COPTERX reloaded Cine face ca mine ...... sa aiba bafta !
#1
Postat 09 November 2009 - 10:06 AM
Pentru ca definitivarea acestui model presupune cheltuieli suplimentare destul de consistente, cheltuieli care in mod evident nu au fost luate in calculul initial.
Dar sa incep cu inceputul.
Ziua 1.
Am cumparat kit-ul de pe meleagurile noastre. Vanzatorul este un baiat de treaba, a desigilat pachetul in fata mea, am verificat sa contina tot ceea ce trebuie. Mentionez ca am achizitionat kit-ul FARA garantie, deci vina este A MEA in totalitate, si nu aduc nici un fel de acuze celui ce mi-a furnizat acest kit.
Ajuns acasa, ma pun pe treaba. Desi kit-ul este montat 80%, verific totul de la zero. Demontez frame-ul, constat ca nu avea nici o picatura de loctite. Frame-ul este din aluminiu. Toate piesele PAR de calitate, mai putin suruburile, care au cap cruce. Intrucat am suruburi ALIGN, decid sa le inlocuiesc pe toate. Fixez cele doua jumatati ale frame-ul superior de cele doua holdere (Main Shaft Bearing Case) prin care trece axul principal, dar fara loctite, pentru a verifica corectitudinea montajului.
Prima surpriza: - axul nu trece prin rulmenti usor, asa cum ar trebui, ci trebuie fortat ca sa intre in rulmenti.
Demontez totul si verific cele doua Main Shaft Bearing Case. Dupa prelucrarea CNC, cele doua piese au fost slefuite pentru a avea un aspect mai placut, dar acest lucru a afectat planeitatea suprafetelor in care se fixeaza suruburile. Intrucat s-a facut seara, decid sa continui a doua zi.
#2
Postat 09 November 2009 - 10:20 AM
romulus_1st, la Nov 9 2009, 10:06 AM, a spus:
Pentru ca definitivarea acestui model presupune cheltuieli suplimentare destul de consistente, cheltuieli care in mod evident nu au fost luate in calculul initial.
Dar sa incep cu inceputul.
Ziua 1.
Am cumparat kit-ul de pe meleagurile noastre. Vanzatorul este un baiat de treaba, a desigilat pachetul in fata mea, am verificat sa contina tot ceea ce trebuie. Mentionez ca am achizitionat kit-ul FARA garantie, deci vina este A MEA in totalitate, si nu aduc nici un fel de acuze celui ce mi-a furnizat acest kit.
Ajuns acasa, ma pun pe treaba. Desi kit-ul este montat 80%, verific totul de la zero. Demontez frame-ul, constat ca nu avea nici o picatura de loctite. Frame-ul este din aluminiu. Toate piesele PAR de calitate, mai putin suruburile, care au cap cruce. Intrucat am suruburi ALIGN, decid sa le inlocuiesc pe toate. Fixez cele doua jumatati ale frame-ul superior de cele doua holdere (Main Shaft Bearing Case) prin care trece axul principal, dar fara loctite, pentru a verifica corectitudinea montajului.
Prima surpriza: - axul nu trece prin rulmenti usor, asa cum ar trebui, ci trebuie fortat ca sa intre in rulmenti.
Demontez totul si verific cele doua Main Shaft Bearing Case. Dupa prelucrarea CNC, cele doua piese au fost slefuite pentru a avea un aspect mai placut, dar acest lucru a afectat planeitatea suprafetelor in care se fixeaza suruburile. Intrucat s-a facut seara, decid sa continui a doua zi.
Sper sa nu ne tii prea mult cu ' sufletul la gura ' , sincer , astept a doua zi si a doua surpriza . Sfat : cumpara-ti un subler , la heli nu te poti descurca fara el .
Bafta la montaj
T..
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#3
Postat 09 November 2009 - 10:27 AM
Dupa doua ore de munca, in care am folosit toate cunostintele tehnice pe care le am dar si forta bruta, am rotit piesele, le-am mutat de sus jos si invers, am folosit cleme, subler, menghina de mana, am reusit sa aliniez cele doua Main Shaft Bearing Case. Axul intra usor, practic daca il introduc in primul rulment si il las, aluneca si prin cel de-al doilea rulment si loveste masa. De ce am muncit atat de mult ?
Daca axul se roteste usor:
- consumul de curent este mai mic
- uzura mecanica a rulmentilor este mai mica
- zgomotul produs este mai mic
- nivelul vibratiilor scade.
Iata poza cu impricinatii montati definitiv (si cu loctite) pe frame. Nu i-am mai demontat sa ii pozez separat, si stiti de ce :rolleyes:
Pozele nu sunt de prea buna calitate, sunt facute la rezolutie minima si fara blitz, dar sunt sugestive.
Si o poza cu frame-ul montat doar pentru probe.
#4
Postat 09 November 2009 - 10:36 AM
Totusi, aceasta clona este prezentata intr-o lumina pozitiva pe forumurile de pe alte meleaguri. Ori am eu ghinion, ori am cumparat o clona facuta dupa alta clona.
Dar sa continui. Dupa ce termin de prezentat ziua a doua, le voi lasa timp celor ce vor sa discute / comenteze pe seama acestei clone, sa faca acest lucru.
#5
Postat 09 November 2009 - 10:55 AM
In continuare am montat si pinionul care antreneaza cureaua. Iarasi surpriza: SI pinionul acesta este excentric, si inca foarte excentric. In poza se vede foarte bine. Decizia vine repede : voi inlocui pinionul din plastic cu altul, luat de pe HK 450 (doar pinionul, nu tot ansamblul). Demontarea pinionului de HK este usoara, cele aproximativ 40 - 50 de zboruri si-au spus cuvantul si pinionul aluneca pe ax. Il introduc pe axul de CX, acesta avand crestaturi. Montez tot ansamblul, testez totul. O noua proba reala cu motorul, totul este OK. Vreau sa sarbatoresc evenimentul, dar se aude o pocnitura puternica. Pinionul de la HK se sparge :rolleyes: , probabil acele crestaturi de pe ax l-au solicitat prea mult. Concluzia ?
Trebuie sa cumpar pinionul original ALIGN, care costa vreo 35 lei pe meleagurile noastre.
Si s-a dus si ziua a doua.
Aceasta este poza cu pinionul original, se observa gaura excentrica.
#6
Postat 09 November 2009 - 11:50 AM
In Romania garantia practic nu exista. Cati sunt dealeri oficiali - foarte putini. In mod normal garantia o onoreaza firma mama prin dealer. Cum dealerii de la noi au volum foarte mic (asta e piata, nu e vina lor) cumpara de regula de la alti dealeri. Cand ceva nu e bun inlocuiesc cu bani din buzunarul lor. Chiar si atunci cand sunt dealeri oficiali, daca firma mama vrea sa vada inapoi produsul stricat ii costa posta o gramada.
Peste chestia asta Align prin Trex-uri a facut standard heli CNC cu frame carbon. Arata superb, merge foarte bine dar nu e musai. Un heli mege foarte bine cu piese din plastic. HK450 clona Trex 450s (care nu sunt convins ca se mai fabrica) merge foarte bine. Inca nu imi e clar, ce e de preferat, un heli mediocru din plastic sau acelasi heli mediocru CNC. La cate probleme am citit in ultimul timp incep sa cred ca un heli clona din plastic e de preferat. Macar nu ai problema filetelor mancate din fabrica cum a avut RealDesign la flasher.
Sa inteleg ca ai si un HK450 functional ?
Pana acum ai avut un numar rezonabil de probleme. Inca nu am parul maciuca. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 09 November 2009 - 12:05 PM
stiganas, la Nov 9 2009, 11:50 AM, a spus:
In Romania garantia practic nu exista. Cati sunt dealeri oficiali - foarte putini. In mod normal garantia o onoreaza firma mama prin dealer. Cum dealerii de la noi au volum foarte mic (asta e piata, nu e vina lor) cumpara de regula de la alti dealeri. Cand ceva nu e bun inlocuiesc cu bani din buzunarul lor. Chiar si atunci cand sunt dealeri oficiali, daca firma mama vrea sa vada inapoi produsul stricat ii costa posta o gramada.
Peste chestia asta Align prin Trex-uri a facut standard heli CNC cu frame carbon. Arata superb, merge foarte bine dar nu e musai. Un heli mege foarte bine cu piese din plastic. HK450 clona Trex 450s (care nu sunt convins ca se mai fabrica) merge foarte bine. Inca nu imi e clar, ce e de preferat, un heli mediocru din plastic sau acelasi heli mediocru CNC. La cate probleme am citit in ultimul timp incep sa cred ca un heli clona din plastic e de preferat. Macar nu ai problema filetelor mancate din fabrica cum a avut RealDesign la flasher.
Sa inteleg ca ai si un HK450 functional ?
Pana acum ai avut un numar rezonabil de probleme. Inca nu am parul maciuca. Stefan
Problema garantiei nu se pune deoarece am cumparat kit-ul de la o persoana fizica, nu firma. Daca era cumparat de la o firma, nu ma consolam si nu acceptam pierderea financiara care in final este destul de mare. Cum spuneam, vina este a mea, in momentul cumpararii nu am pus problema garantiei, sincer nu credeam ca vor fi probleme asa de mari.
In ceea ce priveste HK-ul, nu mai este functional. Acel pinion spart plus o serie de alte piese distruse in urma unei ciocniri cu masa din sufragerie l-au tras pe dreapta. Dar pot spune ca este o clona de CALITATE, fara nici un fel de probleme mecanice (cu exceptia pinionului de coada care la unele exemplare aluneca). HK 450 este un elicopter la care, dupa parerea mea, in ciuda pretului foarte mic, nu s-a facut rabat de la calitate. Cred ca este comparabil oricand cu un TREX-450 S.
#8
Postat 09 November 2009 - 12:46 PM
Ziua 3.
M-am ocupat de ansamblul de coada. Nu am constatat probleme (uriase). Doar doua suruburi aveau loctite, cele care tin blade holderele de central hub. Am verificat totul, am refacut montajul, totul este aproximativ OK. Doua observatii: pe axul din coada au pus o saiba de 0.2 mm, saiba care la TREX nu exista. Fara aceasta saiba axul are joc in rulmenti, deci toleranta pieselor este cam mare...... Si a doua observatie: rugozitatea axului este mare, se simte daca trec unghia pe ax. Tail pitch slider-ul scoate un harsait metalic cand il deplasez pe ax, chiar daca am pus o picatura de ulei. Asta inseamna ca uzura si decesul acestei piese vor veni prematur, daca nu inlocuiesc axul cu altul, dar asta inseamna deja alta cheltuiala suplimentara.
Intrucat aceasta activitate nu mi-a luat decat vreo 30 de minute, am trecut la rotorul principal. La o prima inspectie, tot ansamblul pare cam rigid, fara pic de joc. Demontez totul, din nou constat ca nu s-a folosit loctite, decat la un surub !!!!!!!!
Cand vreau sa scot blade holderele din main hub, surpriza: axul iese usor dintr-un blade holder, din celalalt nu vrea sa iasa. Scot axul prin impingere cu tot cu rulmentul de presiune. Nu inteleg motivul pentru care rulmentul de presiune este blocat pe ax, doar nu avea nici o picatura de loctite. Dupa multa munca reusesc sa separ rulmentul de ax si fac niste masuratori : axul are intr-un capat fix 3 mm, iar in capatul care era intepenit fix 3.1 mm !!! Asta deja este prea mult. Si cum poate fi loc si de mai mult rau, individul care a montat totul in fabrica, in loc sa schimbe axul cu probleme, cred ca A BATUT RULMENTUL CU CIOCANUL. In concluzie, un rulment de presiune este DISTRUS. In pozele atasate se pot vedea si axul, dar si rulmentul deformat. Pe rulment se vede destul de bine portiunea unde a fost lovit de axul care a sarit probabil in momentul in care a fost introdus fortat.
#10
Postat 09 November 2009 - 01:26 PM
#11
Postat 09 November 2009 - 02:14 PM
Sincer imi pare rau de atatea probleme... la un singur kit.
Nu pot sa nu remarc faptul ca sunt destui care au cumparat kit-uri ieftine, dupa care au inceput sa puna piese de la modelele originale, pe aceste clone.
Sunt curios daca mai urmeaza ceva in odiseea ta...
#12
Postat 09 November 2009 - 03:05 PM
Dar sa continui odiseea ....
Tot in ziua 3 am constatat inca o problema grava. Flybar seesaw-ul este prelucrat prost, adica decuparea centrala facuta CNC este stramba !!! Piesa executa doar jumatate din miscarea de oscilatie si se blocheaza. Fara sa o mai lungesc prea mult, am scos rulmentii si am rectificat piesa manual cu o pila fina si hartie abraziva fina. In prima poza este piesa rectificata, iar in poza urmatoare am desenat cu rosu forma initiala a piesei.
#13
Postat 09 November 2009 - 03:12 PM
Inca doua poze cu piesa rectificata / modificata / ciopartita.
Si am terminat si ziua 3. Mai am de prezentat ziua 4, ultima zi, si cele doua piese defectouase care au mai ramas.
Si o intrebare : a mai avut cineva atatea probleme cu o clona ? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wacko.gif
#14
Postat 09 November 2009 - 03:44 PM
- un boom la HK-T500 cu gaura de pozitionare data stramb (usor de corectat);
- swash-ul de la HK-T250 care este descentrat (dar nu se simte in zbor)
La heli Esky nu am avut nici o piesa cu defect, doar deficientele de conceptie generale. La fel nici la Walkera (nici macar la amaratul DF40)
Ma intreb daca este CopterX autentic. Au citit ca se fac clone la clone (cum sunt celebrele head-uri CNC de pe ebay pentru Esky). Deja ai depasit cu mult nivelul uzual de defecte.
Eu cumpar acum heli noname numai de la hobbyking. Au rulaj mare, toata lumea le are/studiaza/analizeaza/critica. Dau garantie si nu stau pe loc, daca ceva nu e OK schimba/modifica/il scot de la vanzare. La fel ca si Align. Thunder Tiger de pilda se misca parca ar trai sub apa. Si astazi E325 se vinde cu head-ul care are probleme majore de tracking/ cu aceleasi pale de lemn de care toata lumea fuge.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#15
Postat 09 November 2009 - 05:14 PM
Eu zic ca atunci cand faci o asa cheltuiala, merita problema vazuta per ansamblu.
Succes maxim la zbor.
#16
Postat 09 November 2009 - 06:05 PM
E bine sa tragi o linie. De pilda la 450 as trage linia pe la 150 USD (cu toate costurile, inclusiv transportul)
Daca clona cu tot cu electronica este sub banii astia e OK. Daca este peste mai bine cumpar originalul. De aceea nu am cumparat variantele cnc de la HK (de 250 si 500) - ieseam prea scump. Cel putin la Trex 250 daca scazi pretul electronicii kitul iese sub 100 USD.
Este si varianta in care omul are prin casa, precum romulus_1st, mai toata electronica, ramasa de la alt heli (de pilda un Gy401/9257, MG65, motor/ESC) atunci un kit Align chiar si chior e cam scump (si nu poti sa il cumperi fara motor/ESC).
Dar daca ne intoarcem la calitate, clonele CNC au reputatie buna; CopterX (numarul 1 considerata), Flasher, Tarot, Skya, etc. Clonele plastic erau privite cu mare neincredre pana la aparitia HK450.
In continuare citesc pe forumuri ca la unii le e frica de HK500, caci e mare si din plastic si de HK250 caci e din plastic si se invarte la 4500 rpm. De cate ori vine vorba de Mikado si Thunder Tiger argumentul e ca este cu totul si cu totul alt plastic.
Ma indoiesc ca este un embargo pe plasticul de calitate, mai degraba la matrite (si la calitatea prelucrarii) se vede diferenta. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#17
Postat 09 November 2009 - 06:38 PM
Acest hobby inseamna timp, pasiunea de a face ceva dar si bani, multi bani, cel putin pantru romanul cu un venit mediu. Cat timp producatorii consacrati se incapataneaza sa produca kit-uri "all in one", producatorii de clone vor avea de castigat, daca avem in vedere numarul tot mai mare de componente electronice de calitate care inunda piata (si la preturi mici, sau mai mici decat al componentelor "brand" de pe kit-urile "de firma").
#19
Postat 09 November 2009 - 06:54 PM
#20
Postat 09 November 2009 - 07:03 PM
#21
Postat 09 November 2009 - 07:19 PM
1. Daca achizitionati asa ceva, aveti grija la garantie. Fie va schimba tot kit-ul, fie macar piesele defecte.
2. NU VOI TERMINA acest kit - piesele originale ALIGN costa in jur de 250 lei, piesele originale CX costa (peste mari si tari, la noi nu sunt) 52 $ fara transport. Chiar nu merita.
3. Ca sa folosesc electronica pe care o am voi construi un alt HK 450 - chiar merita banii :rolleyes:
4. Urmatoarea achizitie va fi un T-REX (versiunea S sau S-GF), deoarece la un urmator crash (care sigur va fi, ramane de vazut cand) nu vreau sa schimb piese de multe zeci de dolari.
Bafta si zboruri cat mai multe si cat mai putine aterizari "necontrolate"
#22
Postat 12 November 2009 - 12:56 AM
Oricum o dai pierzi ceva. Nu am vazut nici un Trex 450S, sunt curios cum e comparat cu HK450, banuiala mea e ca nu e mare diferenta de calitate. Alta banuiala a mea e ca de fapt Align nu mai fabrica Trex450S. Shop-urile mari online de afara nu il mai au de ceva timp, mdelele curente sunt 450 pro si sport.
Ai avut intradevar un kit tare prost.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#23
Postat 12 November 2009 - 08:23 AM
stiganas, la Nov 12 2009, 12:56 AM, a spus:
Oricum o dai pierzi ceva. Nu am vazut nici un Trex 450S, sunt curios cum e comparat cu HK450, banuiala mea e ca nu e mare diferenta de calitate. Alta banuiala a mea e ca de fapt Align nu mai fabrica Trex450S. Shop-urile mari online de afara nu il mai au de ceva timp, mdelele curente sunt 450 pro si sport.
Ai avut intradevar un kit tare prost.
Stefan
Nici eu nu am vazut un Trex 450S in realitate, ci doar in poze. Stiu sigur ca singurele piese care difera sunt rotor head-ul, suportul pentru motor si suportul pentru baterii (toate sunt din aluminiu). Diferenta de calitate ? Rulmentii (mai mult ca sigur). Ca prelucrare, pot spune ca am blocurile de plastic Align (noi) pentru frame si sunt pline de bavuri, cred ca matritele sunt cam vechi. In rest, acelasi tip de plastic.