Modelism - RHC Forum: I.A.R.-80-81 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

I.A.R.-80-81 mult-ravnitul 80

#1 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 14 December 2010 - 02:54 PM

Si daca tot am ajuns intr-un stadiu bunicel as putea spune cu Stuka m-am gandit sa incepem si acest proiect superb . Model pe care nu l-am vazut facut la o scara mai mare . Vazand ce a facut colegul meu Robert si cu potentialul unui sprijin si din partea lui Flypol incercam sa incepem timid cu desene care ne vor ajuta la o constructie de aeromodel cat mai buna . Proiectul este de lunga durata si asteptam sa cooptam noi oameni in echipa care sa ajute la realizarea lui !!! Il rog pe Robert sa inceapa cu desenele lui vectoriale dupa care vom putea analiza in ce fel si la ce scara ar merge cel mai bine construit .

Al vostru Gicos

George Bajan
0

#2 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 December 2010 - 03:46 PM

Flypol pune umarul cu:
-Motor in stea 63cmc/4 CP/ tip PH400-5R cu rezervor 800 ml Graupner si valva alimentare 829 euro
dimensionari: diametrul exterior motor 200 mm , lungime 160mm
-Elice de zbor Mejzlic carbon 22x10 tripala 69 euro
-Tren aterizare pneumatic =lungime jambe se comanda 240 si se taie la cat spune proiectantul
roti cauciuc cu camera : diam: 110,120,130mm se pot comanda separat 148 euro
-8 litri Tornado de 4 timpi ( 4 la rodaj). 50 euro

Propun ca deviza a lucrarii: " Daca nu acum atunci cand"!
O muzica de incurajare: Highwaymen "City of New Orleans" ca sa-si aduca aminte americanii ce-au patit la Ploiesti.
Scopul investitiei:
1. IAR 80 nu a fost o incropeala ,nici o legenda,ci o masina de lupta pragmatica,eficienta,adaptata nevoilor momentului,proiectata cu un singur scop suprematie pe cerul propriu(eventual ca agresor) la cost cat mai mic.
2. Mythbusted ! Demonstrarea ca modelul,fara modificari de ampenaje,la scara 1/3,5 este realizabil si poate sa zboare avand
centrul de greutate in aceeasi pozitie ca cel real.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#3 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 14 December 2010 - 04:01 PM

Sigur va ajuta sa cititi cu atentie:

Subiect IAR 80
flying is my life...
0

#4 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 14 December 2010 - 04:06 PM

La o scara de 1/3,5 el avand o anvergura de 10,50 m si lungime de 8,90 m ar iesi la o anvergura de 3 m si lungime de 2,54 m . Dimensiunea asta mi-ar placea la nebunie . Cu greutatea ar fi o problema pentru ca sa nu depaseasca 15 kg . Dar am putea calcula pe parcurs prin densitatile materialelor ca sa stim cat mai exact unde ne putem situa . Ar fi un inceput foarte bun !!!
0

#5 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 December 2010 - 04:48 PM

1/3,5 a fost o "vanare de vant" .La bunul simt 1/4 e o scara decenta.Faceam niste socoteli =motorul are 2,6 kg cu toata electronica urcam la 3,7.Se poate face la anvergura de 2,5 m sub 10 kg.4 CP la ce cuplu are motorul si 85dmp de aripi e la limita:eu cred ca zboara!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#6 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 14 December 2010 - 06:32 PM

In acest stadiu este acum . Detaliile interioare nu cred ca vor fi necesare ( cu exceptia cockpitului ) insa le-am figurat pentru a ilustra nivelul la care se poate ajunge. Am sa "termin" de modelat suprafetele exterioare si ghidat de voi structura interna pentru model.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 14 December 2010 - 06:43 PM

0

#7 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 14 December 2010 - 06:44 PM

...si

Fisiere atasate


0

#8 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 14 December 2010 - 06:56 PM

...am uitat sa mentionez ca dupa definitivarea modelului 3D urmeaza desenarea in plan a oricarei componente .
0

#9 Useril este offline   Picco2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 28-December 04

Postat 14 December 2010 - 07:36 PM

Daca aveti nevoie de grafica pentru ceasuri va stau la dispozitie.

Fisiere atasate


0

#10 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2010 - 08:24 PM

Salut initiativa lui Gicos.

Si eu lucrez de cativa ani sa pun cap la cap documentatia pentru un aeromodel la 1/5.
Daca e sa-l facem, as propune ca dimensiuni ale prototipului:
8970mm lungime - toate fuselajele de la seria 51 in sus
11000 mm anvergura - se potriveste de la seria 181 pana la sfarsitul productiei, nr.450.

Propun aripa cu anvergura maxim folosita din cauza suprafetei portante mici.

La 1/5, adica 2200 anvergura, ar fi cam 65dm2. La 100g/dm2, o limita zic eu maxima pentru scara 1/5, ar trebui o greutate maxima de 6500g, lucru destul de greu de atins, dar nu imposibil.
Pentru aceasta scara ar trebui un motor de aprox 50cmc.
Diametrul capotei ar fi in jur de 260mm, deci motorul daca ar fi monocilindru ar trebui sa fie cu cursa scurta.

Problema cea mare la IAR 80 (81) e lipsa unei documentatii coerente. Pana acum am lucrat dupa trei seturi de planuri si nu prea se potrivesc intre ele.

In primul rand nu gasesc un set de sectiuni ale fuselajului care sa se inchida corect pe lonjeroane.
O alta problema este profilul aripii. Inclusiv intre cartile domnului Antoniu apar diferente.
In cartea in limba romana, profilul este NACA 23012 cu grosime de 17.5% la incastrare si 5.5% !!!! la varf.
In editia frantuzeasca (excelenta prezentare) se da NACA230412.
In plus se specifica diedrul, 4010' pe intrados.
In alte publicatii a gasit NACA 2312, sau 2412, ingrosat la 18% si subtiat la 6%.
Veti spune poate ca profilul aripii originalului nu are prea mare importanta. Din contra, la o asemenea aripa, e extrem de important profilul. Trebuie stiuta curbura si punctul de maxima curbura. Zona rotii e extrem de inghesuita.

Am masurat lonjeroanele de la Muzeul Aviatiei si sub nici o forma nu se confirma 5.5% grosime la varf.
In plus am vazut pe lonjeroane nituri cu cap bombat. Din fotografii credeam ca toata aripa a fost nituita cu nituri cu cap ingropat.
In privinta lonjeroanelor, mai e de sapat. Trebuie sa facem o ridicare corecta, lucru ce nu se poate face de unul singur.

Sa facem ceva sa semene cu IAR 80 nu e foarte greu. Sa facem o macheta e altceva.

Cred ca prima problema de rezolvat ar fi sa facem rost de un set de planuri unanim recunoscute. Am discutat saptamana trecuta cu domnul Craciunoiu si mi-a spus ca ar fi un set de planuri originale la Muzeul Militar. Asta o mai stiam si din alte surse.
Cum putem face rost de copii? Cred ca nu ar fi o problema costul scanarii. Problema e cum se ajunge la desene.

Deocamdata atat.

Adrian
0

#11 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 14 December 2010 - 08:41 PM

Pai s-o luam de la capat . In primul rand scara, Flypol spune ca 1/4 ar fi decent si sunt de acord cu el . La scara 1/5 l-a inceput Dan Melinte si arata foarte bine . Dar eu spun ca la 1/4 ne-ar ajuta mai mult cu incarcarea alara . Cu cat e mai mare , densitatea materialelor care este aceeasi va fi pusa pe o suprafata mai mare . Modelul este un vanator si va zbura cu viteza mai mare . Sunt tare bucuros ca apare o echipa bine pregatita si serioasa . Atro , datele tale sunt foarte bune si vom merge pe cat se poate de aproape de adevar.
0

#12 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2010 - 08:45 PM

George,

In primul rand o documentatie credibila si apoi vorbim de scara!

Adrian
0

#13 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2010 - 09:37 PM

Salut initiativa voastra.
E visul meu de aur.
Ce vreti voi acolo, ma depaseste net dar voi urmari tot ce o sa apara aici.
Nu cred ca am cu ce sa va ajut desi am adunat si eu cite ceva; sinteti " the dream team".
Modelul meu are 1600 anvergura, e electric, NACA 2418 cu 2410 si profundor la doua grade (am inteles ca asa e si originalul).
Daca va poate ajuta cu ceva, va sta la dispozitie pentru teste de zbor.
Mult spor si sper sa se arate in cele din urma aceasta "fata morgana" in toata splendoarea.

Bafta
0

#14 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2010 - 08:56 AM

Eu zic ca 1/4 sare de 15kg(2,75 anvergura). 1/5 (2,2 nvergura) iese sigur pana in 15kg, eu am estimat vreo 10-11 cu tren pneumatic si detalii.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#15 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 15 December 2010 - 09:03 AM

Pentru 1/5 am matritele de la inelul NACA si de de la cupola....
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#16 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 15 December 2010 - 09:44 AM

Pai in cazul de 1/5 am putea merge pe drumul inceput de Dan Melinte . Si ar fi un ajutor destul de bun pentru ca nu o luam de la zero !!!! Ramane sa vedem ce spun si ceilalti din echipa . Mi-am amintit ca in pod am chiar capota si inelul naca turnate acum foarte multi ani .

Fisiere atasate


0

#17 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2010 - 11:55 AM

Si motorul pt. 1/5: http://shop.lindinger.at/product_info.php?...oducts_id=18809
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#18 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 December 2010 - 12:46 PM

Pachetul motor63/elice 22x 8(6) tripala,rezervor e adaptat pentru model cu anvergura maxima de 2,5m la o greutate de 12 kg.
Tehnicianul"lindingeriei dl.Hlaushke mi-a sugerat o realizare de-a lor cu FW190 anvergura 2,42 m,greutate 11 kg.facut la chinezi cu aripa de 90dmp ,fuselaj din GFK si care va intra in programul de vanzari din mai 2011.Stie 80-ul foarte bine si e sigur ca greutatea
motorului va ajuta echilibrarea in plan longitudinal.Din pacate nu mai putem sa-l contactam decat in 22 ian.Setul de mecanizare comandat e disponibil(au 4 pe stoc si mai aduc) .Voi depune o garantie financiara ,30%,sa fim siguri ca vor pastra pe stoc.
Ceva imi spune ca flerul lui Gicosu legat de scara 1/4 e calea cea buna!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#19 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2010 - 10:27 PM

Vezi postareaflypol, la Dec 15 2010, 12:46 PM, a spus:

Pachetul motor63/elice 22x 8(6) tripala,rezervor e adaptat pentru model cu anvergura maxima de 2,5m la o greutate de 12 kg.
Tehnicianul"lindingeriei dl.Hlaushke mi-a sugerat o realizare de-a lor cu FW190 anvergura 2,42 m,greutate 11 kg.facut la chinezi cu aripa de 90dmp ,fuselaj din GFK si care va intra in programul de vanzari din mai 2011.Stie 80-ul foarte bine si e sigur ca greutatea
motorului va ajuta echilibrarea in plan longitudinal.Din pacate nu mai putem sa-l contactam decat in 22 ian.Setul de mecanizare comandat e disponibil(au 4 pe stoc si mai aduc) .Voi depune o garantie financiara ,30%,sa fim siguri ca vor pastra pe stoc.
Ceva imi spune ca flerul lui Gicosu legat de scara 1/4 e calea cea buna!



Sefu, la scara 1/4 ar avea 2,75m anvergura. Sbach-ul lui Florin are 2,70m anv. si vreo 12kg, si e model de 3d, super usor. IAR-ul nu are cum sa iasa in 15kg la 2.75 in conditiile in care trenul escamotabil + sistemul pneumatic va atarna 1,5kg, ca sa nu mai spun de pilot, bord, carlinga detaliata, etc.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#20 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 December 2010 - 09:27 AM

@MLGore.In faza asta trebuie sa gandim bine..E drept ca eu am planificat un motor destul de greu,2700 gr.,trenul de la Troy are si el 1360gr..,2 lipo de 200 gr.,6 servouri de 60 gr,elice 310 gr.,elemente de comanda 200 gr.,rezervor 170 gr.
Max bec 200 gr. fac aproape de : 5,2 kg( in cel mai bun caz) sa zicem 6 kg. raman 9.Era un vis prea frumos=2,63 m!
Raf SE5A in faza fuselaj placat balsa terminat,aripi ,ampenaje plus hobane si cabana aripa sus,fara roti are acum 6,38 kg.insa e lucrat solid cu lonjeroane supradimensionate.Gicosu e cel mai in masura sa se pronunte! Eu oricum cumpar motorul
pana in 24.01.2011(imi dorec de multa vreme un motor in stea).
Bine ca zboara si....insectele !
0

#21 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 16 December 2010 - 09:44 AM

Cred ca tebuie sa fim realisti si sa facem ceva realizabil din toate punctele de vedere . Cu scara 1/5 mi se pare cel mai bine . Daca il facem mai mare si costurile cresc exponential , nu mai vorbim de greutate , care din experienta noastra intotdeauna ne-a luat-o inainte :D . La 1/5 sigur nu ajungem la 15 kg . Cu motorul e de discutat pentru ca , motorul in stea e nemaipomenit si suna demential dar nu va arata scale , cel putin PH -ul . Aici ori se pune un cilindru sau un boxer cu o mica prelungire si poate pune in spatele motorului fals , dar nu va suna ca unul in stea care costa enorm de mult .
0

#22 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 16 December 2010 - 09:57 AM

Poze cu schite de motor , nu stiu cat sunt de corecte .

Fisiere atasate


0

#23 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 December 2010 - 11:24 AM

Sa-mi iertati o ultima "derapare" ( obsesia modelului scara 1/4 pluteste prin "sanctuar") : modelul la scara 1/4 are un volum (calculat cu toleranta de 10-12%) de 0,1176 mc.Facut tot din balsa cu densitate medie de 130kg/mc ar avea maxim 15 kg.Scazind interiorul,care inseamna 75-76% ar fi 3,75kg.
Refacem logica: adaugand la densitate 0,3 kg.adezivi si placaj de mesteacan cu densitatea de 670kg/mc in proportie de 30% densitatea materialelor nu ar depasi 300 kg/mc ceea ce ar insemna 35 kg x 25% =8,82 kg.cu boxerul meu de 52cmc la 1,8 kg
si restul de "hangarale grele" ne apropiem?
Bine ca zboara si....insectele !
0

#24 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 December 2010 - 01:01 PM

Am cautat sa vad cam la ce rezultate au ajuns altii, cu un model asemanator ca dimensiuni cu IAR 80, FW190. In plus, un model ar avea aceleasi probleme:
suprafata portanta mica si botul foarte scurt, ceea ce duce la dificultati de echilibrare - plumb mult

Modelele la 1/4 au intre 33 si 53 lb, deci nu ar fi imposibil sa intram in 15kg.

Asta e cel mai usor din cele pe care le-am gasit:

http://www.youtube.c...h?v=6pqt4x1qUio

In privinta motorizarii, cel mai mic motor gasit a fost unul 2T de 65cmc, iar cu motoare stea am gasit modele echipate cu 215 - 250cmc:

http://www.youtube.c...h?v=rmHf0ay_PhE
http://www.youtube.com/watch?v=U178x6T7Zu8...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=JG6suC5rJIw...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=quguEbcCx5k...feature=related

Si unul la 1/5, un 190 Dora echipat cu Laser 300
http://www.youtube.com/watch?v=V_W_vrJuy3w...feature=related

Aceasta postare a fost editata de atro: 16 December 2010 - 01:02 PM

0

#25 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 December 2010 - 03:05 PM

Cautand la Redmarshall Tempest =motor 5 cilindri in stea 64cmc(2800gr) are cam aceleasi probleme cu 80-ul 1/4.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#26 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 December 2010 - 03:16 PM

M-a luat gura pe dinainte! Era motor Moki de 150cmc 5 cilindri.Scuze! Zboara supernatural!
Cautand mai serios cu 3200 putem aduce un ASP400FS -2800gr.aproape 4 ,5CP Diametrul exterior 190mm-lungime 195;ideal pentru 1/5.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#27 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 21 December 2010 - 04:20 PM

Vezi postareaflypol, la Dec 16 2010, 04:16 PM, a spus:

M-a luat gura pe dinainte! Era motor Moki de 150cmc 5 cilindri.Scuze! Zboara supernatural!
Cautand mai serios cu 3200 putem aduce un ASP400FS -2800gr.aproape 4 ,5CP Diametrul exterior 190mm-lungime 195;ideal pentru 1/5.



Ar mai fi un avantaj pentru scara 1/5 nu chiar de neglijat. Se pot realiza mai mult de un exemplar plus componente de rezerva pt incercarile prototipurilor ( un tren de aterizare se poate distruge la prima aterizare). Plus ca daca se vrea comercializarea kitu-lui logistica pt transport pachet scara 1/5 ar fi un avantaj.

Aceasta postare a fost editata de Super Pilot: 21 December 2010 - 04:21 PM

Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#28 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 25 December 2010 - 12:46 AM

Nu stiu ce sa mai spun dar cand am vazut Zero-urile astea la 1/3 parca imi vine sa nu mai tin cont de nimic si sa-l fac 1/3 !!!Si cu un Saito de 75 cc , patru timpi pe benzina ........ vise maica vise !!!! :rolleyes:

http://www.youtube.c...h?v=QtcdCAVl6jM

Si Saito .

http://www.horizonhobby.com/Products/Defau...0R3D#quickSpecs
0

#29 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 26 December 2010 - 11:48 AM

Nu e vis maestre! E munca in echipa bine finantata! "Japonotzii" au lucrat,se vede,cu finantare comuna( sabloane.matrite,forme de turnare).Exemplu:la F...ch Modellbau,costul de realizare a unui fuselaj de Wilga 1/3,5,din compozit,nu depaseste 112 euro la o serie de 50 buc/an.La vanzare 435!Intrebarea e cati "combatanti"am putea strange ca sa facem o pregatire de fabricatie eficienta! Trei suntem !
Cu tehnica asta moderna realizarea aripii ,pe structura clasica -lonjeroane/nervuri placaj ,nu cere mai mult de 70-80 euro/buc.Ampenajele.....nu sunt complicate daca faci directia jumate turnata cu fuselajul.IAR 80-ul nu e un avion greu de realizat ! E greu de proiectat si echilibrat! Normal realizarea modelului de fuselaj pentru turnare e toata arta!!!

Probleme de etica! E greu sa faci un model in comun."Asta e modelul nostru " suna bine in cadrul unui club.Varianta cu mai multi proprietari functioneaza greu! Suntem modelisti si ne iubim in privat posesiile ;de multe ori avem si porniri morbide: invidie,oftica,sabotaje,insomnii,razboaie ascunse,venin,tulburari de caracter,ganduri negre.....glumeam putin acid dar concurenta a dus intotdeauna la progres!
Propunere de discutie : asociere la fabricarea unei flotile de 5 fuselaje scara 1/4 turnate din compozit!(ideea ca la 5 bucati realizarea modelului si formei de turnare este sub 175 euro/investitor).
Bine ca zboara si....insectele !
0

#30 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 26 December 2010 - 12:18 PM

Si ceva la scara 1/4 ( legat de IAR80 e intelept sa uitam de Fw190-e mai aproape Mitsubishi) : "Meister Scale Giant RC A6N3 Zero Warbird ".
Bine ca zboara si....insectele !
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro