Aceasta postare a fost editata de aedrin: 18 July 2010 - 01:25 AM
haker servomecanime ajutai un aviator sarman...
#2
Postat 18 July 2010 - 02:00 AM
Rezistenta aia nu stiu exact ce valoare ar trebui, trebuie determinata prin incercari. Evident ca se va incalzi si va avea un gabarit destul de mare. Depinde cat de mult folosesti servou in directia aia.
O alta solutie ar fi un regulator de tensiune (gen LM317) reglat undeva la 3v 2,5v depinde cat de incet sa mearga motoru, si asta de asemenea strapat cu o dioda pentru sensul in care vrei sa mearga tare. (Si aici se pierde cuplu)
Oricare din metodele pe care le-am explicat au un dezavantaj, caderea de tensiune pe dioda si anume aprox 0.6v. Asta ar putea afecat putin viteza "normala" a sevoului. Desigur nu stiu cat de semnificativ, dar am specificat si acest aspect.
Ceea ce am spus acuma sunt versiuni mai hardiste, care ar cam trebui sa functioneze. (Daca nu intelegeti exact cum functioneaza ceea ce am scris va rog intrebati).
Ma gandesc acuma si la alte metode, eventual ceva setari din statie,nu stiu sa fie, dar nu sunt in masura sa zic mai multe nu ma pricep la aero.
Probabil ca exista ceva si mai elegant, ceva modificari in controller la servo, dar astea sunt mai de studiat si zic eu ca nu merita.
Spor si asteptam feedback,
Bogdan
Aceasta postare a fost editata de Bughy: 18 July 2010 - 02:01 AM
Bogdan
0742 796 172
#3
Postat 18 July 2010 - 02:12 AM
(asa pot sa-l incetinesc din telecomanda!)
practic, problema mea este in felul urmator: am un tren de aterizare escamontabil, si licasul lui din fuselaj este inchis de o trapa(usa) din ratiuni aerodinamice. la coborire, usa se deschide prima si coboara trenul in urma ei (fiind mai lent); pina aici toate faine . la ridicare insa usa "da navala" peste tren si amindoua se blocheaza din cauza ca usa este mai rapida decit trenul, si amindoua merg pe aceeasi code aceea spuneam ca in sensul de intoarcere viteza sa fie mult mai mica
#5
Postat 18 July 2010 - 08:00 AM
aedrin, la Jul 18 2010, 03:12 AM, a spus:
Pentru asta exista o cutiuta care permite ca dintr-o singura comanda sa controlezi pana la 3 servo-uri, cu diverse grade de intarziere.
A mai fost pomenita pe aici pe undeva. Nu costa mult.
Am gasit ceva similar aici, dar nu de asta vorbeam: http://www.tradepar.co.uk/details/servo-de...20234-2096.html
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 July 2010 - 08:04 AM
#6
Postat 18 July 2010 - 09:48 AM
spor
#7
Postat 18 July 2010 - 10:09 AM
PS. Scurta lectie : Motoru din servo este un motor de curent continuu cu perii. Prin inversarea polaritatii motorului se inverseaza sensu. Prin inversarea polaritatii se schimba practic locul firelor. Asta face electronica din el. Arunca o privire pe gogu dupa "Brushed dc motors".
Dioda este un semiconductor care "lasa" curentu sa treaca intr-un singur sens. Deci daca motoru tau se invarte incet in sensul in care nu trebe intoarce dioada. Fii convind ca atunci cand ti-am spus treaba asta am stiut ce zic, si eram constient ca motorul este unul cu 2 fire.
Bogdan
0742 796 172
#8
Postat 18 July 2010 - 10:28 AM
Calin, la Jul 18 2010, 07:55 AM, a spus:
O Aurora 9... Catalin problema mea este in felul urmator: ambele servo-uri sunt pe aceeasi comanda, unul este retract celalat proportional. In plus telecomanda nu face separarea intre sensurile cursei, deci cind incetineste o face unilateral... adica nu am facut nimic asa
Aceasta postare a fost editata de aedrin: 18 July 2010 - 10:35 AM
#9
Postat 18 July 2010 - 10:32 AM
Zi si mie te rog ce fel de servomecanism folosesti sa te ajut eventual in dimensionarea unei rezistente. Daca ai destul loc pe avion(Aici cred k orice gram conteaza) poti sa iti faci versiunea cu regulator. O sa ai si posibilitatea sa ajustezi cu ajutorul unui potentiometru viteza. O sa postez o schema si la varianta cu regulator, in masura in care cineva este interesat.
Daca stau sa ma gandesc mai bine, in locul rezistentei poti pune o grupare de diode in serie, orientate invers decat cea de jos. Daca pui 4 diode de exemplu, o sa ai o cadere de tensiune de 0.6*4=2,4v. asta inseamna ca motorul o sa fie alimentat cu Vbec-2.4v. o sa fie incetinit. Acuma cat de considerabil nu stiu pentru ca nu cunosc exact ce ai nevoie. Daca nu mai adauga diode. Cred ca poti folosi diode din seria 1N4000 la 1A sau mai mult in functie de specificatiile servoului.
Aceasta postare a fost editata de Bughy: 18 July 2010 - 10:40 AM
Bogdan
0742 796 172
#10
Postat 18 July 2010 - 10:32 AM
Bughy, la Jul 18 2010, 11:09 AM, a spus:
PS. Scurta lectie : Motoru din servo este un motor de curent continuu cu perii. Prin inversarea polaritatii motorului se inverseaza sensu. Prin inversarea polaritatii se schimba practic locul firelor. Asta face electronica din el. Arunca o privire pe gogu dupa "Brushed dc motors".
Dioda este un semiconductor care "lasa" curentu sa treaca intr-un singur sens. Deci daca motoru tau se invarte incet in sensul in care nu trebe intoarce dioada. Fii convind ca atunci cand ti-am spus treaba asta am stiut ce zic, si eram constient ca motorul este unul cu 2 fire.
zdrang! asta a fost zgomotul fisei.... merita incercata si figura asta... te tin la ... curent
#11
Postat 18 July 2010 - 10:45 AM
Bughy, la Jul 18 2010, 11:32 AM, a spus:
Zi si mie te rog ce fel de servomecanism folosesti sa te ajut eventual in dimensionarea unei rezistente. Daca ai destul loc pe avion(Aici cred k orice gram conteaza) poti sa iti faci versiunea cu regulator. O sa ai si posibilitatea sa ajustezi cu ajutorul unui potentiometru viteza. O sa postez o schema si la varianta cu regulator, in masura in care cineva este interesat
ma, loc ar fi, ca e o zburatoare de fro` 10 kg in doua motoare, proiectata sa mai care un cargo de vreo 3 kg. nici consumul de curent nu ar fi o problema pentru ca motoarele au primit cadou cite un generator de 12 v . insa sa nu crape servo-ul, ca e nonane de 20 de lei( ce vrei am ajuns la fundul buzunarului!)
#12
Postat 18 July 2010 - 10:48 AM
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXPNV2&P=OW
Are o intrare si trei iesiri, doua normale si una inversata. Cu ajutorul a doua semireglabile setezi viteza pe fiecare sens.
Bafta,
Adrian
#13
Postat 18 July 2010 - 10:57 AM
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...?idProduct=8863
#14
Postat 18 July 2010 - 11:11 AM
renatoa, la Jul 18 2010, 11:57 AM, a spus:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...?idProduct=8863
Ai citit un pic ce scriu utilizatorii despre el ?. Unu cica a cumparat 2 si nici unu nu merg. Recunosc nu stiam de solutiile propuse de voi. Astea se incadreaza la ce ziceam eu solutii elegante, dar raportat la pretu la care is + transport... alegeti voi ce sa faceti.
@aedrin nu prea ai cum sa parlesti servou daca esti atent. Atat doar sa nu faci scurt. Fa o proba!
Bogdan
0742 796 172
#15
Postat 18 July 2010 - 11:18 AM
Bughy, la Jul 18 2010, 12:11 PM, a spus:
Asta e ceva normal la HK, volumul vanzarii este imens, si controlul calitatii chinezesc.
Evident ca mai sunt defecte, si nu o sa scrie aia carora le-a mers...
#16
Postat 18 July 2010 - 11:50 AM
atro, la Jul 18 2010, 11:48 AM, a spus:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXPNV2&P=OW
Are o intrare si trei iesiri, doua normale si una inversata. Cu ajutorul a doua semireglabile setezi viteza pe fiecare sens.
Bafta,
Adrian
sunt circotas.... in sensul ca ma tem ca face cdoar ce fac si ate servo delay... spun asta pentru ca in prezentarea lui spune "Servo speed is independently adjustable in each direction from full speed to as slow as 15 seconds" ceea ce ar fi super dar nu uit contextul, adica sunt pe iesire mai multe servo care pot fi independent reglate...
ai folosit asa ceva? stii sigur ca pot regla viteza pe sens?
#20
Postat 18 July 2010 - 12:42 PM
#21
Postat 18 July 2010 - 12:46 PM
aedrin, la Jul 18 2010, 01:42 PM, a spus:
Nu pot accesa linku. Adica ma trimite direct spre pagina principala a rhc. Oricum solutia care ti-am spus-o eu te salveaza de multe batai de cap si cheltuieli. De aici ceea ce faci ramane alegerea ta.
Bogdan
0742 796 172
#22
Postat 18 July 2010 - 12:52 PM
Bughy, la Jul 18 2010, 01:46 PM, a spus:
mai incerc o data ... http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic...&hl=charlie
topicul este in tehnice se numeste "Device Charlie macheta, 1switch comanda TREN, BECHIE, TRAPA, FLAPSURI" si pare o solutie eleganta la ce am eu de facut.
oricum Bughy ca sa fac figura aia pe fir am nevoie de cineva care sa aiba piese la indemina...
servo-ul pe care-l folosesc este asta : servo-micro-sv50-masa-moment-11kgcm
Aceasta postare a fost editata de aedrin: 18 July 2010 - 01:00 PM
#25
Postat 18 July 2010 - 03:06 PM
aedrin, la Jul 18 2010, 12:50 PM, a spus:
ai folosit asa ceva? stii sigur ca pot regla viteza pe sens?
Viteza e reglabila independent pe fiecare sens, dar reglajul este comun pentru toate iesirile.
Acel "device Charlie" a fost facut la cererea mea. Merge ireprosabil la 4.8V. Avantajul lui e ca are secventiere pentru retract si inchiderea usilor. Din cate am Inteles de la Charlie, se mai pot adauga inca doua functii.
Am cumparat montajul din link-ul prezentat pentru ca functioneaza si la 6V.
ATENTIE!
Nu functioneaza cu servo retract (totul sau nimic) ci numai cu servo proportionale
Despre montajul din HK nu stiu nimic (nu il am) asa ca nu pot sa ma pronunt.
La un momentdat era si o oferta de goslow la Botosani, la un pret modic.
Spor la lucru,
Adrian
Aceasta postare a fost editata de atro: 18 July 2010 - 03:07 PM
#26
Postat 18 July 2010 - 03:22 PM
Bogdan
0742 796 172
#28
Postat 18 July 2010 - 03:34 PM
Bughy, la Jul 18 2010, 04:22 PM, a spus:
bughy tata am pus la incins letconul, an ceva rezistente si niste zenner... ce valoare ar trebui sa aiba rezistentele?
oricum am de lipit niste fire asa ca de ce sa nu incerc si ce spui tu...
Aceasta postare a fost editata de aedrin: 18 July 2010 - 03:36 PM
#30
Postat 20 July 2010 - 08:47 PM
Aici puteti vedea si un filmulet cu modul de functionare: Device Charlie retract
Orice sugestie este apreciata.
Succes
Aceasta postare a fost editata de charlie: 20 July 2010 - 08:49 PM