Modelism - RHC Forum: FunJet ULTRA - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

FunJet ULTRA Multiplex

#31 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 12 December 2010 - 09:14 PM

Apropo, uite ca acum am facut un program sa-mi usureze calculul unor elici si am zis sa testez si configuratia lui florin100%.
Cu pas de 4, kv de 4800 si 12V , viteza maxima este 350km/h (considerand ca motorul are cuplu infinit de mare la turatia respectiva).
Cum viteza teoretica trebuie sa fie considerabil mai mare decat cea a avionului pentru a se genera thrust, o viteza de 300km/h ar fi cam limita superioara atinsa de avion.

Nu va suparati ca tot comentez pe tema asta, asa-mi place mie - sa gasesc scuze ca sa fac calcule :)


Atasez si programul, poate e de ajutor modelistilor care vor sa-si faca o idee de configuratie. De retinut ca viteza indicata este intotdeauna mai mare decat cea atinsa.
Ca sa se poata face un calcul exact, mai este necesara cunoasterea fortei de frecare la viteza respectiva(depinde de avion) si masurarea pe banc a turatiei necesare elicei pentru a invinge acea forta(depinde de mai multe aspecte ale elicei),turatie care se va adauga la cea teoretica, dar nu mai detaliez ca nu are rost deocamdata.
Introduceti 1,2 sau 3 +enter in functie de ce doriti sa calculati, rezultatul apare intr-un fisier notepad.

http://www.2shared.c...w6wL/elice.html

Aceasta postare a fost editata de Zen: 12 December 2010 - 09:15 PM

It's difficult to make things simple!
0

#32 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 13 March 2011 - 10:07 PM

Deci???.... cum-fu' taica?
Am vazut filmul ,fain modelul ,pacat de conector lipeste firele pe direct ca e mai bine si da un colac de pomana ca ia cam trecut glontzu' pe la ureche ^_^ :) ;) :clapping:
Acum ca a zburat baga detalii :cate s? ,elice? suport motor stii tu :yahoo:
Si nu in ultimul rand poze ,poze, poze :hi:
0

#33 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 14 March 2011 - 04:48 PM

Intr-un final avionul a fost gata. A iesit super misto cu vopseaua aia. Imi place ca e tot neted si luceste :drinks: . Motorul l-am montat pe niste distantieri (foto) ca sa am flux de aer. Am pus elice 4,7x4,7 , regulatorul de la Camil de 80 A si 3s lipo 2200. La sol nu are cine stie ce tractune dar elicea "urla" tare. La decolare (maiden) am zis sa plec pe low rate desi aveam io unele banuieli. Si de ce mi-a fost frica nu am scapat. Dupa ce mi l-a aruncat Allen avionu nu a avut comenzi, dar am reusit si l-am redresat. In aer nu mi s-a parut f rapid dar cred ca mai tre sa studiez problema elicei pt ca nu mi se pare potrivita, aceasta fiind prea mica eu zic ca nu are pe unde sa traga aer eficient. Si da, de la un conector slab a inceput sa dea motorul rateuri si l-am pus jos fara probleme. Ce mi s-a parut misto e ca desi are un kil in cap fileaza muuuult la aterizare.

Fisiere atasate


"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#34 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 14 March 2011 - 04:49 PM

Daca nu ma satisface trecem la altilerie grea gen 6s lipo si alt motor cu elice de 6.

aaa am uitat sa va zis...pt ca nu a avut Vlad alte servo, modelul a fost echipat cu niste mega servouri. Prea bune pt el zic eu, dar macar stiu ca nu crapa in aer. E vorba de Hitec 5065MG :drinks:

si filumetul. Mersi Stefan pt filmare!

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de florin100%: 14 March 2011 - 04:52 PM

"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#35 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 15 March 2011 - 09:06 PM

Imi place elicea... :) Unde ai gasit-o? La mine este deja la al treilea APC (una la 4-5 zboruri), crapa la aterizare de nu ai treaba... :)
0

#36 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2011 - 09:20 PM

Si eu am rupt una. Sunt elici CamProp pentru pylon racer. Pana acum cea mai buna elice de Funjet a fost cea de la Cessna Artech, aia ieftina de la Botosani. Este un 7x4 aparent (pe ea nu scrie nimic) este eficienta si destul de flexibila sa nu se rupa la aterizare. Dar nu cred ca duce 500-1000W. 300W cred ca duce.

Vezi postareaIce9, la 15 March 2011 - 09:06 PM, a spus:

Imi place elicea... :) Unde ai gasit-o? La mine este deja la al treilea APC (una la 4-5 zboruri), crapa la aterizare de nu ai treaba... :)

0

#37 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 19 March 2011 - 12:51 PM

Salut Florin,

Poti sa-mi spui te rog ce putere dezvolta motrul in configuratia aleasa de tine?

Merci,
Silviu
0

#38 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2012 - 04:45 PM

Mai avem un Funjet Ultra.

Motor Typhoon HET 2W-20, elice APC 6.2x5.3 (sau ceva pe acolo), putere masurata cu watmetrul 700W.

Masa totala 750g. Zborurile sunt scurte ca ESC-ul are cut-off prea sus, se remediaza.

Zboara repede si relaxat.



scuzati filmarea, pe alocuri am filmat doar cerul.


masurat cu un soft de iphone si la asta si la cel de sus, la florin, a iesit cam 150 Km/h. Nu am mare incredere in soft.
0

#39 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 12 November 2012 - 07:08 PM

Intrebare: Elicea, daca e normala, cu pas pe dreapta, ar trebui prinsa in con cu filet pe stanga. Se gasesc conuri cu filet pe stanga? Sau daca nu, trebuie elice cu pas pe stanga. Unde gasesc tarozi+ filiere M4, M5 pt filet pe stanga?
0

#40 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 12 November 2012 - 09:54 PM

Vezi postareastiganas, la 12 November 2012 - 04:45 PM, a spus:




scuzati filmarea, pe alocuri am filmat doar cerul.


masurat cu un soft de iphone si la asta si la cel de sus, la florin, a iesit cam 150 Km/h. Nu am mare incredere in soft.



Filmarile sunt misto .. daca cerul are si ceva norisori e super peisajul ...

Despre viteza masurata cu Iphone-ul .. varza ... pe al lui Florin ( ca pe asta nu l-am vazut ) eu l-am masurat din ochi
(cu maxim 0,005% - eroare ) la 153,5 Km/h si nicidecum 150 Km/h.

Daca era mai bun filmul il "masuram " si pe asta, dar asa ...
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#41 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 13 November 2012 - 09:22 AM

Setarea mea pe Fun Jet Ultra:
Mot: BL H2214-7- kV 4000
Elice Master Airscrew 5,4x4 modificata de mine la 5x4 si echilibrata.
Acc: 3S 3500 25C
ESC 80 A
Viteza pe radar (nu stiu cat de exact a fost masurata) in zbor orizontal : 167-178km/h. Motorul blocat la 85% altfel dupa lansare este foarte greu de stapanit datorita tendintei de a pune aripa stanga jos datorita cuplului.
Inca o data mentionez ca nu am idee cat de corect a fost masurata viteza.
Dupa aproximativ 80 de zboruri axul motorului s-a retezat in zbor datorita oboselii materialului.
Modelul recuperat fara pagube dar cu emotii.
Fadini cu alta setare pe care nu o stiu precis dar cu 4 s 3500, alt motor undeva pe la 3080kV si alt regulator a obtinut pe undeva la 250km/h masurati cu telemetria Hitec.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#42 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2012 - 05:29 PM

Un lucru e sigur. Cu pak 3s e o limita la ce poti sa bagi/scoti intr-un funjet. Si asta e cam 700-800W.

In sus poti sa te duci si pana la 12s si 5KW dar ai nevoie de prastie sa-l lansezi.

Se mai poate castiga ceva prin reducerea frecarilor. Florin a avut un jet de la Robbe (am uitat numele) imbracat in balsa si folie (sau numai folie) care era foarte rapid. La fel funjet-ul lui Camil, tras in scoci foarte atent e foarte rapid.

Daca cineva ar avea rabdarea sa-l traga in fibra si sa il faca oglinda sigur ar castiga mult la viteza.

Cel filmat de mine zic ca e in zona de mijloc cea mai buna. E rapid cat trebuie (adrenalina frate), se lanseaza usor din mana, are pakuri standard de 2200mah 3s (care insa trebuie sa duca 30C pe bune), urca pe verticalala fel de usor cum zboara orizontal, etc.

Funjetul meu are motor axi de 150W, elice 7x4 si prinde cred cel mult 60Km/h. Da ce bine zboara.
0

#43 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 13 November 2012 - 11:33 PM

Foarte bine redat echilibrul intre ce putem baga in Fun Jet si ce putem scoate.
Am vazut Fun Jet cu 6 S care nu zbura mai brava decat unul mai usor cu 3s,oricum se lansa mult mai greu, am vazut si 3 coji la un motor, am vazut si 4 motoare pe o coaja totul se reduce la un optim.Multi au cazul in capcana de a investi cateva sute bune de euro ca sa vada zburand foarte iute o coaja de 70 de euro.Merita oare?
Sa ne amintim si experientele lui Iamzoli cu Miraj-ul.
Coaja oricum este bestiala la Fun Jet Ultra si probabil de aici tentatia de a-l face sa zboare foarte repede.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro