Modelism - RHC Forum: Ferrari F2001 1/20 de la Tamiya - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Ferrari F2001 1/20 de la Tamiya kit review

#1 Useril este offline   alexconu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 06-September 04

Postat 06 September 2004 - 11:28 PM

motor 1

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1094506131.jpg

0

#2 Useril este offline   alexconu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 06-September 04

Postat 06 September 2004 - 11:30 PM

motor 2

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1094506236.jpg

0

#3 Useril este offline   alexconu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 06-September 04

Postat 06 September 2004 - 11:32 PM

motor pe sasiu

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1094506324.jpg

0

#4 Useril este offline   alexconu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 06-September 04

Postat 06 September 2004 - 11:33 PM

monococa

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1094506434.jpg

0

#5 Useril este offline   alexconu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 06-September 04

Postat 06 September 2004 - 11:35 PM

volan

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1094506545.jpg

0

#6 Useril este offline   alexconu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 06-September 04

Postat 06 September 2004 - 11:37 PM

fara capota

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1094506622.jpg

0

#7 Useril este offline   alexconu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 06-September 04

Postat 06 September 2004 - 11:38 PM

cu capota

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1094506703.jpg

0

#8 Useril este offline   Mausik 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 30-November 03

Postat 06 September 2004 - 11:42 PM

Frumos! Felicitari... Parca e adevarata:)

Te Asteptam si cu alte lucrari.... sau poze sa postezi .. daca mai ai.

Mihai
0

#9 Useril este offline   Olaf The Viking 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1259
  • Inregistrat: 17-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete statice, Feteasca Neagra

Postat 07 September 2004 - 01:40 PM

si daca le-ai facut tu, spune-ne mai mult despre cum ai construit, probleme intalnite, etc (adica fa un review dupa modelul de la kit review-uri)
Intai da cu toporu' si pe urma intreaba-l ce-a vrut!
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
0

#10 Useril este offline   alexconu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 06-September 04

Postat 07 September 2004 - 03:02 PM

Model: FERRARI F2001
Poducator: Tamiya
Cod: 20052 (1/20 Grand Prix Collection No. 52)
Scara: 1/20
Dimensiuni: lungime: 223mm, latime: 90mm, inaltime 55mm
Grad dificultate: mediu
Pret: 20 euro

Dupa o perioada destul de lunga (10 ani) de absenta din fruntea clasamentelor din Formula 1, Ferarri a revenit in 1999 si a castigat titlul la Constructori. Apoi a inceput "Domnia Rosie" care tine si azi. Dupa castigarea ambelor titluri in 2000, Ferrari a mentinut standardele inalte si in 2001 a creat o bijuterie de masina: F2001. Motorul este un Ferrari Tipo 050 cu 10 cilindri in V la 90 de grade montat longitudinal si cutie de viteze electro-hidraulica cu 7 trepte. Datorita unor reguli impuse de FIA, masina a fost putin modificata pentru a se conforma noilor standarde. Marea inovatie din punct de vedere aerodinamic la F2001 este aripa deportanta fata curbata. Modelul prezentat in kit a fost introdus incepand cu a 5-a cursa a sezonului 2001 in Spania. De aici inainte nimeni nu a stat in calea duetului F2001 - Michael Schumacher. Campionatul la Piloti a fost castigat dupa numai 13 curse disputate. Practic, in 2001, Ferrari F2001 era cea mai avansata masina de Formula 1 din istorie.

Macheta prezinta masina lui Michael Schumacher ce a participat la Marele Premiu al Frantei de la Magny Cours.
E vopsita in clasicul rosu Ferrari.
Kitul vine cu 7 rame cu piese dintre care 2 din plastic rosu, 4 din plastic negru si 1 din plastic transparent. De asemenea sunt prezente 2 file cu decaluri, 1 abtipild in doua culori (argintiu si auriu) pentru protectia termica a suspensiilor, decal-uri din metal (pentru oglinzi, lumina de avertizare spate si pentru supapa rezervorului de benzina) si 4 cauciucuri cu logo-ul Bridgestone gata imprimat.
Intructiunile au 10 pagini si sunt bine facute.

Sa trecem la treaba...
Pentru vopsire am folosit vopsele Revell. Pentru vopsirea exteriorului am folosit spray-ul Ferrari red. In rest am facut vopsirea cu pensula.
Am inceput cu vopsirea volanului si a scaunului pilotului. Volanul este bine detaliat, iar cu putina rabdare si o pensula subtire poate fi facut sa arate foarte frumos. In kit centura de siguranta in 6 puncte este separata de scaun si e modelata in plastic rosu. As fi preferat o centura din material textil sau fibre dar arata destul de bine si asa.
Monococa se asambleaza usor, toate partile se potrivesc aproape perfect. Suspensia fata de asemenea. Rotile fata nu sunt lipite astfel ca li se poate schimba unghiul. Evident se si rotesc.
Sasiul nu pune probleme la montare, dar trebuie avut grija la pozitionarea difuzoarelor de aer din spate.
Urmeaza apoi asamblarea prizelor de aer laterale. Si aici totul e bine facut si nu sunt probleme cu potrivirea pieselor. Tot acum se monteaza si doua dintre cele 4 radiatoare ale masinii. Apoi monococa se monteaza pe sasiu.
Urmatorul pas este vopsirea bratelor suspensiei spate si lipirea protectiilor termice ale bratelor. Aceste sunt realizate din hartie adeziva argintie si aurie (poate un pic groasa).
Motorul este bine detaliat, iar asamblarea lui probabil e cea mai usoara sarcina de pe tot parcursul montarii kit-ului. Tevile de esapament sunt putin mai complicat de montat, dar nu constituie o problema. Motorul are in componenta si celelalte 2 radiatoare ale masinii. Pe motor (de fapt pe cutia de viteze care formeaza un monobloc cu motorul) se monteaza suspensia spate. Franele sunt de asemenea bine detaliate, existand decaluri cu logo-ul Brembo ce se aplica pe saboti. Dupa lipirea luminii de avertizare spate motorul se monteaza pe sasiu. De o parte si de alta a motorului sasiul trebuie vopsit in aluminiu cromat. Nu am facut asta. Am pus acolo doua bucati de staniol de la un pachet de tigari. Avem avantajul ca staniolul de la tigari are o anumita textura (cel putin staniolul de la Ke*t) prezenta si la masina reala.
Se monteaza apoi eleronul spate foarmat din 3 aripi deportante. Doua dintre ele trebuie acoperite cu decal-uri albe. Decalurile sunt un pic cam groase si daca operatiunea nu se face cu grija acestea se pot rupe. Pe aripa cea mai de jos se lipesc decalurile ce reprezinta termometrele cu care se masoara temperatura pe eleron.
Nasul masini se asambleaza usor din doua piese. La acesta se lipeste aripa deportanta fata alcatuita de asemenea din 3 aripi care constituie o singura piesa in acest kit. Pe cele 3 aripi se lipesc decaluri albe.
Jantele se vopsesc in culoarea aluminiului metalic. Piulitele de prindere ale jantelor se vopsesc in albastru metalic pe dreapta si in rosu pe stanga. Jantele se introduc in cauciucuri avdand grija sa nu atingem logo-ul Bridgestone Potenza care am inteles din alte review-uri ca s-ar sterge destul de usor.
Se monteaza rotile si nasul pe masina.
Capota motorului se asambleaza din 3 bucati. Pe capota mai trebuie lipite 4 elemente aerodinamice.
Deflectoarele laterale sunt bine facute si usor de montat.
Ultima etapa in asamblarea kit-ului o reprezinta lipirea oglinzilor dupa ce in prealabil pe acestea au fost amplasate decalurile metalice. Capacul rezervorului poate fi asamblat deschis sau inchis. Eu l-am facut deschis pentru ca supapa este bine detaliata existand si un decal metalic care arata foarte bine. Mai trebuie lipite 3 antene pentru telemetrie si comunicatii radio si cu montatul am terminat.
Urneaza aplicarea decalurilor. Foarte bine facute. Exista o fila separata de instructiuni pentru decaluri. Masina poate fi facuta in 2 variante: Nr. 1 (Michael Schumacher) sau Nr. 2 (Rubens Barrichello). Eu am facut masina Nr. 1.

Ca o concluzie, kit-ul este bine facut lucru de fapt traditional pntru Tamiya. Am mai montat un Ferrari de Formula 1 (masina din 1995) facut de Revell si pot spune ca cele doua kit-uri nu se pot compara. Tamiya e cu mult in fata.

Si pentru ca nu ma pot abtine: FORZA FERRARI!! :D

Aceasta postare a fost editata de alexconu: 07 September 2004 - 03:06 PM

0

#11 Useril este offline   alexconu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 06-September 04

Postat 07 September 2004 - 03:07 PM

Am pus un kit review in sectiunea destinata pentru asta.
0

#12 Useril este offline   Olaf The Viking 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1259
  • Inregistrat: 17-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete statice, Feteasca Neagra

Postat 07 September 2004 - 03:30 PM

Excelent review-ul. L-am pus in top la "prospaturi". Dupa vreo luna le mut la kit review.
Intai da cu toporu' si pe urma intreaba-l ce-a vrut!
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
0

#13 Useril este offline   lausan 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 12-September 04

Postat 12 September 2004 - 01:03 AM

Salut ce vreau sa te intreb kit-ul este din plastic sau din fier ca daca este din plastic as putea sami procur de la cineva din Ungaria la pretz de 360.000lei scala inferioara 1:18 cred cai 1:16 nu?
Ajutama te rog cu un raspuns ca sunt nou in domenie si boala mea sunt masinile sport americane mai vechi si as vrea sa ma puc sa construesc si eu cateva modele , cat incape :angry: , si vreau sa stiu daca merita alea din plastic acre trebuie vopsite .


Mersi mult de tot dami te rog si un raspuns pe mail . laupsx@yahoo.com
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro