Modelism - RHC Forum: TOMY - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

TOMY Sau, ce mai construiesc

#31 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 25 April 2010 - 09:33 PM

Am lipit si structura de baza a stab.vertical.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.jpg

0

#32 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 25 April 2010 - 09:37 PM

Am continuat apoi cu profundoarele. Am lipit structura lor cat si partile de intaritura in care vor veni echiile. Intarirura e facut din doua piese din placaj de 3mm asezate perpendicular intre ele si care vor descarca fortele intre cele 2 nervuri de baza ale profundorului cat si in placile de balsa cu care se vor acoperi. Voi pune poze cand voi acoperi cu balsa structura existenta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg

0

#33 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 02 June 2010 - 09:04 PM

Momentan am stopat pt. o perioada constructia acestui Yak pt. a ma dedica reconstructiei altui Yak. Detalii despre model cat si despre sfarsitul lui gasiti aici

Ca avarii in urma crash-ului ar fi:
1. fuselaj =praf
2. canopie pilot =vagi urme din ea
3. aripi; una este rupta la punctul de insertie al tevii( asta fiind si cauza crash-ului) iar cealalta are fisurata structura in care intra teaca interioara.
4. profundor = se pare ca a scapat intreg( o sa vad mai bine dupa exfoliere) are doar o marunta crapatura intr-o zona aproape neimportanta
5. directie= intacta
6. capota motor = crapata pe ici pe colo.
7. tevile aripilor si profundorului= indoite
8. trenul= ok


Cam astea ar fi.

Voi pune poze in ordinea operatiunilor.

Asa ca am sa incep cu fuselajul.

Fuselajul fiind praf, concluzia a fost: proiectarea altuia nou. La Alba am putut sa masor pe un model geaman ( al lui ZOD) reperele importante din fuselaj, acasa pe resturile fuselajului actual am mai masurat diferite detalii dupa ce am facut o reconstructie de forma mai ceva ca pe National Geographic la accidentele aeriene.
Inarmat cu toate notitele am purces la treaba. Dupa aprox 2 zile si partial o noapte am terminat de proiectat fuselajul.
Momentat poze cu faza initiala

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg

0

#34 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 02 June 2010 - 09:07 PM

Am decis sa pastrez din fuselajul initial partea din spate care inglobeaza si stabilizatorul vertical. A durat cam 2 ore sa pot detasa curat aceasta parte de resturi ca s-o pot folosi corespunzator in continuare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg

0

#35 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 02 June 2010 - 09:11 PM

Am taiat si piesele pt. noul fuselaj si am apucat in seara asta sa lipesc pt. inceput celula de rezistenta impreuna cu batiul motorului.
Cam asta ar fi pana acum. Voi vedea in continuare cum voi avansa cu constructia, sau reconstructia?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg

0

#36 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 02 June 2010 - 09:18 PM

foarte tare frate!!! hai ca sunt curios cum o sa iasa
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#37 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 02 June 2010 - 09:31 PM

Laser frate ....
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#38 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 June 2010 - 02:40 PM

Am apucat zilele astea sa lipesc o parte din fuselaj.
Intai am aliniat si lipit piesele care formeaza capacele structurii de rezistenta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 6.jpg

0

#39 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 June 2010 - 02:41 PM

Apoi am continuat cu panourile din interiorul fuselajului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.jpg

0

#40 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 June 2010 - 02:42 PM

In sfarsit am lipit toata structura de rezistenta a fuselajului.
Cam asa a iesit:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.jpg

0

#41 Useril este offline   CamilBM 

  • ex BIGfoot
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1013
  • Inregistrat: 02-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:UAV/F3A/JET/3D/1:1

Postat 07 June 2010 - 02:46 PM

;) :D :o :D :wacko:
Poti sa mai tai inca unu la laser ? Daca da pe la cat iese ?
Fly to live
Live to fly

Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
0

#42 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 June 2010 - 02:50 PM

Cel mai mult mi-au dat de furca pana acum tevile de la aripi si profundor care erau indoite. Am cautat pe la toate magazinele tevi asemanatoare ca dimensiuni dar de loc. Nici macar in apropierea lor ceva, ca ma gandeam ca poate gasesc ceva mai mare in diametru si cu perete mai gros si le iau la strung. Nimic.
Asa ca m-am chinuit sa le indrept p'astea ca aveam nevoie de ele pt. centrarea tecilor in fuselaj.
Am facut la strung din bara de fier niste tije cu diametrul cat interiorul tevilor, apoi le-am introdus in tevi si usor, usor prin presare am reusit sa le indrept acceptabil. P'aia de la profundor chiar am indreptat-o bine, aia de la aripa in schimb mai are o mica indoitura dar nu ma deranjeaza acum pt. ca pusa pe masa are macar o zona in care calca pe toata masa si am s-o folosesc in pozitia aia pt. centrare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg

0

#43 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 June 2010 - 02:58 PM

a, lipit si panoul pe care se aseaza rezervorul. In continuare voi avea de centrat si teaca profundorului, apoi de proiectat burta fuselajului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg

0

#44 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 June 2010 - 03:06 PM

Vezi postareaBIGfoot, la Jun 7 2010, 03:46 PM, a spus:

;) :D :o :D :wacko:
Poti sa mai tai inca unu la laser ? Daca da pe la cat iese ?


Pana in faza asta placajele au costat 300 Ron iar taierea 260 Ron.
Imi cer scuze si sper sa nu te superi pe mine dar, proiectul asta il voi folosi exclusiv la reconstructia acestui avion. Dimensiunile exterioare si forma avionului nu-mi apartin si m-as simti inconfortabil replicand spre vanzare ceva ce n-am gandit eu chiar daca structura de baza proiectata de mine difera fata de modelul original.

Daca vrei, iti pot taia modelul cu care am deschis acest thread si care este gandit si proiectat in intregime de mine.
0

#45 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 07 June 2010 - 05:28 PM

Iese frumos. Un sfat: daca n-ai facut-o inca, nu lipi in fuselaj panoul ala prin care trece toba de esapament (model "canister"). Cel mai bine e sa ii faci prinderea in suruburi sau sa il lipesti dupa ce faci o proba cu toba.
Eu pe al meu l-am macelarit si am facut altul pentru ca nu se pupa nicicum cu colierul ala de fibra + puffere prin care se baga toba.
0

#46 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 June 2010 - 07:05 PM

Mda, ma gandisem la asta si din pacate luat de viteza am lipit panoul. Oricum prin spatele lui am loc suficient daca trebuie sa pilesc la el. Gaura din el am dat-o tinand cont de dimensiunile rezonatorului pt. DLE. Evident gaura nu e festa am lasat loc si de garnituri de teflon. Sper sa se potriveasca si sa n-am de munca mult la el.
0

#47 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 08 June 2010 - 12:42 PM

Bravo bai, esti un meserias, de abia astept sa-l vad gata.
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#48 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 14 June 2010 - 01:11 PM

am continuat cu burta avionului

partial invelit.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 12.jpg
  • Imagine atasata: 11.jpg
  • Imagine atasata: 10.jpg
  • Imagine atasata: 9.jpg

0

#49 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 14 June 2010 - 01:21 PM

Apoi am continuat cu lipirea partii de deasupra a fuselajului impreuna cu stabilizatorul vertical pe care am reusit sa le salvez dupa vechiul fuselaj

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.jpg

0

#50 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 14 June 2010 - 01:28 PM

Buunnn. A urmat partea cea mai complicata dupa parerea mea, si anume; aripile.
Mai intai m-am ocupat de intrados. Am desfacut balsa pe portiunile in care se smulsesera tecile. La una din aripi teaca fusese smulsa iar la cealalta era rupt unul din lonjeroane.

Mai intai aripa smulsa: Asa arata:
Ce m-a surprins foarte tare este ca dupa ce am mai desfacut balsa de pe aripa am dat de o zona inspre bordul de atac care era goala iar polistirenul din jur arata de parca ar fi fost topit. Asta sigur nu a fost de la crash pt. ca in zona aia balsa era doar crapata si deci nu lipsea vreo bucata din aripa.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg

0

#51 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 14 June 2010 - 01:33 PM

A alta chestie: toata rezistenta aripii sta in 2 lonjeroane , unul pe intrados si altul pe extrados facute dintr-o bagheta de fag de 3mm grosime si 1cm latime. si de 20 cm lungime. La prima impresie mi se pare cam putin pt. anvergura asta, mai ales ca nici nu se inchid intre ele ca sa formeze o structura mai rezistenta. Pur si simplu sunt lipite independent in polistiren. Singura zona care le mai tine cat de cat e lipitura lor pe balsa de acoperire. Cand cedeaza balsa, pleaca si lonjeroanele.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 8.jpg

Aceasta postare a fost editata de TOMY: 14 June 2010 - 01:35 PM

0

#52 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 14 June 2010 - 01:46 PM

M-am ocupat de centrarea aripilor in fuselaj. Cu teva montata in fuselaj si in teci am pozitionat aripile pe fuselaj si le-am luat la masurat cam o ora pana cand le-am aliniat cu profundorul si cu fuselajul. Am lipit tecile din aripi de polistiren cu poliuretanic ca sa-mi ramana in pozitie pana cand voi termina de lipit noaua structura de rezistenta

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg

0

#53 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 14 June 2010 - 01:50 PM

Lonjeroanele le-am facut din placaj de fag in 5 straturi si de 7mm grosime. Le-am facut mai lungi sa intre mai mult in aripa si le-am si unit de nervura de baza a aripii. Le-am dat o forma astfel incat in grosimea aripii sa se uneasca cele 2 lonjeroane dinspre extra inspre intrados.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 13.jpg
  • Imagine atasata: 14.jpg

0

#54 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 14 June 2010 - 01:52 PM

Cam aici am ajuns in momentul de fata. Urmeaza sa desfac si extradosul si sa refac si acolo lonjeroanele.
0

#55 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 14 June 2010 - 06:05 PM

Cu zonele in care este topit polistirenul cum o sa procedezi ?Tai bucatile topite si le inlocuiesti cu altele noi sau umpli cu ceva ?

Cam firava structura de sustinere,cea din fabrica.O alta chestie care imi vine in minte :daca tu ai lungit lonjeroanele si adaugat si alte nebunii (gen spuma,lipiciuri plus completarile de polistiren care o sa urmeze) sa ai grija ca greutatea aripilor sa fie egala sau ma rog,cat se poate de egala dar cred ca te-ai gandit deja la asta.
Bafta ! Iese meserie.
0

#56 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 14 June 2010 - 06:46 PM

Cosmin, vezi ca acolo unde e topit polistirenu in aripa, e de la benzina. Eu aveam stuturile de alimentare exact deasupra BA si se mai scurgea benzina cand scoteam furtunu de la pompa. In timp s-a infiltrat suficienta benzina cat sa topeasca acolo. Hai bafta in continoare ca iese super tare frate!
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#57 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 14 June 2010 - 07:36 PM

Vezi postareashogi, la Jun 14 2010, 07:05 PM, a spus:

Cu zonele in care este topit polistirenul cum o sa procedezi ?Tai bucatile topite si le inlocuiesti cu altele noi sau umpli cu ceva ?

Cam firava structura de sustinere,cea din fabrica.O alta chestie care imi vine in minte :daca tu ai lungit lonjeroanele si adaugat si alte nebunii (gen spuma,lipiciuri plus completarile de polistiren care o sa urmeze) sa ai grija ca greutatea aripilor sa fie egala sau ma rog,cat se poate de egala dar cred ca te-ai gandit deja la asta.
Bafta ! Iese meserie.


Mda, cred ca voi taia si voi lipi altele pe care le slefuiesc dupa forma aripii. Despre greutatile inegale nu stiu ce sa zic. Momentan sunt egale dar pana la sf. s-ar putea sa nu fie, dar ma gandesc ca totusi daca vor fi diferente vor fi mici si il voi balansa prin aranjamentul electronicii.

P.S. Sau pot ingropa in polistiren in vf unei aripi inainte de invelirea cu balsa putin plumb ca s-o aduc la aceeasi greutate cu cealalta. Asta daca or fi diferente

Aceasta postare a fost editata de TOMY: 14 June 2010 - 07:41 PM

0

#58 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 14 June 2010 - 07:38 PM

Vezi postareaflorin100%, la Jun 14 2010, 07:46 PM, a spus:

Cosmin, vezi ca acolo unde e topit polistirenu in aripa, e de la benzina. Eu aveam stuturile de alimentare exact deasupra BA si se mai scurgea benzina cand scoteam furtunu de la pompa. In timp s-a infiltrat suficienta benzina cat sa topeasca acolo. Hai bafta in continoare ca iese super tare frate!


Deci mama frate daca nu mi-am smucit creierii sa-mi dau seama de la ce sunt lipsurile alea. :)
0

#59 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2010 - 08:51 PM

Nu stiu de ce dar banuiam ca de la benzina s-a topit spuma. Florin, nu cumva asta e aripa care a cedat?
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#60 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 14 June 2010 - 09:07 PM

nu... aripa a cedat din multe alte motive.
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro