Modelism - RHC Forum: economizor dacia - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

economizor dacia cum se poate reduce consumul?

#1 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

  Postat 01 October 2004 - 07:23 PM

salutare!
am si eu o nelamurire referitoare la economizoarele care se gasesc pe piata,sunt bune de ceva sau este doar vrajeala?
eu am o dacie amarata din `86 si vreau sa stiu daca o reusit cineva sa micsoreze consumul sub 7% si cum
eu i-am facut tot felul de "inventii":
-aprindere electronica
-jicloare de 1300(a mea e 1310)
-un fel de turbionator de tabla pus sub carburator
-o serpentina de cupru pusa pe un furtun al radiatorului ca sa incalzeasca benzina
Treaba este ca cu toate astea consumul este tot in jur de 7% si cum tot scumpesc astia benzina ma gandesc ce as putea sai mai fac sa scada consumul(saraca merge de un timp numai pe benzina fara plumb)
are cineva idee ce as mai putea sa i mai fac(sa o arunc)?
0

#2 Useril este offline   Tache 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 03-March 03

Postat 10 December 2004 - 08:18 PM

Tu te plangi ca iti consuma 7%? Acum ca avenit iarna a mea ajunge la 12%. Daca vrei sa consume mai putin, mai scoate-i vreo 2 pistoane ;))
Salvati camioanele!
0

#3 Useril este offline   Tal-u 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 09-December 04

Postat 12 December 2004 - 09:37 PM

...

Aceasta postare a fost editata de Tal-u: 21 December 2004 - 08:58 AM

SIGNED OUT ---4theMoment---
0

#4 Useril este offline   thatsme 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 447
  • Inregistrat: 14-January 04
  • Gender:Male
  • Location:Targu Lapus, Maramures
  • Interests:Automodele

Postat 13 December 2004 - 04:28 PM

Citeaza

scoate bujia biela pistonul si obtureaza galeria de admisie si evacuare in dreptul pistonului desfiintat, si ai sa fi surprins placut cat de rotund poate sa mearga motorul...  


B) Sa fim seriosi..... cu un piston merge cel mai bine, si rotund... si tot ce vrei tu, consuma si putzin... scoatele pe celelate trei, astupa tot .... ce zici incerci ? ;) Da-ne vesti ! :)

Aceasta postare a fost editata de thatsme: 13 December 2004 - 04:28 PM

HPI RS4 Nitro 3.0 CC
HPI Sprint 2 Flux
TD DESC410R
HPI Savage X Nitro 4.6
HPI E-Firestorm
Hot Bodies HPI TC-FD Drift 
0

#5 Useril este offline   Tal-u 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 09-December 04

Postat 13 December 2004 - 04:33 PM

...

Aceasta postare a fost editata de Tal-u: 21 December 2004 - 08:59 AM

SIGNED OUT ---4theMoment---
0

#6 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 13 December 2004 - 05:29 PM

Tal-u te crerdem, la noi la aeromodele mai toate motoarele au un singur piston (trei sunt prea multe:) )
Lasand gluma la o parte tr sa recunosc ca solutia asta e chiar interesanta, nu stiu cat de sanatoasa. Bravo Tau
0

#7 Useril este offline   Tache 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 03-March 03

Postat 13 December 2004 - 06:02 PM

Io zic sa nu umblati la motor................... S-ar putea sa nu mearga rotund, s-ar putea sa nu mearga deloc!!!
Pt consum mic, masina trebuie bine pusa la punct, in special carburatoru trebuie reglat pe banc, si de asemenea un set de jicloare cat mai mici, asta ducand la o micsorare a puterii a motorului (adik nu o sa mai mergi cu dacia cu 250 limitat electronic, si doar cu 170)

Numai bine!
Salvati camioanele!
0

#8 Useril este offline   Tal-u 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 09-December 04

Postat 13 December 2004 - 09:48 PM

...

Aceasta postare a fost editata de Tal-u: 21 December 2004 - 08:59 AM

SIGNED OUT ---4theMoment---
0

#9 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 13 December 2004 - 10:23 PM

n-as vrea sa devin cicalitor dar un motor proiectat cu un numar de cilindrii presupune si o echilibrare a pieselor mecanice static si dinamic. Cea mai buna solutie daca vizezi consumul redus este schimbarea masinii cu una noua unde motoarele sunt de o noua generatie . Asta daca nu ai parte de ambuteiaje sau drumuri in lucru etc. Teoria asta cu scos din functiune un cilindru 9eraq un proiect la brasov ca la raba sa se anuleze la mersul in gol a trei cilindrii dar ciclu e ciclu iar per ciclu energia cilindrilor activi se pierdea in buna parte ca sa echilibreze cilindrii inactivi). Oricum solutii se mai pot gasi dar mi-am dat seama ca e greu sa depasesti performanta celor care l-au proiectat. Succes mai departe:)
0

#10 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 13 December 2004 - 10:25 PM

...si mai e ceva daca incerci sa consumi cat mai putin reducand din performantele motorului s-ar putea ca traficul sa-ti impuna un stil mai dinamic unde recuperezi toata economia de pana atunci.....
0

#11 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 December 2004 - 06:08 PM

O)))))
ma da dak scot de tot motorul si o fac ca in fam flintstone nu ar fi mai bine
eu m-am referit la ceva imbunatatiri la carburator sau aprindere sa o fac sa consume mai putin
sa anulez un piston sau mai multe nu cred ca ar fii o solutie buna ca doar nui motor in 2 timpi si cine stie ce mai distrug pe acolo
0

#12 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 December 2004 - 06:14 PM

sau nu are cunva cineva un proiect de un motor cu apa sau hidrogen ca il ajut sa-l realizeze,ca tare bun ar fi unul
0

#13 Useril este offline   doctorlove 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 18-December 04

  Postat 19 December 2004 - 10:16 PM

Eu zic sa-ti iei motorul jos asta va scadea greutatea si ii poti atasa doi cai murani. Atunci vei avea doar doi cai putere.

Si asa nu ai nevoie de vreo 50 cat are Dacia ta.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif :)
0

#14 Useril este offline   Tal-u 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 09-December 04

Postat 21 December 2004 - 09:00 AM

....nu are rost. ....nu ai cu cine http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
SIGNED OUT ---4theMoment---
0

#15 Useril este offline   dogboy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 28-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Rosiorii de Vede
  • Interests:Navomodelismul

Postat 20 July 2009 - 05:31 PM

La dacie nu prea ai ce sa ii facii......
Pentru un consum mic (cel mai mic posibil pe dacie) trebuie sa fie reglat mersul motorului atat din carburator cat si din avans (mersul rotund isi are rostul sau ducand la o ardere eficienta). Ca sa faci economie cu o dacie trebuie sa ii mearga motorul cat mai bine: astfel porneste repede si nu consuma acumulatorul, sa mearga la randament maxim (atat cat poate....la putere ma refer).
Ai putea sa ii pui un filtru de aer sport si o toba si astfel vei obtine o putere mai mare, acelasi consum sau mai mic la relanti si un consum mai mare cand o calci.
Cu toba aproape ca exagerez dar filtrul ar putea fi o solutie: ai putea sa ii dai benzina mai putina din carburtor dar fiind admisia mai buna ai putea obtine ce vrei tu (un filtru sport bun costa peste 70RON iar sunetul oarecum frumos pentru un astfel de motor ar putea sa te faca sa o calci asa ca .....intelegi tu).
Fara sa bagi in seama ce am scris pana acum, ai putea sa schimbi vitezele la maxim 2000rpm dar o sa o faci mai puturoasa decat e.
0

#16 Useril este offline   cataWRC 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1486
  • Inregistrat: 27-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 August 2009 - 03:29 AM

Vezi ca ai inviat un subiect de prin 2004. E posibil ca masina in cauza sa fie de mult in curtea REMAT-ului.
0

#17 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 August 2009 - 06:18 AM

Vezi postareacataWRC, la Aug 2 2009, 03:29 AM, a spus:

Vezi ca ai inviat un subiect de prin 2004. E posibil ca masina in cauza sa fie de mult in curtea REMAT-ului.


Masina aia era un candidat perfect pt GPL . Nu's de ce nu s-a gandit nimeni .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#18 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 22 September 2009 - 04:41 PM

Sau pentru buggy...am avut si eu Dacii, cea din 79 nu scadea sub 7% nici la vale, iar la cea din 99 nu am mers niciodata sub 5,2-5,3%, si asta numai la drum intins, constant la 100 km/h. Stiu de consum ca ii tot faceam plinul si vedeam numarul de km. Acum imi pare rau de aia din 79, ca o faceam truggy cu putina munca. :D A ajuns la Remat.
Iar apropo de consum, nu se puteau face prea multe fara sa intervii in carburator. Totul trebuia sa fie curat si bine reglat. Pe vremea aceea schimbam bujiile la fiecare 5-6 mii de km, bobina pe la 12 mii, electromotorul o singura data in 50 mii, reglam tachetii cam la 10 mii. Schimbul de ulei la fiecare 5 mii km. Cam asa il schimb si acum la Logan. Plus de asta, aveam grija sa nu am rotile infrinate (nu rideti, voi cei cu masini super, straine), la Dacie se intimpla frecvent sa se semiblocheze o roata sau doua...au toate. A, si aveam mereu presiune corecta in pneuri. Nu faceam mare economie, dar imi placea sa o surubaresc, atunci cind aveam timp.

Aceasta postare a fost editata de ionut76: 22 September 2009 - 04:49 PM

Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#19 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 22 September 2009 - 09:12 PM

Eu cu vechea mea dacie din 88 nu scoteam sub 9 in oras nici vara, iarna m-am temut sa ii fac consumul sa nu fac infart. :wub: :unsure:
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#20 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 22 September 2009 - 09:24 PM

Vezi postareaotonel, la Oct 1 2004, 08:23 PM, a spus:

salutare!
am si eu o nelamurire referitoare la economizoarele care se gasesc pe piata,sunt bune de ceva sau este doar vrajeala?
eu am o dacie amarata din `86 si vreau sa stiu daca o reusit cineva sa micsoreze consumul sub 7% si cum
eu i-am facut tot felul de "inventii":
-aprindere electronica
-jicloare de 1300(a mea e 1310)
-un fel de turbionator de tabla pus sub carburator
-o serpentina de cupru pusa pe un furtun al radiatorului ca sa incalzeasca benzina
Treaba este ca cu toate astea consumul este tot in jur de 7% si cum tot scumpesc astia benzina ma gandesc ce as putea sai mai fac sa scada consumul(saraca merge de un timp numai pe benzina fara plumb)
are cineva idee ce as mai putea sa i mai fac(sa o arunc)?

Solutia e simpla!
Schimb-o cu alta mai noua si motor mai mic!

Aceasta postare a fost editata de dece: 22 September 2009 - 09:25 PM

0

#21 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 22 September 2009 - 11:24 PM

Eu asa am facut, cu noua masina, Logan 1,6 in oras nu ia mai mult de 7,5(condus linistit, 8,2 cu forjuri cat cuprinde) si afara mers constant (cat de cat) cu 100km/h a iesit consumul la 5,2 cu 4 oameni in masina.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#22 Useril este offline   roland_fzj 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 903
  • Inregistrat: 07-November 06

Postat 22 September 2009 - 11:58 PM

Vezi postareacasper20, la Sep 22 2009, 11:24 PM, a spus:

Eu asa am facut, cu noua masina, Logan 1,6 in oras nu ia mai mult de 7,5(condus linistit, 8,2 cu forjuri cat cuprinde) si afara mers constant (cat de cat) cu 100km/h a iesit consumul la 5,2 cu 4 oameni in masina.


nu vreau sa fiu carcotasi dar daca motorul de 1.6L ia 8.2 alergat renunt la motorina:D eu cam pot sa bag mana in foc ca motorul ala alergat ia vro 11-12% in oras si mers normal vro 8.5-9% acum depinde la ce oras te referi :unsure:, eu aici vb de buc.
Am mers cu mai multe masini cu motoare (renault) de 1.6L(logan) si 1.6L 16V si au un cosum destul de mare
0

#23 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 23 September 2009 - 12:11 AM

Daca alerg cu Loganul in Bucuresti pe aglomeratie sau prind cite 6 ture la un stop, sub 11% nu imi ia. E adevarat, Loganul de 1.6 imi ia afara un 5,5-6,2, depinde si cum merg, cite persoane sunt in masina, daca am sau nu vint in fata (nu rideti).
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#24 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 23 September 2009 - 03:53 PM

Vezi si orasul in care sunt, Tg-Mures, am un prietent care are un logan de 1,4 si el sub 8 nu reuseste sa scoata, aici depinzand si stilul de condus.
Is curios noul motor de 1.2 16v de pe loganuri ce consum are?
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#25 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 23 September 2009 - 04:06 PM

Logic ar fi sa fie mai mic consumul, dar Loganul e citamai camionul si cu 2-3 persoane in masina + aer conditionat, motorasul ala se va chinui serios. Chin serios = consum de benzina = nemultumiri. Asta imi aminteste de un amic care mai avea obiceiul sa traga copii cu role prin parc cu truggy-ul lui. Sigur ca dupa 2-3 astfel de iesiri ma suna sa ii recomand o lista (lunga) de piese.
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#26 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 23 September 2009 - 08:34 PM

Un motor mai ``mic`` nu inseamna obligatoriu consum mai mic. Iar pt cei ce calculeaza carburantul la litru sau merg pe bec, recomand calduros bicicleta sau scuterul. Si inca o chestie: consumul real nu se face in litri la suta de km! Deasemenea auzi des: ``mi-a luat 12 la suta in oras!``. Incredibil? NU,,,, ai facut 8 Km intr-o ora! La benzina 9...12 e normal in oras.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 23 September 2009 - 08:34 PM

0

#27 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 September 2009 - 08:39 PM

Ca tot e moda cu problemele de logica: Avem doua masini identice ca forma si greutate care merg cu 100 la ora constant pe distanta de 100km. Una are motor de 120cp, una de 80cp. Care masina consuma mai mult? (randamentele celor doua motore sunt identice)
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#28 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 23 September 2009 - 08:49 PM

Cea cu motorul mai mic deoarece merge cu motorul mai turat.


PS. In vara prin iulie cand erau caldurile mai mari am venit de la mare la Mures, pornit pe la 12 ziua din Constanta, 5 persoane in masina si porbagajul full.
Am venit din cei 650km cel putin 500 cu AC pornit si am facut un consum de 5,6/100 venit cat de cat constant cu 100 in afara localitatii si cu 60 in localitate dar cu unele demaraje pina la 130km/h. Logan 1,6
Anul trecut aceeasi configuratie si acelasi stil de condus cu un logan de 1,4 am ajuns la un consum de 6/100.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#29 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 23 September 2009 - 09:30 PM

Vezi postareaMLGore, la Sep 23 2009, 09:39 PM, a spus:

Ca tot e moda cu problemele de logica: Avem doua masini identice ca forma si greutate care merg cu 100 la ora constant pe distanta de 100km. Una are motor de 120cp, una de 80cp. Care masina consuma mai mult? (randamentele celor doua motore sunt identice)


Diferenta de putere maxima propusa de tine banuiesc ca e obtinuta doar din diferenta de capacitate cilindrica sau din metoda de admisie, ca doar din cap cilindru ar fi cam mult.
Deasemenea daca randamentul doresti sa fie cam acelasi pt ambele inseamna ca diferenta o consideram doar din capacitatea cilindrica, pt ca daca difera constructiv nu mai au randanente apropiate. Nu poti pune un aspirat cu un turbo spre exemplu.
Completez daca esti de acord. Auto 1000kg. Viteza 100km/h. Primul 80CP, a doua 120CP. Diferenta doar de capacitate. Merg pe consum mai mic la cea de capacitate mai mica. De la 140Km/h (sau tot la 100Km/h dar cu incarcare 4-5 persoane) sau cu AC si consumatori pariez pe cea de capacitate mai mare.
logan 1,4 MPI la 160Km/h, gol, fara vant, fara accesorii, ful carburant T, mers constant cca16,5l IC.
logan 1,6 MPI la 160Km/h, gol, fara vant, fara accesorii, ful carburant T, mers constant cca14,2l IC
logan 1,6. 16V la 160Km/h, gol, fara vant, fara accesorii, ful carburant T, mers constant cca13,2l IC
(160Km/h pe vitezometrul masinii)
Deci as prefera sa plec la munte cu mai multi cc. :D
PS. Trebuie avute in vedere multi factori pt ca testele sa fie concludente. Exemple banale de erori des intalnite: presiune roti, tipul retrovizoarelor ext, nivel carburant, geam intredeschis, caroserie, presuri noroi (conteaza!!!), tip carburant, etc, etc.
Nu luati in seama, am postat de dragul conversatiei :D
0

#30 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 23 September 2009 - 10:33 PM

Duminica trebuie sa fac un drum de Bucuresti si o sa va dau consumul instant la anumite viteze si regimuri de turatie.
Si carburantul face diferenta, eu de obicei alimentez benzina de 95, cand alimentez de 98 imi scade consumul cu 0,4-0,5 litri la suta.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro