Modelism - RHC Forum: PROFIL TURBINA! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

PROFIL TURBINA! cine stie?

#1 Useril este offline   BILSON 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 24-April 03
  • Gender:Male
  • Location:oradea
  • Interests:electronica

Postat 10 December 2004 - 11:43 AM

Cine poate sa-mi spuna(desen) cum ar fi cel mai bun profil la o turbina care vreau sa o folosesc la introducerea aerului intr-o perna de aer!Nu ma intereseaza cele tip elice ci din aia care traseele de absorbtie si evacuare sunt perpendiculare intr-o carcasa.....adica pe un disc care este antrenat de motoras vin perpendicular un numar n de pale.Acestea au randament mai bun daca sunt usor curbate? sau drepte?si cum sunt asezate?
0

#2 Useril este offline   BILSON 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 24-April 03
  • Gender:Male
  • Location:oradea
  • Interests:electronica

Postat 10 December 2004 - 11:45 AM

Mai explicit..cam cum sunt pompele de apa folosite in irigatii agricole!!turbina aia din interior si carcasa au un profil anume!!!
0

#3 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 10 December 2004 - 12:16 PM

Inteleg ca vrei un compresor centrifugal.

Profilul paletelor e mai putin important, mai mult conteaza numarul si geometria paletei - diametru butuc, diametru gura de admisie, diam. rotor, variatia inaltimii paletei de la centru catre exterior.

In general, la motoare de avion sau compresoare auto paletele sunt drepte, radiale (nu-s curbate inainte sau inapoi) din simplul motiv ca astfel e mult mai rezistent rotorul la turatii ridicate.

-------------
Ce fel de "perna" vrei sa umfli - una de pus capu pe ea sa faci nani sau una pentru un vehicul cu perna de aer?

-------------
Ca regula generala e bine de stiut ca un compresor axial (gen elice intubata), la acelasi gabarit si turatie cu unul centrifugal da debit de aer mai mare la presiune mai mica. Adica e mai potrivit pentru un vehicul pe perna de aer unde presiunile nu trebuie sa fie extraordinare (2-3 N/dm2 pt un model e uneori ok) dar pierderile pe langa fusta sunt importante.


cezar
0

#4 Useril este offline   BILSON 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 24-April 03
  • Gender:Male
  • Location:oradea
  • Interests:electronica

Postat 10 December 2004 - 12:28 PM

Asta e cuvantul "compresor centrifugal"! din cate am mai observat e importanta si gura de evacuare , profilul ei! pe unde evacueaza aerul! o schita ceva ..pe unde gasesc? sau un link?
Mersi!
0

#5 Useril este offline   BILSON 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 24-April 03
  • Gender:Male
  • Location:oradea
  • Interests:electronica

Postat 10 December 2004 - 12:59 PM

daca am reusit sa bag desenul facut de mine..care ar fi cea mai buna pozitionare a palelor?
o varianta sunt cele 4 subtirele si varianta a doua sunt alea ingrosate!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1102676398.gif

0

#6 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 10 December 2004 - 02:13 PM

pentru aplicatie modelistica, poti folosi paleta de la un aspirator auto - aspira radial si refuleaza axial (ma rog sau invers)
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#7 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 10 December 2004 - 03:23 PM

Pune paletele direct pe raza, nu tangent cu butucul. E mai simplu de construit, mai rezistent si in lipsa unui calcul corect nu influenteaza semnificativ performantele.
Am o carte-doua despre masini cu palete, care probabil se studiaza prin facultati - informatia necesara pentru calculul corect a ceea ce ceri nu poate fi sintetizata intr-o pagina de text sau cu desene.

In principiu presiunea maxima care o poti obtine (la debit minim) e proportionala cu patratul vitezei rotorului la raza maxima. Destul de simplu. De aia majoritatea aspiratoarelor si a pompelor pentru saltele nici nu au nevoie de rotoare foarte sofisticate - doua discuri distantate cu palete radiale intre ele.

Cand vrei sa obtii un anume debit de aer la o anume presiune si randament problema se complica. Ar fi bine sa ne spui mai exact la ce-ti trebuie - ce masinarie vrei sa construiesti si ce motor ai (turatie, putere).

----

Ascultand sfatul lui IlPadrino cred ca scapi mai ieftin - in afara de aspiratoare mai poti incerca sa te uiti la un uscator de par cat mai puternic, aspiratoare micute de masina (12v), o pompa de umflat/desumflat saltele, sau uscatoare de maini cu jet de aer cald (cum sunt la unele toalete in localuri publice).

Nu intotdeauna TREBUIE sa construiesti tu insuti ceva care APARENT este solutia cea mai potrivita.

cezar
0

#8 Useril este offline   BILSON 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 24-April 03
  • Gender:Male
  • Location:oradea
  • Interests:electronica

Postat 13 December 2004 - 12:26 PM

da..bune ideile!intre timp am construit unul.Mi-a iesit super din prima!are un debit fantastic! palele le-am asezat tangente la butuc (ax) . Vreau sa folosesc la un hidroglisor...care nu sunt sigur ca o sa functioneze!!!
stiu ca gasesc gata facute dar..farmecul asta e..
0

#9 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 14 December 2004 - 12:48 AM

Parerea mea sa faci un calcul estimativ greutate suprafatza ca sa potzi estima cat de cat ce presiune ai nevoie, daca-l faci cu turbina centrifugala o sa consume mult curent degeaba sau risca sa nu poata trece peste obstacole cat de mici datorita pierderilor pe fusta, se justifica un compresor centrifugal doar daca ai suprafatza mica in raport cu greutatea, itzi dau exemplu un experiment realizat de mine, ca sa-tzi faci idee de un ordin de marime, un motor de aspirator auto (tip400) cu turbina proprie, cara pe parchet o baterie de tico si asta la o suprafatza de 0.75 cu 0.25m, din pacte debitul nu-i permitea sa treaca un obstacol de 5mm chiar daca greutatea era de 3ori mai mica.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro