Modelism - RHC Forum: Polaris Seaplane Parkflyer - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Polaris Seaplane Parkflyer Planuri , Video , Constructie

#1 Useril este offline   P I T 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 03-May 10

Postat 04 November 2010 - 03:33 PM

Este o creatie a lui Steve Schumate aka jetset44, celebrul creator a lui VTO ( Vertical Take Off), POLARIS. Ce e asta de fapt: o adaptare in depron de 6mm a faimosului hidroavion NorthStar gandit de Laddie Mikulasko. Modelul se bazeaza in linii mari pe designul original, schimbarile majore fiind ampenajul marit, suprafetele de control generoase si o chila mai adanca, toate acestea pentru o mai buna manevrabilitate a avionului. Modelul se misca minunat atat in aer cat si pe apa, fiind o adevarata incantare sa-l zbori. Este temperat, usor si stabil la toate vitezele, iar executarea figurilor acrobatice sunt floare la ureche, dar pentru mine una din cele mai bune lucruri despre acest model este uimitoarea vitez? pe care o poate atinge, peste 100 km/h. Modelul poate incetini foarte usor si plonja pe apa sub control total la un unghi alfa mare, cu o viteza minima de 16 km/h. Aceasta face ca modelul sa se descurce foarte bine atat in spatii mici, parcari, cat si in spatii larg deschise unde te poti bucura de viteza. Stapaneste foarte bine vantul si valurile. Modelul poate decola la fel de usor de pe iarba, avand nevoie de doar 6-7 metri, pentru a decola usor chiar si de pe iarba sau zapada.

Specificatii tehnice:

Suprafata aripii: 2213 cm patrati
Anvergura: 73.7 cm
Lungime: 97.5 cm
Greutate RTF: 570g
Incarcare alara: 25.63 g/dm patrat
Motor: Grayson 2212-06
Batterie: Thunder Power 2100 mAh 11.1V Prolite
Elice: APC 6x4
Consum: 22 amp
Controler: Grayson 30 amp
Receptor: Berg 7P
Comenzi: Elevator, eleroane, carma

Modelul poate fi echipat cu motorul Grayson 2212-06 si acumulator de 2100 mAh. La o greutate de 570g, cu aceasta echipare, motorul asigura 190 W si o tractiune statica suficienta pentru urcare verticala nelimitata, precum si o viteza maxima de 100 km/h, la o incarcare alara de doar 25.63 g/dm patrat. In plus, diametrul de doar 6" minimizeaza efectul de rotire in jurul axei.

Ca multe alte hidroavioane, acest model dispune de o forta mare a motorului, totusi, trimajul trebuie corelat cu motorul. Asta deoarece si motorul, si stabilizatorul orizontal, sunt instalate la o incidenta de 2 grade fata de aripa. Acest trimaj este necesar doar la viteze mici si la zbor foarte jos deasupra apei, cand, la o accelerare brusca, poate cadea cu botul in jos. Atat timp cat elevatorul este in suflul elicei, exista control suficient pentru corectia la viteze mici, asa ca nu trebuie sa ne facem probleme. In cea mai mare parte a timpului, cat aceasta pasare a zburat, nu a trebuit sa-mi fac probleme pentru motor.

Unul din secretele din spatele acestui control fantastic la viteza mica este plasarea elicei in fata elevatorului si carmei. acest lucru confera nu numai un control foarte bun la viteze mici, dar asigura si un anumit grad de control similar cu cel al avioanelor park jet vectoriale. La viteze mici, modelul poate executa loop-inguri foarte rapide.

Modelul final este din depron de 6mm, decorat cu banda colorata. Acest lucru pastreaza modelul foarte usor, rapid de construit, si usor de reparat. In plus, banda adeziva este plasata strategic in zonele care trebuie intarite, cum ar fi fundul fuselajului si capetele aripilor.

Video:

Aceasta postare a fost editata de P I T: 04 November 2010 - 03:39 PM

0

#2 Useril este offline   P I T 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 03-May 10

Postat 04 November 2010 - 03:34 PM

Iata ce am realizat eu:
http://img178.imageshack.us/img178/9641/dsc0716e.th.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/5073/dsc0717.th.jpg
http://img573.imageshack.us/img573/8978/dsc0715.th.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/3728/dsc0718n.th.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/3417/dsc0719c.th.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/7392/dsc0722.th.jpg

Vezi postareaoachidori, la Nov 4 2010, 12:33 PM, a spus:

Vezi ca echiile de la eleroane sunt montate gresit.Trebuie ca acele gauri sa fie suprapuse pe axa de rotatie a eleronului.@Dan Mitea a pus o poza pentru a explica mai bine dar nu o gasesc acum.

Aceasta postare a fost editata de P I T: 04 November 2010 - 03:39 PM

0

#3 Useril este offline   P I T 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 03-May 10

Postat 04 November 2010 - 03:41 PM

@'oachidori' ce efect ar avea aces fapt? micsorarea cursei eleronului?
0

#4 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 04 November 2010 - 04:17 PM

Vezi postareaP I T, la Nov 4 2010, 03:41 PM, a spus:

@'oachidori' ce efect ar avea aces fapt? micsorarea cursei eleronului?

uite aici:http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic=31597&hl=microbipe
vei avea curse inegale.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#5 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 04 November 2010 - 04:31 PM

ar mai fi o problema, sper sa ma insel,
la cat de lungi sunt sarmele s-ar putea sa flambeze
eu as fi mers pe varianta din plan

oricum e un avion super si am sa il fac si eu pt. zapada

bafta
0

#6 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 04 November 2010 - 04:33 PM

Bravo P I T , frumos model ai ales.
Vezi ca s-a mai facut cu ceva vreme in urma, poate te inspiri si de acolo : http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic...&hl=polaris.
Il am si eu in lucru, saptamina viitoare va fi gata, daca nu mai devreme. Incearca sa respecti brosurica de pe net si nu ai cum sa gresesti.
Spor la treaba.

Bafta
0

#7 Useril este offline   P I T 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 03-May 10

Postat 04 November 2010 - 05:06 PM

Sarmele sunt de om neghion, adica de 2mm diametru . Le-am ales din greseala si nu am avut altele.

Mersi bizu.
0

#8 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 November 2010 - 05:39 PM

S-a mai tot discutat subiectul...

Geometric ai doua "parghii":
-una este tija care vine de la servo si se duce la echeea eleronului - de obicei coincide cu tija fizica;
-alta este bratzul ce porneste din axa de rotatie a eleronului si trece prin gaura din echea eleronului in care este bagata furca tijei - nu coincide mai niciodata cu echeea fizica.

Aceste "parghii" trebuie sa faca un unghi cat mai apropiat de 90 grade cand toate sunt pe zero. Altfel, obtii ceea ce se cheama diferential mecanic.
Concret, in cazul tau, la curse egale de servo stg./dr., eleronul tau se va braca mult in jos si putin in sus.
Uzual, trebuie exact invers, deoarece eleronul ce se bracheaza in jos, induce o rezistenta la inaintare mai mare decat eleronul ce se bracheaza in sus, cu acelasi unghi fatza de zero. Asta duce la un moment de giratie "advers", care tinde sa scoata botul modelului in afara virajului, in loc sa fie invers.
Ce e drept, efectul "diferential" e mai pregnant la alungiri mari (planoare) decat la alungiri mici.

Muta echeiele cat mai aproape de axa (balamaua) eleronului.

L.E.

Pana ce am scris, vad ca ai mai primit niste trimiteri.

Succes!

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 04 November 2010 - 05:41 PM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#9 Useril este offline   P I T 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 03-May 10

Postat 04 November 2010 - 07:28 PM

Multumesc de sfaturi, sper ca in weekend sa il pot zbura , e aproape gata
0

#10 Useril este offline   z_dorin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 283
  • Inregistrat: 24-April 07
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism, automodelism ş.a.

Postat 04 November 2010 - 11:23 PM

dragutz modelul, iar PIT e chiar talentat :unsure: abia astept sa vad cum zboara
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro