In mod normal ar trebui sa existe o corelatie intre puterea spindelului si puterea motoarelor de antrenare. Puteti sa-mi recomandati o valoare aproximativa pentru X si Y, la un spindel de 2,2KW , in general pentru prelucrarea aluminiului ?
Pagina 1 din 1
Dimensionare motoare antrenare
#2
Postat 23 June 2010 - 08:42 PM
Asa ar trebui, sa existe, dar nu cred ca gasescti ceva clar explicat pe undeva. Formulele pentru fortele de aschiere sunt complicate si greu de folosit. Se fac multe aproximari si rezultatele nu sunt foarte exacte.
Cred ca ar trebui aproximate fortele de aschiere pentru regimul cel mai "dur" de prelucrare si luate in calcul impreuna cu cele date de dinamica dorita a structurii mecanice. Parerea mea e ca la masinile mai putin rigide, fortele sunt foarte mici (nu suporta masina mai mult) si efectiv le poti neglija la alegerea motoarelor de antrenare. Nu cunosc masina ta si pentru diametre mari de scula ar fi ceva de luat in seama, dar tot nu-i grava treaba.
Nu am facut calcule si nici nu cred ca o sa fac curand, dar pentru o freza cu diametru de 2 mm, o solicitare de cativa N pe directie transversala (radiala) o va rupe. Foarte probabil ca fortele de aschiere sunt mult mai mici. Amestec putin problemele, dar conteaza rezultatul.
Alege motorul (pornind de la dinamica masinii indiferent de spindel) cu un coeficient de siguranta maxim de 1,5 si cred ca acoperi totul. Pentru ceva sigur, de la 2-3 Nm in sus cred ca e OK. Cu valori mai mici, o sa limitezi doar vitezele de deplasare in gol, cele de prelucrare le ai asigurate. E parerea mea, astept si alte comentarii.
Ar fi important de revenit cu ceva detalii despre mecanica, altfel e doar discutie.
PS. Pun un link spre un articol (pag. 3-4) cautat in graba pe net ca nu am carti aici. Formulele sunt stabilite experimantal, cati autori atatea variante, contin in mod normal extrem de multe varaibile (am gasit formule cu 12 termeni, aproape toti greu de stabilit). Rezultatul e asa inexact ca nu stiu ce rost mai are sa fie calculate in loc sa fie masurate efectiv...
Cred ca ar trebui aproximate fortele de aschiere pentru regimul cel mai "dur" de prelucrare si luate in calcul impreuna cu cele date de dinamica dorita a structurii mecanice. Parerea mea e ca la masinile mai putin rigide, fortele sunt foarte mici (nu suporta masina mai mult) si efectiv le poti neglija la alegerea motoarelor de antrenare. Nu cunosc masina ta si pentru diametre mari de scula ar fi ceva de luat in seama, dar tot nu-i grava treaba.
Nu am facut calcule si nici nu cred ca o sa fac curand, dar pentru o freza cu diametru de 2 mm, o solicitare de cativa N pe directie transversala (radiala) o va rupe. Foarte probabil ca fortele de aschiere sunt mult mai mici. Amestec putin problemele, dar conteaza rezultatul.
Alege motorul (pornind de la dinamica masinii indiferent de spindel) cu un coeficient de siguranta maxim de 1,5 si cred ca acoperi totul. Pentru ceva sigur, de la 2-3 Nm in sus cred ca e OK. Cu valori mai mici, o sa limitezi doar vitezele de deplasare in gol, cele de prelucrare le ai asigurate. E parerea mea, astept si alte comentarii.
Ar fi important de revenit cu ceva detalii despre mecanica, altfel e doar discutie.
PS. Pun un link spre un articol (pag. 3-4) cautat in graba pe net ca nu am carti aici. Formulele sunt stabilite experimantal, cati autori atatea variante, contin in mod normal extrem de multe varaibile (am gasit formule cu 12 termeni, aproape toti greu de stabilit). Rezultatul e asa inexact ca nu stiu ce rost mai are sa fie calculate in loc sa fie masurate efectiv...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 June 2010 - 10:47 PM
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
Telefon: 0721 385365
#3
Postat 24 June 2010 - 12:53 AM
Depinde foarte mult cu ce viteza se invarte scula ... si ce viteza de aschiere vrei ... aluminiu , in general , se prelucreaza la
viteze mari ( rpm / feed ) , folosind freze cu helix mare ( geometrie speciala) , din carbura ... asta inseamna ca ai nevoie de motoare de antrenare
de minim 3N/m per axa ... eu folosesc doua motoare de 6N/m pe X , unul de 8N/m pe Y ...
motorul ala nu e foarte usor ( cred ca are vreo 4-5kile ) , asa ca si pe Z ai nevoie de motor de antrenare solid ( chiar si cu piston de compensare sau
demultiplicare ) ...
Oricum ar fi , la motorul ala , masina ar trebui sa fie destul de mare si grea ... asa ca ai nevoie de motoare de antrenare serioase ...
eu nu am formule de calcul sau alte nazbatii de-astea , tot ce stiu e din experienta ... trial and error ...
....................
viteze mari ( rpm / feed ) , folosind freze cu helix mare ( geometrie speciala) , din carbura ... asta inseamna ca ai nevoie de motoare de antrenare
de minim 3N/m per axa ... eu folosesc doua motoare de 6N/m pe X , unul de 8N/m pe Y ...
motorul ala nu e foarte usor ( cred ca are vreo 4-5kile ) , asa ca si pe Z ai nevoie de motor de antrenare solid ( chiar si cu piston de compensare sau
demultiplicare ) ...
Oricum ar fi , la motorul ala , masina ar trebui sa fie destul de mare si grea ... asa ca ai nevoie de motoare de antrenare serioase ...
eu nu am formule de calcul sau alte nazbatii de-astea , tot ce stiu e din experienta ... trial and error ...
....................
#4
Postat 29 June 2010 - 08:30 AM
Salut,
Iata un link catre catre niste calculatoare pentru selectia componentelor mecanice:
http://www.nookindus...Calculators.cfm
Cu bine,
Florin
Iata un link catre catre niste calculatoare pentru selectia componentelor mecanice:
http://www.nookindus...Calculators.cfm
Cu bine,
Florin
Arata acest topic
Pagina 1 din 1