Modelism - RHC Forum: REGULATOR DE AMPERI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

REGULATOR DE AMPERI

#1 Useril este offline   boby 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 16-November 08

Postat 19 January 2010 - 12:32 PM

Vreau să mă ajutaţi cu informaţii în legătură cu o problemă legată de consumul amperilor.

La o baterie de la maşină 12 v 90 Ah am legat un consumator pe bază de apă (defapt care încălzeşte apa) iar acest consumator imi papă toţi amperi din baterie.

Aş vrea să imi iau un releu sau ceva "regulator de amperi" care să limiteze curentul primit, ca să nu-i dau mai mult de 20 Ah pt că la acest curent funcţionează corect.
0

#2 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 19 January 2010 - 01:10 PM

iti trebuie o sursa de curent constant...asa se cheama.

Principial este simplu de facut. Mai greu este insa sa faci o sursa care sa tina 20A...adica nu se fac cu o piesulica si gata...este devoie de ceva de putere, radiator, etc.
Acel ceva care incalzeste apa merge la 12V banuiesc nu? Si cand este alimentat la 12V consuma 20A din cate inteleg. Dar daca ar merge la 10V ar fi ok?
0

#3 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 19 January 2010 - 01:12 PM

Am uitat sa-ti spun ca acel ceva care consuma 20A iti va papa bateria in 90/20=4.5ore daca vrei sa limitezi cutrentul la 10A sa zicem te va tine bateria 9 ore. si tot asa.
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 January 2010 - 01:44 PM

Nu e mai simplu sa tii motorul pornit cat timp incalzesti ?
O masina cu motor cu injectie consuma cam 0.3l/ora in stationare, 1 leu...
Banuiesc ca nu vrei sa faci dus, ci poate un ceai, ceva rapid...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 January 2010 - 02:04 PM

Parerea mea e ca ai nevoie de ceva in genul unui "termostat". Ca daca e vorba de alta problema, orice faci rezultatul e acelasi: baterie papata, vorba ta.

Adica daca pentru a incalzi acea cantitate de apa ai nevoie de o anumita cantitate de energie, n-ai alta solutie decat sa i-o dai. Ca o faci in 30 minute sau 5 ore, tot aia este, apa va fi la temperatura dorita cand bateria e descarcata.
Presupun ca mai mult te-ar ajuta un dispozitiv care sa economiseasca energia pe care i-o dai inutil, daca ajungi in situatia asta. Daca nu ajungi sa-i dai acea energie si nu se pune problema de dat ceva in plus, redimensioneaza instalatia. Ori consumatorul (cu ceva mai eficient sau scazi pretentiile) ori sursa de energie.

De exemplu, daca eu am de incalzit un butoi de apa de 100 l cu energia din acel acumulator si prin absurd as face-o la limita descarcand bateria complet, orice limitator de sarcina pun, nu salvez bateria. Lungesc timpul de incalzire. O sa trebuiasca sa o consum pe toata ca sa incalzesc acea apa.
Daca e situatia cealalta ca incalzesti ceva extrem de repede dar incepi sa risipesti energia, atunci are rost sa pui problema ridicata de tine, cu termostat, variator sau regulator de ceva. Parerea mea....

Nu cred ca se supara nimeni daca spuneai exemplul concret. Bafta!

PS. Daca stii ca la acel consum functioneaza corect, atunci acel consumator atat consuma prin constructie. Daca ipotezele tale sunt corecte atunci acumulatorul se consuma in aproximativ 4 ore.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 January 2010 - 03:28 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#6 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 19 January 2010 - 05:29 PM

Scuze ,in afara subiectului,sa incalzesti apa, ciorbe ,cafele etc un primus pe benzina e sfint ,cu 2l de benzina faci mincare pentru 3 persoane cam 3-4 zile. :angry2:
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#7 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 20 January 2010 - 03:33 AM

Presupun ca acel ceva, nu este altceva decat un dispozitiv numit Webasto, pe care probabil nu stie sa-l programeze sau s-a dus parte de reglare la el, iar costurile de reparatie sunt destul de mari....si atunci ca romanul....a apelat la romanisme evident.....e doar o presupunere....caci altceva de incalzit apa la masina care sa pape atat de mult, nu stiu sa fie....

Webasto

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 20 January 2010 - 03:34 AM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#8 Useril este offline   boby 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 16-November 08

Postat 26 January 2010 - 01:01 PM

Va multumesc pentru interesul acordat.

Reveritor la problema aparatului este ceva japonez nu inteleg tot ce scrie pe el doar cateva.

Aparatul este o chestie cu apa care are o cantitate de 3 l de apa si un ventilator .. ca un aparat de aer conditionat arata doar ca este mai mic, chiar mult mai mic, pe el scrie ca fuctioneaza la 12 v 20a si o avut o chestie de reglat caldura dar s-a stricat iar eu cand l-am legat pe direct mi s-a ars prima data sig si dupa ce am legat direct plus de la baterie s-a incalzit prea tare bine ca nu s-a stricat de tot.
Aparatul foloseste la o incalzire instantanee a apei si atunci cand intri de afara in masina inghetata in parcare este numa bun pentru primele 10 minute in care in masina diesel audi a4 98` are o temperatura in care aproape ca degenerezi.
Referitor la termostat m/am mai interesat si eu ce inseamna si nu stiu daca as gasi unul in curent continuu si sa fac chestia asta sa imi dea 12 v 20a daca stiti vreunul dintre voi de asa ceva sa imi ziceti si mie.
Cu consumul bateriei nu este problema pentru ca nu dureaza mai mult de 20 de minute cat este pornit.
Vas face o poza cu el dar nu am aparat foto.
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 January 2010 - 01:05 PM

20A este curentul consumat de el (probabil maxim), nu ai de ce sa te preocupi tu sa il "regulezi" .
Daca trage mai mult de atat, inseamna ca e defect, un scurt, ceva, si cu un regulator tot nu va functiona.
Mai ales ca zici ca iti omoara bateria.
Sau ai o baterie in faza terminala, 20A nu este un curent de neglijat nici pentru una noua...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   boby 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 16-November 08

Postat 26 January 2010 - 04:45 PM

da renatoa este asa cum zici consum maxim 20 a dar eu vreau ca el sa imi consume atat pentru ami da randament instantaneu, nu ma tem de baterie, oricum nu mi s-a descarcat dar am ajuns eu la concluzia asta. Oricum nu ar fi o problema bateria.

Dupa ce am mai vazut pe net, cred ca singura solutie ar fi sa gasesc un termostat, deoarece sursa de curent constant vad ca da amperi putini, fiind pentru leduri din cate am vazut eu.
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 January 2010 - 07:29 PM

Nu te supara pe mine, dar, aparatul in discutie mi se pare complet inutil. Daca tii la confort, instaleaza un demaror la distanta si porneste masina din casa.
Trebuie sa fii constient de un lucru. Cat consumi, atata caldura ai. Limitezi curentul, reduci cantitatea de caldura. Considerand, cu buna aproximatie ca tensiunea este constanta. Indiferent de cum arata si de cat de complicat este aparatul ai avea aceeasi caldura si cu o simpla rezistenta. Cu randament mai bun.
Bafta.
0

#12 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 03 October 2015 - 03:04 AM

Vezi postareadan_mitea, la 26 January 2010 - 07:29 PM, a spus:

Nu te supara pe mine, dar, aparatul in discutie mi se pare complet inutil. Daca tii la confort, instaleaza un demaror la distanta si porneste masina din casa.
Trebuie sa fii constient de un lucru. Cat consumi, atata caldura ai. Limitezi curentul, reduci cantitatea de caldura. Considerand, cu buna aproximatie ca tensiunea este constanta. Indiferent de cum arata si de cat de complicat este aparatul ai avea aceeasi caldura si cu o simpla rezistenta. Cu randament mai bun.
Bafta.


nu e deloc asa.. este foarte util.
si consuma 7.5Ah doar la pornire pentru aproximativ 1 minut..
stiu ca e de 5 ani postul, dar e bine de stiut.
era cineva mai sus care lucreaza la webasto, sau cel putin asa a dorit sa se creada..
webasto in general, consuma carburant, nu amperi. si cu toate romanismele, ar consuma 7.5Ah pentru aproximativ 10 minute, se arde bujia si la revedere.

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 03 October 2015 - 03:08 AM

TEL: 0786.607.466
0

#13 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 03 October 2015 - 09:59 AM

Pai daca limitezi curentul , sa zicem , atuncea ce se mai incalzeste ?
Si ce eficienta poate sa aibe o rezistenta electrica care consuma 7.5 amp si nu incalzeste calumea apa , daca ea cere 20 amp , eu nici macar nu cred ca incalzeste ceva , si daca incalzeste , cred ca dureaza foarte mult ?
Eu propun sa isi achizitioneze un webasto , si acolo ai caldura cu mai putini amp.
Ceea ce cauti aceea gasesti
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro