveam clasa 50 ma uitam dupa 78 inch. Fiind mai greu de luat am luat tot Katana Sebart 120 ( si nu am facut rau )
La marime asta am Katana 50 de la Sebart - aproape la fel ca si caracteristici.
L-am facut termic OS 61 FX cu pompa Pery ca sa pun rezervorul cat mai in spate si s-a centrat perfect fara pic de plumb ( cu OS 55 trebuia plumb mult ).

3D sa stiu eu caci face orice ( vezi si Sukhoi-ul 50 tot Sebart cu OS in 4T al lui AdyC zburat de Florin 100 % - 3D perfect )
Asta in indeea ca nu trebuia electric doar pentru ca face mai bine 3D - merge si termic manuta sa fie !
Este doar mai curat si mai putin galagios daca asta conteaza.

P.S.

Cred ca iese si mai usor decat electric , iar ca si costuri si independenta de zbor la camp nici nu se compara ( altfel ai nevoie de pack-uri mai multe caci sunt mai greu de incarcat la camp, sunt si destul de piperate daca le vrei de firma - altfel e loterie cu pack-urile ieftin - se pot umfla cand nu te astepti ) .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#7 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 22 December 2010 - 06:25 PM

Super model!!! Felicitari de achizitie!!!

Eu tot electric cred ca il faceam daca era al meu. Ideea e ca acum au avansat motoarele, pakurile si regulatoarele atat de mult incat bat de departe orice termic... Asa ca varianta aleasa de tine cred ca este excelenta. Te sfatuiesc sa dai o geana pe site-ul lui Donatas Pauzuolis pt ca si el a avut unul si poate dai de un kit review ceva. Am zburat si eu cu un electric de competitie de 2m si pot sa zic ca este net superior unui termic, una dintre calitati ar fi raspunsul motorului de n ori mai precis .

Bafta la asamblare !
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 22 December 2010 - 08:45 PM

Atunci electric sa fie ! Asteptam impresii !
Spor la asamblat !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 13 January 2011 - 07:48 PM

Am comandat motorul!
Intre timp am decupat si montat viziera lu' "Stig"
Si ca sa nu se simta inutil in carlinga i-am facut si panoul de bord.
Panoul e super de tot, are o foita de plastic termoformat transparent in spatele careia se lipeste un autocolant printat.
Pe plasticul transparent sunt niste bule in dreptul ceasurilor care dau foarte fain la final.
"Stig" a mancat multe dulciuri la viata lui!!! (are 41de grame) :)

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Adi-GVA: 13 January 2011 - 07:48 PM

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#10 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 16 January 2011 - 09:34 PM

Mai continui cate ceva pe aici:
Weekendul asta am facut un tabel cu greutatea pieselor asa cum le-a facut chinezu' ca sa anticipez un pic greutatea modelului. Greutatea motorului, servourilor si a bateriei este cea data de producator (inca nu le am)

Totodata, am verificat amanuntit structura fuselajului pentru rigidizare. Asa cum spune si producatorul in manual: "Deoarece modelul este rezultatul unei productii de serie, este recomandat o inspectie amanuntita si rigidizarea structurii acolo unde este necesar, pentru a asigura o longevitate a modelului."

Urmarind si discutiile de pe RC Groups am vazut ca pot aparea probleme, in anumite conditii la montura trenului de aterizare, aceasta avand niste degajari generoase pentru usurare. Cum se vede si in poze, placa din spate trebuie rigidizata, dar nu excesiv (sa ramana totusi ca zona de rupere la un impact dur).
Eu am confectionat 3 elemente de placaj de 1,5mm grosime pe care le-am lipit ca in poza, iar pe zona laterala am facut niste piese din balsa de 3mm. Pe interior, intre talpa si panourile verticale (nu se vede in poza) am lipit transversal doua baghete triunghiulare de balsa.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Adi-GVA: 16 January 2011 - 09:36 PM

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#11 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 16 January 2011 - 09:49 PM

O alta zona care dupa instinctul meu a necesitat interventie a fost zona de legatura dintre motor mount si firewall.
Am rigidizat cu baghete de balsa triunghiulare pe colturi si am montat niste diagonale tot din balsa (bagheta de 3x6).

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#12 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 20 January 2011 - 06:54 PM

Pozele explica totul:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#13 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 23 January 2011 - 05:20 PM

Am primit motorul si regulatorul:
Motor: "Torque Revolution 4016T/500"
ESC: "Airboss Elite 80A" 2-6 Li-Po

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Adi-GVA: 23 January 2011 - 05:21 PM

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#14 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 23 January 2011 - 05:23 PM

...

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#15 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 05:37 PM

Am mai gasit niste timp si am continuat...

Pentru inceput, partea cea mai delicata: Am lipit stabilizatorul orizontal si semiprofundoarele.
De ce spun ca e cea mai delicata, pentru ca de reusita acestei etape depind performantele modelului in zbor.
Ampenajul orizontal (stabilizatorul) este recomandat in manual sa fie lipit cu epoxi de 30min.
Eu am folosit Z-poxi de 30min.
Inainte de lipire, stabilizatorul trebuie foarte bine centrat si aliniat cu aripile si fuselajul.
Prezint un pic metoda mea de a alinia stabilizatorul:
Cu aripile montate, am verificat alinierea in plan orizontal; - perfect, nu a necesitat nici o corectie.
Pentru al centra cu axa longitudinala a fuselajului m-am folosit de o bagheta de pin pe care am insemnat distanta de la varful aripii pana la varful stabilizatorului, apoi rasucind-o in oglinda am aliniat si cu varful celeilalte aripi.
Dupa ce am centrat la fix, am trasat cu pixu' linia de imbinare cu fuselajul, urmand ca la montajul final sa ma ghidez dupa aceasta.

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#16 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 05:41 PM

...
Pentru aspect, ca sa nu murdaresc cu epoxi fuselajul, am creat o masca de protectie din banda de hartie.

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#17 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 05:52 PM

A urmat lipirea cu epoxi:
Pentru inceput am pozitionat fiecare balama (atentie balamalele nu se lipesc in acest moment!) de fibra exact pe jumatate (50% in stabilizator, 50% in semiprofundor), am atasat semiprofundorul stang de stabilizator si l-am introdus in locasul din fuselaj. Am preparat epoxi-ul, l-am aplicat pe imbinare, apoi folosindu-ma de linia trasata anterior am aliniat stabilizatorul.
Am verificat minutios aliniamentul (din nou cu bagheta marcata), am dat scociul de hartie jos si am asteptat sa faca priza.
A iesit o lipitura frumoasa si rezistenta in final.

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#18 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 06:03 PM

Urmatoarea etapa a fost sa lipesc semiprofundoarele intre ele:
In lonjeronul (lemn de brad/pin) care uneste cele doua semiprofundoare, erau date de ei doua gauri de 2mm, (care nu stiu ce rol aveau)
L-eam dat eu o utilitate: Am lipit doua tije de carbon de 2mm taiate astfel incat sa corespunda latimii semiprofundorului; rolul acestor tije fiind de a oferi o rezistenta suplimentara zonei de jonctiune a semiprofundorului cu lonjeronul.

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#19 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 06:09 PM

Pentru alinierea semiprofundoarelor la lipire, m-am folosit dinnou de o bagheta si am ocolit un pic manualul, in sensul ca in manual zicea sa lipesc directia, apoi profundorul.
Semiprofundoarele le-am lipit tot cu epoxi.

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#20 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 06:20 PM

Am avut nevoie de o mica adaptare la ansamblul motor:
Eu am optat pentru motorul Torque de la Extreme Fligt, iar modelele pentru Europa (inclusiv al meu) vin cu motor mount adaptat pentru motoare Hacker, care sunt mai mari ca dimensiuni.
In consecinta, am avut nevoie sa confectionez niste distantiere care sa-mi aduca 20mm motorul mai in fata.
Ca si distantiere, am fost la un CNC cu laser si mi-am taiat niste saibe din placaj de 2mm.
Greutatea ansamblului suruburi saibe de placaj este de 33g (nu stiu daca cu elemente de dural strunjit ieseam mai usor).
....

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Adi-GVA: 06 February 2011 - 06:21 PM

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#21 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 06:24 PM

Capota motor:
....

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#22 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 06:30 PM

Dupa ce am dat niste gauri de 1mm, am infiletat suruburile capotei ca sa realizez filetul, pe urma am pus cateva picaturi de CA fara sa folosesc activatorul cu scopul de a creea o rezistenta in zona de infiletare.
Tot acum am realizat si un minisuport pentru intrerupatorul ESC-ului.

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#23 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 06:32 PM

Si pentru ca azi a fost o zi insorita, cateva poze cu stadiul actual:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#24 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 06:35 PM

...

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#25 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 06 February 2011 - 07:07 PM

fain nenea Adi, fain. Extra tot Extra ramane. apropos de distantierele alea de la motor. nu ai fi castigat mult cu dural. fix cu 2 cm am avut si eu nevoie sa distantez motorul la un model, si dif de greutate intre discurile de placaj si distantierul de dural era de 6-7 g. discurile le-ai lipit intre ele? eu am pus cate o picatura de superatack.

Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 06 February 2011 - 07:09 PM

_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#26 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 07:15 PM

Deocamdata nu am lipit discurile.
Ma intreb daca e nevoie?

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#27 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 06 February 2011 - 07:25 PM

Am uitat. Am infoliat si trapa de mascare a trenului principal.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#28 Useril este offline   cosmindjc 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1256
  • Inregistrat: 09-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2011 - 09:36 AM

Foarte frumos, sa te bucuri de el fara crash-uri!

Cel mai tare model la scara lui...
Cosmin tel. 0742033887
0

#29 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 08 February 2011 - 11:24 PM

Multam de urari, Cosmin!
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#30 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 16 February 2011 - 09:47 PM

Zilele astea am gasit un nene strungar priceput si am confectionat distantierele de la motor din aluminiu; Greutatea ansamblului de distantiere cu suruburi si piulite este mai greu cu 6 grame decat cu inelele de lemn, dar arata mai "profi" asa.
Deci ca si concluzie, distantierele de aluminiu sunt mai grele decat cele de placaj, desi am mai scurtat 8mm din suruburi.
Am instalat si ESC-ul definitiv in model.

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro