Modelism - RHC Forum: FPV- ajutor la inceput de drum - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

FPV- ajutor la inceput de drum

#1 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 29 May 2010 - 04:07 PM

:rolleyes:
Salutare, am deschis acest topic ca urmare a dorintei de a zbura fpv intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat, si vreau sa cunosc parerile celor ce au incercat echipamente dedicate.
Pe scurt nu stiu exact tot ce intra in componenta unui astfel de sistem, dar de asta o sa-mi dau seama in timp.
Ca si aparat de zbor intentionez sa-mi construiesc un motoplanor, anvergura 2.5m, aripa constructie clasica si dublu diedru, gandesc ca la anvergura asta e stabil si poate fi incarcat destul fara sa-si piarda foarte mult panta de planare. Momentan nu dispun decat de un aparat panasonic lumix Dmc-fx 150 (care a mai zburat in regim inregistrare pe un easyglider) http://www.dpreview....asonicfx150.asp pe care ma gandesc sa-l folosesc datorita performantelor bune.

Ce parere aveti de planul meu? Va astept cu sugestii referitor la echipamentele ce pot sa le folosesc.

Multumesc
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 May 2010 - 04:20 PM

In ce banda ai statia, e important !
Daca nu ai deja avionul, ti-as recomanda Skywalker, este redus la 99$ cu transport cu tot doar saptamana asta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 29 May 2010 - 07:00 PM

Vezi postarearenatoa, la May 29 2010, 05:20 PM, a spus:

In ce banda ai statia, e important !
Daca nu ai deja avionul, ti-as recomanda Skywalker, este redus la 99$ cu transport cu tot doar saptamana asta.



Nu-i problema de avion, e aproape gata. Folosesc o statie cokpit multiplex cu sinteza in 40mhz cu care n-am avut nicio problema de mai bine de 2 ani. Am inteles ca pentru marirea razei de actiune pot folosi a antena montata pe o undita telescopica legata la emitator sau eventual sa vorbesc cu vreun electronist sa-i schimbe finalii, s-o aduca pe la 1W .
Ma gandeam la un sistem FPV in 2,4 ghz de 1w, iar probleme de interferenta nu ar trebui sa fie, acuma ramane sa vedem ce e mai bun :rolleyes:
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#4 Useril este offline   kempo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 670
  • Inregistrat: 17-October 08
  • Gender:Male
  • Location:no man's land

Postat 29 May 2010 - 07:19 PM

Vezi postareabogdan_minitehnicus, la May 29 2010, 08:00 PM, a spus:

Nu-i problema de avion, e aproape gata. Folosesc o statie cokpit multiplex cu sinteza in 40mhz cu care n-am avut nicio problema de mai bine de 2 ani. Am inteles ca pentru marirea razei de actiune pot folosi a antena montata pe o undita telescopica legata la emitator sau eventual sa vorbesc cu vreun electronist sa-i schimbe finalii, s-o aduca pe la 1W .
Ma gandeam la un sistem FPV in 2,4 ghz de 1w, iar probleme de interferenta nu ar trebui sa fie, acuma ramane sa vedem ce e mai bun :rolleyes:


Inainte sa te apuci de investitii, vorbeste cu cineva care zboara fpv si vezi daca iti place.

Stai cu ochelarii pe ochi , incearca senzatia.

Succesul in fpv, parerea mea, este sa avansezi cu pasi marunti.

Daca ai, pune ceva foto cu aeromodelul.

P.S. Dupa ce ai pus ochelarii pe ochi sigur nu mai vrei sa-i dai jos :) .

Aceasta postare a fost editata de kempo: 29 May 2010 - 07:21 PM

"What you want to do today ? Same thing I do every day, try to take over the world !"
0

#5 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 30 May 2010 - 07:19 AM

Vezi postareakempo, la May 29 2010, 08:19 PM, a spus:

Inainte sa te apuci de investitii, vorbeste cu cineva care zboara fpv si vezi daca iti place.

Stai cu ochelarii pe ochi , incearca senzatia.

Succesul in fpv, parerea mea, este sa avansezi cu pasi marunti.

Daca ai, pune ceva foto cu aeromodelul.

P.S. Dupa ce ai pus ochelarii pe ochi sigur nu mai vrei sa-i dai jos :rolleyes: .


Am zburat FPV la un coleg cu ochelari, pe un easy glider, era super senzatia si m-am obisnuit, dar echipamentul nu era asa calitativ. Oricum ma gandesc la un pilot automat integrat in FPV, problema e singurii la care am vazut asa ceva sunt cei de la rangevideo.
Si poze cu aeromodelul, bine botul va fi prelungit

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture_002.jpg
  • Imagine atasata: Picture_001.jpg

Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#6 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 30 May 2010 - 01:05 PM

Spuneti-mi ce intra in componenta unui sistem FPV cu pilot automat si GPS. E adevarat ca GPS-ul se conecteaza la bateria de zbor cu lipo de 11.1v? (daca da se poate pune 14.4v pe aceeasi conexiune) Nu stiu exact cum se fac legaturile, din cate am mai vazut osd-ul iti afisaza pe ecran curentul bateriei, va rog o explicatie ca la prescolari :rolleyes:
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 May 2010 - 01:27 PM

Atunci sa incepem cu niste definitii ale blocurilor componente. Atentie, este vorba de blocuri logice, nu inseamna ca fiecare din acestea reprezinta o "caramida" in avion. Fabricanti le combina intre ele dupa cum considera ei. Pot fi in extremis si toate in aceasi cutiuta.

OSD - suprapune peste imaginea de la camera informatii venite de la celelalte blocuri componente: GPS si senzorii marimilor care se masoara.
GPS - furnizeaza doar pozitia prin coord. lat / lon, viteza si altitudinea. Nu are nici un control, nu comanda nimic, doar da cele de mai sus pe un stream (seriala, usb, BT)
Autopilotul - controleaza suprafetele de comanda, posibil si motorul, si piloteaza obiectul pe un traseu definit prin waypoints sau inapoi la baza.
Stabilizarea - este separata de cele de mai sus si poate fi facuta fie cu senzori optic sau IR prin care citeste linia de orizont, sau inertial-magnetic cu unitati IMU. Rolul este sa tina obiectul drept la viraje sau in conditii atmosferice dificile.

Acum referitor la ce ai intrebat tu:
- GPS-ul se cupleaza la OSD si se alimenteaza din el, la 3.3-5V. Pune un GPS la 3s 11V si l-ai prajit
- tensiunea bateriei de zbor o masoara OSD-ul prin unul din senzorii de tensiune. Poate fi oricat de mare, masurarea unor pack-uri de 6-8s nu reprezinta o problema.

La ce OSD te referi cand zici ca nu sti cum se fac legaturile ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   worms 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1345
  • Inregistrat: 20-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 30 May 2010 - 07:02 PM

un tutorial despre fpv cred ca ar fi interesant pentru multi aeromodelisti care vor sa experimenteze dar sunt incurcati de termeni si informatii.eu de exemplu sunt la faza la care studiez despre oracle sau eagletree diversity.poate cineva sa-mi explice care e mai bun? sau ca sa fiu mai concis, ce face unul si ce face altul? sunt compatibile intre ele?
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 May 2010 - 07:23 PM

Este ceva tutorial in primele posturi, ia forumul de fpv de la inceputuri ca nu e mare.
Amandoua fac acelasi lucru, dar nici una din cele doua nu este pentru inceput !
Ai gasit la vanzare undeva Eagle Eyes , adca ET diversity cum ii zici dumneata ? Eu stiu ca o tot amana :rolleyes:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   worms 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1345
  • Inregistrat: 20-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 30 May 2010 - 07:57 PM

http://www.horejsi.cz/Pages/ListProdukt.as...e=44&fraze= la rubrica measuring din stanga se gaseste rubrica eaglee tree sau ET :rolleyes: . cat despre stoc ei zic ca-l au, daca ei mint, mint si eu
0

#11 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 30 May 2010 - 08:47 PM

Vezi postarearenatoa, la May 30 2010, 02:27 PM, a spus:

Atunci sa incepem cu niste definitii ale blocurilor componente. Atentie, este vorba de blocuri logice, nu inseamna ca fiecare din acestea reprezinta o "caramida" in avion. Fabricanti le combina intre ele dupa cum considera ei. Pot fi in extremis si toate in aceasi cutiuta.

OSD - suprapune peste imaginea de la camera informatii venite de la celelalte blocuri componente: GPS si senzorii marimilor care se masoara.
GPS - furnizeaza doar pozitia prin coord. lat / lon, viteza si altitudinea. Nu are nici un control, nu comanda nimic, doar da cele de mai sus pe un stream (seriala, usb, BT)
Autopilotul - controleaza suprafetele de comanda, posibil si motorul, si piloteaza obiectul pe un traseu definit prin waypoints sau inapoi la baza.
Stabilizarea - este separata de cele de mai sus si poate fi facuta fie cu senzori optic sau IR prin care citeste linia de orizont, sau inertial-magnetic cu unitati IMU. Rolul este sa tina obiectul drept la viraje sau in conditii atmosferice dificile.

Acum referitor la ce ai intrebat tu:
- GPS-ul se cupleaza la OSD si se alimenteaza din el, la 3.3-5V. Pune un GPS la 3s 11V si l-ai prajit
- tensiunea bateriei de zbor o masoara OSD-ul prin unul din senzorii de tensiune. Poate fi oricat de mare, masurarea unor pack-uri de 6-8s nu reprezinta o problema.

La ce OSD te referi cand zici ca nu sti cum se fac legaturile ?

Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#12 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 30 May 2010 - 08:50 PM

am inteles deci in aeromodel vor intra 2 acumulatori, 1s de lipo pt gps si bateria de motor care trece prin OSD si apoi ajunge in motor. Nu stiu exact cum vin legaturile la OSD, mi-ar prinde bine o schema si bineinteles sa va vad odata in actiune la teren :rolleyes:
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#13 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 30 May 2010 - 08:52 PM

ce parere aveti despre aeromodel? Eu zic ca o sa-si faca treaba :rolleyes:
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#14 Useril este offline   worms 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1345
  • Inregistrat: 20-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 09 June 2010 - 10:00 AM

Vezi postarearenatoa, la May 30 2010, 08:23 PM, a spus:

Ai gasit la vanzare undeva Eagle Eyes , adca ET diversity cum ii zici dumneata ? Eu stiu ca o tot amana :)


am primit azi Eagle Eyes diversity de la vecinii nostri unguri, deci exista :) . e luat de la http://www.rcmodell.com
0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 June 2010 - 10:31 AM

Foarte bine...
Doar ca, dupa parerea mea iti complici prea mult "intrarea" in FPV.
"Specialistii" recomanda primele zboruri fara OSD, fara diversity, antene stock, in raza vizuala, neaparat cu spotter.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 12 June 2010 - 06:16 AM

Vezi postarearenatoa, la Jun 9 2010, 11:31 AM, a spus:

Foarte bine...
Doar ca, dupa parerea mea iti complici prea mult "intrarea" in FPV.
"Specialistii" recomanda primele zboruri fara OSD, fara diversity, antene stock, in raza vizuala, neaparat cu spotter.


ok e o idee buna
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#17 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 17 June 2010 - 09:56 PM

si progresam la constructia aeromodelului http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1020824.jpg
  • Imagine atasata: P1020825.jpg
  • Imagine atasata: P1020827.jpg
  • Imagine atasata: P1020828.jpg

Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#18 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 18 June 2010 - 08:08 AM

Uau, dar ai muncit ceva... arata f bine! Insa ai loc suficient pt toate matzele necesare FPV?
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#19 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 18 June 2010 - 08:20 AM

Din pacate momentan nu pot dispunde de finantele legate de achizitionarea unui FPV, asa ca il voi face doar pentru inregistrari, am un aparat foto cu inregistrare pe care vreau sa-l montez in bot deasupra acumulatorului. Cat despre mataraia pt fpv nu-mi fac probleme, oricand se pot face modificari fuselajului :unsure:
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#20 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 18 June 2010 - 08:34 AM

Am gasit o eroare strecurata la pilonul si montarea motorului. Adica daca tu ii pui elicea aia pliabila si se pliaza nu mai are cum sa porneasca motorul caci va lovi in pilon. Dar daca il faci pusher ca elicea sa se plieze in spre profundor e ok.
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#21 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 18 June 2010 - 10:22 AM

Din pacate trebuia sa te gandesti inainte la asta.
Chiar daca vei intoarce motorul invers va trebui sa schimbi ori sensul de rotatie al motorului ori elicea cu alta de sens opus.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 18 June 2010 - 10:23 AM

It's difficult to make things simple!
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 June 2010 - 10:26 AM

Nu e asa.
La o plianta intorci simplu palele, DACA va dori sa il faca pusher.
Dar mai curand poate sa il lase tractor cu o elice neplianta, eu zic ca va merge mai bine ca pusher.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#23 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 18 June 2010 - 10:34 AM

Vezi postarearenatoa, la Jun 18 2010, 11:26 AM, a spus:

Nu e asa.
La o plianta intorci simplu palele, DACA va dori sa il faca pusher.
Dar mai curand poate sa il lase tractor cu o elice neplianta, eu zic ca va merge mai bine ca pusher.


Te inseli amarnic domnu' renatoa. Te rog gandeste-te bine inainte de a posta. :)
It's difficult to make things simple!
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 June 2010 - 10:40 AM

Poti elabora putin la care din parti ma insel? Caci sunt doua.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 June 2010 - 10:41 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 18 June 2010 - 10:44 AM

Partea cu sensul elicei. Daca intorci palele cum cred ca spui tu trebuie sa schimbi si sensul motorului. Altfel n-ai cum.
Esti si tu dator cu o explicatie, poate ai gasit vreo solutie magica :)
It's difficult to make things simple!
0

#26 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 June 2010 - 11:20 AM

Banuiesc, nu pot sa stiu la ce te gandesti dumneata, ca toata confuzia pleaca de la o montura de elice plaibila cu con de genul acesta.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/XYH_h-spinner.jpg
Pentru ea voi da si explicatiile, pentru ca asa ceva am eu montat pe o aripa pe post de pusher si merge.
Daca te refereai la alt model de elice pliabila, te rog sa precizezi.
Aceasta con este proiectat sa mearga inainte si palele sa se plieze pe langa fuselaj. Fata convexa a palelor adica cea cu scrisul, care trebuie sa fie in fata la orice fel de elice, este pozitionata spre con.
Daca il punem pusher adica asa:
http://www.electricwingman.com/img/product/large/CAMFoldingPushProp4.7x2.4for2mmshafts735.jpg
palele se rasucesc invers, astfel incat acum partea concava sa fie spre con, iar partea cu scrisul sa fie tot in fata, ca sa traga in acelasi fel ca si inainte. Aceleasi pale ! nu sunt pale speciale de pusher !
Nu imi amintesc ca in mesajul meu sa fi pomenit ceva de schimbat sensul motorului. Asta e o operatiune banala, dumneata vorbeai de imposibiliti "trebuia sa te gandesti inainte la asta..." ca si cum nu ar mai exista cale de intoarcere. Asta am vrut sa zic, ca aproape orice e posibil.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 June 2010 - 11:27 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#27 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 18 June 2010 - 11:33 AM

Crezi ca nu puteam sa-mi dau seama cum sa inversezi palele? :)

Vezi postareaZen, la Jun 18 2010, 11:22 AM, a spus:

Din pacate trebuia sa te gandesti inainte la asta.
Chiar daca vei intoarce motorul invers va trebui sa schimbi ori sensul de rotatie al motorului ori elicea cu alta de sens opus.

Poate am exagerat la partea cu "din pacate" , dar sensul motorului tot trebuie schimbat, sper ca asta ai inteles de la inceput.
Chiar asa,daca ESC-ul nu poate fi programat, cum faci?

Aceasta postare a fost editata de Zen: 18 June 2010 - 11:34 AM

It's difficult to make things simple!
0

#28 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 June 2010 - 11:37 AM

Sa inteleg ca dumneata schimbi sensul la motor (numai) prin programarea ESC ... nu mai am ce comenta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#29 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 18 June 2010 - 11:40 AM

Pai probabil schimbi fazele? Aici nu ma prea pricep,n-am incercat. Nu mai am ce comenta :)

P.S. Am un amarat de ARCUS si nu mi-a trebuit vreodata sa schimb sensul.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 18 June 2010 - 11:42 AM

It's difficult to make things simple!
0

#30 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 18 June 2010 - 02:46 PM

Vezi postarearenatoa, la Jun 18 2010, 12:37 PM, a spus:

Sa inteleg ca dumneata schimbi sensul la motor (numai) prin programarea ESC ... nu mai am ce comenta.


tovarasi linistiti-va putin, sensul motorului se poate schimba foarte usor inversand 2 fire intre variator si motor, iar elicea pliabila care este in poza de acolo va fi inlocuita cu una fixa. Din cate stiu eu elicea poti s-o intorci invers dar sensul va fi acelasi, stiu ca problema asta am gandit-o acu ceva vreme. Elicea va fi schimbata din 2 considerente:
1 e pliabila si nu se potriveste zborului cu pilon
2 e prea mare, ea a zburat in configuratie cu un lipo de 11,1 v cu 2,5 Ah, iar acum sunt nevoit sa-i plasez un acumulator Lipo de 14,4 v si 4Ah si tare ma tem ca pot arde destul de usor motorul asa ca-i dau mai putin de munca cu o elice mai mica.
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro