Modelism - RHC Forum: DLE-30cc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

DLE-30cc

#31 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 November 2010 - 07:29 PM

Ramane stabilit.
Promit in fata Marii Adunari Nationale ca am sa scot benzina din rezervor dupa fiecare sedinta de zbor...daca va mai fi intreg modelul. Pe de o parte de dragul experimentului si pe de alta parte pentru ca sunt obisnuit de la motoarele cu metanol.
Daca se strica ceva voi pune pe model un Super Tigre.
Pace tuturor.
0

#32 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2010 - 11:19 AM

Domnilor, subiectul acesta este un subiect pur si simplu aiurea deoarece din experienta pe care o am, va pot spune ca acea membrana este facuta special sa reziste la benzina.... sa va dau un exemplu simplu, o dacia 1300 fabricata acum 30 de ani care inca functioneaza, e posibil sa fi schimbat membrana de la pompa de alimentare o data sau maxim de doua ori...cu putin noroc poate niciodata, in schimb o masina care sta cativa ani fara benzina pe niciunde, cu sigurata la repunerea in functiune aceasta membrana va fi schimbata ...e foarte adevarat, de acum 30 de ani tehnologia s-a schimbat insa principiile sunt aceleasi.
Daca cel care asigura garantia la DLE a recomandat scoaterea benzinei din carburator inseamna ca a facut-o deoarece a constatat ca materialul din care e facuta membrana nu este de foarte buna calitate (ca la 3w de exemplu) si in timp aceasta oricum va fi atacata de benzina (e o aberatie, sa faci o membrana de benzina dintr-un material care nu rezista tocmai la combustibilul pentru care a fost destinata), sau nu stie cu ce se mananca. O varianta mai plauzibila ar fi ca manualul la traducere a pierdut din cuvinte pe ici pe colo.
Eu unul am o vorba, daca e sa se aleaga praful, se alege oricum, indiferent de atentia pe care o acorzi acestor mici detalii.
Pana la urma despre ce era vorba? Despre faptul ca primavara inainte de a incepe sezonul de zbor e posibil sa scoatem din buzunar contravaloarea unei membrane?
...repet, va pierdeti in amanunte !
0

#33 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 12 November 2010 - 01:08 PM

Vezi postareaadyc, la Nov 12 2010, 11:19 AM, a spus:

Domnilor, subiectul acesta este un subiect pur si simplu aiurea deoarece din experienta pe care o am, va pot spune ca acea membrana este facuta special sa reziste la benzina.... sa va dau un exemplu simplu, o dacia 1300 fabricata acum 30 de ani care inca functioneaza, e posibil sa fi schimbat membrana de la pompa de alimentare o data sau maxim de doua ori...cu putin noroc poate niciodata, in schimb o masina care sta cativa ani fara benzina pe niciunde, cu sigurata la repunerea in functiune aceasta membrana va fi schimbata ...e foarte adevarat, de acum 30 de ani tehnologia s-a schimbat insa principiile sunt aceleasi.
Daca cel care asigura garantia la DLE a recomandat scoaterea benzinei din carburator inseamna ca a facut-o deoarece a constatat ca materialul din care e facuta membrana nu este de foarte buna calitate (ca la 3w de exemplu) si in timp aceasta oricum va fi atacata de benzina (e o aberatie, sa faci o membrana de benzina dintr-un material care nu rezista tocmai la combustibilul pentru care a fost destinata), sau nu stie cu ce se mananca. O varianta mai plauzibila ar fi ca manualul la traducere a pierdut din cuvinte pe ici pe colo.
Eu unul am o vorba, daca e sa se aleaga praful, se alege oricum, indiferent de atentia pe care o acorzi acestor mici detalii.
Pana la urma despre ce era vorba? Despre faptul ca primavara inainte de a incepe sezonul de zbor e posibil sa scoatem din buzunar contravaloarea unei membrane?
...repet, va pierdeti in amanunte !


Ca bine zici ! Avioanele sa reziste si sa ocoleasca gardurile ca de membrana avem noi grija ! ( Eu doua modele am pus la " uscat " pe gard ! )

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 12 November 2010 - 01:09 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#34 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2857
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 06 December 2010 - 11:00 AM

...deci se merita pana la urma??
0

#35 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 22 March 2013 - 04:53 PM

Am cumparat si eu un motor dle30 v2. Pana in prezent sunt in stadiul de rodaj (am ars aproximativ 3.5 litri/aprox. 5 ore de functionare), dar urmeaza daca se face vreme buna vreo data :(, sa ii dau primul zbor.
Pana in prezent am obtinut 8000 de RPM cu o elice XOAR 18X8 si relantiul stabil undeva pe la 1900 RPM, dar cred ca amandoua or sa se mai imbunatateasca cu timpul (rodaj complet si reglaj mai bun:) )
I-am cumaparat si o canistra de la HK dar nu am montat-o inca, sper sa-l faca destul de silentios ca altfel nu o sa-l pot zbura nici o data pentru ca aici am restrictii de zgomot.
Un manual de utilizare foarte bine explicat puteti gasi aici: DLE-30 Operating Manual
Poate fi folosit si alte motoare pentru reglaje. Pe mine m-a ajutat foarte mult in a intelege metoda de reglare si rodare.


Este cineva de pe forum care doreste sa ne impartaseasca cateva impresii despre acest motor? Din experienta proprie sper :).

Spor,
Silviu

P.S. Inca ma mai gandesc daca sa-i pun elicea 20X8 de la MenzS pe care o am in stoc ca sa-l fac mai siletios. Cred totusi ca este putin cam mare aceasta elice desi este in lista de recomandari.
0

#36 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2857
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 27 October 2013 - 07:26 AM

..al mieu la rodaj

0

#37 Useril este offline   bogdantocaci 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 21-March 13

Postat 29 October 2013 - 08:08 AM

Salutare, si eu sunt un inpatimit al aeromodelismului, pe unii dintr-e dumneavoastra v-am vazut pe la sanpetru sau RR, respect.M-a intereseaza achizitionarea unui benzinar pentru ca metanolul m-a uscat,am inteles ca cele mai bune sunt: saito,evolution,os max si marog cred ca mai sunt destule, dar cam toata lumea am vazut ca zboara cu DLE care sunt chinezesti, citeam mai sus ca unii au si cate 3 sezoane cu un motor sau chiar mai mult,deci bag de seama ca isi fac treaba,si atunci v-a intreb de unde pot sa procur un DLE 30
0

#38 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2857
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 29 October 2013 - 09:05 AM

Vezi postareabogdantocaci, la 29 October 2013 - 08:08 AM, a spus:

Salutare, si eu sunt un inpatimit al aeromodelismului, pe unii dintr-e dumneavoastra v-am vazut pe la sanpetru sau RR, respect.M-a intereseaza achizitionarea unui benzinar pentru ca metanolul m-a uscat,am inteles ca cele mai bune sunt: saito,evolution,os max si marog cred ca mai sunt destule, dar cam toata lumea am vazut ca zboara cu DLE care sunt chinezesti, citeam mai sus ca unii au si cate 3 sezoane cu un motor sau chiar mai mult,deci bag de seama ca isi fac treaba,si atunci v-a intreb de unde pot sa procur un DLE 30

..ebay germany sau anglia ..poti lua si de la magazine gen sierra ..Phoenix dar pretul e pe masura
0

#39 Useril este offline   AdrianTot 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 04-August 08
  • Gender:Male
  • Location:alba iulia
  • Interests:aeromodelism

Postat 30 October 2013 - 12:31 AM

Sau poate chiar de aici: http://www.nastik.pl...30-p-2967.html.

Cost transport intre 50-90 lei si coletul ajunge in 5-7 zile.


0

#40 Useril este offline   AdrianTot 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 04-August 08
  • Gender:Male
  • Location:alba iulia
  • Interests:aeromodelism

Postat 30 October 2013 - 11:58 AM

Nu stiu de ce nu merge linkul de mai sus dar il pun din nou:
http://www.nastik.pl/dle30-p-2967.html

Mai au multe chestii interesante si la preturi bune fata de ai nostrii.

Aceasta postare a fost editata de silk': 30 October 2013 - 12:00 PM

0

#41 Useril este offline   bogdantocaci 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 21-March 13

Postat 31 October 2013 - 03:20 PM

Vezi postareasilk, la 30 October 2013 - 11:58 AM, a spus:

Nu stiu de ce nu merge linkul de mai sus dar il pun din nou:
http://www.nastik.pl/dle30-p-2967.html

Mai au multe chestii interesante si la preturi bune fata de ai nostrii.

Asta este un site din polonia incomparatie cu ebay anglia sau germania sunt scumpe la ei, acum nu stiu daca dau si aprindere la motor toba si bujie , a luat cineva de la vre-o sursa sigura pentru ca am auzit ca mai sunt si tepe pe ebay
0

#42 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 31 October 2013 - 05:13 PM

Mai ai doua ore si jumatate sa licitezi. De la acest vanzator e cel din filmul de mai sus.
DLE 30

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 31 October 2013 - 05:18 PM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#43 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 06 November 2013 - 08:24 AM

Incepatorule, ce ai mai facut cu DLE-ul? merge ok acum? daca tot mai face figuri, da un semn, gasim rezolvarea impreuna!

Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 06 November 2013 - 08:25 AM

_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#44 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2857
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 06 November 2013 - 12:03 PM

Vezi postareaALLEN, la 06 November 2013 - 08:24 AM, a spus:

Incepatorule, ce ai mai facut cu DLE-ul? merge ok acum? daca tot mai face figuri, da un semn, gasim rezolvarea impreuna!

...merge merge ..l-a reglat colegu"@VICTORIO pe haveon acuma ,dam la zbor cu el ...bafta
0

#45 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 06 November 2013 - 02:56 PM

ok, bafta multa s sa ne tii la current cu evolutia lui in timp.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#46 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2857
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 06 November 2013 - 06:15 PM

Vezi postareaALLEN, la 06 November 2013 - 02:56 PM, a spus:

ok, bafta multa s sa ne tii la current cu evolutia lui in timp.

..roger roger....
0

#47 Useril este offline   bogdantocaci 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 21-March 13

Postat 15 November 2013 - 12:46 PM

Am cutat pe ebay asa cum m-au sfatuit colegi ,sunt o multime de oferte si de preturi dar am observat ca sunt doua tipiri de motoare , unele au carburatorul montat in spate altele in fata , exista vre-un avantaj sau vre-un dezavantaj la alegerea unuia dintr-e ele , ma refer la pozitionarea lui pe model am inteles ca cel cu carburator pe spate este model mai nou , ce m-a sfatuiti ? Pe care sa-l procur ?
0

#48 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 November 2013 - 01:51 PM

Cel cu carburatorul in lateral a fost primul. A fost o varianta mai putin reusita si nu a mai fost produs. Cel cu carburatorul in spate este mai nou si mai bun.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 November 2013 - 01:53 PM

0

#49 Useril este offline   bogdantocaci 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 21-March 13

Postat 21 February 2014 - 09:58 PM

Salutare tuturor, in urma sfaturilor voastre am comandat si eu de pe ebay un DLE 30cc care a ajuns la destinatar in duar 4 ZILE! super, nu?.
Am desfacut coletul cu mare entuziasm,este trecerea mea de la metanol la benzina, m-a uit cu atentie la fiecare detaliu al motorului, la fiecare surubel, desfac punga cu aprinderea electronica, si surpriza, poate fi alimentata 4.8v - 8,4v.
Ajutati-ma putin, chinezi au pusa aprindere high voltage? am inteles ca foarte multi au ars aprinderea cu 2s LIPO 7.4v, sa iau de bun ce scrie pe aprindere?
A doua intrebare este legata de rodaj, chinezul spune in manual 2 ore la 4000 rpm cu 30/1 amestec, am citit ce a recomandat flypol despre un rodaj facut ca la carte, cu reprize intre turatie si relanti, ca se face cu ulei mineral si pe urma cu sintetic. Voi cei care ati deslusit tainele DLE ce recomandati?
0

#50 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 25 February 2014 - 09:39 AM

Salut,

Nu pot spune ca am deslusit multe taine :) dar pot sa-ti povestesc ce am facut eu.
1. Folosesc la aprindere o baterie LiFe care plina are 7.2V (in gol) si nu am avut surpirze. Cred ca aprinderea cu probleme era pentru versiunea 1, asta pare sa suprte mai multa tensiune.
2. Cu rodajul este un pic mai complicat de atat. In principiu cred ca cele 2 ore cu 4000 rpm sunt pe banc. Eu personal am facut vreo 4/5 ore pe banc la 4000 rpm cu combustibil 30/1 amestec dupa care l-am pus pe avion si reglat cat am putut cu combustibil 35/1 amestec. Iarasi in princiu motorul se considera rodat dupa vreo 10 litri de combustibil arsi. Ai sa observi cand zbori ca motorul devine din ce in ce mai puternic in perioada rodajului si se invarte din ce in ce mai "rotund". Dupa fiecare 1 sau 2 litri motrul poate fi reglat pentru o permonta mai buna.

Al meu merge foarte bine adica trage si are reprize bune. Invarte o elice 20X8 MEJZLIK cu aprox 8200RPM dar cred ca ar mai trebui reglat deja. Rodajul l-am facut cu XOAR 18X8.

Ciao,
Silviu

Aceasta postare a fost editata de matei_silviu: 25 February 2014 - 09:41 AM

0

#51 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 October 2014 - 03:06 AM

Am gasit un manual mai complet, spun eu:
http://images.rcuniv...026/Tr50265.pdf
O intrebare: din experienta voastra, se intampla ceva daca rezervorul este mai sus de cat carburatorul?
Multumesc anticipat.
0

#52 Useril este offline   bogdantocaci 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 21-March 13

Postat 20 October 2014 - 01:18 PM

Nu are nici o importanta, deoareca carburatoarele de pe benzinare au pompa , la metamoale se pune problema.
0

#53 Useril este offline   bogdantocaci 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 21-March 13

Postat 20 October 2014 - 05:14 PM

Nu are nici o importanta, deoarece carburatoarele de pe benzinare au pompa , la metamoale se pune problema.
Singurul avantaj ar fi ca la pornire ai vine benzina mai repede.
0

#54 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 October 2014 - 11:18 AM

Marele avantaj la carburatoarele cu pompa(membrana) e ca poti pune rezervorul unde vrei.Ideal pe centrul de greutate ca sa nu ai diferente de echilibraj intre inceputul si sfarsitul zborului.Eu pun rezervorul cu centrul lui decalat spre fata cu 2-3 cm.
si nu se simte mare diferenta.Grija cum pozitionezi furtunul de aerisire ca sa nu ai sifonari si scurgeri .Trebuie sa faci o bucla la furtun cam de 20-25 cm. pozitionata deasupra rezervorului.Aerisirea e foarte importanta !Nu trebuie sa se obtureze!
Motoarele cu carburator in spate sunt bune la modelele cu botul ingust si lung. De multe ori carburatorul pe spate ingreuneaza montarea furcilor la tijele de acceleratie si soc,servourile trebuind puse in spatele panoului de foc.Pe de alta parte carburatorul pus pe orizontala in spatele cilindrului se incalzeste usor si face vaporizarea mai usoara pe frig plus facilitatea ca aerul sa fie absorbit din fuselaj la presiune dinamica echilibrata.
Bine ca zboara si....insectele !
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro