Modelism - RHC Forum: I.A.R. 99 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

I.A.R. 99 Soimul Carpatilor

#31 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 05 December 2010 - 07:41 PM

Asa cum am estimat RTF are 585 gr. ramane de vazut daca si zboara.Din incercarile facute static are tractiune supraunitara.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de nicolas: 05 December 2010 - 07:43 PM

Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#32 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 11 December 2010 - 06:43 PM

Astazi l-am scos la aer profitand de vremea excelenta pt. zbor.Din pacate nu a zburat si a facut cunostinta cu solul intr-un mod mai putin placut,adica i-am rupt botul.Din primele evaluari lasand la o parte calitatile mele de pilot se pare ca centrul de greutate era un pic mai in spate deoarece dupa ce l-am lansat a luat-o direct in sus dupa care a facut limita si a picat pe o aripa fara sa mai reusesc sa-l redresez.O sa-l repar si o sa-i mut CG-ul mai in fata.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#33 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 11 December 2010 - 07:49 PM

Are cineva idee despre cum se monteaza motorul atunci cand se utilizeaza ca Pusher ( deci in spate ) ?
La ce ma refer : la acele unghiuri in jos si stanga "x" grade folosite la un motor pus clasic in botul modelului , pentru a atenua efectul de cuplu motor si ce mai trebuie sa atenueze ?

P.S.

Verifica si pe ce axa longitudinala este axul motorului caci din poza ( desi este greu de vazut ) el pare usor ridicat ceea ce ar face ca sa aiba efect de thrust vector si sa il ridice pana il intoarce pe spate .

In desen am exagerat putin pentru a vedea mai bine ,

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  AXA.jpg (39.98K)
    Number of downloads: 31
  • Fisier atasat  AXA1.jpg (43.56K)
    Number of downloads: 31

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#34 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 11 December 2010 - 08:11 PM

Poza 1 corect; monteaza mot f putin in jos, cca 2...3grade. (ca sa ridice nasul). Poza 2 NU. Pune-l cat mai pe zero. Daca zboara perfect drept cu gazul full, iar trimajul pe profundor e zero, unghiul e ok. La prima aruncare asigura-te ca ai tractiune supraunitara (testul barza :D )iar apoi trimeaza f putin profundorul in sus. Arunca-l energic; la inceput nu ai comenzi aproape de loc. Daca ii dai comenzi ample devreme e crash. Lasa-l sa ia putina viteza iar apoi redereseaza-l. Du-l cat mai sus si apoi ia-i gazul. Baga la robinete pana tine nasu bine. La aterizare vino in lung iar daca nu ai spatiu nu-l capaci ca sigur scapi in coada sau in bot, mai bine baga cateva S-uri.

L-ai vopsit? Daca da, cate grame are la final?

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 11 December 2010 - 08:19 PM

0

#35 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 11 December 2010 - 09:39 PM

Motorul am incercat sa-l pun cat mai in axa avionului.Nu-l vopsesc pana nu zboara deci a ramas la 585 gr RTF.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de nicolas: 11 December 2010 - 09:42 PM

Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#36 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 12 December 2010 - 09:59 AM

Si filmuletul tragediei :) http://www.youtube.c...h?v=j2tbGVCG48w
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#37 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 12 December 2010 - 10:12 AM

La genul asta de modele si mai ales la primul zbor roaga pe cineva sa il arunce in locul tau iar tu sa ai deja mana pe stick-uri caci dupa ce arunci , pana duci mana la stick-ul de eleron/profundor modelul e deja pa !

P.S.


Si luati si voi un suport de statie sau macar un snur de pus la gat - ce faci cu mana , tii statia sau pilotezi ?! O sa vezi diferenta !
Cred ca si aruncarea a avut ceva gresit , tinut prea din spate si a ridicat botul imediat , dar inca mai aveai timp sa il redesezi , daca ...... manuta pe stick-uri din prima secunda !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#38 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 12 December 2010 - 11:40 AM

Pacat :) Daca apucai sa faci un zbor urma vopsitul. Ar fi aratat foarte misto....
L-ai aruncat vertical (secunda 25). Sunt sigur ca a apucat sa-i dea comenzi de redresare dar nu a raspuns nimic. CG era ok?
Il poti repara?

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 12 December 2010 - 11:40 AM

0

#39 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 12 December 2010 - 12:42 PM

Vezi postareanicolas, la Dec 11 2010, 09:39 PM, a spus:

Motorul am incercat sa-l pun cat mai in axa avionului.Nu-l vopsesc pana nu zboara deci a ramas la 585 gr RTF.


La cum e montat motorul, e normal sa o ia in sus pentru ca e pus sub axa profundorului care ar trebui sa fie si axa avionului, creind un moment de rotatie.
Poti incerca pe viitor sa dai un unghi la motor in jos (partea dinspre elice mai jos decat partea de prindere pe batul de lemn) sau muti cumva axul motorului in prelungirea axul profundorului.
Succes!
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#40 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 12 December 2010 - 01:40 PM

Este reparabil 100%,mai incerc cu putin unghi la motor in jos si cu un centru de greutate un pic mai in fata.Zboara el pana la urma.
REAL DESIGN nu imi place cu curea de gat, cel mult cu hamuri.
Multumesc de sfaturi.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#41 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 12 December 2010 - 02:22 PM

Vezi postareanicolas, la Dec 12 2010, 01:40 PM, a spus:

Este reparabil 100%,mai incerc cu putin unghi la motor in jos si cu un centru de greutate un pic mai in fata.Zboara el pana la urma.
REAL DESIGN nu imi place cu curea de gat, cel mult cu hamuri.
Multumesc de sfaturi.


Ideal este cu " tavita " ! Asa am inceput si eu - cu statia in mana si nu ma convingea nimeni si nimic sa schimb ceva !
Intr-un final am shimbat iar acum este cu totul altceva !
La tavita am pus curea de gat , desi am si ham , dar este mai comod cand vrei sa o dai jos de la gat sau sa o pui la loc foarte repede . Hamul presupune sa desfaci pe rand ( stanga/dreapta ) carabinierele care tin cele doua tije de la tavita

Spor la construit in continuare si nu schimba mult C.G. parerea mea - daca era muuult prea in spate facea looping dar asa a venit tot in bot - mai multa atentie la aruncare insa si cel mai bine roaga pe cineva care te pooate ajuta sa il arunce el.

P.S.

Cand noi mergem la teren cu modelele de la StyRo Kit , desi printre noi sunt maestri ai pilotajului chiar si ei prefera sa le arunce altcineva modelul - stiu ei de ce !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#42 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 14 December 2010 - 06:22 PM

Sunt perfect de accord cu REAL DESIGN in ce priveste aruncatul de unul singur...mai ales la maiden. Eu personal nu le arunc niciodata singur. Daca merg singur la camp, iau aeromodele care sa decoleze de jos.
Dar o sa zboare ! :D
0

#43 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 14 January 2011 - 11:34 AM

Am tinut cont de sfaturile voastre si dupa reparatie am mai lasat un pic motorul in jos si nu l-am mai aruncat singur.Pana aici toate bune si frumoase, a decolat perfect din mana tinuta de zbor perfecta darrrrrr.......nu suporta vitezele mici si intra repede in limita. Ca urmare a cunoscut pamantul indeaproape asa de bine, incat s-a indragostit de el si nu a mai vrut sa fie reparabil.Nu-i nimic vom face altul mai trainic si mai frumos . :rolleyes:

Filmuletul: http://www.youtube.c...h?v=Y-Ekr3b1FSY
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#44 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 14 January 2011 - 11:43 AM

Greseala de pilotaj, il puneai usor pe picat, dadeai gaz si redresai - data viitoare.
Insa este sigur prea greu - modelele mele similare de la StyroKit nu au mai mult de 350 - 400 grame ( si 400 Stuka cu roti, bomba etc )
Poate si elice nepotrivita ( poti pune elice mai de viteza si atunci mergi in viteza sau e elice mai de tractiune si modelul va zbura mai incet)

Daca il vei mai face incearca sa maresti suprafetele portante ( atat cat sa nu se schimbe vizibil forma si sa nu mai semene cu macheta ) .
Incearca sa il faci maxim 400 - 450 grame !
Nu mai placa aripile ( baga 1 tija de carbon de 2 - 3 mm ) pe intrados intr-un sant mic si lipita . Nu trebuie sa o bagi ca pe lonjeron exact prin axul aripii !
Mai scobesti in fuselaj pe unde se poate si cam asta !

Bafta , caci de zburat zbura bine ! Atentie si la managementul gaz-ului - nu blana, dar nici in limita ! Si intotdeauna pe viraje mai maresti viteza mai ales daca zbori contra vantului ! Daca nu vrei sa accelerezi atunci iei viraj cu pierdere de altitudine - pe picat ca si cum ai vrea sa faci atac la sol cu mitralierele - astfel el ia singur viteza prin picaj usor.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 14 January 2011 - 11:50 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#45 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 14 January 2011 - 11:57 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Jan 14 2011, 11:43 AM, a spus:

Greseala de pilotaj, il puneai usor pe picat, dadeai gaz si redresai - data viitoare.
Insa este sigur prea greu - modelele mele similare de la StyroKit nu au mai mult de 350 - 400 grame ( si 400 Stuka cu roti, bomba etc )
Poate si elice nepotrivita ( poti pune elice mai de viteza si atunci mergi in viteza sau e elice mai de tractiune si modelul va zbura mai incet)

Daca il vei mai face incearca sa maresti suprafetele portante ( atat cat sa nu se schimbe vizibil forma si sa nu mai semene cu macheta ) .
Incearca sa il faci maxim 400 - 450 grame !
Nu mai placa aripile ( baga 1 tija de carbon de 2 - 3 mm ) pe intrados intr-un sant mic si lipita . Nu trebuie sa o bagi ca pe lonjeron exact prin axul aripii !
Mai scobesti in fuselaj pe unde se poate si cam asta !

Bafta , caci de zburat zbura bine ! Atentie si la managementul gaz-ului - nu blana, dar nici in limita ! Si intotdeauna pe viraje mai maresti viteza mai ales daca zbori contra vantului ! Daca nu vrei sa accelerezi atunci iei viraj cu pierdere de altitudine - pe picat ca si cum ai vrea sa faci atac la sol cu mitralierele - astfel el ia singur viteza prin picaj usor.



Cred ca a fost un pic din toate .In ceea ce priveste greseala de pilotaj este scuzabila pt ca nu se stiau caracteristicile de zbor ale avionului.Pe urmatorul cred ca o sa-l fac jet pt ca am avut mari probleme cu centrajul datorita motorului in popou.

Aceasta postare a fost editata de nicolas: 14 January 2011 - 11:59 AM

Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#46 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 14 January 2011 - 12:15 PM

Vezi postareanicolas, la Jan 14 2011, 11:57 AM, a spus:

Cred ca a fost un pic din toate .In ceea ce priveste greseala de pilotaj este scuzabila pt ca nu se stiau caracteristicile de zbor ale avionului.Pe urmatorul cred ca o sa-l fac jet pt ca am avut mari probleme cu centrajul datorita motorului in popou.


Turbinele EDF nu au aceeasi eficienta ca elicea si acolo o sa ai mai multe necazuri de tractiune , plus ca o sa trebuiasca modificat fuselajul ca sa ai priza de aer , ca sa ai acces la turbina etc !


Despica fuselajul pe lungime in doua bucati, scobeste cat se poate inclusiv si zona din spate , poti pune pe interior cate o bagheta de carbon pe lungimea fuselajului, si gandeste sa poti duce pack-ul mult in fata ( un pack de 1300 mAh care este si mai scurt ar fi de ajuns ).

Daca nu si nu , dupa ce l-ai terminat si mai ai probleme cu C.G.-ul da in varful botului o gaura , baga un dop de plumb prelucrat pe diametrul gaurii .
Fiind foarte in fata pus plumbul cred ca cu 10 - 15 grame ai rezolvat , desi daca muti pack-ul mai in fata e posibil sa nu ai nevoie.
Si inca ceva ... sa pui motorul cat mai aproape de fuselaj in spate .
Ar merge un brushless de 57 grame si 800- 1100 rotatii/volt.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 14 January 2011 - 12:22 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#47 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 13 November 2015 - 05:37 PM

Asa cum am mai spus pe urmatorul l-am facut jet.Am modificat T-45 -ul pe care il aveam si iata ce a iesit:

Fisier atasat  12226327_910132529035654_1779973056_n.jpg (175.12K)
Number of downloads: 68 Fisier atasat  12233509_910132535702320_1894963046_n.jpg (202.81K)
Number of downloads: 63

De la t-45 am pastrat fuselajul care seamana cu cel de IAR 99 si am refacut aripa si ampenajele.EDF-ul este de 70mm si acumulatorul un 4s 2800mA.
Filmuletul cu primul zbor dupa ce il urc pe YouTube.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#48 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 13 November 2015 - 05:42 PM

Asa zbura T-45-ul:

https://www.youtube....h?v=Cs_fkqxmeZ0
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#49 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3364
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 13 November 2015 - 05:50 PM

Bravo foarte fain! Abea astept sa am si eu gata proiectarea 3d pentru al meu 😊
0

#50 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 13 November 2015 - 08:37 PM

Filmuletul cu primul zbor:

https://www.youtube....h?v=2VaaOR0xUvw
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#51 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 13 November 2015 - 09:40 PM

Zboara intr-un mare fel - Felicitari pt.model !!!
0

#52 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2066
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 13 November 2015 - 09:49 PM

Am văzut filmuleţul şi toată povestea din spatele lui. Felicitări şi zboruri line.
Sultan Eduard
0

#53 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 13 November 2015 - 10:46 PM

Vezi postareafly, la 13 November 2015 - 05:50 PM, a spus:

Bravo foarte fain! Abea astept sa am si eu gata proiectarea 3d pentru al meu 😊



Vezi postareapccdtk, la 13 November 2015 - 09:40 PM, a spus:

Zboara intr-un mare fel - Felicitari pt.model !!!



Vezi postareaedisultan, la 13 November 2015 - 09:49 PM, a spus:

Am văzut filmuleţul şi toată povestea din spatele lui. Felicitări şi zboruri line.


Multumesc pentru aprecieri.
Fly astept cu interes constructia ta.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro