FPV- ajutor la inceput de drum
#1
Postat 29 May 2010 - 04:07 PM
Salutare, am deschis acest topic ca urmare a dorintei de a zbura fpv intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat, si vreau sa cunosc parerile celor ce au incercat echipamente dedicate.
Pe scurt nu stiu exact tot ce intra in componenta unui astfel de sistem, dar de asta o sa-mi dau seama in timp.
Ca si aparat de zbor intentionez sa-mi construiesc un motoplanor, anvergura 2.5m, aripa constructie clasica si dublu diedru, gandesc ca la anvergura asta e stabil si poate fi incarcat destul fara sa-si piarda foarte mult panta de planare. Momentan nu dispun decat de un aparat panasonic lumix Dmc-fx 150 (care a mai zburat in regim inregistrare pe un easyglider) http://www.dpreview....asonicfx150.asp pe care ma gandesc sa-l folosesc datorita performantelor bune.
Ce parere aveti de planul meu? Va astept cu sugestii referitor la echipamentele ce pot sa le folosesc.
Multumesc
#3
Postat 29 May 2010 - 07:00 PM
renatoa, la May 29 2010, 05:20 PM, a spus:
Daca nu ai deja avionul, ti-as recomanda Skywalker, este redus la 99$ cu transport cu tot doar saptamana asta.
Nu-i problema de avion, e aproape gata. Folosesc o statie cokpit multiplex cu sinteza in 40mhz cu care n-am avut nicio problema de mai bine de 2 ani. Am inteles ca pentru marirea razei de actiune pot folosi a antena montata pe o undita telescopica legata la emitator sau eventual sa vorbesc cu vreun electronist sa-i schimbe finalii, s-o aduca pe la 1W .
Ma gandeam la un sistem FPV in 2,4 ghz de 1w, iar probleme de interferenta nu ar trebui sa fie, acuma ramane sa vedem ce e mai bun :rolleyes:
#4
Postat 29 May 2010 - 07:19 PM
bogdan_minitehnicus, la May 29 2010, 08:00 PM, a spus:
Ma gandeam la un sistem FPV in 2,4 ghz de 1w, iar probleme de interferenta nu ar trebui sa fie, acuma ramane sa vedem ce e mai bun :rolleyes:
Inainte sa te apuci de investitii, vorbeste cu cineva care zboara fpv si vezi daca iti place.
Stai cu ochelarii pe ochi , incearca senzatia.
Succesul in fpv, parerea mea, este sa avansezi cu pasi marunti.
Daca ai, pune ceva foto cu aeromodelul.
P.S. Dupa ce ai pus ochelarii pe ochi sigur nu mai vrei sa-i dai jos :) .
Aceasta postare a fost editata de kempo: 29 May 2010 - 07:21 PM
#5
Postat 30 May 2010 - 07:19 AM
kempo, la May 29 2010, 08:19 PM, a spus:
Stai cu ochelarii pe ochi , incearca senzatia.
Succesul in fpv, parerea mea, este sa avansezi cu pasi marunti.
Daca ai, pune ceva foto cu aeromodelul.
P.S. Dupa ce ai pus ochelarii pe ochi sigur nu mai vrei sa-i dai jos :rolleyes: .
Am zburat FPV la un coleg cu ochelari, pe un easy glider, era super senzatia si m-am obisnuit, dar echipamentul nu era asa calitativ. Oricum ma gandesc la un pilot automat integrat in FPV, problema e singurii la care am vazut asa ceva sunt cei de la rangevideo.
Si poze cu aeromodelul, bine botul va fi prelungit
#6
Postat 30 May 2010 - 01:05 PM
#7
Postat 30 May 2010 - 01:27 PM
OSD - suprapune peste imaginea de la camera informatii venite de la celelalte blocuri componente: GPS si senzorii marimilor care se masoara.
GPS - furnizeaza doar pozitia prin coord. lat / lon, viteza si altitudinea. Nu are nici un control, nu comanda nimic, doar da cele de mai sus pe un stream (seriala, usb, BT)
Autopilotul - controleaza suprafetele de comanda, posibil si motorul, si piloteaza obiectul pe un traseu definit prin waypoints sau inapoi la baza.
Stabilizarea - este separata de cele de mai sus si poate fi facuta fie cu senzori optic sau IR prin care citeste linia de orizont, sau inertial-magnetic cu unitati IMU. Rolul este sa tina obiectul drept la viraje sau in conditii atmosferice dificile.
Acum referitor la ce ai intrebat tu:
- GPS-ul se cupleaza la OSD si se alimenteaza din el, la 3.3-5V. Pune un GPS la 3s 11V si l-ai prajit
- tensiunea bateriei de zbor o masoara OSD-ul prin unul din senzorii de tensiune. Poate fi oricat de mare, masurarea unor pack-uri de 6-8s nu reprezinta o problema.
La ce OSD te referi cand zici ca nu sti cum se fac legaturile ?
#8
Postat 30 May 2010 - 07:02 PM
#9
Postat 30 May 2010 - 07:23 PM
Amandoua fac acelasi lucru, dar nici una din cele doua nu este pentru inceput !
Ai gasit la vanzare undeva Eagle Eyes , adca ET diversity cum ii zici dumneata ? Eu stiu ca o tot amana :rolleyes:
#10
Postat 30 May 2010 - 07:57 PM
#11
Postat 30 May 2010 - 08:47 PM
renatoa, la May 30 2010, 02:27 PM, a spus:
OSD - suprapune peste imaginea de la camera informatii venite de la celelalte blocuri componente: GPS si senzorii marimilor care se masoara.
GPS - furnizeaza doar pozitia prin coord. lat / lon, viteza si altitudinea. Nu are nici un control, nu comanda nimic, doar da cele de mai sus pe un stream (seriala, usb, BT)
Autopilotul - controleaza suprafetele de comanda, posibil si motorul, si piloteaza obiectul pe un traseu definit prin waypoints sau inapoi la baza.
Stabilizarea - este separata de cele de mai sus si poate fi facuta fie cu senzori optic sau IR prin care citeste linia de orizont, sau inertial-magnetic cu unitati IMU. Rolul este sa tina obiectul drept la viraje sau in conditii atmosferice dificile.
Acum referitor la ce ai intrebat tu:
- GPS-ul se cupleaza la OSD si se alimenteaza din el, la 3.3-5V. Pune un GPS la 3s 11V si l-ai prajit
- tensiunea bateriei de zbor o masoara OSD-ul prin unul din senzorii de tensiune. Poate fi oricat de mare, masurarea unor pack-uri de 6-8s nu reprezinta o problema.
La ce OSD te referi cand zici ca nu sti cum se fac legaturile ?
#12
Postat 30 May 2010 - 08:50 PM
#14
Postat 09 June 2010 - 10:00 AM
renatoa, la May 30 2010, 08:23 PM, a spus:
am primit azi Eagle Eyes diversity de la vecinii nostri unguri, deci exista :) . e luat de la http://www.rcmodell.com
#16
Postat 12 June 2010 - 06:16 AM
renatoa, la Jun 9 2010, 11:31 AM, a spus:
Doar ca, dupa parerea mea iti complici prea mult "intrarea" in FPV.
"Specialistii" recomanda primele zboruri fara OSD, fara diversity, antene stock, in raza vizuala, neaparat cu spotter.
ok e o idee buna
#17
Postat 17 June 2010 - 09:56 PM
#19
Postat 18 June 2010 - 08:20 AM
#20
Postat 18 June 2010 - 08:34 AM
#21
Postat 18 June 2010 - 10:22 AM
Chiar daca vei intoarce motorul invers va trebui sa schimbi ori sensul de rotatie al motorului ori elicea cu alta de sens opus.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 18 June 2010 - 10:23 AM
#23
Postat 18 June 2010 - 10:34 AM
renatoa, la Jun 18 2010, 11:26 AM, a spus:
La o plianta intorci simplu palele, DACA va dori sa il faca pusher.
Dar mai curand poate sa il lase tractor cu o elice neplianta, eu zic ca va merge mai bine ca pusher.
Te inseli amarnic domnu' renatoa. Te rog gandeste-te bine inainte de a posta. :)
#26
Postat 18 June 2010 - 11:20 AM
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/XYH_h-spinner.jpg
Pentru ea voi da si explicatiile, pentru ca asa ceva am eu montat pe o aripa pe post de pusher si merge.
Daca te refereai la alt model de elice pliabila, te rog sa precizezi.
Aceasta con este proiectat sa mearga inainte si palele sa se plieze pe langa fuselaj. Fata convexa a palelor adica cea cu scrisul, care trebuie sa fie in fata la orice fel de elice, este pozitionata spre con.
Daca il punem pusher adica asa:
http://www.electricwingman.com/img/product/large/CAMFoldingPushProp4.7x2.4for2mmshafts735.jpg
palele se rasucesc invers, astfel incat acum partea concava sa fie spre con, iar partea cu scrisul sa fie tot in fata, ca sa traga in acelasi fel ca si inainte. Aceleasi pale ! nu sunt pale speciale de pusher !
Nu imi amintesc ca in mesajul meu sa fi pomenit ceva de schimbat sensul motorului. Asta e o operatiune banala, dumneata vorbeai de imposibiliti "trebuia sa te gandesti inainte la asta..." ca si cum nu ar mai exista cale de intoarcere. Asta am vrut sa zic, ca aproape orice e posibil.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 June 2010 - 11:27 AM
#27
Postat 18 June 2010 - 11:33 AM
Zen, la Jun 18 2010, 11:22 AM, a spus:
Chiar daca vei intoarce motorul invers va trebui sa schimbi ori sensul de rotatie al motorului ori elicea cu alta de sens opus.
Poate am exagerat la partea cu "din pacate" , dar sensul motorului tot trebuie schimbat, sper ca asta ai inteles de la inceput.
Chiar asa,daca ESC-ul nu poate fi programat, cum faci?
Aceasta postare a fost editata de Zen: 18 June 2010 - 11:34 AM
#29
Postat 18 June 2010 - 11:40 AM
P.S. Am un amarat de ARCUS si nu mi-a trebuit vreodata sa schimb sensul.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 18 June 2010 - 11:42 AM
#30
Postat 18 June 2010 - 02:46 PM
renatoa, la Jun 18 2010, 12:37 PM, a spus:
tovarasi linistiti-va putin, sensul motorului se poate schimba foarte usor inversand 2 fire intre variator si motor, iar elicea pliabila care este in poza de acolo va fi inlocuita cu una fixa. Din cate stiu eu elicea poti s-o intorci invers dar sensul va fi acelasi, stiu ca problema asta am gandit-o acu ceva vreme. Elicea va fi schimbata din 2 considerente:
1 e pliabila si nu se potriveste zborului cu pilon
2 e prea mare, ea a zburat in configuratie cu un lipo de 11,1 v cu 2,5 Ah, iar acum sunt nevoit sa-i plasez un acumulator Lipo de 14,4 v si 4Ah si tare ma tem ca pot arde destul de usor motorul asa ca-i dau mai putin de munca cu o elice mai mica.