Modelism - RHC Forum: RAF SE5a 2,5m/52cmc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor

#31 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 10 November 2010 - 08:40 AM

Sunt placut impresionat de pozele de inceput , felicitari .Proiectul este imens , la propriu si la figurat , sper sa va iasa in 15 kg . Spor la lucru !!!!!!!!!!
0

#32 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 November 2010 - 09:16 AM

Aici e munca SpotDesign-ului.Multumesc Alex;nervurile sunt taiate perfect.Desen pe planseta,scanare-vectorizare,taiere laser.Incepem asamblarea aripilor(4 buc).

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#33 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 November 2010 - 09:35 AM

Printre palele PZL-ului(Mama-Wilga) se vede pe fundal fabrica unde se face RAF-ul si inprejurimile comunei "Kokos" din Tinutul covasnean.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#34 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 November 2010 - 09:29 AM

Bai iubitilor! "Usurel cu fata popii"! Stiu ca sunteti nerabdatori dar am si eu viteza mea! "Parole"...Dalida,Delon..ce vremuri !
Marti -e o zi fasta dupa mahmureala de luni.Ce ati vrea: "Joi la doi" ?
Sa lamurim stadiul in care e modelul: Aripile vor fi gata 26.11.2010
Fuselaj cu motor,rezervor va fi gata 28.11.2010
Profundor,directie va fi gata 2.12.2010
asta daca nu iesim cu" tribul SaaS" la zbor.
Practic astazi am toate piesele decupate si slefuite.
Motor rodat,rezervor,servouri Graupner,sursa dual 8 A,accu Lipo 2 x 2500 mAh,Sursa ignition 5A/Lipo 2200/7,4V,Cabluri 0,35
pentru cordaj,Furci cordaj reglabileM3,Matasea,Hobanele,Sistemul de jambe-astept rotile( 57Sterline scumpe),Emaita,vopseaua ICCA(poliuretan usor), Switch-uri = "parole" care m-au usurat de 680 euro .
Credeti ca eu nu vreau sa vad modelul gata?.Din cele 160 ore de munca alocate am consumat :59.

Fir-ati sa fiti de iubiti curiosilor!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#35 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 28 November 2010 - 06:11 PM

Cateva imagini din timpul premontajului fuselajului (asamblare in puncte pentru aliniere lonjeroane).Placa de montaj din stratificat 1,9x0,4 m are prevazute sabloanele cozii si piesele ce simuleaza ampenajele fixate la 90grd.Cateva detalii cu pozitionarea rezervorului si motorului.Foarte importanta a fost pozitionarea nervurii nr.1 aripa pe fuselaj la 5 grade inclinatie plus premontarea tuburilor din carbon 16 mm pentru imbinare aripi.Se pot vedea si cele 4 coloane cheson pe care se vor monta urechile trenului si cabana aripii superioare .Concluzii: dupa taiere componentele se potrivesc binisor ne fiind necesare ajustaje.Nervurile fuselajului sunt din placaj aviatie de 1,5mm facut de Nokkawood Finlanda,lonjeroanele au sectiuni de 8x6.8x10 si 10x 10(balsa usor combinat cu standard mai dur).
Baghetele cocoasei spatelui fuselajului sunt 12 buc. 6 x 6 mm toate din balsa.(se vor vedea in pozele montaj final.Greutatea de pana acum 1378 gr multumeste dat fiind ca panoul motor are 16mm grosime(sandwitch-mesteacan/fag/tei).

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#36 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 28 November 2010 - 06:43 PM

Cateva remarci dupa proiectare:
- Motorul pare inghesuit insa am putut realiza o cale de evacuare a aerului cald pe sub rezervor prin fantele placii inferioare ce are 16 decupari de 60x 8 mm si o
fanta de aerisire de 25cmp pentru fiecare cilindru.
- Tuburile esapamentului trebuie taiate la 20 mm si prelungite cu coturi de 18mm diametru -cate 2 buc . pentru scoaterea gazelor lateral( se poate face).
- Interiorul este imens si bine compartimentat.acumulatorii si regulatoarele vor putea culisa pe o placa de 280x120 deci usor de fixat CG-ul.
- Centrul de greutate al rezervorului este usor in fata CG-ului insa nu exagerat.
- Constructia pare"stufoasa", cu multe repere, insa este deosebit de rezistenta .Punctul de rupere la incovoiere in caz de crash va fi dupa panoul spate pilot unde
reparatiile sunt usoare.
- Date tehnice: adeziv usor de 30 min tip.Klebit303 ,adeziv de topire pentru pozitionare la incleiere(4-6 puncte).Montajul panoului foc,si panoului nr 3 si 4 se face
cu pasta poliuretan 2 ore(sau epoxi de 30 min.)
- Greul constructiei sta in cele 4 coloane chesoane din placaj 2 si 6 mm in stalpi de abachi de 6mm.Pe ele se vor monta cu suruburi M4 si bucse cu gheare urechile
de prindere ale jambelor trenului si sus montantii cabanei aripii.
- Capota motor (partea superioara va fi din tabla aluminiu 0,32mm pe balamale).Partea inferioara ,sub motor,placaj 2 mm mesteacan fixata cu suruburi M3.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#37 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 28 November 2010 - 07:25 PM

Meserie!

(....si foarte solid mi se pare!...)

Aceasta postare a fost editata de pitts: 28 November 2010 - 07:25 PM

No brain, no headache.....
0

#38 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 28 November 2010 - 09:39 PM

IMENS ! Si foarte frumos inceput !! Parca simt mirosul din fibra de lemn :rolleyes: .Merge treaba !!!!!
0

#39 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 November 2010 - 06:47 AM

Tot inainte, arata fain de tot. Suporterii sunt incantati.
Daca toti lauda, mai trebuie si un Gica-contra...nu? Mi se pare mie sau in fotografia a patra, de sus in jos, locasurile pentru baghete sunt prea adanci?
Multa, multa bafta si sa nu ne uiti cu fotografiile.
0

#40 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 29 November 2010 - 09:02 AM

Multumesc maestre!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#41 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 29 November 2010 - 09:05 AM

Pretenarului Dan Mitea.Se potrivesc destul de bine.Ne joaca feste talentul meu de fotograf.Ce am pozat e doar un premontaj.Maine pun pozele cu fuselajul incleiat.Drept e ca mai bag cate o bucata de furnir pe unde se mai cere.Sa fi iubit vesnic!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#42 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2010 - 09:48 AM

Atentie .... sa nu iasa greu ..dupa cate stiu eu, exista o limita de greutate , in rest, spor la treaba, frumos lucrat pana acum!
0

#43 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 29 November 2010 - 07:03 PM

Greutatea e o problema.Fiecare piesa e cantarita si usurata la cat se poate.Strategia alegerii materialelor? Nu intotdeauna balsa ajuta;placajele usoare si abachi da.
Tehnica e de a obtine rezerve de greutate pentru a permite incarcarea cu cat mai multe detalii.Sa fi iubit tu si...calul tau alb(lipitan?)
Detaliu cu pachetul nervuri plus tub carbon pentru inima aripii inferioare(corp cu fuselajul).Pe tuburi se vor sprijinii suportii jambelor trenului.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#44 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 29 November 2010 - 07:51 PM

Atentie la piesele taiate laser. Curatati foarte bine zonele arse pentru a nu avea surprize la lipire.

Spor la lucru,

Adrian
0

#45 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 December 2010 - 12:27 PM

Faza 3/asamblarea
Constructie masca fata-radiator ;placare pe dos cu sita aliminiu;intre timp au sosit piese pentru comenzi ,servouri si multe alte scumpeturi;montare finala miezuri aripi la fuselaj(robuste si usoare-s-a renuntat la inimi din fibra=prefer dural);radiatorul cu lamele din aluminiu(inca in lucru).Azi se monteaza partea spate fuselaj.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#46 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 December 2010 - 12:40 PM

Raspuns prietenului fara nume: cam asa arata avionul: mare ,verde si fioros !

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#47 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 09 December 2010 - 01:44 PM

Bravo. Hai ca incepe sa se contureze.
Ma gandisem si eu sa fac la fel lonjeroanele din dural. Singura problema e ca nu gasesc tevi de dural care sa se potriveasca la diametre ca sa intre fix una in alta. Doar din alama am gasit sa se imbuce perfect. Tu cum rezolvi problema? Rectifici una din ele la strung sau ce?
0

#48 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 December 2010 - 03:29 PM

La strung bara de dural montata in aripi cu cep diametru interior 13mm.Bara se curbeaza la 3 grade,diedrul aripii.Radiatorul se potriveste perfect si arata destul de bine.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#49 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 December 2010 - 03:51 PM

Raspuns prietenului fara nume: initial s-a comandat la Troy in state un pachet complet cu grup alimentare dual de 2x8A pe Lipo2200/7,4V,grup alimentare motor 5A,
servouri de 12kg....si multe altele.Aveam convingerea ca oferta va fi conform solicitarii: obiecte cu garantie certificate pentru model de competitie.A fost cea mai mare prostie: servourile trimise au un cod pe care nu l-am gasit nicaieri,componentele marunte toate din plastic,acumulatorii Ultrastar(ati auzit de ei? Eu nu!).Costul transportului a fost rezonabil 28 usd. In final,ca om trecut prin greutati si cu oarecare experienta,am solicitat un furnizor local pentru o oferta serioasa.Profesionist mi-a oferit produse cu garantie europeneana:tot ce este in pachetul din poza a costat 300 euro -pare enorm de mult dat fiind ca la banii astia cumperi un acrobat de 2m insa scopul este nobil.Te rog nu mai intreba cat costa in final modelul caci raspunsul va fi la fel:mult!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#50 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 December 2010 - 03:56 PM

Satrecem la detalii tehnice: panoul simulator radiator este detasabil(se prinde lateral cu 4 suruburi M3).De ce?La proiectare am uitat ca la nevoie motorul trebuie si scos din locasul lui si pe sus sau jos e imposibil.Prin fata e comod detasand radiatorul.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#51 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 09 December 2010 - 06:22 PM

Meserie....TE HALESC!.....aferim bre!
No brain, no headache.....
0

#52 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 December 2010 - 09:38 AM

Victorie absoluta!Au sosit ,dupa o luna,planuri de aeromodel scara 1/6 de la CD Germania.Frumoase dar...tardive.Bune pentru compararea unor detalii tehnice si pentru verificarea unor lanturi de dimensiuni.Produs nemtesc ,simplu,pragmatic,bun!Dupa CN F4C multiplic si ofer gratis tinerilor aeromodelisti sub 16 ani.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#53 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 December 2010 - 09:45 AM

Raspuns anonimului care ma urmareste cu mobilul : Planuri de la CD-Scaledesign ,1/6 scara, au costat cam 40 euro aduse acasa,dureaza 20 zile,au si Kit 1/6
cam la 270 euro=enorm de scump!!!! Au copyright inregistrat pentru planuri insa liber la uz personal declarat la ei(e normal caci cineva a muncit sa le faca).Solutiile tehnice sunt remarcabile -multe insa nu merg la modelul scara 1/3,5.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#54 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 10 December 2010 - 09:54 AM

Hahaha, de la acelasi producator am eu planurile 1/6 la Sopwith Snipe. Pacat caci Chris Davies nu face si planuri pentru 1/4 sau 1/3 .....
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#55 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 10 December 2010 - 09:56 AM

ce anvergura are 1/6?...si care e motorizarea recomandata de ei?
No brain, no headache.....
0

#56 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 December 2010 - 11:02 AM

1350 mm cu motorizare :oS FS52R la o greutate de zbor de 4,2 kg.Un ASP de 12cmc in 4Timpi cred ca ajuta dat fiind masa necesara de ingramadit spre bot.Servourile sunt in medie la 100 mm de spate motor,rezervorul pe centrul de greutate,acumulatorii sub motor.
Drag tanar aeromodelist constructor: cu permisiunea sefilor nostri de pe forum( fie ei iubiti vesnic!) voi atasa cate un sfat despre sculele necesare unei constructii
din lemn si cateva sfaturi tamplaresti:
1.Cumparati o masa pliabila cu platouri si papuci de strangere(ca in poza) si cateva strangatoare si cleme de fixare: investitie 60+36 = 96 lei.Satisfactie garantata.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#57 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 December 2010 - 01:49 PM

Si acum incepem asamblarea cozii.Trebuie precizie absoluta la aliniere.Un marker cu laser e binevenit.
Drag tanar constructor de aeromodele: Nu zboara daca nu aliniezi piesele conform planului.Masoara de doua ori si gandeste bine inainte de taiere.Trebuie sa ai in atelier urmatoarele(se vad pe planseta) : Subler semiprofesional ,clasic(cel electronic nu-l indic) cu care se pot masura piese cu precizia de 0,1mm(poti aprecia si 0,05),rigla de metal de calitate lungime 600 mm,metru cu banda(ruleta) 3 m si un echer semiprofesional verificat(sfatul meu : ca sa nu dai bani multi pe unul de precizie; ia din raft un vinclu scump,garantat este la 90 grade si colinda rafturile cu vincluri ieftine,compara,alege unul la fel cu scumpetea si nu uita sa pui la loc etalonul pentru unul care are nevoie de precizie sau are bani mai multi.Ce vezi pe masa sunt profesionale de la un englez pe care-l cheama Irwin.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#58 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 10 December 2010 - 06:43 PM

Pe langa topic: Sublerul cu precizie de 0,1 (profesional?!) e slabut, maestre, n-as vrea sa aflu cati pounds ti-a cerut englezul ala... Iar echerul se poate verifica cu compasul si rigla negradata (nu cred ca este cazul sa explic cum).

In topic: Foarte misto constructia, o urmaresc cu interes; As putea sa intreb daca sita aceea de la radiator este "scale" sau e o solutie la indemana ?

Toate cele bune.
0

#59 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 December 2010 - 06:46 PM

Fara sa deviez mult am cateva sugestii pentru placa de montaj.Cel mai indicat este panoul imbinat din lemn de rasinoase care se gaseste in orice supermarket tehnic:P..ker,B...store,H..bach,B...max la sectorul lemnarie.Panourile sunt lungi de 600,800,1200 sau 2000 mm si late de 250,350,400,600 si 800.Indicat sa aveti o placa de 2000 x 350.Lemnul este uscat la 10% umiditate ;sansele sa se curbeze sunt dar minime.Grosimea este de 18 mm-cele pe care le fac eu pentru amici sunt de 1700 x 300 x 30 mm,mai groase insa mult mai stabile umiditatea fiind de 7-8% si fiind imbinate din 4 piese.Placa se poate prinde in masa pliabila cu blat menghina(SE VEDE MAI SUS).
Bine ca zboara si....insectele !
0

#60 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 December 2010 - 07:35 PM

Raspuns pentru prietenul Rad Gaby.
Asa cum mi-a sugerat dl.Pitts incerc sa dau cateva sfaturi despre materialele folosite,proprietati fizico-mecanice si chimice.Sunt sugestii modeste si sper utile destinate "dragilor tineri modelisti" sa zicem intre 12-16 ani(seniorii stiu bine ce inseamna subler,precizie...calitate,pret).Sa ma ierti daca sugestiile mele,bazate strict pe experienta mea,te-au jignit.As fi trist sa stiu ca supar pe cineva.Scopul actiunii este sa trezim interesul in F4C si pe cat se poate in : Incearca sa faci ! Se poate!Te tragi dintr-un popor destept!
Sita s-a potrivit si simuleaza celulele radiatorului modelelor din 1917.
Ma bucur ca urmaresti ce se intampla.Wilga, SE5a si lemnele sunt iubirile mele vesnice.Am vibrat alaturi de Gicosu,asta da mester adevarat(noi epigonii),cand striga: simt miros de lemn !!!Te rog sa ma treci in lista ta de prieteni!
Bine ca zboara si....insectele !
0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro