Modelism - RHC Forum: Motor Benzina SPE 40 40cmc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motor Benzina SPE 40 40cmc Rezultate teste

#1 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 09 September 2010 - 06:21 PM

Va salut pe toti.
Am testat zilele acestea motorul de mai jos:
http://www.speengines.com/spe40.php
Motorul se livreaza cu tot ceea ce trebuie inclusiv stand-offuri.
Este de gasit si pe Ebay destul de des la un pret mai mult decit convenabil ,am vazut unul care s-a vindut pe EBAY.de la 88 de euro,ceea ce nu e mult absolut deloc.
Am verificat motorul temeinic dupa span si alte resturi si am constatat ca era curat.
Motorul nu are un finisaj deosebit dar avea suruburile si toate elementele strinse bine.
Am confectionat un stand de rodaj si am montat motorul pentru primul test.
Am folosit amestec de 25:1 ulei Stihl rosu.Am fixat dinainte avansul la aprindere la 30grade inaintea PMS.
Carburatorul s-a amorsat relativ usor dar motorul nu a avut compresie la inceput deloc.Dupa ce am dat la pala de mi-a secat mina,am resetat carburatorul la 1,8 ture L si 2 ture H si am strins surubul de setare acceleratie minima la 0,5 mm clapeta acceleratie deschis.Dupa aceea am simtit o vaga compresie si mirosde benzina pe evacuare.La scurt timp dupa aceea am auzit si primele popuri.Am dat drumul la soc si voila!!! la a doua pala motorul a pornit la aproximativ 2500-2700 rpm mergind neregulat.Dupa ce s-a incalzit,la vreo 2 minute,motorul a inceput sa mearga regulat cu turatie ceva mai mare,cam 3000 rpm.Atunci am imbogatit L cu aproape 1 tura pina turatia a scazut la cam 2500 rpm si mersul a devenit neregulat cu mult fum(f bogat).Am lasat asa motorul sa mearga pina a terminat un rezervor de 500 ml(cam o ora).Elicea folosita a fost MenzS 19X8.Temperatura nu a depasit nici un moment 75 grade.
Dupa ce s-a racit motorul,am constatat ca s-a imbunatatit semnificativ compresia,simtindu-se foarte bine la pala.Am pornit motorul din nou si de data aceasta a pornit la a treia pala.Am reglat carburatorul si am obtinut un relanti absolut stabil de 1700 rpm si spre surpriza mea motorul nu vibreaza aproape deloc.A urmat a doua runda de mers,de data asta dupa o ora(m-am plictisit,rabdarea nu e o virtute de a mea... :) ) au ramas in rezervor cam 150 ml de amestec.Am oprit motorul,am alimentat din nou si de data aceasta a pornit la a 2 a pala,simtindu-se foarte bine compresia(mult imbunatatita)
Am inceput sa fac si teste scurte de acceleratie,ocazie cu care am setat H astfel incit sa fiu 40 grade mai mult decit amestecul optim.Am reusit sa obtin 7400 rpm,1700 rpm relanti stabil si foarte curat dar cu tendinta de a se opri motorul dupa accelerari bruste.Am trecut apoi la test de 2 minute full si temperatura nu a depasit 110 grade celsius.
Dupa al treilea rezervor am decis sa scad avansul cu 5 grade si am constatat ca motorul porneste mai usor si relantiul este si mai stabil,aproape fara nici un fel de vibratii(si eu am ramas placut surprins).Am efectuat optimizarea reglajelor la carburator si am ajuns la un relanti absolut ok 1700 rpm si 7450 rpm maxim,cu repriza de motor electric.
Apoi am schimbat cu o elice de 20X9 MenzS si am obtinut 1500 rpm relanti stabil si fara tendinta de a se opri la revenire din repriza si o turatie maxima de 7000 rpm bineinteles dupa refacerea reglajelor la carburator.Motorul suna mult mai bine cu elice de 20X9 si deasemenea zgomotul la turatie maxima e mai redus.Temperatura pina in 115 grade.
La al 5 lea rezervor am trecut la amestec de 35:1 tot ulei Stihl rosu.Nu s-a schimbat nimic in mersul motorului,dar s-a observat ceva mai putin fum la maxim.Dupa aceasta am desfacut toba si am inspectat pe cit posibil interiorul cilindrului si segmentii.S-a observat ca segmentii(are 2 segmenti) aveau inceput de luciu uniform distribuit pe circumferinta iar interiorul cilindrului pe cit se putea vedea era uniform lucios fara urme de vreo abraziune nedorita.Deci judecind dupa segmenti motorul mai trebuie rodat.
Concluzionind,puterea calculata e si cea obtinuta,de aproape 3,5 cp si o tractiune de 9 kg la cintar de pescuit.
Pare a fi un motor bun,mai ales ca pretul e foarte atractiv,nu e chiar greu,si nu are dimensiuni mari.
Nu am momentan un sistem de evacuare mai bun,dar cu un rezonator de calitate cred ca se mai pot obtine 2-300 rpm in plus.
0

#2 Useril este offline   RAPTOR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 277
  • Inregistrat: 05-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:heli,aero......

Postat 09 September 2010 - 06:39 PM

Ca de obicei in materie de motoare acorzi foarte mare atentie reglajelor,Felicitari.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro