Modelism - RHC Forum: Turbina Edf Change Sun 90mm - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Turbina Edf Change Sun 90mm Cum Echilibram o turbina electrica ?

#1 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 03 December 2010 - 04:21 PM

Buna tuturor.
Deorece ii criza si nu mai sunt bani :) am inceput sa vad daca gasesc o turbina de 90mm cu care pot sa inlocuiesc turbina schubeler pe care planuiam sa o cumpar

asa ca am dat peste change sun 90mm :)))))
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/u...idProduct=11261

la mirificul pret de 12 $ am luat direct 2 bucati vezi poza
Fisier atasat  1.JPG (178.05K)
Number of downloads: 36
sa incep cu rotorul pare tapan facut dintr-un material dur care o sa poata sa duca mult power. intrun rotor intra cele 2 adaptoare intr-unul nu :( .

Dezamagire si la adaptoare , unul are gaura data gresit, celalalt e ok dar nu e data destul de adanca gaura. incep sa cred ca sunt defapt reboturi.
am plecat direct la o cunostinta la strungarie sa adancesca gaura, problema e ca a si largito un pic in acelasi timp. vazand ca sunt dezamagit s-a oferit sa imi faca adaptorul de la zero. ieri am primit prototipul si azi sper ca primesc versiunea finala.

Carcasa sau cum so numi care este dintr-un plastic ieftin dar ieftin ieftin nu stiu cum va putea tine un motor de 400 gr. am pus un pic de locktide cand am prins motorul ptr test si imediat a inceput sa manance din plastic (face reactie chimica) vezi poza
Fisier atasat  2.JPG (148.58K)
Number of downloads: 31

imi place aerodinamica palelor , mult mai superioare decat celor de la wemotech . atacul e foarte mic exact de ce am eu nevoie thrust(forta sau cum ii zice) putina si turatie mare =>eflux mare :) zice lumea ca defapt designul e copiat dupa schubeler de aici a venit si atentia mea ptr ea.
Fisier atasat  3.JPG (147.07K)
Number of downloads: 33
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#2 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 03 December 2010 - 04:25 PM

Echilibrare partea 1.
Cum echilibram o turbina. eu am incercat tot felul balansoare am incercat si cel pro de la hk dar nici unul nu era bun ptr edf.

eu am alta metoda si poate o sai fie cuiva de folos pe viitor asa ca o postez.

cel mai bun mod este sa punem rotorul pe un ax din metal si sa il suspendam intre 2 magneti.

eu am luat 2 magneti dintr-un hardisk vechi si i-am lipit cu epoxy de buzele unei menghine.
Fisier atasat  5.JPG (107.14K)
Number of downloads: 29
apoi la strung am facut un adaptor ptr echilibrare l-am facut exact la dimensiunea rotorului. vezi poza. atentie ca punctele unde e ascutit adaptorul sa fie perfect ambele in epicentru.
Fisier atasat  6.JPG (123.4K)
Number of downloads: 27
acum puneti adaptorul in rotor si plasati adaptorul intre cei 2 magneti desigur ajustati menghina ptr ca rotorul
sa ramana suspendat(deobicei un magnet nu va atinge adaptorul distanta ramasa fiind de aprox 2mm)

BUn acum putem incepe echilibrarea. marcati rotorul dar si adaptorul intr-un punct cu vopsea ca si punct de referinta. acum daca incepeti da il rotiti el se va opri tot timpul cu partea cea mai usoara sus , rotitil de mai multe ori ca sa fiti sigur ca se opreste in acelasi punct. acum deplasati punctul de referinta al adaptorului cu 45 de grade fata de punctul de referinta al rotorului si invarti din nou . daca rotorul se opreste in acelasi loc inseamna ca adaptorul este ok si nu prezinta defecte si echilibrarea poate sa aiba loc(adica rotorul se opreste in acelasi loc datorita imperfectiuni rotorului si nu a adaptorului)

am pus in filmuletz unde se vad si punctele de referinta de pe adaptor si rotor + ca turbina nu este echilibrata si se vede cum se centreaza pe partea cu probleme+ ca sa puteti vedea cat de fin trebuie sa va iasa rotirea rotorului incat sa fie posibil sa o balansati,teoretic cand ii dati un impuls trebui sa va plictisiti pana ce ea se opreste



maine sper ca ma apuc sa il balansez si mai postez new info despre process.

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 03 December 2010 - 04:27 PM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#3 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 03 December 2010 - 07:42 PM

Vezi postareaIamzoli, la Dec 3 2010, 04:21 PM, a spus:

atacul e foarte mic exact de ce am eu nevoie thrust(forta sau cum ii zice) putina si turatie mare =>eflux mare :)


E invers... :) Atac mic inseamna in general viteza mica( pentru ca viteza fluxului este v=tg(a)*v_varf_elice unde a este unghiul de atac la varf).
Desigur ca viteza fluxului mai depinde si de alte variabile nu doar de unghi, turatie si raza dar daca dimensionezi corect elice-motor cam asa sta treaba.
It's difficult to make things simple!
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 December 2010 - 07:46 PM

Am inteles. Foarte corect cum procedezi si te felicit pentru ca echilibrezi elicile.
Nu am inteles de ce nu ar fi bune dispozitivele dedicate. De exemplu:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXHY61&P=V
Nu face acelasi lucru?
Multa, multa bafta,

dan

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 December 2010 - 07:46 PM

0

#5 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 03 December 2010 - 10:33 PM

Vezi postareaZen, la Dec 3 2010, 07:42 PM, a spus:

E invers... :rolleyes: Atac mic inseamna in general viteza mica( pentru ca viteza fluxului este v=tg(a)*v_varf_elice unde a este unghiul de atac la varf).
Desigur ca viteza fluxului mai depinde si de alte variabile nu doar de unghi, turatie si raza dar daca dimensionezi corect elice-motor cam asa sta treaba.

corect si logic cea ce ai spus doar ca in cazul meu eu mi-am dorit atac mic ca sa pot ajunge la turatie mai mare .
sincer nu stiu formule ca nu sunt bun la asa ceva dar din practica
wemotech 4kg static thrust eflux 195 mph 39300 rpm
schubeler ds-51 4k static thrust 318 mph 58200 rpm (atac mic)

eu ma astept sa am un load mult mai mic cu aceasta turbina datorita atacului ,drept urmare o sa cresc timingul sa scot mai mult power dar asta se va vedea in teste
eu am scos 3.7 kw 40200 rpm cu wemo altii au spus ca au scos cu aceasta turbina 48000 rpm la doar 2.8 kw
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#6 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 03 December 2010 - 10:53 PM

Vezi postareadan_mitea, la Dec 3 2010, 07:46 PM, a spus:

Am inteles. Foarte corect cum procedezi si te felicit pentru ca echilibrezi elicile.
Nu am inteles de ce nu ar fi bune dispozitivele dedicate. De exemplu:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXHY61&P=V
Nu face acelasi lucru?
Multa, multa bafta,

dan

Buna dan
nu face acelasi lucru si sa spun si de ce.
aceleasi lucru asemanator am mai avut inca unu care zicea ca era destinat si edf-urlor.
problema e shaftul acela sau cum sa ii spun tija (pe care vine elicia) care este prea lunga. fiind asa lunga nare cum sa fie perfecta iar la edf incerci sa echilibrezi ceva de la 1 gram eroare la 0.1 gram .de acea prima regula :adaptorul trbuie sa fie cat ma scurt posibil. eu eram suparat cand am cumparat balansorul ptr edf ca nu erau perfecte tijele si nu puteam sa echilibrez cu el .Cineva mi-a spus sa le pun pe o bucata de sticla si sa ii dau drumu sa se invarta pe sticla in jos in acest fel se pot vedea imperfectiunile si da intradevar se vedea ca nu erau perfect drepte. ptr elicii care sunt mari sunt ok dar nu ptr edf.
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#7 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 03 December 2010 - 11:02 PM

Echilibrare partea 2.

Dupa ce stiti ca adaptorul este ok , incepeti sa rotiti rotorul din nou(tot timpul in directtia de atac al rotorului) si incepeti sa adaugati greutate in general inauntrul rotorului treptat, greutate poate fi epoxy , lipici ,silicon , banda izolatoare , eu folosesc banda fibra de sticla. treptat.. treptat adaugati greutate pana ce punctul usor dispare (nu adaugati multa greutate deodata ptr ca altfel veti genera alt punct usor de obicei in cealalta parte si tot asa veti umple rotorul roata de roata cu greutate), s-ar putea apoi sa aveti un alt punct usor (care nu e perpendicular cu cel vechi) si trebuie sa adaugati si ptr acesta greutate.

Va dati seama ca turbina este echilibrata in momentul cand o rotiti de mai multe ori si se opreste tot in alt punct.

am reusit si eu acum seara sa o echilibrez vezi video

acum cea ce am facut se numeste echilibrare statica (este cea mai importanta). mai trebuie sa echilibram rotorul si fata de axul motorului asta maine sper ca am timp:)


Ps Sub nici o forma nu taiati din pale ca sa echilibrati edf-ul

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 03 December 2010 - 11:04 PM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#8 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 05 December 2010 - 06:16 PM

echilibrare partea 3
trebuie desigur echilibrat si rotorul fata de ax . mai intai faceti un semn cu vopsea pe rotor(daca motorul e outrunner puteti face pe carcasa evident pe partea care e in miscare) vezi poza.
Fisier atasat  IMG_5025.JPG (67.21K)
Number of downloads: 17
montati edf cu marcajele suprapuse vezi poza 2.
Fisier atasat  IMG_5027.JPG (106.67K)
Number of downloads: 16
Urmatoarea metoda e metoda care o folosesc eu si majoritatea nu o recomanda dar eu am fost multumit de rezultate. tineti edf in mana montat si dati un pic de gaz doar un pic. dupa care opriti si miscati rotorul cu 45 de grade fata de pozitia de pe adaptor. reluati procedura si marcati punctul unde vi sa parut ca rotorul a mers cel mai fin. nu numai ca veti simti ca merge mai linistit dar si sunetul va fi unul mai linistit. mutati rotorul pana ce faceti o rotatie completa(360 grade).

procedura cu rotatie e cea mai des folosita dar exista si motive mai profesionale(mai precise) de a face acest lucru
1) in timp ce rotiti tot cu 45 de grade rotorul inregistrati cu un microfon sunetul edf dupa care se poate vedea pe un program pc unde a mers cel mai linistit
2) metoda iphone de pe rcgroups .atasati un smartphone care are un program de inregistrare a vibratiilor , la fel se pot vedea in pasii de 45 de grade unde merge cel mai linistit
3) am vazut o metoda ... hihihihih.. a atasat edf la un lighean plin cu apa si se uita la vibratiile care apareau in apa :rolleyes:))))))
probabil mai sunt cinestie ce metode :)

daca tineti totusi edf ul in mana recomand sa folositi jumatate din puterea pe care motorul il necesita adica daca motorul e 6s o bateire de 3s. in acest fel evitati accidente

cam atat despre echilibrare se poate face deci un stand bun cu doar catva lei si foarte precis
am testat turbina ieri si am scos pe timig low de 3 aprox 2.25kw cea ce e ff putin ptr mine ma asteptam la vreo 2.6kw.


....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#9 Useril este offline   Rhaoul 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Jocurile de noroc si alcoolul :)

Postat 05 December 2010 - 06:59 PM

Ok, treaba cu echilibratul este super ok si asa trebuie facuta (sar`na e o lectie buna pentru mine), nu cum am facut eu prima data de mi-au sarit palele rotor in pereti casei de s-au infipt cativa milimetrii buni, si era sa imi iau una in freza . :rolleyes:) ( nu este de gluma!!! )

Referitor la ce trebuie stiut este ca, daca vrei viteaza iti trebuie o configuratie cu cat mai putine pale si unghi de atac mic , vrei moment si cuplu iti iei 7 - 8 lame si cu unghi de atac mare .

5 Lame e un compromis intre viteza si moment dat bineinteles si de orientarea palelor .

Bafta asta este observatia mea out off topic ,

Raul
Avioane

YaK 54 2.7m Wing Spam - DLE 111 cc Under Construction
T50 EDF 70mm
Easy Glider Pro RTF
ACROMaster RTF
TELINK YAK 54 RTF

Heli

Ornith 7.5 cc RTF
SJM 325 SE - RTF
Ornith-TReX 600 8.5 cc ARTF
0

#10 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 05 December 2010 - 07:28 PM

Vezi postareaRhaoul, la Dec 5 2010, 06:59 PM, a spus:

Ok, treaba cu echilibratul este super ok si asa trebuie facuta (sar`na e o lectie buna pentru mine), nu cum am facut eu prima data de mi-au sarit palele rotor in pereti casei de s-au infipt cativa milimetrii buni, si era sa imi iau una in freza . :rolleyes:) ( nu este de gluma!!! )

Referitor la ce trebuie stiut este ca, daca vrei viteaza iti trebuie o configuratie cu cat mai putine pale si unghi de atac mic , vrei moment si cuplu iti iei 7 - 8 lame si cu unghi de atac mare .

5 Lame e un compromis intre viteza si moment dat bineinteles si de orientarea palelor .

Bafta asta este observatia mea out off topic ,

Raul


ai dreptate in tot ce ai scris turbina aste e undeva la mijloc ptr cat costa eu o recomand tuturor . rotorul duce mult mai mult.
poate ma puteti si voi ajuta ca pe rcgroups inca nu am primit niste raspunsuri clare

eu m-am gandit asa. Iau turbina asta si trec timingul motorului pe mediu 0 este low timing 15 e mediu obtin mai multi wati dar scad eficienta motorului un pic
am incercat sa ridic timingul la 7.5 de la 3 cat a fost in filmuletze , surpiza motorul face urat cel mai bine se poate auzi la 0:50 si la 1:53.
mi s-a confirmat ca e sync lost

intrebarile mele catre voi:
ridicand mai departe timingul la 11.5 sar putea sa ard motorulul ? dar escul ? poate ca efectiv nu ii place timingul de 7.5 . lam rulat pe timing de 15 dar doar pe 6s cand l-am echilibrat si nu am avut probleme, dar 12S poate inseamna altceva
ridicand PVM de la 12-24khz ar ajuta sa dispara sync lost ?



....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#11 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 07 December 2010 - 11:35 AM

ieri datorita insinstentelor unora am repetat testul pe low timing dar cu intake lip si exaust de 75 mm.
surpriza nu am putut trece peste 1 kw . ma gandeam deja "zoli ai bulit motorul" asta e al doilea care il bulesc omu mi-o dat reducere pentru acesta de 50% dar cred ca daca ii spun ca l-am bulit iara ma baga in ........



na in disperare am marcat rotorul si spinnerul cu vopsea rosie sa fiu sigur ca nu se rotesc una fata de alta si surpriza din nou, se pare ca se rotesc.
Fisier atasat  PIC_0187.JPG (75.21K)
Number of downloads: 11
asta ar explica de ce am sync lost. problema e alta eu cand l-am asamblat l-am facut sa tina adica am pus locktite mai peste tot . am incercat sa prind in menghina si sa desfac, nici o sansa , m-am sapat . problema se rezolva simplu daca pun smirglu intre adaptor si rotor dar nu mai pot sa il desfac.

m-am gandit sa dau o gaura prin rotor si adaptor si pun un bolt ca sa il tina fix. daca nu reusesc inseamna ca va trebui sa tai spinnerul jos si sa refac atat spinerrul cat si adaptorul asta ma arunca in spate cu vreo 2 saptamani :rolleyes:
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#12 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 23 December 2010 - 10:19 AM

am rezolvat problema cu un bolt intre adaptor si rotor(vezi poza)
Fisier atasat  PIC_0188.jpg (67.35K)
Number of downloads: 20
merge acum rotund fara probleme dar nu pot sa scot mai mult de 2.6 kw efectiv am nevoie de un motor cu un kv mai mare . acum vb cu producatorul si astept un raspuns :blink:


cineva a reusit sa testeze rotorul pana la 4.4kw a zburat de pe ax la turatia aia (was making a sound from hell) si sa implantat in gard. iar rotorul era inca intact
Fisier atasat  photo.jpg (73.55K)
Number of downloads: 22

ptr mine aceasta e noua favorita turbina
acum au iesit pe piata si cs fan de 70mm si 120mm care sunt copii clare ale lui schuebeler
http://www.x-flight.com.hk/index.php?sp=&a...re=&lang=en
http://www.x-flight.com.hk/index.php?p=6&a...121&lang=en
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#13 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 22 June 2011 - 11:11 AM

am pus mana pe o turbina de CS 120 mm de la magazinul renumit chinezesc :)
am luat-o ca posibilitate power system la super falcon
este cea mai mare care am avut-o pana acum in mana si tre sa spun e "huge"
cum arata pe langa un pepsi de 2.5 L....Fisier atasat  6.jpg (131.9K)
Number of downloads: 20
pe site scria ca e "dynamical balanced" dar na cand m-am uitat la rotor nu parea sa fie echilibrat
Fisier atasat  7.jpg (146.01K)
Number of downloads: 20
asa ca am facut un adaptor si am puso la test sa vad cat de echilibrata este ....aha ca si restu de cs 0 echilibrare

dupa vreo 2 ore am reusit sa o echilibrez


revin cu amanunte si teste
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#14 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 24 June 2011 - 08:35 PM

adaptorul dintre rotor si motor are gaura data gresit....vad ca si altii au mai raportat aceiasi problema...
nu stiu cat de bine se vede in film dar se aude in shimbe ce urat face

turbina vine cu trei adaptoare unul de 5,6 si 8mm. le-am trimis la prietenul meu strungar si mi-a confirmat ca toate trei sunt date aiurea (MULTUMESC HK) o zis ca il va rectifica pe cel de 5 numai dar chiar acum nu are cutit (presupun de strung ) asa de lung (ce mas face fara prieteni :pardon: )

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 24 June 2011 - 08:36 PM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro