Modelism - RHC Forum: Atelier - Aeromodel 1 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Atelier - Aeromodel 1 Lucrul in echipa

#1 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 10 February 2010 - 10:14 PM

Impreuna cu Robert- pccdtk si toti cei care vor binevoi sa contribuie, vom incerca sa urnim un model mai complex care la prima tentativa a fost un esec: aripa HI -LO postata la FPV !

Robert va face modelul pentru RF al acestei aripi. In functie de cum va zbura, mai facem mici ajustari, adaugiri. La final speram sa avem datele pentru a construi din nou, pentru zbor, nu pentru trante ! :)

Iata caracteristicile de plecare pentru modelul virtual:

- anvergura :1400 mm
- coarda la baza :280 mm
- coarda la varf : 180mm
- decalajul dintre bord de atac baza si varf :185 mm ( sau unghiul spre inapoi de 15 grade)
- profil aripa : ceva cu intradosul plat ( Anderson Spica sau Clark Y, etc )

- distanta dintre intrados si axa mediana a nacelei :110mm
- dimensiuni nacela : inaltime :95 mm
latime : 45 mm
lungime : 300- 320 mm

Greutate totala model : aprox 900- 1000g ( inclusiv aparat foto)

acc : 3s 1800 180 g
camera : 140-180 g
motor + elice + regulator : 140g

Punctul neutru al aripii va fi la 144 mm de bordul de atac la baza. Coarda medie 233 mm. Pozitionarea CG la aprox 10% coarda medie in fata PN inseamna 100mm de la bordul de atac la baza ( 23.3 mm in fata PN)

Estimarea mea este ca motorul sa fie amplasat undeva la mijlocul distantei dintre nacela si aripa. In felul asta va fi doar putin deasupra Cg-lui ansamblului.

Aceasta postare a fost editata de farm fly: 10 February 2010 - 10:23 PM

0

#2 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 10 February 2010 - 10:48 PM

ok !!! In mare am inteles .....voi posta randari ale modelului 3D pe masura ce avansez .....
0

#3 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 11 February 2010 - 03:15 AM

Stadiul actual :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: stadiu_1.jpg
  • Imagine atasata: stadiu_1_persp.jpg

0

#4 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 11 February 2010 - 03:59 AM

Cateva intrebari :

1.Pozitia nacelei fata de BA = ...?
2.Inclinarea suportilor nacela-aripa = ?
3.Axa motor figurata este corecta ?
4.Profilul nacelei este ok ?
5.Forma posterioara a nacelei ?
6.Suporti nacelei au vreo forma anume ( elipsa , profil simetric ...samd...) ?
7.Latimea eleroanelor ?
8.Diametrul maxim al elicei ?
9.Decuparea ( pt.elice ) a BF ( dimensiuni ) ?
10.Motor brushless folosit ( orientativ ) ?


....deocamdata atat .
0

#5 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 11 February 2010 - 06:48 AM

1.Pozitia nacelei fata de BA = 90mm
2.Inclinarea suportilor nacela-aripa = aprox 12-15 grade
3.Axa motor figurata este corecta ? E in zona care ne intereseaza. Ar merge o idee mai jos. Oricum vreau sa incercam mai multe pozitii ale motorului.
4.Profilul nacelei este ok ? DA
5.Forma posterioara a nacelei ? Vezi foto si desen.
6.Suporti nacelei au vreo forma anume ( elipsa , profil simetric ...samd...) ? Profil simetric
7.Latimea eleroanelor ? La varf 35mm. Spre baza 40mm. Coboara cu ele 400 mm de la varfuri. Incorporam eleroanele in aripa.
8.Diametrul maxim al elicei ? 11' - 272 mm
9.Decuparea ( pt.elice ) a BF ( dimensiuni ) ? Nu mai facem. Plasam motorul mai inapoi.
10.Motor brushless folosit ( orientativ ) ? 2835



Ramane doar pilonul frontal (latime 16 mm). Inlocuim pilonul din spate cu o aripioara din coroplast (gros 4mm) care sa asigure si montarea motorului .

Pentru variantele 2,3, ...o sa fie interesant sa variem pozitia nacelei si a motorului ( pe verticala). Daca ai posibilitatea, construieste modelul astfel incat sa putem umbla usor la elementele astea.
Franele aerodinamice le punem acum ?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: stadiu_1.1.JPG
  • Imagine atasata: CIMG0029.JPG

Aceasta postare a fost editata de farm fly: 11 February 2010 - 06:54 AM

0

#6 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 11 February 2010 - 07:45 AM

Vezi postareafarm fly, la Feb 11 2010, 06:48 AM, a spus:

1.Ramane doar pilonul frontal (latime 16 mm). Inlocuim pilonul din spate cu o aripioara din coroplast (gros 4mm) care sa asigure si montarea motorului .

2.Pentru variantele 2,3, ...o sa fie interesant sa variem pozitia nacelei si a motorului ( pe verticala). Daca ai posibilitatea, construieste modelul astfel incat sa putem umbla usor la elementele astea.
3.Franele aerodinamice le punem acum ?


1.OK
2.Initial vom varia pozitiile ca model fizic in RealFlight . Dupa ce obtinem rezultatul dorit reconfigurez si modelul grafic .
3.Desigur . Dimensiuni ? Locatie ? Unghi de rotire ?

La ce inmatriculare ( vopsire ) te-ai gandit ? Intreb deoarece in functie de varianta aleasa voi genera harta UV . In plus ma gandeam sa postam si layout-ul ca fisier photoshop ca sa poata fi generate usor alte variante de vopsire - inmatriculare .
0

#7 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 11 February 2010 - 09:29 AM

Si la frane probabil ca o sa trebuiasca facute cateva incercari, modificari.

Varianta de inceput ar fi cam asta:

latime 30 mm
lungime 300 mm
unghi deschidere 90 grade

Bordul de fuga al franei va pleca la baza de la cota 100 ( cg )

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: frana.JPG

0

#8 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 11 February 2010 - 09:37 AM

La capitolul vopsire, nu i-mi vine in cap acum decat ceva similar cu Magneto Wing.

Extrados alb, Intrados Galben ( sau alta culoare vizibila )

Tricolor in zona varfurilor. Fasii in doua culori pe bordul de atac si nacela

Nacela alba, eventual cu burta intr-o culoare contrastanta cu intradosul aripilor, ca sa ajute la orientare.

Primim ajutoare ! :rolleyes: Oricine are o idee este binevenit !
0

#9 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 11 February 2010 - 11:38 AM

Am uitat ceva : Unghiul la varfuri :-2.5 grade fata de baza.
0

#10 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 11 February 2010 - 11:22 PM

Stadiul 2 :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: stadiu_2a.jpg
  • Imagine atasata: stadiu_2b.jpg
  • Imagine atasata: stadiu_2c.jpg
  • Imagine atasata: stadiu_2d.jpg

0

#11 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 11 February 2010 - 11:29 PM

...si cateva intrebari :

1. "-2.5 grade fata de baza" ...adica unghi diedru negativ pentru aripa ?
2.Imbrac suportul motorului ?


OBS. Elicea n-am mai modelat-o: aceea apartine unui model mai vechi de Sopwith Strutter scalata pentru diametrul cerut ...
0

#12 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 12 February 2010 - 07:24 AM

Superba priveliste ! :)


Ajustari stadiu 2 :

- prelungim inca putin in spate deriva de coroplast. Obtinem mai multa suprafata verticala cu brat mare fata de PN.(pentru stabilizare) Propun sa o extindem cam pana la jumatatea motorului. Daca e nevoie, sus facem o racordare ca sa ajunga in bordul de fuga al aripii.

- franele : zona centrala a aripii va fi un corp fix,lipit de pilon si deriva de coroplast, cam de latimea nacelei. In corpul asta se vor monta semiaripile. Nu e musai sa marchezi acest corp in model, doar sa deplasezi franele putin spre exterior.

- suport motor: Da, se poate imbraca. Prinderea suportului motor de coroplast il vom face cu niste coltare din placaj si balsa.

- unghiul de -2.5 grade : este un unghi de torsiune . La aripile cu inclinare spre inapoi are doua roluri: actioneaza ca un profunor, si al doilea rol este de imbunatatire a caracteristicilor in zbor la limita ( reduce angajarea la varf). Alege o axa mediana in zona de grosime maxima a profilului de la varf si rasuceste cu BA in jos.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: torsiune_la_varf.JPG
  • Imagine atasata: suport_motor.JPG

0

#13 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 12 February 2010 - 07:29 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: extindere_deriva.JPG

0

#14 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 12 February 2010 - 07:40 AM

Vezi postareafarm fly, la Feb 12 2010, 07:24 AM, a spus:

Superba priveliste ! :)


Ajustari stadiu 2 :

- prelungim inca putin in spate deriva de coroplast. Obtinem mai multa suprafata verticala cu brat mare fata de PN.(pentru stabilizare) Propun sa o extindem cam pana la jumatatea motorului. Daca e nevoie, sus facem o racordare ca sa ajunga in bordul de fuga al aripii.

- franele : zona centrala a aripii va fi un corp fix,lipit de pilon si deriva de coroplast, cam de latimea nacelei. In corpul asta se vor monta semiaripile. Nu e musai sa marchezi acest corp in model, doar sa deplasezi franele putin spre exterior.

- suport motor: Da, se poate imbraca. Prinderea suportului motor de coroplast il vom face cu niste coltare din placaj si balsa.

- unghiul de -2.5 grade : este un unghi de torsiune . La aripile cu inclinare spre inapoi are doua roluri: actioneaza ca un profunor, si al doilea rol este de imbunatatire a caracteristicilor in zbor la limita ( reduce angajarea la varf). Alege o axa mediana in zona de grosime maxima a profilului de la varf si rasuceste cu BA in jos.


Aha ....acel washout ?
0

#15 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 12 February 2010 - 07:41 AM

Vezi postareapccdtk, la Feb 12 2010, 07:40 AM, a spus:

Aha ....acel washout ?


Da !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: modificari_stadiu_2.JPG

Aceasta postare a fost editata de farm fly: 12 February 2010 - 07:41 AM

0

#16 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 12 February 2010 - 08:35 AM

Stadiu 3 ( modificat : corp central aripa; frane aerodinamice; washout; nacela posterioara - profil )

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: stadiu_3b.jpg
  • Imagine atasata: stadiu_3a.jpg

Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 12 February 2010 - 08:37 AM

0

#17 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 12 February 2010 - 08:46 AM

...si suport motor :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: stadiu_3c.jpg

0

#18 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 12 February 2010 - 08:47 AM

Daca este OK il export ca mesh si ma apuc de lucru pentru Real Flight ....
0

#19 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 February 2010 - 08:54 AM

Intrebare: de ce toata aceasta complicare cu nacela si stalpi, cand fuselajul statea bine intre aripi la magneto ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#20 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 12 February 2010 - 09:01 AM

Cred ca ideea este de a beneficia de coborarea CG in plan vertical ( efect aripa parasol ) si implicit posibilitatea folosirii unui profil de aripa ( Clark Y in acest caz ) care sa genereze mai multa portanta .....

Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 12 February 2010 - 09:02 AM

0

#21 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 12 February 2010 - 10:41 AM

O singura chestie minora la suport motor: Poate ar merge mai bine prinderea motorului pe un cerc (disc) si atunci capotajul o sa aiba o forma de con in loc de piramida.

In rest e totul super !
0

#22 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 12 February 2010 - 11:08 AM

Vezi postarearenatoa, la Feb 12 2010, 08:54 AM, a spus:

Intrebare: de ce toata aceasta complicare cu nacela si stalpi, cand fuselajul statea bine intre aripi la magneto ?



Uite sursa de de la care am plecat:

http://home.earthlin...g/mitchell.html
0

#23 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 12 February 2010 - 11:35 AM

Vezi postareafarm fly, la Feb 12 2010, 10:41 AM, a spus:

O singura chestie minora la suport motor: Poate ar merge mai bine prinderea motorului pe un cerc (disc) si atunci capotajul o sa aiba o forma de con in loc de piramida.

In rest e totul super !


Deci ( odata cu modificarea suportului motor ) il export si lucrez pentru RF ?
0

#24 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 12 February 2010 - 12:18 PM

Vezi postareapccdtk, la Feb 12 2010, 11:35 AM, a spus:

Deci ( odata cu modificarea suportului motor ) il export si lucrez pentru RF ?


Da !
0

#25 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 18 February 2010 - 10:28 PM

Atasez modelul in format KEX ( gata pentru a fi importat in RF si setat fizic corespunzator ) si format RF ( incercare nereusita de a copia oarecum modelul fizic al unui Zagi ) ....arhive rar redenumite txt pt.upload :

...si :

Fisiere atasate


0

#26 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 19 February 2010 - 12:18 AM

La EA:

Pozitia CG : X=0 , Y = 2.00 , Z = -3 ( -3.5 e si mai bine )
Diedru : 0 Nu stiu de unde s-a capatat cu 1 grad diedru, dar influenta, mai ales in viraje era foarte nasoala !
Trim elvoane : 15 grade. Asta inseamna ca sant mici. Nu am avut timp sa le lungesc- latesc, dar e pe lista..
Cursa elevon :+50 grade. In jos poate sa ramana cum e acum

Cu clark y are finete de ...trainer ! I-am bagat E 176 si e mult mai fain....

Cam atat am reusit sa fac in noaptea asta( la varianta KEX - cand finalizez importul zice ca nu gaseste ceva...nu m-am descurcat )

Super incantat ! Jos palaria pentru Robert !!!

Aceasta postare a fost editata de farm fly: 19 February 2010 - 12:20 AM

0

#27 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 19 February 2010 - 12:34 AM

Cu placere !!! Cand il consideri OK ca model fizic trimitemi-l te rog pentru ultimele retusuri ( texturi samd.....) .....Urmatorul va fi ...?
0

#28 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 19 February 2010 - 01:34 AM

[quote name='farm fly' date='Feb 12 2010, 07:24 AM' post='369273']
Superba priveliste ! :lol:
........din cate cunosc marea problema la acest tip de model este stabilitatea in aer din cauza lipsei ampenajelor , si nu este suficient un unghi negativ la capetele de aripa , ...se foloseste un profil aparte !

Ajustari stadiu 2 :

- prelungim inca putin in spate deriva de coroplast. Obtinem mai multa suprafata verticala cu brat mare fata de PN.(pentru stabilizare) Propun sa o extindem cam pana la jumatatea motorului. Daca e nevoie, sus facem o racordare ca sa ajunga in bordul de fuga al aripii.

- franele : zona centrala a aripii va fi un corp fix,lipit de pilon si deriva de coroplast, cam de latimea nacelei. In corpul asta se vor monta semiaripile. Nu e musai sa marchezi acest corp in model, doar sa deplasezi franele putin spre exterior.

- suport motor: Da, se poate imbraca. Prinderea suportului motor de coroplast il vom face cu niste coltare din placaj si balsa.

- unghiul de -2.5 grade : este un unghi de torsiune . La aripile cu inclinare spre inapoi are doua roluri: actioneaza ca un profunor, si al doilea rol este de imbunatatire a caracteristicilor in zbor la limita ( reduce angajarea la varf). Alege o axa mediana in zona de grosime maxima a profilului de la varf si rasuceste cu BA in jos.
[/quote
0

#29 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 19 February 2010 - 07:07 AM

@ ARU

Corect ! Una din temele de proiectare la modelul asta era sa probam teoria care spune ca prin coborarea CG la o aripa zburatoare se compenseaza o parte din momentul de rasturnare generat de profilele obisnuite.
Daca te joci putin la modelul lui Robert si schimbi pozitia CG si profil se vede diferenta.
0

#30 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 19 February 2010 - 07:26 AM

Vezi postareapccdtk, la Feb 19 2010, 12:34 AM, a spus:

Cu placere !!! Cand il consideri OK ca model fizic trimitemi-l te rog pentru ultimele retusuri ( texturi samd.....) .....Urmatorul va fi ...?


-franele sant prinse ca flapsuri la bordul de fuga ? E reala reprezentarea care apare pe ecran cand editezi aripa ? Cum facem sa ajunga la locul lor ?

-Am incercat sa scot mixajul dintre profundor si flapsuri si nu gasesc de ce sa ma agat. E predefinit in model ?

- motorul trebuie coborat : axa motor sa fie tangenta cu partea sup a nacelei.

- elevoanele le prelungim pe toata lungimea semiaripii

Astea sant cele care au aparut pana acum. Mai zburam cateva zile sa vedem ce mai apare...


Urmatorul pe lista ar fi un STOL cu flaps pe toata lungimea aripii si spoilere in loc de eleroane. :lol:
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro