Modelism - RHC Forum: CAP 232 EP - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

CAP 232 EP UN ARF .........SI NU TOCMAI

#1 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 07 February 2010 - 01:23 PM

Buna ziua,
In mod normal acest rewiew trebuia postat la sectiunea ARF dar datorita faptului ca pregatirea modelului asa cum vine "din cutie" este cel putin dificila pentru modelistii cu mai putina experienta am considerat ca este mai bine sa-l descriu la sectiunea "kit".
cateva detalii despre model:
1. Producatorul este necunoscut, banuit a fi "NANLANG FACTORY" din China, comercialzat in State ca fiind un produs "World Planes". Nu sunt foarte sigur, oricum are un frate mai mare pentru termic, o replica a celebrului "Paint Ball Target" aka GP 580 pilotat de Matt Chapmann.
2. L-am achizitionat la reducere in Decembrie 2009 de la firma din Harghita si in acelasi timp un prieten a achizitionat fratele mai mare de la firma din Botosani. Constructia s-a desfasurat in paralel sau aproape pentru ca termicul este neterminat.
3. Caracteristici generale:
Anvergura :925mm, aripa trapezoidala, eleroane generoase ca pentru 3D, unghi diedru 2grd,
Lungime fuselaj: 890mm (de la partea din fata a capotajului pana la extremitatea derivei), 930mm cu elice si con,
Suprafata portanta aripa: 19.1 dm2, Suprafata portanta ampenaj orizontal: 3.9 dm2
Incarcare: 41.9 g/dm2 la 802g greutatea obtinuta de mine) sau 30.3 g/dm2 pentru cele 580 g "imaginate de producator"
Greutatea totala a componentelor "direct din cutie" 446g.
La dezambalare am facut cateva poze pe care le atasez aici.
4.Calitatea produsului:
Aspect general de 4 stele, ambalaj 4 stele, manual de instructiuni - zero barat (dealtfel manualul este pentru un alt CAP cu alta structura, alte componente etc, ceva asemanator cu YAK54 comercializat de acelasi retailer si probabil facut de aceasi mama ), finisaj exterior de 5 stele cu toate ca folia este una ieftina (avionul imita ca schema de culori un CAP 232 40% construit si zburat de un american ), lipituri de 3 stele, clei de tip aracet pus cu zgarcenie in locurile cele mai importante (dealtfel multe trebuie intarite), capota, carenaje cupola de 5 stele, piese marunte si accesorii de 2 stele, roti inutilizabile, lipsa componente, tije de cea mai proasta calitate.
La capitolul componente din lemn/placaj lucrurile stau chiar mai rau. Modelul este prevazut, conform producatorului sa primeasca mai multe tipuri de motorizari functie de ce se doreste astfel ca kit-ul contine o bagheta de balsa 10x10 pentru suport motor periat seria 370 cu reductor / sau neperiat cu acelasi tip de suport si setul de panouri pentru motor neperiat de 200-250 W cu suport de tip cruce. Pentru un modelist incepator montarea panourilor pentru suportul de tip "cruce" devine o aventura atata timp cat panourile, desi corect taiate, nu sunt marcate L/R pentru a obtine inclinarea dorita anti cuplu a motorului. Mai mult panourile laterale sunt decupate din placaj 1.5 liteplay fragil, sunt deja exfoliate pe alocuri iar panoul frontal este livrat din doua parti si este de aceasi calitate.
Cireasa de pe tort a fost lipsa piesei de legatura din placaj pentru lonjeronul principal al aripii desi ambalajul nu parea violat. Dealtfel si in cazul termicului am constatat cam aceleasi lipsuri, lucru absolut normal avand in vedere ca producatorul este acelasi.
5. ECHIPARE: Avand in vedere ca daca la cele 446 g adaugam 100g pentru un acc. 3 s, si un "motoras" marunt de 60-70g fara a lua in considerare nimic altceva se depaseste targetul de greutate impus de producator. Astfel m-am decis la urmatoarele:
a. motor BL A2217-7T, 18 A, 800-1100g forta, 67g
b. servo 4 buc SG 90 de la Tower Pro (nu dati cu pietre) - 40g
c. elice 9x5 APC sport pe care s-ar putea sa o schimb cu alta de la GWS din fibra de sticla
d. receptor 6 ch cu sinteza de la ACT - 26g
e. ESC de 33 AMP cu BEC incorporat - 30 g
f. acc XRay 3 s , 25 C, 1100 mAh, -93g
g. tren custom made din dural, frezat pentru usurare - 24g
h. roti ultrausoare 58mm diametru - 14g
i. bechie custom made cu rotita ultrausoara 19mm diametru - 9g
Imagine atasata: CARENAJE_ROTI.JPGImagine atasata: FUSELAJ.JPG[attachment=73
055:FUSELAJ2.JPG]Imagine atasata: FUSELAJ3.JPGImagine atasata: IN_CUTIE_1.JPG
Imagine atasata: IN_CUTIE_2.JPG
To be continued.......

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: FUSELAJ2.JPG

MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#2 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 07 February 2010 - 06:11 PM

Partea a doua.......
CONSTRUCTIA ARIPII: datorita lipsei piesei de imbinare dintre cele doua semilonjeroane am fost obligat sa tai una din placaj de 3mm /6 straturi respectand un unghi diedru de 2 grd. Desi constructia piesei de imbinare a fost floare la ureche, ajustarea si imbinarea semiplanelor a fost o aventura deoarece semiplanul stang in dreptul planului de separatie dintre aripi este mai gros pe prima treime. Acest aspect mi s-a parut cel putin ciudat diferenta fiind pe alocuri de 1.5-2mm. Cu toate ajustarile facute la locasul piesei de legatura rezultatul nu a fost satisfacator. Atunci am decis sa aliniez semiplanele pe intrados si eventual sa ajustez daca este cazul locasul din fuselaj pentru incastrarea aripii.Pana la urma aripa imbinata arata ca in pozele de mai jos. Pentru ca piesa de legatura se potrivea fest in locasul din aripi am decis, pentru a nu risca intepenirea la asamblarea semiplanelor , ca elementul de legatura sa fie lipit cu rasina intr-o semiaripa iar dupa intarirea lipiturii sa asamblez cele doua semiplane cu rasina pe planul de separatie si cu aracet Super G elementul de legatura in locasul semiaripii opuse. Bineinteles toata constructia a fost calata si fixata in vederea intaririi lipiturii cu menghine de lemn si clip-uri. Montarea servo-urilor a fost o formalitate dar am inlocuit tijele originale din kit cu tije de 2mm filetate la care am atasat furci metalice.
Imagine atasata: ARIPA_EXTRADOS.JPGImagine atasata: ARIPA_INTRADOS.JPG
To be continued........
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#3 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 07 February 2010 - 08:25 PM

Partea a treia:
Imagine atasata: SERVO_ARIPA.JPG
MODIFICARI SI CONSTRUCTIE FUSELAJ:Modificarile fuselajului le-am facut plecand de la premisele ca lipiturile trebuie oricum intarite si ca trenul original nu poate face fata terenului pe care pot eu scoate avionul la zbor.
Prima constatare pe care am facut-o atunci cand am incercat sa strang suruburile aripii pe cadrul din fuselaj a fost ca acesta a cedat si ca zona centrala a fuuselajului se cocoloseste fara a strange suruburile prea tare. Astfel am decis intarirea structurii ca in pozele atasate.Imagine atasata: INTARITURI_FUSELAJ.JPGImagine atasata: SUPORTI_ELECTRONICA.JPGRONICA.JPG].Intariturile s-au facut cu placaj usor de 3mmsub cadrul piulitelor si cu balsa de 1mm pe panoul lateral al fuselajului in zona centrala.
Pentru suportul bateriei am taiat un alt suport identic cu cel furnizat din placaj de 1.5mm multistrat si le-am lipit pe amandoua in tandem asa cum rezulta din poze.
Pentru ca am renuntat la trenul original din sirma am modificat capacul de la compartimentul bateriei prin scurtarea acestuia cu 15mm. Intai am dezlipit cu grija limbile de blocare si folia de pe capac iar dupa ajustarea capacului le-am lipit la loc. Suportul trenului l-am realizat dupa cum se vede in poze din doa straturi de placaj multistrat de 1,5mm si de 3mm lipite unul peste celalalt. La capetele suportului am adaugat doua intarituri triunghiulare lipite pe panoul lateral si pe cadrul invecinat. Modificarile sunt vizibile in pozele de mai jos:
Imagine atasata: MODIFICARI_TREN_SI_CAPAC.JPGImagine atasata: MODIFICARI_TREN.JPG
Imagine atasata: INTARITURI_TREN.JPG
Jambele trenului au fost confectionate dintr-o fasie de 290mm x 20mm x 3mm de dural slab aliat prin frezare dupa cum se vede in poze. Latimea la baza jambelor este de 20mm iar la capete de 8.5mm. Marginea de la care s-a facut degajarea masoara 3.2mm.
Pentru obtinerea inclinarii trenului am glisat o fasie de placaj de 1.5mm in locasul original si i-am asigurat o suprainaltare de 2mm dupa cum se vede in poza.Imagine atasata: SUPRAINALTARE_TREN.JPG
Pentru ca am renuntat la rotile originale si la cadrul de sirma am montat rotile de 58mm pe doua tije filetate de 3mm care fixeaza si carenajele pe jambe. La capatul exterior al rotii am montat coliere cu surub deoarece altfel imbinarea nu este posibila. oricum in carenaje am decupat deschideri generoase pentru noile roti.Imagine atasata: ROTILE_ORIGINALE.JPGImagine atasata: AX_FILETAT.jpgachment=73119:DETALIU_ROATA.JPG]Imagine atasata: DETALIU_ROATA.JPG
Ansamblul bechiei l-am facut din placaj de 3mm multistrat la care am atasat un tub lagar pentru sarma de 2mm pe post de jamba a bechiei.
Imagine atasata: DETALIU_BECHIE.JPG
To be continued........
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#4 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 07 February 2010 - 09:56 PM

Alte modificari ale fuselajului:Adaugarea unui pilot si a plansei de bord este mai mult un moft. Nu-mi plac modelele cu cupola transparenta, in zbor la inaltime mica, in care nu se vede un pilot cat de mic! Oricum pilotul este o barbie de la fica-mea modificata. Am luat numai fata si mainile, restul este confectionat din spuma albastra - polistiren extrudat - vopsit cu tempera ordinara. Plansa de bord este o foto la scara a plansei de pe CAP 232.
Imagine atasata: PILOT.JPGImagine atasata: PLANSA_BORD.JPG
SUPORTUL MOTOR: A fost facut copiind piesele originale din placaj multistrat de 3mm (piesele laterale), placaj de 3mm si 1.5mm sandwich pentru panoul frontal si 1.5mm pentru piesa inferioara pe care este asezat ESC. Pentru detalii atasez pozele.
Imagine atasata: DETALIU_BATIU_MOTOR_1.JPGImagine atasata: DETALIU_BATIU_MOTOR_2.JPGJPG]Imagine atasata: DETALIU_BATIU_MOTOR_3.JPGImagine atasata: POZITIE_ESC.JPG
Totul a fost incleiat cu epoxi.
In spatele batiului motor se vede bagheta de balsa de 10 x 10. Alegerea initiala a fost un Tower Pro BLBM 2409-12T cu elice de 8x5 si cu suport pentru bagheta. De tras, tragea la probele statice dar se incalzea foarte rau asa ca am renuntat la el si nu l-asi recomanda. Poate doar in cazul in care modelul se face mai "dezbracat" si fara tren . Eu l-am utilizat cu performante excelente pe un depron de 620g.
Pentru a putea monta/ demonta capotajul din fibra de cate ori poftesc am montat o piulita incastrata de M3 in fuselaj. Piulita provine de la o priza mai veche si a fost incleiata cu epoxi. Altfel din cauza vibratiilor si pentru ca invelisul este numai din balsa orice autofiletant in locul acela are viata scurta.
Imagine atasata: PIULITA_INCASTRATA.JPG
O problema care mi-a dat bataie de cap a fost pozitia servo-ului de profundor. Foarte greu am facut reglajul mecanic al pozitiei pirghiei pentru a obtine cat de cat o cursa simetrica si fara eforturi pentru profundor. Am incercat si pozitia pirghiei in oglinda la 180 grd dar datorita pozitiei servo-ului a fost foarte dificil.
Imagine atasata: POZITIE_SERVO_SI_PIRGHIE.JPG
Cursa maxima este +35/-32mm la 100%. Pentru inceput m-am decis sa raman la +23/-23 fara dual rate, 70% dual rate programat si un expo de 40%. Pentru un model similar am gasit intr-un manual curse de +9.5/-9.5 cu dual rate activat si +12.7/-12.7 fara dual rate. Asi fi foarte multumit daca v-ati exprima opiniile cu privire la acest aspect. Chiar astept pareri si sfaturi.
To be continued.......
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#5 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 08 February 2010 - 09:52 AM

Corect ar fi fost asa

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: POZITIE_SERVO_SI_PIRGHIE.JPG

Aceasta postare a fost editata de florin100%: 08 February 2010 - 09:53 AM

"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#6 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 08 February 2010 - 06:34 PM

Buna ziua,
Perfect adevarat Florine! Si eu am incercat sa-l pun firesc asa cum ai remarcat...........dar rezultatul a fost sub asteptari. Dealtfel am mentionat in review. Pentru ca oricum cursa obtinuta este buna si cuplul suficient voi incerca sa mut parghia cu o gaura mai jos. Cred ca pozitia frame-ului de servo este prea sus fata de planul ampenajului. Ma voi stradui in continuare sa mut pozitia tijei.
Multumesc oricum!
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#7 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 08 February 2010 - 06:41 PM

Vezi postareacomnean, la Feb 8 2010, 06:34 PM, a spus:

Buna ziua,
Perfect adevarat Florine! Si eu am incercat sa-l pun firesc asa cum ai remarcat si tu ...........dar rezultatul a fost sub asteptari. Dealtfel am mentionat in review. Pentru ca oricum cursa obtinuta este buna si cuplul suficient voi incerca sa mut tija cu o gaura mai spre centru si parghia servo-ului cum ai indicat si tu. Cred ca pozitia frame-ului de servo este prea sus fata de planul ampenajului. Vom vedea
Multumesc oricum!

MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#8 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 02 March 2010 - 09:56 PM

Salut,
Duminica CAP-ul a fost testat in zbor. Prima concluzie este ca servo-ul de profundor nu are putere si este ineficient iar cele de pe aripa nu sunt suficient de precise. cele de pe aripa sunt deja inlocuite cu doua ECO 81 de la Hitec iar pentru cel de profundor urmeaza sa ma mai gandesc. partea proasta a fost ca datorita casetelor prea mici din aripi a trebuit sa tai folia si sa refac locasurile pentru a primi servo-uri de 29.3mm lungime.
Voi reveni cu poze.
Centrul de greutate a fost stabilit la 63-65 mm de la bordul de atac la radacina aripii in imediata vecinatate a fuselajului in consecinta am adaugat 20g de plumb.
Norocul a fost ca avionul a fost zburat de un prieten cu mai multa experienta altfel datorita servo-ului de profundor avionul nu putea fi trimat.
Oricum avionul promite cu toate ca pare un pic submotorizat.
Decoleaza bine si din scurt si se comporta bine in zbor si la 1/2 motor. Nu detaliez reglajele pana la noul test.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#9 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 03 March 2010 - 11:30 PM

pai ai schimbat tija servoului de pe profundor cum ti-a aratat florin? cred ca de aceea ai avut problema pe profundor.
Nu inteleg de ce nu pui bratul servoului pur si simplu la 180grade....
0

#10 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 06 March 2010 - 09:09 PM

Nu , nu am schimbat-o si oricum schimband-o nu rezolvam mare lucru. Pur si simplu servo-ul nu facea fata solicitarii si esra imprecis. De nou are joc si nu revine de fiecare data in pozitia de 0. L-am dat deja jos si in locul lui, dupa modificarea locasului, se monteaza un HS-82 MG Hitec. Atunci voi incerca repozitionarea parghiei.
Problema mare a acestui model este ca locasurile de servo nu sunt amplasate ideal.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro